Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 241
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na panelu bez funkcji składania nie będziesz miał regulacji.

Miałem oba panele rozłożone i płytki wydają się identyczne mimo to lipka - trzeba mieć panel z funkcją składania. Ja znalazłem panel z anglika i przełożyłem płytkę. W wersji bez składania w plastiku od spodu jest wytrasowany otworek żeby było wiadomo gdzie go wykonać więc prawie cały panel zostawiłem sobie swój :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na moim starym panelu też nic mi nie działało mimo tego, że koledzy z angielskiego forum pisali, że u nich stary panel działał. Ja zrobiłem jak kolega b1nd, czyli kupiłem najtańszy jaki znalazłem panel z przyciskiem ( chyba 60zł) i przełożyłem go do mojej obudowy, wywiercając dziurkę (wszystko jest zaznaczone od spodu). Ja mam kolor tapicerki kremowy, więc używany w kolorze to 250zł:( Według mnie panel musisz kupić od wersji składanej, żeby wszystko działało jak należy.
Opublikowano
Na moim starym panelu też nic mi nie działało mimo tego, że koledzy z angielskiego forum pisali, że u nich stary panel działał. Ja zrobiłem jak kolega b1nd, czyli kupiłem najtańszy jaki znalazłem panel z przyciskiem ( chyba 60zł) i przełożyłem go do mojej obudowy, wywiercając dziurkę (wszystko jest zaznaczone od spodu). Ja mam kolor tapicerki kremowy, więc używany w kolorze to 250zł:( Według mnie panel musisz kupić od wersji składanej, żeby wszystko działało jak należy.

 

Ok dzięki za info, też mi się wydaje, że to wina tego panelu przełącznika szyb. Lusterko pasażera się składa i otwiera z pilota, ale żadne z lusterek nie daje się sterować ze starego panelu. Szkoda, no nic panel z przyciskiem będę mieć dopiero w następnym tygodniu. Do tego czasu muszę się jakoś przemęczyć.


UPDATE

Przełącznik dotarł, wersja angielska więc przełożyłem swoją obudowę z wywierconą wcześniej dziurką na przycisk składnia lusterek i teraz działa wszystko jak trzeba. Nie sprawdzałem grzania lusterek bo jest za gorąco, ale podejrzewam, że też działa bezproblemowo. Dzięki wielkie za pomoc i świetny tutorial.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam do was pytanie odnośnie przełącznika w drzwiach. Mam bmw e92 i dzisiaj rozebrałem swój przełącznik bez opcji składania. Po rozebraniu go na części okazało się ze na płytce jest przycisk do składania lusterek, w obudowie tez jest na niego miejsce, brakuje tylko dziury w panelu i "przycisku" elementu wykonawczego. Ale z tego co wyczytałem okazuje się ze przełączniki bez składania nie współpracują z lusterkami składanymi ( nie daje się ich sterować) a czy ktoś próbował podłączyć stary panel i ewentualnie użyć ukrytego pod obudowa przycisku? Mam tez pytanie o przyciski z wersji ang czy działają one prawidłowo? bo gdzieś na aukcji wyczytałem że działają na odwrót ale jest to nielogiczne bo lewe lusterko to zawsze lewe.


dodatkowo czy działa wam opuszczanie prawego lusterka przy wstecznym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja próbowałem użyć przełącznika w wersji bez składania po dołożeniu lusterek składanych i u mnie to nie działało. Po wymianie płytki na taką, która była w aucie ze składaniem od razu poszło. Jednak żeby nie było tak kolorowo, kolega na zagranicznym forum robił to samo i napisał że u niego to działało. Według mnie może to zależeć od wersji przycisków, bo było tego trochę.

Ja sam wierciłem dziurę pod przycisk, orzez kolor, który na allegro był za 200 zł dopstępny. Kupiłem więc czarny za 50zł i zrobiłem dziurę w swoim. Wszystko jest od spodu zaznaczone i przycisk można przełożyć do siebie.

Opuszczanie przy zakodowaniu składania też od razu zaczęło działać.

Według mne od anglika też podjdzie, chociaż według realoem to inne numery. To lusterko przedstawia się po szynie CAN, które jest lewe a które prawe. Panel jest tylko do sterowania. Nawet jak podłączysz lewe luserko pod prawą wiązkę, to przełącznik musi być na sterowanie lewym.

Sprawdzałeś czy masz u siebie lustrka 3 PIN czy 5 PIN?

Opublikowano
Od siebie dodam że również próbowałem z panelem bez składania i niestety ale nie działało. Swój panel kupiłem od anglika i przełożyłem płytkę i również jak Jack79 wykonałem sam otwór w swoim plastiku.
Opublikowano
Kiedyś sprawdzałem i miałem lusterka 5 pionowe. No to wychodzi na to ze dla bezpieczeństwa kupię sobie nowy panel do lusterek, gdyby okazało się ze mój nie będzie działać. teraz muszę wszystko skompletować i bede montować. Co do opuszczania się prawego lusterka to powinno działać mimo braku pamięci foteli? Ja mam u siebie tylko częściowa elektrykę foteli i nie ma tam pamięci.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam całkowicie zero elektroniki w fotelach i opuszczanie działa, po zmianie lusterek na 3 PIN i doposażeniu w składanie. Opuszczanie zadziałało u mnie od razu po zaprogramowaniu VO. Nie zmieniałem tego co napisał marcars. Dokodowałem tylko zamykanie po przytrzymaniu, chyba 0,5s, przysiku na pilocie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czyli najprostsze rozwiązanie to.

2 lusterka z 3 oponami , przerobienie wiązki na 3 piny. I kodowanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz lustetka 5 PIN to tak. Do zrobienia i kupienia:

- kupić dwa lusterka europejskie na 3PIN. Anglik nie podejdzie. Najlepiej kupować kompletne i na ful wypasie, czyli fotochrom i składane. Nie ufać allegrowiczom, bo specjalnie oszukują a potem telefonów nie odbierają. Prosić o wyraźne foty.

- kupić przełącznik szyb od składanych lusterek. Panel z 5 PIN, nie działa z 3PIN. Sprawdziłem

- dociągnąć zasilanie oraz sygnał LIN do drzwi pasażera.

- nowa wiązka drzwi pasażera lub adaptacja istniejącej. Ja wole przerobić wiązke drzwi pasażera niż kupować pod 3 PINy, bo nie trzeba odklejać maty wygłuszającej drzwi, która ma potem tendencje do przeciekana. No i ponad 100 zł w kieszeni.

- kodowanie

Opublikowano

- kupić przełącznik szyb od składanych lusterek. Panel z 5 PIN, nie działa z 3PIN. Sprawdziłem

 

Ja próbowałem użyć przełącznika w wersji bez składania po dołożeniu lusterek składanych i u mnie to nie działało. Po wymianie płytki na taką, która była w aucie ze składaniem od razu poszło. Jednak żeby nie było tak kolorowo, kolega na zagranicznym forum robił to samo i napisał że u niego to działało. Według mnie może to zależeć od wersji przycisków, bo było tego trochę.

 

Wiesz który to temat gdzie komuś działało? Zastanawiam się od czego to zależy. Może nie od wersji przełącznika a od kodowania. A sprawdzałeś czy działa z odpiętym panelem?

Opublikowano
Bez kodowania nie bedzie działać. Kodowanie, aby lusterka zaczęły działać z przycisku na panelu to:

- Start NCS Expert with the Default profile

- Load VO from CAS or NFRM.

- Add $313 (folding mirrors without dimming) to VO or $430 (folding mirrors with dimming)

- FA_WRITE VO to CAS and NFRM

- SG_CODIEREN to NFRM


To tak z grubsza po polsku napisze że trzeba dodać do wyposażenia opcje $313, jeżeli zakładasz tylko składane lusterka lub opcje $430 jeżeli są lusterka fotochrom. Opcja $430 zawiera już opcje $313, także dopisujesz to lub to. I dopisujesz to do CAS i NFRM. Następnie przywracasz defaltowe ustawienia do modułu NFRM oraz JBBF, żeby wiedziały, że teraz lusterka działają po sygnale LIN. Jak nie zrobiłem defaulta JBBF to zaczął wywalać błąd podgrzewanych lusterek.

Zeby działało składanie z pilota trzeba zakodować w module NFRM

ASP_KOMFORT_EINKLAPP

aktiv

Ja to już zrobiłem w CARLY PRO, bo jest dużo prościej i skróciłem czas trzymania przycisku zamknięcia z pilota na 0,5 sekundy. Defaltowe jest 1,5s i to jest długo.

Uzywalej nowej czy starej wersji carly?

Z ich adapterem czy własnym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Używałem starego CARLY z kablem K+D Can. Ale z tego co wiem teraz stary Carly już nie działa od czasu gdy jest nowy. Więc pozostaje tylko nowy. Ostatnio działał jeszcze ze zwykłym kablem, ale teraz już nie wiem. Ale Carly zrobisz tylko składanie z pilota i skrócisz czas trzymania przycisku. Resztę i tak trzeba ncs expertem.
Opublikowano
Obniżanie przy wstecznym widzial3m że też jest opcja W carly, co jeszcze pozostaje że trzeba prz3z ncs kodowac?
Opublikowano

Grzebal3m trochę i mam takie funkcje do kodowania.

Obniżanie lusterka przy wstecznym.modul FRM


uc?export=view&id=1nE5RQF2bFik8DmJv57sQBbbmLTKOLpY_


Aktywowanie fotochromu.modul FRM

uc?export=view&id=1fUxPKEjhqpwkhIX-W5Ih3KjIfrpZuiVI


Otwieranie zamykanie po naciśnięciu przycisku. Modul FRM(Piszą że dodatkowo trzeba w CAS zakodowac

uc?export=view&id=1f0o5ubE5HCcRniUlwmE4ABgwQuOJxfpI



Komfortowe zamykanie otwieranie lusterek .modul CAS, dodatkowo w CAS MUSI być zakodowane otwieranie i zamykanie przytrzymując przyciski w pilocie to już mam

uc?export=view&id=1hd70qUlzfrPosXU3_QhOvOC-Xg1IBXco


Czyli ncs nie muszę nic robic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz zakodowane VO 313 lub 430 to nie potrzebujesz ncs experta. Tych rzeczy nie zrobisz w CARLY:


Kodowanie, aby lusterka zaczęły działać z przycisku na panelu to:

- Start NCS Expert with the Default profile

- Load VO from CAS or NFRM.

- Add $313 (folding mirrors without dimming) to VO or $430 (folding mirrors with dimming)

- FA_WRITE VO to CAS and NFRM

- SG_CODIEREN to NFRM


To tak z grubsza po polsku napisze że trzeba dodać do wyposażenia opcje $313, jeżeli zakładasz tylko składane lusterka lub opcje $430 jeżeli są lusterka fotochrom. Opcja $430 zawiera już opcje $313, także dopisujesz to lub to. I dopisujesz to do CAS i NFRM. Następnie przywracasz defaltowe ustawienia do modułu NFRM oraz JBBF, żeby wiedziały, że teraz lusterka działają po sygnale LIN. Jak nie zrobiłem defaulta JBBF to zaczął wywalać błąd podgrzewanych lusterek.


Reszta, czyli te opcje co powklejałeś są w CARLY. Nawet jak to zakodujesz, tylko w CARLY, to i tak nie będą działać. Auto bez dodadania 313 lub 430, nie wie że ma składane lusterka.

Opublikowano
Jeśli chce samo składanie z pilota plus fotochrom i opuszczanie przy wstecznym potrzebuje panel z drzwi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panel w drzwi jest zawsze potrzebny. Bez tego nie będą działać lusterka. Nawet ich nie ustawisz. Sprawdzałem u siebie i na starym panelu nic nie działa. Na takim z przyciskiem wszystko.
Opublikowano (edytowane)
Skąd mam wiedzieć czy panel który kupuje jest od Anglika czy nie? I ilu pionowy ma być panel? Edytowane przez DW1225
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skąd mam wiedzieć czy panel który kupuje jest od Angelika czy nie?

Patrząc na niego oczami.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Witam,jestem od 2 mscy.posiadaczem BMW E91 2.0d 2010 r. u mnie są fabrycznie elektr.skład.lusterka fotochrom po naciśnięciu przycisku na panelu nie składa się lewe lusterko od strony kierowcy,co może być przyczyną tej usterki gdzie szukać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.