Skocz do zawartości

3.0d (sd,4.0d) klapki kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
koledzy mam pytanie przy jakim przebiegu trzeba zmienic kolektor ssący zeby klapski sie nie urwały? albo czy jest jakaś róznica jeżeli sie je zdemontuje?
Opublikowano
powyżej 100 tys. należy przy przeglądach popatrzeć, wymiana profilaktyczna co ~120-150 tys. lub jazda do bólu i wymiana gdy klapki ledwo wiszą..., jak nie masz klapek to zaburzasz pracę motoru na niskich obrotach....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
ogólnie nie polecam "urwania" klapek, w najlepszym przypadku rozwalą turbinę w najgorszym silnik ...usuwania mechanicznego klapek też nie polecam, to rozwiązanie dla silnika z"trabanta", jak masz wątpliwość co do kolektora to wymień koszta są niskie...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Korzystając z okazji iż w aucie ( 3,0 SD)będą wymieniane świece żarowe a zatem wyjmowany kolektor postanowiłem wymienić od razu klapki w kolektorze na zaślepki:

http://allegro.pl/zaslepki-zaslepka-kolektora-ssacego-bmw-33-mm-6szt-i3094253725.html

Czy ktoś już taki zabieg stosował w swoim IXie czy nie należy tego zaczepiać?

 

1. Następnym razem zanim założysz temat poszukaj...

2.Przeczytaj regulamin działu

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wymieniasz jak pojawią się wycieki z kolektora.

Jak jak jest potrzeba to wymieniam kolektor na nowy, koszt kolektora ok. 2 tys. zł

Opublikowano
Czytałem o klapkach w innych modelach i raczej użytkownicy starają się ich pozbyć bo ryzyko uszkodzeń duże i nie wiadomo kiedy może nastąpić. W dziale X dopiero raczkuję ale widzę trochę inne podejście do tematu :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeśli zacznie się wyrywanie klapek w E70 to oznacza tylko jedno, E70 trafiło pod "strzechy" :8)
Opublikowano

No to już bedzie nieźle :mrgreen: :mrgreen:

Ja tam wymieniam kolektor jak coś i tyle :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Trochę luzu panowie, pytam bo słyszałem o klapkach wiele razy i np. w dziale e60 ludzie podchodza do tego inaczej. Jeśli mam co chwilę sprawdzać klapki i jezdzić z niepokojem że zaraz mały kawałek może mi narobić mega kosztów to wolałbym je wywalić i tyle. Dla mnie temat diesla w BMW jest nowy ( dotąd jezdziłem tylko benzynami) i dlatego pytam. Jeśli w e70 wyrzucenie klapek to jakiś wielki grzech to tego nie zrobię, nie będę szukał sposobów druciarskich aby utrzymać X5 tylko pytam czy to nie bedzie sie odbijać z niekorzyścią dla auta?

Proszę więc nie zaczynać tematu: profanacja, dziadostwo, druciarstwo czy wiocha bo mi chodzi o konkretne odpowiedzi a nie o to co wypada a co nie wypada.

P.S. czy jest jakas gwarancja kilometrów czy czasu w nowym kolektorze że będę pewny iż klapki się nie urwą???

  • Moderatorzy
Opublikowano
Poczytaj sobie posty wyżej te wcześniejsze które dołączyłem do Twojego tematu.
Opublikowano

Przeczytałem i może nie rozumiem ale konkretnej odpowiedzi nie ma typu- nie wyrzucaj bo będą problemy na niskich obrotach. odpowiedzi że takie rzeczy to w trabancie..., albo jeżdżenie aż prawie się urwą- to dla mnie niewystarczające.

- czy wyrzucenie klapek wpływa negatywnie na pracę silnika/auta?

- czy nowy kolektor gwarantuje mi 100 tyś. przebiegu bez przygód?

Na te dwa pytania oczekuję odpowiedzi, jesli nikt tego nie robił to OK ale niech mi nie pisze o wstydzie i tego typu rzeczach.

P.S. nie zamierzam kupować używanych opon, wiązać części na druty, jezdzić w gumowcach w moim X5 :lol: , pytam o ten kolektor z czystej niewiedzy bo w dziale e60 spotkałem raczej pozytywne opinie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zrób jak chcesz to ten sam silnik jak w E60 :)

Jak już to zrobisz to się nie przyznawaj bo dostaniesz przydomek "druciarz" :mrgreen:

Usunięcie klapek nie wpłynie negatywnie na pracę silnika ale na pewno nie pomorze filtrowi DPF

100tys to bez problemu...

Opublikowano
witam ja W E46 3,O D wyrzuciłem przy 290tyś i były orgi :) i auto po cipie i nie jeździłem 80 więc takie gadanie że 100 i szrot to nie bardzo :nienie: koledze w e60 poszły w silnik i koszty 8tyś :cry2: przebieg 220 tyle wiem i przekazuję wiedzę :idea:
kaczka23
Opublikowano

Ja mam wywalone te klapki przy przebiegu 90tyś. Nie zauważyłem żadnych negatywnych ani pozytywnych skutków tej operacji - poza spokojem ducha (takim że wiem ,że klapka mi nie wpadnie do kolektora i nie rozk...i mi silnika) Praca na "luzie" dokładnie taka jak z klapkami - Gaszenie również bez zmian.

 

Silnik 3.0d nie jest silnikiem montowanym tylko w x5... a tu o silnik chodzi a nie o serie samochodu ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano
:mad2: :mad2: :cry2:
  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

poniewaz powaznie nosze sie z zamiarem zakupu X5 i niedlugo w tym dziale zagoszcze na dluzej, to dzisiaj tylko informacyjnie napisze, iz przy potwierdzonym w aso oryginalnym przebiegu 140k podczas wymiany filtrow i oleju w mojej E46 xd, zapytalem wysokiej klasy zaufanego zawodowca, czy to nie jest dobry czas na wyrwanie klapek lub wymiane kolektora na nowy bo na forum to dosc popularny temat. uspokoil mnie twierdzeniem, ze do 200k moge smialo czekac. niestety juz przy 150k podczas jazdy z trasy do domu urwaly sie klapy uszkadzajac "tylko" 4 tloki. na szczescie turbina i tuleje ocalaly bez rys. nie bede pisal o kosztach bo na samo wspomnienie zaczynam sie denerwowac. wnioski wyciagnijcie sami.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Tak właśnie można ufać wysoce zaawansowanym specom z ASO. Powinieneś mu zawieźć auto do naprawy ,która powinien wykonać gratis za swoją głupotę i brak wiedzy. Wiadomo że to zależy od "farta" jednemu urwie się przy 70tys a drugiemu przy 270tys km albo i wcale. Ale twierdzeniem ,że każde klapki wytrzymają "przynajmniej" 200k km jest kretynizmem skoro powszechnie wiadomo o tym problemie. NIkt by klapek nie wywalał przed 200k km gdyby producent dawał taką gwarancję

Jeśli możecie śmiało wywalajcie klapki z kolektora, od czasu ich demontażu brak jakichkolwiek negatywnych objawów i skutków, po wywaleniu klapek zrobiłem już jakieś 30tys km i polecam - Spokój ducha bezcenny

Opublikowano

Bo te przebiegi to zazwyczaj wlascicielom sie wydaje ze takie maja :lol:

Ja natomiast odradzam wyrywanie klapek , przerabialem temat w 535d - dalem sie bez sensu namowic i silnik chodzil glosniej , Dpf dostaje w dupe sadza i nna dodatek odrobine gorsza dynamika na niskich obrotach a z kolektora dalej cieklo ...

Teraz bez zastanowienia kupilbym bym nowy kolektor , zwlaszcza ze nie jest jakos strasznie drogi :)

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
nowy kolektor to około 5% wartosci auta. Nie za duzo za kawalek plastiku z klapkami?

 

Chetnie kupie od Ciebie e70 za 40tys. zl. Obojetnie jaki silnik i kolor.

:-D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.