Skocz do zawartości

[E90 LCI]Doposażenie w elektr. składane lusterka, fotochrom


prmax

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 241
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Zdejmij pokrywę lusterka z tyłu i zobacz czy ktos nie przeciął kabla od składania. Ludzie tak robią kiedy lusterko wywija się na drugą stronę i żeby się nie wkurzać, przecinają kabel od składania się. Jeżeli reszta funkcji lusterka działa, to prawidłowy sygnał do niego dochodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowałem pokrywę lusterka i kable są całe nie przecięte po zdjęciu pokrywy włączyłem składanie rozkładanie lusterek wsłuchując się w pracę lewego lusterka które się nie składa i słychać pyknięcie po naciśnięciu przycisku składania i rozkładania a mechanizm nie reaguje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kurde dziwny przypadek. Poczytaj tu, może coś naprowadzi

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=469168

Wygląda jakby coś z silnikiem składania, ale żeby cokolwiek zobaczyć, to trzeba ścisnąć sprężynę na tulei i ją rozwiercić. Potem jest niestety problem ze złożeniem. Skoro słyszysz że coś się dzieje to znaczy że sygnały dochodzą. do lusterka idzie tylko zasilanie i sygnał z danymi. Reszta rozsyłana jest przez to urządzonko z tyłu lusterka. Kabelki w tym urządzonku z tyłu to od góry:

- czerwony - zasilanie z auta

- brązowy - masa z auta

- zielony - sygnał z danymi od auta

- fioletowy - fotochrom +

- czarny - fotochrom -

- czewony - grzanie +

- brązowy - grzanie -

- biały - silnik od składania

- żółty - silnik od składania

Sterowania lusterka idzie na silnik z przodu pinami, których nie widać.

attachment.php?attachmentid=988104&stc=1&d=1394136552

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brat miał w swojej E91 problem z dwoma lusterkami, jedno nie składało się wcale a drugie wywijało na drugą stronę.

Poza sprawdzeniem okablowania, połączeń można jeszcze spróbować rozruszać lusterko w jego prawidłowej pozycji, ew. na maksa złożyć (za ogranicznik) i włączyć składanie, może zaskoczy.

Następnie rozbieramy lusterko i sprawdzamy czy kostka w lusterku jest ok. W większości przypadków przynajmniej styki w kostce będą zaśniedziałe, trzeba to oczyścić i potraktować smarem/sprayem do styków.


Jeżeli powyższe metody nic nie dają to trzeba dobrać się do mechanizmu obok silnika. Najlepiej do tego zdjąć lusterko oraz rozciąć nit sprężyny, lepsze to niż rozwiercenie bo później można ten nit z powrotem pozaginać i skleić. W mechanizmie zacina się jak mówiłem trzpień ustalający na sprężynie, wyczyszczenie i nasmarowanie rozwiązuje problem.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
mam problem z dokladanymi lusterkami. Zamontowałem w e92 lusterka elektrycznie składane z fotochromem. Podłączyłem wszystko jak w temacie. Pozamienialem przewody oraz dociągnąłem nowe. Miałem problem z zakodowaniem i dzisiaj podjechałem do człowieka który to zrobił. Po wpięciu panelu od Anglika nie działa nic ani lusterka ani szyby. Mechanik testował lusterka przez Iste chyba i ręcznie z kompa dało się sterować prawym lusterkiem i wszystko działało. Z lewym nie dało się połączyć. Dostałem schemat ze pin 4 w kostce od panelu sterowania powinien się łączyć z pinem 23 w kostce modułu rfm tam gdzie wcześniej podłączałem przewód od prawego pod pin 22. Zrobiłem takie połączenie wypinając przewód który był już w kostce (23) i zrobiłem bezpośrednie podłączenie do panelu sterowania i nadal nic. Sprawdziłem rozkład pinów w samym lusterku prawym i tam wszystko jest tak jak powinno nie muszę nic przekładać. Dodam ze po zakodowaniu mój stary panel już nie otwiera okien , nowy zreszta tez. Nie wiem co jeszcze powinienem sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz schemat i tak ma wyglądać twoja instalacja, aby wszystko działało.patrz na ten schemat z prawej strony, czyli ASP_HIGH. Ja bym jednak szukał panelu z EU, chociaż nie sprawdzałem u siebie czy z angola działa. Na pewno u mnie nie działał panel bez przycisku składania. Lusterka komunikują się po LIN, czyli szynie danych. Każde lusterko ma na sobie moduł, który według mnie identyfikuje które to jest lusterko. Wsadzając lewe lusterko w miejsce prawego, musiałem przełącznik przesunąć w lewo, aby manipulować tym lusterkiem.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-325i-cou/wiring-functional-info/body/mirrors/exterior-mirrors/vBs9cBm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę spróbować podłączyć panel eu. Zobaczę czy działa. Dzisiaj zaobserwowałem jeszcze ze prawe lusterko się przyciemnia razem ze wstecznym. Na podstawie tego schematu działałem. Sprawdziłem miernikiem czy mam przejście między pinem 23 w frm a 4 w przełączniku szyb( niestety brak) kilka razy opuściło mi się tez prawe lusterko. Np jak odryglowalem drzwi od srodka. Przewodów między lusterkiem a przełącznikiem nie ruszałem, tam się wszystko zgadza zgodnie ze schematem. Z tego co sprawdziłem panele z opcja $313 $430 $459 występują pod tym samym nr katalogowym, bez znaczenia która opcja jest w aucie. Różnica w nr jest między ang i eu ale to wynika raczej z krztałtu obudowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz mieć to przejście, bo panel wtedy nie komunikuje się z modułem FRM.

Przewód na tych pinach nie ma bezpiecznika i jest poprowadzony w każdym aucie. Nie ważne jakie masz lusterka. Ogólnie strona kierowcy powinna działać od razu po zakodowaniu i podpięciu lusterek i panelu. Chociaż tak jak pewnie już tu pisałem, spotkałem się z opiniami, że panel może być bez przycisku. U mnie on nie działał kompletnie. Można też od razu zweryfikować działanie lusterka pasażera podpinając je zamiast lusterka kierowcy, tylko trzeba przełącznik na panelu przełączyć na drugą stronę. Ciegnięcia druta wymaga tylko okablowanie strony pasażera.


Co do samego panelu EU czy UK to nie podpowiem, bo ja od razu dorwałem EU. Ale jak zweryfikujesz że UK działa prawidłowo to daj znać dla następnych walczących.

Na teraz dowiedz się czemunie masz przejścia z panelu kierowcy PIN4 do FRM PIN23.


P.s. mierzysz dobry pin we wtyczce od FRM?

Wtyczka X14260

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-325i-cou/L0YcQ4X5

PIN23

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-325i-cou/CTU7wiOn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzałem środkowy rząd czwarty pin od lewej, w trzeci wspinałem prawe lusterko. Po podłączeniu ori panelu eu nadal nic. Pin 23 idzie bezpośrednio do drzwi? Jest gdzieś może schemat z dokładna droga tego przewodu, do jakich wtyczek idzie po drodze? Bo wczoraj jak podpinalem na krótko pin 23 z 4 w drzwiach to ten fabryczny pin 23 był wypięty. Możliwe ze muszę do niego dolutować przewód, który dopiero pociągnę do drzwi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do pinu 23 nic nie trzeba dolutowywać. Jest to połączenie między panelem kierowcy a FRM. Jak masz zakodowane opcje 313 lub 430 to u mnie stary panel nie działał.

Droga kabla jest taka. Wtyczka X10725

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-325i-cou/RHEGwIv

PIN4

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-325i-cou/CT5Yrv3r

Dalej do łącza między drzwiami a autem. Musisz je rozkrecić, żeby dorwać się do wtyczki X257. Jest pokazana na linku wyżej.

PIN6

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-325i-cou/CTDOrVKY

Widze że idzie to do jakiegoś węzła X14247 a potem już do FRM

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-325i-cou/RSO0YLb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozebrałam kostkę między drzwiami a karoseria i co się okazuje ze brak wyjścia z auta na pin 6 i 8. Czyli wychodzi na to ze muszę pociągnąć plus oraz lin bus. Pytanie czy jak pociągnę bezpośrednio z frm będzie działać?


Up


Pin 23 wypięty, wpięty w to miejsce nowy przewód który poprowadziłem do przełącznika na pin 4, zasilanie poprowadzone do przełącznika na pin 13 i wszystko działa. Bardzo dziękuje za pomoc :-) Teraz zostaje mi ogarnąć mulf2 bo Jeszcze usb nie działa i potrzebna nowa wiązka do aux i przy okazji przestał odczytywać kontakty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozebrałam kostkę między drzwiami a karoseria i co się okazuje ze brak wyjścia z auta na pin 6 i 8. Czyli wychodzi na to ze muszę pociągnąć plus oraz lin bus. Pytanie czy jak pociągnę bezpośrednio z frm będzie działać?


Edit


Pin 23 wypięty, wpięty w to miejsce nowy przewód który poprowadziłem do przełącznika na pin 4, zasilanie poprowadzone do przełącznika na pin 13 i wszystko działa. Bardzo dziękuje za pomoc :-) Teraz zostaje mi ogarnąć mulf2 bo Jeszcze usb nie działa i potrzebna nowa wiązka do aux i przy okazji przestał odczytywać kontakty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To auto to anglik czy jak? Nie ma opcji żeby po stronie kierowcy nie było podpiętych tych pinów w aucie z europy. Wiązka kierowcy jest jedna i ma zawsze te piny podpięte. No nic ważne że działa, ale coś tam masz nakombinowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spokojnie da radę. Lusterka są podpięte pod bezpiecznik 7,5A, podejrzewam że latarka pod 10A, chociaż to trzeba by sprawdzić. Jak nie zależy ci żeby to podpiąć jak w oryginale to będzie git.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wracając do tematu pinu 23, który został wypięty i w jego miejsce został wpięty pin do lusterek. Odkryłem ostatnio że przestały mi działać podawacze pasów. zgodnie ze schematem w e92 pin 23 odpowiada za lusterka oraz podawanie pasów. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-325i-cou/brXL872 pytanie czy mogę teraz zlutować obywa kable ze sobą i wszystko zacznie działać? Kolejna funkcja jaka przestała działać to po dwukrotnym kliknięciu przycisku otwierania, szyba po pociągnięciu za klamkę uchylała się do połowy. Pytanie czy na to też może mieć wpływ wypięty fabryczny pin 23 z frm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A widzisz ty masz e92. Tak masz to połączyć. Jak byś chciał żeby było jak w oryginale to tu się to łaczy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-325i-cou/RSO0YLb

Ale jak połączysz w innym miejscu też będzie git. Co do szyb nie wiem, ale według schematu sygnał odpowiada za pasy i przełącznik szyb. Przełącznik miałeś podpięty, więc nie powinno to nic wnosić. Kodowałeś FRM pustym plikiem MAN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukałem tej kostki pod deską jak montowałem lusterka, wymontowałem cała navi rozebrałem pół auta ale nie znalazłem tego połączenia. Możliwe że konieczny jest demontaż deski. Spróbuje to zlutować i zobaczymy, bo przestały działać typowe opcje dla e92. Tak auto było puszczone czystym plikiem. Ostatnio został ogarnięty mulf 2 i widzi już kontakty i usb. Dodatkowo były wyłączane światła dzienne z tył możliwe że coś jeszcze przez pomyłkę zostało wyłączone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Cześć

Odświeżę kotleta, ale chciałbym się upewnić...

Mam lusterka 5 pin tylko z grzaniem, chcę założyć 3 pin z fotochromem i składaniem el.

Teraz pytanie, czy ten cały temat tyczy się też e90/e91 preLCI ?

- lewe drzwi - zmieniam lusterko, zmieniam panel sterujący, wiązki bez zmian

- Prawe drzwi - zmieniam lusterko, zmieniam piny w drzwiach i piny przy lusterku, do drzwi ciągnę dwa przewody (tzn plus i linbus) ?

- obydwa lusterka - kupuję z matowym wykończeniem (bo takie mam) a obudowy w kolorze przekładam ze swoich

- czy obudowa lusterka preLCI pasuje do LCI ? Na alledrogo większość lusterek jest LCI a bardziej podobają mi się te preLCI ------cofam pytanie.. dopiero teraz sobie postawiłem zdjęcia obydwóch obok siebie ...

z góry dzięki za odpowiedź :)

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W każdej e9x jest tak samo. Lusterko kierowcy i pasażera tak jak napisałeś. Jak kupujesz ten sam kształt lusterka to obudowy przekładasz, jak inny to wiadomo, że nie będą pasowac. Powodzenia. Nie zapomnij o kodowaniu. Bez tego nie zadziała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to będę miał dylemat...

PreLCI które wyglądają dużo lepiej niż LCI

Albo LCI, które mi się nie podobają ( wyglądają na duże ) ale jest ich od groma ale będę musiał malować obudowę

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.