Skocz do zawartości

E46 - błotniki przednie - oryginał VS zamiennik - CZY WARTO?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie wierzysz w korozję moich błotników, czy asortyment na allegro?

 

Nie wierzę w korozję. Od pięciu lat jeżdżę po Polsce również zimą i poza jednym rudym śladem na progu (zawadziłem o śmietnik) nic innego nie wychodzi.

Przypomina mi się Twoj problem z wilgocią w garażu.

Opublikowano
To nie jest widoczna "ruda" gołym okiem, jak się zdrapie mały bąbelek, to ocynk się wykrusza, ewentualnie w niektórych miejscach robi się lekko rudawo. http://img37.imageshack.us/img37/7779/rdzaa.jpg Natomiast oferowane błotniki na allegro po lifcie, nawet te najdroższe, w opisie mają info o delikatnej korozji :mad2: Jakub, popatrz uważnie na swoje błotniki... Natomiast podłogę, progi oraz błotniki tylne mam zdrowe i nic nie wychodzi. Niektóre osoby mówią o stanie alarmowym jak widzą zgorzel rdzawy, ja zaś monituje pierwsze symptomy złego.
Opublikowano

Moje i zenta auto było wyprodukowane w tym samym czasie już po zamachach na WTC. Jest mocno prawdopodobne, że w cynkowni ujawnił się ruch narodowowyzwoleńczy "Fredom for Rust" Teraz mamy tego efekty. Cały zachodni świat zżera ruda.

 

W weekend zmienię koła i jak znajdę lustro to zrobię takie "słit" focie. Będziemy szukać rudej*....

 

*rudej młodej sąsiadki nie liczę....choć zasluguje na focie.

Opublikowano
Włoskie BMW zazwyczaj nie jeździły w zimie, soli, nie miały szoków termicznych, typu na zewnątrz -15 , a garażu plus 15.
Opublikowano
Wątek jest o błotnikach, ale muszę zadać pytanie co do tylnej klapy w Turingu. Czy w miejscach spływu wody na rogach (tam gdzie kończy się otwierana szyba z wycieraczką) pojawia się rdza? Mam w domu e39 i to miejsce plus rama szyby to jest jakiś dramat, a konstrukcja wydaje się podobna.
Opublikowano
W zeszłą niedzielę oglądałem e46 Turing z 2004 roku. Na rogu klapy w miejscu spływu wody, wykwit rdzy wielkości 2mm i pewnie będzie się powiększał. Pytanie tylko czy było coś robione wcześniej, czy nie. Rozumiem, że rama otwieranej szyby w autach po FL wytrzymuje próbę czasu i nasza solankę :?:
Opublikowano (edytowane)
Co roku wlewam wosk i klapę mam czystą, ale wg informacji z forum DE http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=166644&page=44 rzeczywiście klapy potrafią gnić przy listwie zamka otwierania, przy uszczelkach szyby tylnej, gumowych amortyzatorach, itd. :mad2: Rzecz jasna chodzi o pojazdy bezwypadkowe i powtórnie nielakierowane. Większość jednak użytkowników widzi problem jak jest już za późno. http://lh3.ggpht.com/-LcDYTuUXCpM/TgxdwtiofVI/AAAAAAAAEdE/0U5fbpXlPvA/s1600-h/BMW%252520rostar%25255B2%25255D.jpg Edytowane przez zent
Opublikowano (edytowane)
Zent napisał:

Większość jednak użytkowników widzi problem jak jest już za późno.

Niestety to prawda i mamy skutki takie jak w linku. Niemieckie forum na stronie 69 i 70 przedstawia problem z klapą w Touringu, niestety widzę, że konstrukcja ta sama i prowadzenie kabli jest takie samo jak w e39 tylko auta młodsze i problemu jeszcze nie widać. Po zakupie będę musiał zabezpieczyć wszystkie newralgiczne punkty woskiem w sprayu lub wazeliną techniczną plus porządna konserwacja podwozia i błotników.

Edytowane przez mr18
Opublikowano

Jakbym potrzebował błotników to tylko oryginał - kumpel kupił do swojej starej E36 nowy zamiennik - po 1,5 roku zaczął gnić :shock:

Ja mam bunię przed liftem - nie bita sprawdzana dwukrotnie.

Przednie błotniki o dziwo czyste, maska poza tym ze mam w gniote przy znaczku (zabezpieczoną przez mnie) to pojawiła sie ruda na rancie - czyli ponoć standard w e46 - wczoraj oszlifowałem do blachy, podkład antykorozyjny - pożniej na to nałozyłem malutką gąbeczką na rant farbe nawierzchniową (miałem po poprzedniej buni troche domieszanej farby - w tym samym kolorze była auta :wink: ) - od spodu maski zdarłem tą jakąs dziwną uszczelke pod rantem - i to samo co z górą, tylko na podkład siknąłem srebrnym sprayem bo nie chciało mi sie bawić gąbką - za dużo tego było. Oprócz tego znalazłem rudą na rancie tylnych prawych drzwi - zrobiłem to samo co z maską.

Na tylnej klapie przy "otwieranym szkle" miałem lekkie plamki rudej już rok temu - zabezpieczyłem samą farbą - na razie trzyma.

Także panowie nie gadolić tylko jak sie ruda pojawi to papier w dłoń i jechane :cool2:

Opublikowano

Umyłem ranty i sobie je dokładnie obejrzalem. Czyściutko zero rdzy. Ponieważ zachciało mi się prostować małą wgniotkę na błotniku musiałem odgiąć plastikowe nadkole i chyba wiem co jest przyczyną korozji na rantach. Demontaż nadkoli, które są bardzo sztywne powoduje mikro urazy na rancie błotnika. Moim zdaniem od tego się zaczyna.

 

Uważam, ze e46 jest bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie jeśli mówimy o szkielecie i elementach na stałe związanych. Błotniki i reszta mają bardzo słaby ocynk....ale bądźmy poważni. Zanim korozja zje te auta będą już miały na rynku wartość złomu. Piszę o słabym ocynku bo mam porównanie z innymi autami jak wygląda odprysk po kamieniu. BMW powinno się wstydzić i nic nie uzasadnia wysokiej ceny auta. Jest to tym bardziej dziwne bo mam Mini Coopera ze stajni BMW gdzie uderzenie kamienia niszczy lakier, a nigdy nie niszczy warstwy ocynku.

Opublikowano
Coś jest na rzeczy z tymi plastikowymi nadkolami, bo jak 1,5 roku temu wywalczyłem cieniowanie błotników w ASO, to się okazało, że nie zdejmowali mi błotników do lakierowania, tylko chamsko zawinęli nadkole o rant błotnika w miejscu mocowania na nity rozprężne. :duh: Być może naruszyli jeszcze coś od wewnątrz na rancie przy matowaniu i chyba teraz wszystko jasne :( Tym czasem poczyściłem w miejscach bąbelków do gołej blachy nałożyłem RC 900 Dinitrola, podkład epoksydowy, bazę i lakier i jak znajdę czas, to oddam do porządnego lakiernika. Jakub, sprawdź sobie w tylnej części nadwozia, w podłodze okolice korków spustowych przy baku. Fabryka na obwodzie 1,5 cm nie dała masy uszczelniającej i tam dyskretnie ocynk się "podnosi".
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Poniekąd w temacie ;)

 

Poszukuję oryginalnego, lewego [strona kierowcy] błotnika do BMW e46 sedan/ touring po lifcie.

część musi być prosta i niepordzewiała.

 

proszę o pomoc :)

Opublikowano
Z tego co zauważyłem oryginał od spodu jest beżowy i nad rantem od wewnątrz jest pociągnięty pasek konserwacji. Zauważyłem bo... od 2 lat szukam do coupe w przyzwoitym stanie :mrgreen: Temat raczej nierealny, ja się chyba końcowo zdecyduję na zamiennik, tylko nie wiem gdzie kupić bo też są pewnie różne jakościowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.