Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich uprzejmie po długiej przerwie

W zamiarze mam ściągnięcie z Niemiec BMW E46 w sedanie 316i bądź 318i z lat 2000-2001.

Moje pytanie to oczywiście na co szczególnie zwracać uwagę przy kupnie,co ulega najczęściej awariom w tych autach z tych lat,oraz jakie są mniej więcej roczne koszty utrzymanie takiego samochodu nie licząc oczywiście ubezpieczenia i benzyny.

Budżet jaki planuje przeznaczyć na auto to 3500-4000 euro bez opłat.

Pozdrawiam i będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.

Opublikowano
pekajaca podloga z tylu, pekajace zbiorniczki wyrownawcze, pekajace przewody hamulcowe tyl wszystko to oprocz pekajacej podlogi moze sie zdarzyc w kazdym aucie. ja po ponad poltorej roku wydalem na czesci okolo 4500zl (ogolnie mam w pliku excela 6000zl ale mam tam takie glupoty jak plyn chlodniczy, prostowanie felg, filtry etc etc), a nie byla to zaniedbana sztuka, poprostu lubie miec wszystko tip top ale jednemu nie przeszkadza ze cos wyje czy tlucze w aucie. z plusow? czuc ze to klasa srednia premium, dobrze trzyma sie drogi przy czym nie jest jakos zbytnio twarda, troche mogloby byc wiecej miejsca z tylu ale ja z tylu nie jezdze wiec nie narzekam.
Opublikowano
rzeczywiście...co sprawne oko to sprawne oko.Mam nadzieję,że tej cenie da znaleźć się coś naprawdę ogarniętego z drugiej strony chciałbym też o modelu wiedzieć jak najwięcej zanim w ostateczności na jakis konkretny egzemplarz się zdecyduję i pojadę oglądać.
Opublikowano
rzeczywiście...co sprawne oko to sprawne oko.Mam nadzieję,że tej cenie da znaleźć się coś naprawdę ogarniętego z drugiej strony chciałbym też o modelu wiedzieć jak najwięcej zanim w ostateczności na jakis konkretny egzemplarz się zdecyduję i pojadę oglądać.

 

 

ładny kolor + przyzwoite wyposażenie (4 furtki w prądzie + grzane fotele) + fajne alusy

 

świecąca się kontrolka może pierdołe oznaczać :) więc nie ma co przekreślać auta

 

ale przebieg dziwnie niski aż za niski...

 

a uwierz mi że niemcy a bardziej turki z komisów bardzo często już cofają liczniki - trochę się z nimi nagadałem :mad2:

 

cwaniakują na maxa

 

a co do wad a właściwie słabych stron (mam ten sam motor) to:

- zawieszenie podatne na uszkodzenia (głównie wahacze, swożnie, tuleje, łączniki stabilizatorów itp no i amortyzatory też lubią padać w końcu auta mają już swoje lata )

- często padające przepływomierz ale jak już wymienisz na boscha to będziesz miał spokój

- pojawiające się luzy na dyfrze i ogólnie dyfry mało żywotne są

- kolega wcześniej wspominał o wyrywającej się podłodze o dyfra - mnie to jeszcze nie spotkało ale mam kolegę który kupił już e46 320d z pospawaną podłogą i wstawionymi wzmocnieniami (taką osobiście z niemiec na kołach sprowadził)

- we wszystkich chyba 318 cieknie z pod dekla od rozrządu po prostu bolączka m43tu - kupa roboty żeby to uszczelnić

- podstawa filtra cieknie - trzeba będzie uszczelnić i spokój będzie

- separator/odma - najlepiej odrazu do niej zajrzeć i ją wyczyścić a jak zajdzie potrzeba to wymienić

- zawór DISA lubi padać parę przypadków było na forum że się klapki luzowały

i nie wiem co więcej - ogólnie silnik bardzo udany moim zdaniem

bardzo żywotny i twardy - ciężko mu zaszkodzić

 

dbać o płyny i oleje lać wachę lub gazolinę i śmigać

-

-

gg5553463
Opublikowano
oczywiscie ze check engine nie musi skreslac autka (poprostu poinformowalem o tym kolege bo chyba nie zobaczyl i faktycznie nie zauwazyl :P) tak samo jak jego przeszlosc powypadkowa jezeli jest dobrze zrobiona, niektorzy wymagaja od 10-15 letniego auta stanu wrecz salonowego, nie tedy droga.
Opublikowano

Wielki dzięki za odpowiedzi.

Autko,które wstawiłem jest przykładowe,na mobile de. i autoscaucie da już się znaleźć w tych cenach w miarę nieźle utrzymane egzemplarze.

Generalnie w ciągu 2-3 miesięcy zamierzam kupić samochód,ale już tak mam,że zanim przystąpię do oględzin to muszę wszystko wiedzieć o danym modelu łącznie z cenami części itd.

Oczywiście nie ma mowy o żadnym stanie"salonowym"bo to niemożliwe,ale wiadomo,że należy szukać auta w miarę zadbanego,najlepiej takiego który nie uczestniczył w jakimś poważnym wypadku.

W grę wchodzi też 316i,bo nie ukrywam,że nie potrzebuje demona szybkości,tylko po prostu porządnego w miarę bezawaryjnego,wygodnego i ekonomicznego samochodu klasy średniej.

Mam jeszcze pytanko,..jaka jest różnica cenowa między porządnej klasy zamiennikami,a częściami oryginalnymi i jeśli już jakich firm zamienniki najlepiej stosować i w jakich one się kształtują mniej więcej cenach.

Pozdrawiam

Opublikowano

te auta mają to do siebie że słabo tolerują zamienniki

więc jeśli chodzi o elektronikę to tylko oryginał i żadnych zamienników - drogo będzie ale wiesz że będzie działało

zamienniki odrazu po zamontowaniu idą na reklamację albo do kosza

 

a co do mechaniki to jak z każdym autem rozbieżność cenowa ogromna

 

ja zawsze kupuję z średniej półki nie najtańsze bo to kasa w błoto ale też nie najdroższe bo niby skąd nabrać $$$

 

trzeba zawsze podpytać na forum jak coś padnie i będzie konieczność wymiany

ogólnie z cenami tragedii nie ma :)

 

a 316 i 318 przed liftowe to są dwa te same silniki

318 ma parę kucy więcej bo ma DISa i tylko ten zaworek je różni

gg5553463
Opublikowano

a 316 i 318 przed liftowe to są dwa te same silniki

318 ma parę kucy więcej bo ma DISa i tylko ten zaworek je różni

 

zajrzyj w silnik to się zdziwisz jak tak uważasz :cool2:

 

 

uzasadnij ...

 

chętnie się dowiem czegoś nowego :)

 

:mrgreen:

 

oba chyba mają 1895cm pojemności

i silniki M43TU19 (zaznaczam że cały czas mówimy o tych przedliftowych)

no na pewno oprócz DISa różnią się jeszcze wałkami rozrządu i na pewno komputerem(jednostką sterującą) bo wizualnie z zewnątrz to jest to samo :)

jak się nie myle oczywiście

gg5553463
Opublikowano

tak,tak chodzi o silniki przedliftingowe.Zastanawiałem się też nad autem po lifcie,ale nie ma się co czarować za te pieniądze przedlift będzie na pewno w lepszym stanie.

Co w takim razie jest bardziej godne uwagi?:316i czy 318i?..generalnie co sprawiać może mniej problemów?:)

Opublikowano
tak,tak chodzi o silniki przedliftingowe.Zastanawiałem się też nad autem po lifcie,ale nie ma się co czarować za te pieniądze przedlift będzie na pewno w lepszym stanie.

Co w takim razie jest bardziej godne uwagi?:316i czy 318i?..generalnie co sprawiać może mniej problemów?:)

 

 

poliftowe to minimum 4tys cena w górę

 

a co do wyboru między 316 a 318 to tak jak mówiłem te same wady i te same zalety bo te same motory :)

 

ja mam 318 i nie chce robić sobie reklamy że niby lepszy itd - nie o to chodzi

 

niby książkowo parę kucy ma więcej i to mnie przekonuje na stronę 318

co nie znaczy że w praktyce 316 będzie gorsze - wszystko zależy od kondycji danego egzemplarzu

 

są tu tacy co ci powiedzą żebyś brał 320 minimum bo na 318 nie da się jeździć a na 316 to już ledwo się auto toczy

ale to brednie i ich nie słuchaj :)

może to auto asfaltu nie zwinie za sobą ale spokojnie i komfortowo dojedziesz z pkt A do B

a "mułowate" to auto też nie jest

 

podsumowując:

do normalnego użytkowania i tańszej eksploatacji polecam silniki m43tu19

czyli 316 i 318 przedlifotwe

i jeszcze raz co do 318 vs 316

z pośród 316 a 318 bierz tą co w lepszym stanie technicznym będzie :cool2:

gg5553463
Opublikowano

miałem 318i i do normalnej jazdy wystarczy :cool2:

co prawda nie jest to jakiś super mocny silnik i do upalania się raczej nie nadaje ale na oponkach 195/65r15 na światłach ładny zakręt w prawo jedyneczka spokojnie ,kiera w prawo ,opór gaz i lecisz bokiem :cool2:

passat 1.9tdi 115km dostał baty na prostej :D do ok 60 był o zderzak przedemną ale to chyba tylko dla tego że z zaskoczenia depnął a ja spokojnie ruszałem spod świateł ale już przy 80 go wyprzedziłem :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.