Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

czy ktos może opisac mi jak wyglada dynamiczna wymiana oleju w skrzyni?

Wiem, ze statyczna to spuścic olej i wlać nowy. Ale w dynamicznej

należy jeszcze zlać olej z obiegu chlodnicy i pompy. I właśnie ten moment/proces

mnie najbardziej interesuje. Choć krótki opis.

Taki prosty już przeczytałem:

http://oto.to/schematy/automat/statidyn.pdf,

ale interesuje mnie temat dawkowania oleju.

Jeśli ktos mógłby udzielic mi informacji, będę wdzięczny

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Zasadniczo nie zaleca się dynamicznej wymiany oleju! Jest duże ryzyko uszkodzenia skrzyni!

 

Jeśli chcesz wymienić więcej oleju niż jest w misce to zrób dwie wymiany i będziesz mieć wymienione tyle samo oleju co przy dynamicznej.

Opublikowano

Czyli zlac olej, zmienić obejmę przewodów, zakrecic miske i wlac olej.

a później znowu zlac i wlac następny olej po kilku kilometrach?

Opublikowano
Wystarczy po pierwszej wymianie kilka razy zmienić biegi z R na D i z powrotem. Olej się spokojnie wymiesza. W sumie wymienisz wtedy około 6,5 litra oleju z całych 9,5 litra.
Opublikowano
Zasadniczo nie zaleca się dynamicznej wymiany oleju! Jest duże ryzyko uszkodzenia skrzyni!.

 

A dlaczego miała by się zepsuć ?

Opublikowano
Przy dynamicznej wymianie kręci się skrzynią, aż wyrzuci cały olej. Jest moment gdy skrzynia pracuje całkowicie bez oleju.
Opublikowano
Przy dynamicznej wymianie kręci się skrzynią, aż wyrzuci cały olej. Jest moment gdy skrzynia pracuje całkowicie bez oleju.

 

No to nie jest dynamiczna wymiana, w dynamicznej masz cały czas olej w skrzyni, włączasz się przeciez w obwód. A tak pozatym to nic się nie powinno stać ze skrzynią na luzie bez oleju, przecież nic tam się nie kręci poza pompa oleju. Czy masz inne wiadomości?

Opublikowano

Jak się orientowałem w ASO o wymianę dynamiczną, bo brałem ją pod uwagę to mi powiedzieli, że nie zalecają wymiany dynamicznej, bo skrzynia chwilę pracuje bez oleju i jest możliwość uszkodzenia skrzyni.

 

Wobec tego powielam tą opinię. Wg mnie jest to w jakiś sposób uzasadnione, bo jeśli wypompowuje się olej ze skrzyni to musi ona chwilę pracować bez oleju. Jeśli natomiast wpinasz się w układ i ściągasz olej pompując jednocześnie nowy, to skutek jest podobny do wymiany statycznej podwójnej, bo konwerter i tak w jakimś stopniu wymiesza nowy olej ze starym.

Opublikowano
Jak się orientowałem w ASO o wymianę dynamiczną, bo brałem ją pod uwagę to mi powiedzieli, że nie zalecają wymiany dynamicznej, bo skrzynia chwilę pracuje bez oleju i jest możliwość uszkodzenia skrzyni.

 

Wobec tego powielam tą opinię. Wg mnie jest to w jakiś sposób uzasadnione, bo jeśli wypompowuje się olej ze skrzyni to musi ona chwilę pracować bez oleju. Jeśli natomiast wpinasz się w układ i ściągasz olej pompując jednocześnie nowy, to skutek jest podobny do wymiany statycznej podwójnej, bo konwerter i tak w jakimś stopniu wymiesza nowy olej ze starym.

 

Przy wymianie dynamicznej nie ma nawet sekundy zeby skrzynia pracowala na sucho. Owszym, nastepuje czesciowe wymieszanie oleju ale kiedy wymieniasz dynamicznie zawsze troche 'przelewasz'. BMW ASO tego nie chce robic bo nie maja mozliwosci i sprzetu. Ale jedno jest pewne nowy olej ktory zalejesz nigdy nie bedzie identyczny jak stary (kwestia lat i technologi) a jak kazdy mechanik Ci powie nie powinno sie mieszac olejow!

W BMW jest ten problem ze jak zrzucisz miske zeby wymienic filtr to i tak stracisz 60% oleju :) wiec co wtedy? zalac te kilka brakujacych litrow nowym lub starym (i przemielic przez nowy filter), zamknac skrzynie i zrobic dynamiczna przez chlodniczke? waste of money & time i oleju.

Ja po zwyklej wymianie zrobilem 70k km i jakos skrzynia nie padla.

Opublikowano

Ja się skrzyniami nie zajmuję. Wiem natomiast co nieco na temat mechaniki i silników. O wymianie dynamicznej, która tak czy owak niewiele więcej daje niż podwójna wymiana oleju, dowiedziałem się w ASO i nie dziwi mnie fakt, że oni nie mają o tym pojęcia!

 

A z Twoim uogólnieniem, że olejów się nie miesza nie mogę się zgodzić! Mieszać można i to dowolnie! Nawet jak jeździsz na full syntetic i w trasie w nocy okaże się, że masz mało oleju w aucie to można dolać mineralnego i nic się nie stanie. Oczywiście należy potem olej wymienić, bo na dłuższą metę będzie to miało zły wpływ na silnik, ale wcale nie musi spowodować spustoszenia! Mieszanie w dowolną stronę jest dopuszczalne. Już nie wspomnę o dolewkach. Przecież każdy dolewa świeży olej do "starego" pomiędzy wymianami!

 

Olej w skrzyni ma inne parametry i oczywiście ma dłuższe "życie", jednak wymiana powiedzmy 70% oleju nie spowoduje, że ten nowy olej od razu pod wpływem starego leju straci swoje parametry!

 

Wobec tego lepiej wymieniać niż liczyć na fuksa! I właściwie każda wymiana jest lepsza niż żadna!

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie ja zajmuje się na codzień wymianami oleju w ASB statycznymi i mam sposoby zeby spuścic 8 litrów zamiast 6 oczywście zajmuje to 2godz dłuzszej pracy
Opublikowano
Panowie ja zajmuje się na codzień wymianami oleju w ASB statycznymi i mam sposoby zeby spuścic 8 litrów zamiast 6 oczywście zajmuje to 2godz dłuzszej pracy

 

Najwięcej oleju zostaje w konwerterze ? Czy nie można by oleju odessac poprzez przewody idące do chłodnicy ?

  • 5 lat później...
Opublikowano

Panowie mam pytanie .

Mam bmw e60 530d 2006 231ps.

Chce wymienić olej i teraz pytanie .

Wylać olej ,montaz filtra itd ogarniam chodzi teraz o wprowadzenie oleju.

Czy chcąc wprowadzić olej muszę odpisać te dwa czarne przewody prowadzące do skrzyni ?

  • 2 lata później...
Opublikowano
Z boku skrzyni jest śruba, po odkręceniu wlewasz tamtędy olej.

 

Tak. Żadna filozofia

1. Zlej Stary olej zakrec spust.

2.Odpinasz wąż wyjście że skrzyni do chłodnicy i podajesz to na pusty pojemnik.

3. Otwierasz wlew oleju i podajesz nowy olej az sie zacznie przelewac (pompka elektryczna 60zl)

4. Odpalasz auto, skrzynia zaczyna (powoli) wlewać Stary olej do pojemnika z punktu drugiego.

5. Dolewasz nowy olej do korka wlewowego (uważaj na przelanie)

6 jak do pojemnika z punktu drugiego zacznie lecieć czysty olej wyłącz silnik.

7 w układzie masz 90% czystego oleju/płynu zwał jak zwał. (Trochę zostało w chłodnicy, można odpiac za chlodnicą skrzyni...)

8. Zakrecaj wszystko. Pal i jedź.

9. Zrób adaptację.


W metodzie dynamicznej chodzi o to żeby podawać nowy olej z osobnego źródła, a Stary olej zlewac także do osobnego źródła. Wypłukać układ. Cala filozofia. Sory za bledy

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.