Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie pisałem bo święta czyli najlepszego czas żeby pogrzebać przy aucie :)

sprawy mają się tak silnik wyczyszczony i wymieniane wszystkie uszczelki opinii jakie się dało czyli wszystkie potencjalne miejsca wyciekow usuniete. pierścionki wymienione. pracę na razie wstrzymane czekam na paniki korbowe będą wtorek. Na 2 środkowych grach paniki i pyły kiepskie reszta była ok . Oczywiście wymieniam komplet .

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W jakim stanie miałeś pierścienie te zgarniające?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Wymieniasz panewki bez szlifu wału?

 

Taki mam plan. Czy są jakieś poważne przeciwwskazania?

 

Co do pierścieni, były zużyte. Szczelina w nowych pierścieniach jest o 2/3 mniejsza niż w starych (po włożeniu pierścienia w cylinder).

 

Koszty.

Uszczelki, pierścienie, panewki + planowanie jakieś 800 zł

po zakończeniu remontu podsumuję koszty

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Opublikowano
Ja na twoim miejscu dałbym wał chociaż do pomierzenia, bo znowu złożysz silnik a coś ci się z panewką bo jakimś czasie stanie, jak już robic to robić dobrze bo sam widzisz że drugi raz motor musisz rozbierać.
Opublikowano

znajomy mechanik powiedział mi że jeśli zmieniam tylko panewki na korbowodach a na wale nie ma żadnych śladów to nie robi się szlifu.

2 sprawa w sobotę wracam do Niemiec i do tego czasu auto muszę poskładać.

 

Zastanawiam się jaki olej wlać po tym remoncie? Do tej pory lałem pół syntetyk Mobil S... 2000 10W40, przejść na rzadszy ful syntetyk

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pany nie kombinujcie.Podmiana panewek, wymiana uszczelniaczy zaworowych,pierścieni to nie remont silnika.Niech jezdzi na tym co miał i z głowy.Przynajmniej takie jest moje zdanie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Ale dając rzadszy olej (będzie rzadszy zimny i miał lepsze parametry gorący) nic się złego nie stanie.

Przez pierścienie i uszczelniacze szło go najwięcej. Teraz wlewając syntetyk ulży tylko silnikowi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Danielxc717 wiem o co chodzi tylko że tam była podmiana panewek a nie szlif,mam na myśli ciśnienie oleju.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Wiesz.. czy da olej 5w czy 10w to zrobi tylko dobrze. Przy rozgrzanym silniku bardziej liczy się ta druga wartość.

 

Nie znam się na remontach bo sam nigdy nie dokonywałem, ale jeśli silnik naturalnie się zużywa to na wale muszą być rysy? Nie może po prostu czop się zjechać nie pozostawiając rys i dając nowe panewki nie zużyją się szybciej? Uważam, że pewnie można zmierzyć średnicę czopa i zastosować panewkę o mniejszej średnicy.

Opublikowano

Długo nie pisałem bo problem z internetem miałem.

Remont zakończony wszystko poskładane i wszystko działa tak jak powinno.

Sprawa padniętych panewek jak już pisałem tylko na 2 środkowych cylindrach były ślady ich z użycia z tym że na jednej panewce starta była politura (bez rys)

na drugiej starta politura i drobna ryska. Na wale nie było żadnych śladów, mierzyłem wał dokładnym mikrometrem i wszystko w jak najlepszym porządku.

Olej jaki zalałem to pełny syntetyk Mobil 5W30.

Teraz trzeba pojeździć żeby wszystko się ułożyło. I buta ma zrobić kolejne trzy stówki hehe

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Opublikowano

200tys to strasznie mało. Musiała być przegrzana lub źle eksploatowana. Te silniki przy jeździe PL czyli dużo miasta powinny robić spokojnie 400tys.

 

Dobrze, że wlałeś syntetyk. Głupotą było by wlać coś gorszego

Opublikowano

Buta miała razem ze mną dolecieć do niemiec niestety tak się nie stało :(

Po remoncie zrobiłem ok 1000 km i lipa silnik zżera niebotyczne ilości oleju ok 2 l na 100 km. :O

Nie wiem co jest grane, pierścienie do bani ? czy co ? załamka.

Gdzieś wyczytałem że zakładając pierścienie powinienem zrobić honowanie cylindrów ( ja nie robiłem ) bez honowania pierścienie powinny dopasować się po około 1000 km do tego czasu będzie brał olej. zrobiłem 1K km i niestety w moim przypadku pierścienie się nie dopasowały.

Miał ktoś styczność z takim przypadkiem?

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierścienie założyłeś dobrze?Honuje się nowe silniki albo po szlifie,jak są progi to tylko szlif honowanie i tłoki nadwymiarowe.Nic nie napisałeś jak wyglądały stare pierścienie.Aż 2litry na setkę?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Tak 2 litry na setkę nie przesadzam.

Pierścienie założyłem tak jak było to przedstawione na opakowaniu. No chyba że to był tylko przypadkowy rysunek a nie schemat montażowy.

Co do starych pierścieni, nie były pęknięte, po wsadzeniu obydwu pierścieni ( starego i nowego ) do cylindra przerwa na starym była co najmniej 2 razy większa. Po za tym wyglądaył całkiem normalnie.

Nowy pierścieni firmy Getz składał się z 3 części i przy wkładaniu wszedł w cylinder jak w kaczą d..e, co mnie trochę zdziwiło.

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Opublikowano
No to dziwnie CI powiem..przecież jak tłoki są ok to na nowych pierścieniach nie ma opcji wsadzić go tak o. PIerścienie muszą być zaciśnięte żeby się schować z całym tłokiem

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

@up

 

Myślę, że w kaczą dupę to znaczy, że wchodził ciężko, ale nie wiem, nie mam kaczki :P

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

No ja też nie wiem ale [BAD] kaczki skojarzyła mi się z pierzem więc cięzko stwierdzić co miał na mysli heheh

ale pisał, że go zdziwiło..więc mnie na pewno zdziwiłoby jakby wszedł bez oporu :mrgreen:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesteś pewien że założyłeś odpowiednie uszczelniacze zaworowe,chodzi o wymiar na zawór 7mm a nie jakieś większe.Po ściągnięciu pokrywy zaworów powinno dać radę sczytać z nich numery.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
to powiem szczerze, że mimo że może tam jakiejś super wiedzy nie posiadam to na pewno nie złożyłbym tego w całość gdyby tłok wszedł mi luźno na nowych pierścieniach :duh:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.