Skocz do zawartości

M50B25 bierze olej


crespo32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam następujący problem w swojej bucie, co jakieś 600 kilometrów zaświeca się kontrolka olei stand motor. nie jest to jakiś błąd czujnika bo po wyciągnięciu bagnetu rzeczywiście nie ma oleju w silniku. Aby uzupełnić stan wlewam prawie litr oleju. Dlaczego tak się dzieje ?

Dzieje się tak już od dłuższego czasu. Dodam że w między czasie silnik przeszedł remont głowicy zawory na wydechu uszczelniacze po docierane wszystko tak jak ma być. Co prawda silnik miejscami się poci ale nie leci z niego ciurkiem nie na tmalnie yle żeby tracił litrę na 600 km. Na wolnych obrotach spaliny wyglądają całkiem normalnie nie czuć w nich oleju. Przy mocnym przy gazowaniu pojawia się taki siwawy obłok jak by brała olej.

Ale którędy ? Macie jakieś pomysły

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Robiłem próbę olejową na sucho dokładnie teraz nie pamiętam które cylindry jakie miały wartości ale około 14 na such i odpowiednio z olejem +2 czyli po 16

Sam nie wiem jak interpretować te wyniki. Nie mogłem znaleźć wiarygodnych informacji jak interpretować te wyniki. Forumowicze twierdzą że silnik jest jak dzwon.

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo ciśnienie sprężania jest ok ale za zgarnianie oleju jest odpowiedzialny 3 pierścień olejowy który potrafi się zużyć dużo szybciej, niż pierścienie uszczelniające.Pomiar kompresji nic nie da jeśli nie obejrzy się tego pierścienia to nie wiesz czy jest ok czy szmelc.Trochę [BAD] bo głowice miałeś ściągniętą i można było luknąć.Uszczelniacze wymieniłeś wszystkie 24 sztuki?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no musiał bym się nazywać Al Bandy żeby wszystkich nie wymienić hehe.

Zastanawiają mnie jeszcze 2 rzeczy

Odma, ponieważ jak ściągnąłem gumę pomiędzy przepływką a przepustnicą było w niej sporo oleju tak samo przepustnica cała zawalona.

2 sprawa uszczelka pod głowica. Nie planowana jej a z tego co czytam powinienem to zrobić.

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie musisz mieć za duże podciśnienie skoro ciągnie Ci olej do odmy, ale czemu to nie mam pojęcia, nie jest przytkana?. Co do głowicy to jak już ją robiłeś ta planowanie na pewno by nie zaszkodziło...

Co do tego oleju to faktycznie wygląda na to, że pierścienie do wymiany bo już nie trzymają..zawaliłeś strasznie, że mając wszystko na wierzchu nie posprawdzałes takich rzeczy z czystej ciekawości nawet..

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem sam teraz bije się w pierś że planowania nie zrobiłem a i na pierścienie można było zerknąć. A winą tego był brak czasu wszystko chciałem szybko i wyszło jak wyszło.

Nurtuje mnie ta odma, wszystko jest drożne. A dlaczego ten olej zasysa ? Z kont to podciśnienie ? Czy to nie jest właśnie wina tej uszczelki ?

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie, planowanie głowicy nijak się ma do brania oleju.

Jeżeli chodzi o branie oleju i przyczyny to rozróżniamy 2 przypadki;

-jeżeli silnik puści dyma przy gwałtownym wciśnięciu gazu to winne pierścienie,nie nadążają zgarniać

-jeżeli silnik puści dyma przy schodzeniu z wysokich obrotów to wina uszczelniaczy zaworowych,duże podciśnienie w kolektorze ssącym zasysa olej z głowicy przez zużyte uszczelniacze.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik ten miał przejścia w postaci mocnego przeciągnięcia na obrotach jeszcze w czasach gdy miał gaz 1 generacji stąd wzięła się przyczyna remontu głowicy. Przeciągnięcie obrotów spowodowało wykrzywienie zaworów. Wcześniej przed tym zdarzeniem silnik nie brał olej.

I to mogło zabić pierścienie.

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze na prawde błąd to to że głowica nie miała szlifu, równie dobrze teraz ten olej może uciekać powoli bo powoli ale może , no i zobacz pierścienie . Tak czy siak zdejmij głowice i oddaj do szlifu przy okazji wymień pierścienie jak masz zrobione uszczelniacze i zawory to szlif głowicy to są gorsze a będzie to zrobione tak jak powinno być . Zerknij na węża ciśnieniowego od vanosa pod filtr oleju . Kolega miał lekko rozszczelnionego od dołu od filtra i tamtędy olej wyciekał po prostu wystarczyło że go zmienił i jest ok .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdziłeś gładzie cylindrów po ściągnięciu głowicy?tłoki calutkie od strony wydechu?Nić się nie odłupało?Jakiś kawałek tłoka lub bloku ,jakieś wyszczerbienie?

stawros12

Po pierwsze na prawde błąd to to że głowica nie miała szlifu,

Błędem jest niesprawdzenie głowicy po ściągnięciu np liniałem i szczelinomierzem czy kwalifikuje się do planowania.Nie planuje się głowicy na pałę jak jest prosta!!!

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścieni nie zajedziemy jedną przegazówką.Trochę to dziwne.

 

Przeciągnięcie był dość spore silnik złapał około 10 -11 tyś obrotów instalacja 1 generacji pozwala na takie przeciągnięcia.

Jeśli chodzi o gładzie cylindrów są idealne, żadnych rys,na 2 tłokach był ślad po spotkaniu z zaworami ale na tłokach żadnych zadziorów nie było.

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może najpierw zlikwiduj wycieki oleju,podejrzewam standardowo uszczelka pokrywy zaworów,uszczelka podstawy filtra oleju i wtedy nie trzeba będzie gdybać.Jeżeli olej po wymianie uszczelek nadal będzie ubywał w takim tępie to odpowiedz znasz.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy podczas remont została założona osłona wałka rozrządu,

jeśli nie to wałek wrzuca olej do odmy a ona go zaciąga do silnika.

Wystarczy odkręcić korek i widać wałek albo osłonę.

Miałem to u siebie, montaż osłony pomógł 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość wycieków polikwidowane osłona na wałku też jest. Wiec zostaje najgorsze pierścionki :(

 

 

Decyzja podjęta serducho mojej buty idzie do remontu tym razem zrobię wszystko jak bóg przykazał. :D

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumentacja jest w trakcie tworzenia.

Na dzień dzisiejszy:

-Silnik jest już rozebrany

-Głowica pojechała do planowania i sprawdzenia pod ciśnieniem

-Części już odebrane czyli pierścionki i wszystkie potrzebne uszczelki + rolki napinające pasek

Teraz czeka mnie etap 2 czyli zbieram się za dół silnika meritum sprawy pierścionki. Ciekawość mnie zżera w jakim są stanie.

 

Pierwsze wstępne obserwacje po zdjęciu głowicy,w pierwszych 3 cylindrach od grodzi straszny nagar z przepalonego oleju.

Pozostałe cylindry ładne suche bez nagaru.

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem posprawdzaj wszystko co się da. Masz cały motor na wierzchu, to nie często się zdarza więc przepatrz. Zerknij na panewy;)

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możliwe,zastanawiam się czy aby na pewno to pierścienie czy rozerwane uszczelniacze zaworowe podczas wymiany bo kumpel miał taki przypadek jak wczoraj z nim gadałem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.