Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomijając kwestię kodowania:

- Lewe działa P&P

- Do prawego trzeba przełożyć piny w drzwiach pasażera i dołozyć kabelki

Zrobiłeś to?

spacer.png

  • Odpowiedzi 241
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tak wiem i wszystko zrobiłem, przełożone przy lusterku, w drzwiach i dołożone dwa dodatkowe przewody.

O kodowaniu nie mówię,bo gdyby nie było to by nic nie działało.

I dodam że panel od szyb i lusterek oryginalny z funkcją składania lusterek EU.

Opublikowano

Jedyne co przychodzi do głowy - gdzieś w kablach popełniłeś błąd albo lusterko jest padnięte.

Co sprawdziłeś do tej pory ?

Opublikowano

Świerzy temat i tak na prawdę tylko sprawdziłem przewody czy się gdzieś nie wypięły, postaram się w lusterka weekend ogarnąć temat zacznę od sprawdzenia, a później pokolei sprawdzę wszystkie polaczenia. Bo jak nie lusterko to znaczy że ja dałem ciała.

Jak zrobię, pochwalę się co było przyczyną.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lewe siedzi na linbusie, frm go wysyla, nie zaleznie czy sa skladane czy nie wiec dziala od strzala, natomiast prawe wyjscie z frm jest zablokowane. Trzeba kodowac frm pod lusterka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podlaczajac obojetnie ktore lusterko do instalacji po stronie kierowcy, możesz sprawdzic oba lusterka. Wystarczy tylko przelacznik stron przestawić na odpowiednie na panelu od szyb. Miernik w dłoń i sprawdź czy masz 12V na pinie zasilania. LIN dziala tez na napieciu 12V z tego co pamiętam. Zobacz czy na lusterku pasazera masz tyle na odpowiednich pinach. To lusterko potrzebuje tylko masy, 12V i LIN.
Opublikowano

Wracając, do tematu dzisiaj miałem okazję przejrzeć wszystko jeszcze raz i wygląda że jest wszystko dobrze podłączone. Jutro moim głównym narzędziem będzie piła łańcuchowa i siekiera przez trzy dni haha.

Ale postaram się załatwić miernik i przemierzyć. I żeby poszło to szybko i sprawnie pytanie na jakich pinach konkretnie co jest i jakie ma być napięcie.


P.S

Dodam że lusterko pasażera sprawdzone jest sprawne, a dalej robi za statystę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

We wtyczce, którą odpinasz od lusterka sprawdzasz najpierw na piszeczenie na mierniku, czy masz podlaczoną masę na pinie 4. Nie wiem jak u ciebie z obsluga miernika wiec napiszę jak gapciowi. Przylóż np czarny do pinu 4 a czerwony przyłóz gdziekolwiek do masy, do golej blachy. Ma piszczeć miernik.

Jesli bedzie piszczec to masę masz w dobrym miejscu terasz przestawiasz miernik na pomiar napiecia. Zasilanie jest na pinie 6. Wiec czarny przewod z miernika przykladasz do pinu 4 , a czerwony do pinu 6. Na mierniku powinno byc ponad 12V, tyle ile daje akumulator.

Ostatni sygnal to komunikacja LIN. Jak pisalem, z tego co pamietam tu tez powinno byc 12V. Pomiar tak samo jak na pinie 6. Komunikacji na mierniku nie zobaczysz, ale jak bedzie napiecie, to znaczy, ze jest oki.

Opublikowano
We wtyczce, którą odpinasz od lusterka sprawdzasz najpierw na piszeczenie na mierniku, czy masz podlaczoną masę na pinie 4. Nie wiem jak u ciebie z obsluga miernika wiec napiszę jak gapciowi. Przylóż np czarny do pinu 4 a czerwony przyłóz gdziekolwiek do masy, do golej blachy. Ma piszczeć miernik.

Jesli bedzie piszczec to masę masz w dobrym miejscu terasz przestawiasz miernik na pomiar napiecia. Zasilanie jest na pinie 6. Wiec czarny przewod z miernika przykladasz do pinu 4 , a czerwony do pinu 6. Na mierniku powinno byc ponad 12V, tyle ile daje akumulator.

Ostatni sygnal to komunikacja LIN. Jak pisalem, z tego co pamietam tu tez powinno byc 12V. Pomiar tak samo jak na pinie 6. Komunikacji na mierniku nie zobaczysz, ale jak bedzie napiecie, to znaczy, ze jest oki.

 

Dzięki bardzo za łopatologiczne wyłożenie co i jak, jutro dam znać jak uda mi się to pomierzyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do napięcia - LIN bus ma w std w niskim stanie 1V a w wysokim 12V, miernik jest wolny więc pewnie będziesz widział tylko 12V :)

Jak będzie 0V to znaczy że nie ma w ogóle komunikacji.

spacer.png

Opublikowano

Zanim dziadek wyrzucił mnie do lasu, udało mie przemierzyć na szybko kostkę przy lusterku. Diagnoza taka ze brak zasilania. Wczoraj sprawdzałem polaczenie dodatkowego przewodu do pinu nr 6 i siedział prawidłowo.

Szukałem przewodu czerwonego z szarym paskiem, ale jakoś nie umiałem go zlokalizować, ( z tego co wiem daltonista nie jestem) bo chciałem się tam podpiąć.

Pytanie brzmi skąd wziąść zasilanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież skrzynka z bezpiecznikami jest bardzo blisko, a jak chcesz iść na łatwiznę to pod wygłuszeniem przy progu na pewno coś znajdziesz.

spacer.png

Opublikowano

W końcu był czas żeby ma spokojnie zamknąć temat i się udało. Oba lusterka działają prawidłowo i prawe obniża się przy wrzuceniu biegu wstecznego.

Dzięki bardzo za pomoc i wszelkie wskazówki.

  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie czytelne? Kliknij na link fotosik i masz piękny obraz.

Opublikowano

O widzisz, na telefonie dopiero jak kilka razy kliknąłem to otworzył się pełny obraz 🤦🏻 dzięki 👍🏼 już wszystko widać 😜

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Dla chcących zamontować lusterka składane, żeby nie szukać przewodów i nie ciągnąć dodatkowych kabli przez kabinę od słupka do słupka, potwierdzam swoją wersję, która właśnie sprawdziła się po raz drugi w córki E91 z lusterkami pre LCI.

1. Zamieniamy miejscami kabelki pinów 2 i 4 w kostce przy lusterku czyli brązowy (masa) z pinu 2 wpinamy w miejsce wyjętego niebieskiego z czarnym paskiem pinu 4.

    I to wszystko przy drzwiach i słupku pasażera.

2. Po stronie kierowcy dostajemy sie do modułu FRM oraz rozpinamy kostkę X257 w słupku i gniazdo wyjmujemy do środka auta (otwór z zaślepką pod FRM-em), żeby dokonać przeróbki.

     W wyjętej kostce X257 ze słupka kierowcy łączymy dwa przewody ze sobą z pinów 23 (+ na lusterko kierowcy) i 24 (kabelek od lusterka pasażera pin 6 gdzie powinien być +).

3. Z kostki X257 przy słupku kierowcy wyjmujemy pin numer 2 (kabelek z pozycji 5 w kostce lusterka pasażera), odcinamy pin i przedłużamy ten kabelek o jakieś 20 - 30 cm i kończymy tym odciętym pinem, który nastepnie wpinamy w dolną wtyczkę X14260 modułu FRM na pozycji 23 (sterowanie LIN lusterka pasażera).

I to wszystko z kablologii. Łatwiej już chyba się nie da.

A, i są lusterka składane elektrycznie w wersji EU pre LCI bez fotochromów. Na początku jak zacząłem szukać to wszędzie znajdowałem zapisy że jak lusterka pre LCI to żeby były składane elektrycznie to muszą to być fotochromy. Jednak nie.

Edytowane przez pawelgl3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.