Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj wyminielm filtr paliwa w moim samochodzie, wsyzstko skrecone i zlozone jak nalezy, filtr w dobra strone, przewody nie zagiete, dobrze skrecone.

Problem polega na tym, ze samochod odpala ale ma problem z trzymaniem wolnych obrotow- szarpie nim az gasnie, w momencie kiedy tak zgasl sprawdzilem swiece - suche czarne. Dodatkowo samochod ciezko sie wkreca na obroty i dlugo z nich schodzi, czasem jak by strzelil w kolektor dolotowy.

Myslalem ze to wina nowego filtra, wiec zalozylem stary, tak samo jak byl zalozony, dalem nowe opaski bo poprzednie przy dokrecaniu juz przeskakiwaly, odpalam i znowu to samo. Zdjalem filtr powietrza na chwile.. jak by sie troche polepszylo ale nie znaczaco.

Po zdjeciu filta paliwa wylewa sie z niego dosc duza ilsoc paliwa jak i z przewodow do filtra i z filtra do wtryskow.

O co tu chodzi ? Wsyztsko wedlug moich przekonan zrobilem prawidlowo.

Prosze o rady i pomoc !

Opublikowano

może jakiś syf uwolnił się z filtra podczas demontażu i teraz siedzi w którymś wtrysku ?

 

Czy odłączałeś podciśnienie od serwa aby dostać się do filtra od góry?

Opublikowano
Aby dostac sie do filtra paliwa, zdjalem "kolanko" ktore laczy kolektory z przeplywka i filtrem, zdjalem takze przewody z tego kolanka - dwa gumowe, jedno od odmy zapewne drugie nei wiem, nic po za tym nei demontowalem.
Opublikowano

Wlasnie o to chodzi, ze przy wymianie filtra rozlozylem ukl dolotowy od kolektorow ( kolektorw nie rozbieralem ) po puszke, wszystko wyczyscilem wymylem i wyszorowalem, wlozylem nowa wkladke, przeplywke delikatnie przedmuchalem, przepustnice przetarlem szmatka bo byla juz utluszczona odma i deliaktny nalot byl, kolanko kupilem nowe- stare puscilo i bylo nei szczelne. Wszystko skrecilem jak sie nalezy dokladnie, wlozylem nowa wkladke filtra. Raczej nie szczelnosci zadnej nie ma.

Dzis po kilku godiznach niedzielnej dlubaniny juz mi rece opadaja bo nie wiem o co chodzi juz szukam przyczyn w wszystkim !

Dzis zauwazylem, odkrecajac swiece na cyl 5 i 6 liczac od kola zamachowego ze 5 swieca jest zalana 6 ma delikatny nalot benzyny ale nie jest zalana jak 5. Reszte swiec nie odkrecalem bo juz mi sie troche nie chcialo :D

Odpialem wtyczke od przeplywomierza - zero reakcji.

Zalozylem stare kolanko - to samo

Zalozylem stary filter - to samo

 

Ale cos zauwazylem ciekawego, pompa jak by sie zwieszala ?

Raz przekrece kluczyk pompuje wylacza sie, po 3 probach przekrecania kluczyka na pozycje start ale nie uruchamiania silnika tylko zeby pompa nabila paliwo to przy 4 razie ? Pompa zalacza sie ale odrazu po sekundzie sie wylacza. Odpale i jak zgasnie o slychac ze po zgaszeniu silnika chodzi jeszcze przez pewien czas.

I najciekawsze ! Wydaje mi sie ze to mialem juz od momentu zakupu, ale po zgaszeniu silnika za jakeis 5-10sekund slychac taki "przeskok/stuk" w okolicach przepustnicy !

 

Ludzie pomozcie mi ! w tym stanie nawet do najblizszego mechaniak bedzie problem podjechac zeby to ogladnal.

Za kazde mniej i bardziej trafne podpwoiedzi i uwagi bede wdzieczny !

Opublikowano

to normalne, że po kilku włączeniach i wyłączeniach zapłonu pompka włącza się tylko na ułamek sekundy.

 

To co tak tyka po wyłączeniu zapłonu to prawdopodobnie elektrozawór przy filtrze oparów paliwa. Tak ma być.

 

Zdejmij kolano z przepływomierza, poluzuj opaskę na przepustnicy i podnieś kolano do góry. Dokręć opaskę na przepustnicy i dmuchać buźką w kolanko. Tym sposobem sprawdzisz w 100% czy powstała jakaś nieszczelność.

Opublikowano

Dzieki za informacje jutro sprawdze to :) W ej chwili jestem sam, a samemu nie dam rady tego sprawdzic.

Jeszcze na chwile zeszedlem teraz do garazu iii :

Po odlaczeniu przeplywki silnik opali i momentalnie gasnie, z przeplywka odpali i chwile sie meczy skaczac na wolnycch obrotach do ok 1200obr. Czy to nie objaw padajacej przeplywki ?

Opublikowano
Jak to sie nie odpowietrza ? Na internecie mozna wyczytac ze wykonuje sie taki zabieg na listwie wtryskowej w benzyniaku po przez jakis zaworek/iglice , neistety nie moge nic konkretnego znalesc na temat listwy bmw.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten zaworek z iglicą służy do pomiaru ciśnienia,zresztą u ciebie go nie ma.Pierwsze słyszę o odpowietrzaniu wtrysków :?:
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.