Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak. Wszystko jest na necie tu:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

Porównałem jak lecą kable w normalnych lusterkach, czyli LOW i przerobiłem jak mają być w HIGH.

Tu masz oba schematy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-325i-tou_201105/wiring-functional-info/body/mirrors/exterior-mirrors/vBs9cBm

Wszystko jest polinkowane, wystarczy klikać. Poprzekładać trzeba kabelki z wtyczki X624 (wtyczka wyjęta z lusterka) i x256 (wtyczka idąca między drzwiami). Jak przełożysz piny to nie musisz kupować wiązki drzwi za 120 zł.

 

A i jak masz teraz błyszczące te trójkąty które są przykręcone do drzwi to takie musisz kupić, bo tego się nie da przełożyć. Resztę można z twoich zabrać. Jak masz błyszczące to tu masz ładne, ale nie fotochrom

http://allegro.pl/lusterko-prawe-lewe-e90-lci-lift-m-pakiet-skladane-i7158421051.html

Panel

http://allegro.pl/bmw-e90-e91-przelacznik-szyb-lusterka-skladane-i7152819943.html

A i nie ma lusterek 5 pinowych składanych ani fotochromów, bo czasami takie głupoty piszą na aukcjach. Fotochromy są zawsze składane i zawsze 3PIN.

  • Odpowiedzi 241
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wielkie dzięki. Te z aukcji są super ale bez sciemnianiem ale w razie co je wezmę. Lecę ci wielkie piwo. A tak na marginesie z kad jesteś bo może z moich okolic?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Z fotochromami jest ta lipa, że z biegiem czasu ciemnieją, a wymiana samych szkieł na używane to koło 200-300 zł za sztuke. A wymiana zwykłych szkieł na zemienniki nowe to koszt max 200 zł za komplet. Jednak jest to fajny bajer:) Edytowane przez Jack79
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak na bank masz błyszczące:) Jeszcze raz obejrzałem VIN. Opcje M Pakiet sportowy (P337A) i Wysoki połysk Shadow-Line (S760A) mają błyszczące obudowy.
Opublikowano
Więc by lusterka działały w drzwiach od strony kierowcy nic nie muszę przerabiać tylko zmienić lusterko i będzie działać, no oczywiście trzeba zmienić panel sterujący. A po stronie pasażera muszę zmienić piny w kostce przy lusterku i w kostce idącej między drzwiami [ choć tej nie wiem za bardzo gdzie szukać, gdzie ona dokładnie jest] czyli tylko w 2 kostkach bez zmiany samej kostki. Lub zmienić na orginalny cały kabel.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak musisz poprzekładać piny w kostkach przy lusterku, czyli tu. Kostka x624.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-325i-tou_201105/RSFMd59

Oraz przy przjściu kabli z drzwi do auta. Kostka x256 na tym obrazku.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-325i-tou_201105/RIOvYhQ

Które piny gdzie masz na tym schemacie ktory ci wkleiłem. Tym

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-325i-tou_201105/wiring-functional-info/body/mirrors/exterior-mirrors/vBs9cBm

 

Wszystko jest tam polinkowane. Poopisywane jest na któtym pinie ma być dany kabel. Klikając np na wtyczkę x256. Mozesz zobaczyć, gdzie jest w aucie i jak wygląda oraz który pin jest który.

Jak to poprzestawiasz to nowej wiązki w drzwi już nie musisz kupować.

To jest wtyczka x256 od strony auta z wsadzonymi nowymi pinami 8 - zasilanie oraz 6 sygnał LIN. Fotki zapożyczone z angielskiego forum, dlatego wszystko jest na odwrót:)

http://imgur.com/ImSxPYm.jpg

 

Będziesz musiał dociągnąć jeszcze zasilanie ze skrzynki bezpieczników do kostki x256 na PIN8. Musisz zamówić PIN w ASO nr 61130006664 .Ja się nie wpinałem w skrzynkę, bo w e87 ją wyjąć to masakra. Nie wiem jak w E90. Znalazłem w wiązce za schowkiem kabel jak na schemacie czerwony z szarym paskiem grubości 0,75mm i dolutowałem do niego kabel. Na schemacie masz kwadraciki z kolorem kabli i obok grubość kabla opisaną.

http://imgur.com/7BBoXPF.jpg

 

Pozostaje jeszcze dociągnąć sygnał LIN do pinu 6 we wtyczce x256 (jak na fotce wyżej) z modułu FRM z wtyczki X14260 PIN 22. To są numery tych pinow 61130005198 , 61130005197. Moduł FRM znajdziesz po stronie kierowcy po zdjęciu rączki od otwierania maski i plastiku za nią. Wtyczka x14260

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-325i-tou_201105/AioqZS49

W to miejsce trzeba wpiąć PIN22

http://imgur.com/3dOe1e2.jpg

 

Wygląda na skomplikowane, ale jak pisałem od zera do zakodowania zeszło mi nieco ponad 3 godziny. Niestety trzeba rozebrać drzwi żeby wymienić lusterka, przynajmniej w E87.nie wiem jak w e90. Potem plastiki w aucie, gdzie wchodzi wtyczka z drzwi, żeby dołożyć PINY no i plastiki żeby dostać się do FRM. Tyle. Na tych stronach newtis jest wszystko. Jak zdemontować każdy element żeby go nie zepsuć. Tylko trzeba poszukać.

Edytowane przez Jack79
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do przelozenia kabli przy lusterku to masz moeć tak.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-325i-tou_201105/CT219gvY

Pin 4 stary wyciągasz niebieski z czarnym paskiem i przekładasz z pinu 2 kabel brązowy. Pin 5 zostaje niebieski z zielonym paskiem i pin 6 zostaje niebieski z zoltym paskiem. Ten ktory co zostanie wpinasz w pin 2. To załatwi sprawe wtyczki przy lusterku. Teraz wtyczka x256 przy drzwiach.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-325i-tou_201105/CTAZiDqA

Pin 2 wyciągasz i przekładasz do pinu 6 ( kolor kabla niebieski z zielonym paskiem) oraz pin 23 przekładasz do pinu 8 ( kolor kabla niebieski z żółtym paskiem). Gotowe.

Opublikowano
Jesteś wielki. Teraz bez problemu dam radę to połączyć. A bez kodowania rozumie że nic nie będzie działać po przemianie pinuw. A wiązka do e90 kosztuje 250 zł więc przerobię :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez kodowania nie bedzie działać. Kodowanie, aby lusterka zaczęły działać z przycisku na panelu to:

- Start NCS Expert with the Default profile

- Load VO from CAS or NFRM.

- Add $313 (folding mirrors without dimming) to VO or $430 (folding mirrors with dimming)

- FA_WRITE VO to CAS and NFRM

- SG_CODIEREN to NFRM

 

To tak z grubsza po polsku napisze że trzeba dodać do wyposażenia opcje $313, jeżeli zakładasz tylko składane lusterka lub opcje $430 jeżeli są lusterka fotochrom. Opcja $430 zawiera już opcje $313, także dopisujesz to lub to. I dopisujesz to do CAS i NFRM. Następnie przywracasz defaltowe ustawienia do modułu NFRM oraz JBBF, żeby wiedziały, że teraz lusterka działają po sygnale LIN. Jak nie zrobiłem defaulta JBBF to zaczął wywalać błąd podgrzewanych lusterek.

Zeby działało składanie z pilota trzeba zakodować w module NFRM

ASP_KOMFORT_EINKLAPP

aktiv

Ja to już zrobiłem w CARLY PRO, bo jest dużo prościej i skróciłem czas trzymania przycisku zamknięcia z pilota na 0,5 sekundy. Defaltowe jest 1,5s i to jest długo.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanie odnośnie panelu sterowania szybami i lusterkami:

-czy panel z wersji angielskiej podejdzie po kodowaniu czy koniecznie musi być EU ?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
To mój schemat dla ułatwienia montażu innym co będą chcieli przerobić drzwi pasażera pod lusterka składane elektrycznie



https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/135f49458f9f5830

 

Wszystko ładnie i pięknie ale zasilanie powinno iść przewodem 0,75mm2. Teraz masz 0,5mm2

Teoretycznie będzie działać, ciekaw jestem czy wszystko będzie ok gdy lusterko będzie się grzać w zimę i zechcesz je ustawić...czy nie będzie cieplej na przewodzie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bezpiecznik wstawiony na lini zasilania ma 7,5A. Przewód 0,75mm przyjmuje się że daje rade 9A ciągłego obciążenia, przewód 0,5mm wytrzyma koło 7A ciągłego obciążenia. Dlatego na 0,5mm2 daje się bezpiecznik 5A. Nie wiem ile prądu jest potrzebne na grzanie, silniki do ruszania lusterek, składanie i fotochrom, ale przy chwilowym poboże wszystkich urządzeń nic mu nie będzie. Można by zamienić bezpiecznik na 5A i sprawdzić czy go wywali w maksymalnej sytuacji. Dodatkowo, z tego co pamiętam, komputer blokuje składanie lusterek na kilka minut, jeżeli klkniesz trzy razy składanie i rozkładanie w ciągu jakiegoś krótkiego czasu.

Też nie wymieniałem wiązki w drzwiach pasażera, tylko przekładałem piny. Nie trzeba wtedy zrywać wygłuszenia, które zawsze po odklejeniu cieknie. Tak działa od września 2017.

Opublikowano
Bezpiecznik wstawiony na lini zasilania ma 7,5A. Przewód 0,75mm przyjmuje się że daje rade 9A ciągłego obciążenia, przewód 0,5mm wytrzyma koło 7A ciągłego obciążenia. Dlatego na 0,5mm2 daje się bezpiecznik 5A. Nie wiem ile prądu jest potrzebne na grzanie, silniki do ruszania lusterek, składanie i fotochrom, ale przy chwilowym poboże wszystkich urządzeń nic mu nie będzie. Można by zamienić bezpiecznik na 5A i sprawdzić czy go wywali w maksymalnej sytuacji. Dodatkowo, z tego co pamiętam, komputer blokuje składanie lusterek na kilka minut, jeżeli klkniesz trzy razy składanie i rozkładanie w ciągu jakiegoś krótkiego czasu.

Też nie wymieniałem wiązki w drzwiach pasażera, tylko przekładałem piny. Nie trzeba wtedy zrywać wygłuszenia, które zawsze po odklejeniu cieknie. Tak działa od września 2017.

 

Siemka przymierzam się do doposażenia E87 w składane el. lusterka. Rozumiem ze dla wersji EU nie Angielskiej trzeba piny poprzekładać w lusterku kierowcy? Czy przy lusterku pasażera tez trzeba coś kombinować z kablami czy tam się nic nie rusza?


Sorki teraz doczytałem ze kierowcy się nie rusza tylko pasażera się przepina dwa piny we wtyczce lusterka i dwa piny we wtyczce drzwi i tam dokłada się dwa nowe kable tak? Czy przy nowym przełączniku w drzwiach tez trzeba jakiś kabel dokładać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Strony kierowcy nie ruszasz. Wystarczy podłączyć lusterko i tyle. Do drzwi misisz dociągnąć dwa sygnały, czyli zasilanie i LIN, czyli szynę danych. Teraz masz dwie opcje:

Opcja 1. Droższa i wiąże się z odklejaniem maty wygłuszającej od drzwi, przez co woda później leci do auta. Trzeba wymienić butyl w macie na nowy. Ale do sedna. Kupujesz wiązkę drzwi na lusterka 3PIN, wyciągasz starą i wkładasz nową. Tyle. Koszt koło 150zł.


Opcja 2. To tak jak ja zrobiłem w moim e87, czyli modyfikujesz wiązkę 5PIN na 3PIN. Plus jest taki że nie ruszasz maty wygłuszającej oraz cena 0 zł. Minus jest taki, że w wiązce 3PIN sygnał zasilania idzie kablem 0,7 mm a nie 0,5 mm. Sygnał LIN w 3PIN wiązce ma grubość 0,35mm a po modyfikacji wiązki ma 0,5mm. To akurat nie ma znaczenia. Schemat jak co poprzekładać pięknie zrobił LUKASSYSTEM kilka postów wcześniej.


Cała sztuka to kupić odpowiednie lusterka i nie naciąć się na oszusta, tak jak niestety ja. Koleś sprzedał zwykłe lustra i przestał odbierać telefon. Przypomne że całe skrzydło lusterka do E87 nie pasuje od E90,E91 i E81. Od anglika także nie pasują. Wkłady, czyli szkła są już identyczne i pasują także z anglików.

Opublikowano
Opcja 2 bardziej mi odpowiada. A czy kable wtyczki lusterka pasażera pin 2 i 3 mogę zostawić czy należy je wypiąć z instalacji? A co z przełącznikiem w drzwiach kierowcy? Czy wystarczy tylko podmienić na wersje z przyciskiem do składania lusterek i będzie działać ten przycisk od razu (po zakodowaniu auta)) czy trzeba tam też jakiś kabel pod lin-bus podłączyć?
Opublikowano

Sam przed chwilą robiłem w E90 więc odpowiem:

-z wtyczek przy lusterkach nie musisz wypinać tych nieużywanych przewodów

-we wtyczce przy przełączniku szyb i lusterek nie musisz nic przepinać/dopinać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak kolega b1nd napisał. Nowe 3 pinowe lusteka mają trzy piny, więc te dwa pozostałe spokojnie możesz wpiąć jak ci się podoba i tak do niczego nie będą podłączone.

W drzwiach kierowcy nic nie przepinasz, ani przy lusterku ani przy przełączniku nic nie robisz. Kodujesz i to lusterko będzie działać od razu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:) Smiga aż miło:) jak się boisz że coś się może stać, zawsze możesz zmienić bezpiecznik na mniejszy, czyli na 5A. Jak będzie za duży prąd płynąć to wywali ten bezpiecznik, a nie popali kable.
Opublikowano
:) Smiga aż miło:) jak się boisz że coś się może stać, zawsze możesz zmienić bezpiecznik na mniejszy, czyli na 5A. Jak będzie za duży prąd płynąć to wywali ten bezpiecznik, a nie popali kable.

 

Jeżeli masz u siebie podgrzewane lusterka i nie pali ci kabli to zostawię bezpiecznik 7,5A w przeciwnym wypadku chyba zmienię na 5A dla świętego spokoju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tak jak pisałem zamontowałem opcje full wypas, czyli składane,fotochromy, podgrzewane i mam w dzrzwiach pasażera na zasilaniu kabel 0,5 zamiast 0,75mm. Bezpiecznik zostawiłem 7,5A. Montaż przeprowadzałem we wrześniu 2017 i od tamtej pory przy każdym zostawianiu auta składam lusterka. Ogrzewanie lusterek działa jak i ściemnianie. Kabel 0,5mm działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.