Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,mam problem z lampka spalonej żarówki z tyłu auta,co jakis czas zapala mi sie ta lampka ale jak włącze ze dwa razy swiatła i wyłącze to ta lampka gasnie.przejrzałem wszystkie żarówki i kable wszystko wygłąda na ok.Dziwne jest to że z tyłu ,jak zapalam auto to przeciez światła wszystkie sa wyłączone a i tak pokazuje mi spalona żarówkę.A może ma to cos wspólnego z aktywowaniem świateł do jazdy dziennej,bo przed aktywacja nie miałem tego problemu.
Opublikowano
to też sprawdzałem,wyjecie żarówki z rej nie pokazuje żadnego sygnału,wiem bo robiłem test ,wyjmowałem i wsadzałem żarówke i lampka sie nie zapalała,dziwne jest to że jak pare razy włacze światła i wyłącze to ta lampka gasnie,jakby było cos na stałe spalone to by lampka paliła sie cały czas
Opublikowano
Miałem coś podobnego. Kontrolka żarówek pojawiała się i znikała. Okazało się że pin żarówki od kierunkowskazu był zaśniedziały. Przeszlifowałem go o chodnik kilka razy :) i problem nie powrócił. Może masz tak samo u siebie.
Opublikowano
sprawdź brązowy przewód w kostkach od tylnych lamp. Możliwe że słabo masuje lampę i dlatego wyskakuje Ci błąd :)
Opublikowano

jak ci się to dzieje to sprawdź która żarówka przestaje świecić czy pozycja czy kierunek czy stop może itp.

 

Ja miałem kiedyś też coś dziwnego z kierunkowskazem z przodu, w oprawce co trzyma żarówkę są 2 blaszki, jedna od spodu dotyka żarówki, druga z boku. Tak mi się rozgieły jakoś że słabo stykały do żarówki i też miałem co chwile atrakcje z kierunkowskazem :)

szukam
Opublikowano
Witam,problem rozwiazany,powodem kontrolki spalonej żarówki była lampa w klapie bagaznika,zarówka w gnieździe od wstecznego była pokryta takim białym nalotem i styk był zardzewiały.Po wyczyszczeniu lampka juz sie nie zapala
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,tydzień było spokoju z ta lampka dzisiaj znowu sie zapaliła,jeszcze raz wszystko posprawdzalem i dalej czasami sie zapala ta lampka,juz nie wiem gdzie szukac przyczyny.Mechanik powiedział mi że może czujnik stopu jest popsuty ,ale dzisiaj sprawdzałem i czujnik jest dobry.
Opublikowano
Kolego zobacz gniazdo brązowego przewodu w kostce od tej lampy co błąd wyskakuje może być lekko przepalone. Ja też tak miałem. Wszystkie żarówki były dobre a błąd wyskakiwał za chwilę ginął i po jakimś czasie znów pojawiał się. Myślę że to będzie to. Najlepiej wymień całą kość. Pozdr.
Opublikowano
tą kość sprawdzałem chyba ze trzy razy,wszystko wygląda ok,dziwne jest to że jak włącze światła to kontrolka znika,już mi brak pomysłów,jeszcze tylko pozostaje podpiąc pod kompa i wykasować błędy,ale narazie nie mam gdzie tego zrobić
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

W moim aucie było to samo. Pojawiało się to z 2 razy/dzień, czasami częściej. Cały czas pokazywało, że coś się dzieje z prawą tylną lampą. Po włączeniu świateł kontrolka po jakimś czasie (max. 1 min) znikała.

 

Co zrobiłem:

 

1) Kupiłem takie coś:

http://www.motochemia.pl/preparat-do-czyszczenia-stykow-elektrycznych-k2-kontakt-spray-400ml-p-1182.html mam taki preparat tylko innej firmy ale to jest to samo. W byle motoryzacyjnym zapytaj o kontakt do styków, czy preparat do poprawiania łączności w stykach, przewodach, wtyczkach. Nie daj się namówić na WD-40, bo to tłuste jest.

 

2) Powyciągałem wszystkie żarówki z tylnej prawej lampy

 

3) Każde gniazdo żarówki mocno spryskałem (preparat "wyrzucany" jest pod dużym ciśnieniem jak na spray) tym preparatem, że nawet sobie tam trochę go pływało. Preparaty tego typu nie powodują żadnych zwarć. Poza tym bardzo szybko wysychają.

 

4) "PINy" żarówek też tym spryskałem i przetarłem.

 

5) Wtyk lampy i wtyczkę też obficie tym spryskałem i pozostawiłem wszystko na jakieś 10 min do wyschnięcia.

 

Wszystko ładnie wyschło i do dzisiaj (około 2 miesiące) spokój. Ogólnie jak coś motasz przy wtyczkach, przewodach, stykach warto to stosować bo robi dobrą robotę. Kolega mówił mi, że jak np. na kompie wtryski coś szwankują, czy są jakieś błędy to pierwsze co wypina każdą wtyczkę idącą od wtrysku i czyści takim właśnie preparatem. Wiadomo czas, kurz itp. mogą niekorzystnie wpłynąć na łączność. Może w takiej sytuacji pomóc i obejdzie się tylko na strachu przed większym wydatkiem.

 

Ostatnio wziąłem na warsztat pilot od głośników komputerowych Creative 5.1. Każdy kto miał styczność z głośnikami Creative wie ocb z samoistnym podgłaszaniem i przyciszaniem. Rozebrałem pilot, dostałem się do potencjometru i też potraktowałem go solidnie tym preparatem jak i całą płytkę. Ryzyka nie było, bo tak czy tak siostra żaliła mi się, że nie da się z tego korzystać, bo podgłasza się czasami od 0 do max :P Do dzisiaj spokój. Problem z potencjometrami w głośnikach Creative (nie wiem jak najnowsze modele) spowodowany jest tym, że kółkiem do regulacji głośności włącza się głośniki i jest on używany o dużo za dużo niż w przypadku rozwiązań z osobnym włącznukiem on/off. Jak pisałem wcześniej kurz i inne zanieczyszczenia robią swoje. Podsumowując off top pilocik działa już z pół roku jak nowy.

Opublikowano
ja uporałem sie z tym problemem,poprostu dołożyłem dodatkowy przewód masowy do lampy i od tamtej pory jest ok,gdzies była słaba masa i komp pokazywał spalona żarówke.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.