Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. mialem problem z odpalaniem auta niezaleznie od temperatury,czy bylo +5 czy - 10 musialem troche krecic zeby auto odpalilo. Zdecydowalem sie na zmiane swiec zarowych,wszystkie 4 na raz ( zakupilem swiece beru)..

mechanik pokazal mi stare i sprawdzil przy mnie i wszytkie 4 byly uwalone.przy odbiorze auta od mechanika auto odpalilo od strzalu, lecz gdy auto stalo cala noc i wczoraj rano go dopalalem znow musialem krecic zeby odpalil! (bylo -2 stopnie) tak jak bylo wczesniej przed wymiana! (no moze troche krocej krecenia :/ )dzis to samo bylo - 3 stopnie i znow krece zeby odpalil!

panowie co moze byc przyczyna tego???

brat ma starego mercedesa 124 i pali mu przy -18 od strzalu!

dodam ze akumulator tez nowy mam kupilem 4 miesiace temu (90tka wiekszego nie dostalem bo akurat kupowalem w hipermarkecie)

co tam jeszcze moze byc do wymiany??

i jak juz odpale to auto i pochodzi przez chwile pozniej juz pali od strzalu.tylko jak stoi cala noc cos sie dzieje ;(

czekam na wasze podpowiedzi;)

Opublikowano

masz wersje cr? 150km?

jeśli tak to podejrzewam sterownik świec.

poczytaj jest sporo na temat tego sterownika. W razie czego uderz do kolegi ROGER-NYSA. naprawia te sterowniki.

przydałoby się też podłączyć autko pod kompa i zobaczyc jakie błędy są zapisane

Opublikowano

trzeba by sprawdzić słynny bezpiecznik f104 i czy wogóle dochodzi napiecie do swiec.

może to problem z cofającym się paliwem?

tak jak pisałem jak masz możliwość podepnij autko pod kompa moze coś wyjdzie

Opublikowano

a z tym cofanie paliwa...?to co pompa by byla uwalona??

ktos juz kiedys mi wspomnial ze oprocz wlasnie swiec moze byc tez pompa.

mial ktos juz taki przypadek?

boshe jak jeszcze pompe przyjdzie mi wymieniac tak mam dosc o_O

Opublikowano
Sprawdź czy po nocy widać powietrze w wężyku zasilającym. Jeśli tak to masz przyczynę trudnego rozruchy, tj zapowietrzanie się VP44.
Opublikowano

sporo osób na tym forum tak miało nawet i ja :)

pomogły zaworki i autko lata już tak od ponad roku.

dokladnei sprawdz czy masz babelki w paliwe. jak są to pompa niestety albo gdzies cos nieszczelne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a z tym cofanie paliwa...?to co pompa by byla uwalona??

ktos juz kiedys mi wspomnial ze oprocz wlasnie swiec moze byc tez pompa.

mial ktos juz taki przypadek?

boshe jak jeszcze pompe przyjdzie mi wymieniac tak mam dosc o_O

Miałem identycznie jak Ty , też już myślałem że pompa do regeneracji i 3 tyś znowu w plecy ,ale po wymianie wszystkich świec na ngk stoi czasem ok tygodnia w te mrozy ( a mieszkam w podlaski i w nocy ostatnio bywało tu po -18st) odpala bez najmniejszego problemu od pierwszego strzała :cool2:

Opublikowano
Ja mam na pewno uszkodzone świece może nie wszystkie,jak było -20 to rano zatrzepało silnikem ale palił od razu.Teraz przy -3 nie czuć tego.
Opublikowano
Najpierw sprawdź czy pojawią się przez noc pęcherze powietrza. Przetrzyj wężyki szmatką, chustką etc, bo jeśli będą brudne to nic nie zobaczysz. Możesz także delikatnie naciągać, doginać, odginać wężyki, bo dzięki temu będziesz mógł zaobserwować czy pęcherze z gardzieli pompy wrócą pod zbiorniczek z filtrem. Jeśli będą to diagnoza oczywista - VP44 się zapowietrza. Możesz także na początek wymienić wężyki przelewowe na nowe, zbrojone i KONIECZNIE GUMOWE! Dzięki temu wykluczasz możliwość zapowietrzania się przez układ powrotny paliwa.
Opublikowano
Kolego podstawa sprawdz sterownik swiec zarowych w tych modelach jak przekrecisz klucz to zaczyna grzac i tak samo jak zaczynasz krecic rozrusznikiem tez maja grzac jaki po otpaleniu samochodu.to jest system dogrzewania a w bmw jak to nie działa nie chce palic.sterownik masz w plastikowej skrzynce od strony kierowcy pod maska.Tam jest biała kostka z grubym kablem (czerwonym ma tam byc 12 v po przekreceniu klucza ma sie pojawic na kosce tez 12v cztery grubsze kable.Jesli wszystko jest tam ok to masz problem z cofaniem sie paliwa.czyli czeka cie uszczelnienie pompy.bo nawet jak załozysz zaworki to i tak bedzie zchodzic paliwo.Uwierz mi bo przerabiałem to miesiac temu,i dalej nad tym pracuje.uszczelnienie pompy jak dobrze poszukasz to 0koło 400 pln plus demontaz 250pln serwis bosch 2500pln ale uwiez ze zrobisz w serwisie i bedziesz sie cieszył ładna praca silnika.I nie wyciagaj sam pompy bo jest potem problem z ustawieniem konta wtrysku,chyba ze masz pojecie o tym to do dzieła.ja wyciagłem sam zaoszczedziłem 250 pln i juz tydzien stoje i nie moge sobie z tym dac rady.Powodzenia
Opublikowano
Kolego podstawa sprawdz sterownik swiec zarowych w tych modelach jak przekrecisz klucz to zaczyna grzac i tak samo jak zaczynasz krecic rozrusznikiem tez maja grzac jaki po otpaleniu samochodu.to jest system dogrzewania a w bmw jak to nie działa nie chce palic.sterownik masz w plastikowej skrzynce od strony kierowcy pod maska.Tam jest biała kostka z grubym kablem (czerwonym ma tam byc 12 v po przekreceniu klucza ma sie pojawic na kosce tez 12v cztery grubsze kable.Jesli wszystko jest tam ok to masz problem z cofaniem sie paliwa.czyli czeka cie uszczelnienie pompy.bo nawet jak załozysz zaworki to i tak bedzie zchodzic paliwo.Uwierz mi bo przerabiałem to miesiac temu,i dalej nad tym pracuje.uszczelnienie pompy jak dobrze poszukasz to 0koło 400 pln plus demontaz 250pln serwis bosch 2500pln ale uwiez ze zrobisz w serwisie i bedziesz sie cieszył ładna praca silnika.I nie wyciagaj sam pompy bo jest potem problem z ustawieniem konta wtrysku,chyba ze masz pojecie o tym to do dzieła.ja wyciagłem sam zaoszczedziłem 250 pln i juz tydzien stoje i nie moge sobie z tym dac rady.Powodzenia

 

W mojej mam uwalony sterownik swiec i nie ma problemu z uruchumieniem nawet przy -20. Wiec w swiecach problem nie lezy, tylko z pompa pewnie cos nie tak.

Opublikowano
to bardzo ciekawe ze nie działa ci sterownik swiec i samochód ci odpala przy -20 i do tego diesel 136 konny.
Opublikowano
Dobry akumulator to podstawa, zaworek zwrotny przed pompa zeby sie nie cofalo paliwo co wspomaga szybszy rozruch silnika . Przez 3 lata nie mialem zadnego problemu.
Opublikowano
Bardzo ciekawe no ale nie bede sie kłucił wkoncu to jest BMW i narazie niezle mnie czepie po kieszeni :| :| :| :mad2: :mad2:
Opublikowano
Kazde auto daje po kieszeni, najbardziej takie o ktore poprzedni wlasciciel nie dbal...
Opublikowano (edytowane)
hehe... a wiesz w ogóle od czego jest sterownik świec żarowych i do czego służy?? bo mi się zdaje że nie masz najmniejszego pojęcia a wypowiadasz sie na forum i piszesz głupoty!!! Edytowane przez Rafix
Opublikowano

zalezy co Ci sie w nim dzieje, w miare mozliwosci pomoge:) a jezeli nie ja to napewno inni. Po to jest forum by pytac i sobie pomagac:)

 

Rafix moze nie mam takiej wiedzy jak Ty, ale chetnie wyslucham Twojej wypowiedzi:) Jezli mowie ze nie mam problemu z uruchomieniem silnika w najwieksze mrozy z uwalonym sterownikiem swiec to nie mam. Po co mialbym sciemniac??

Mialem wiele problemow ze swoim M47 i w miare swoich mozliwosci i pomocy kolegow z forum pozbywalem sie usterek. Wiec chyba nie jestem takim ciemniakiem. Nie zamierzam sie sprzeczac. Masz swoje zdanie ja mam swoje, niech tak juz zostanie. Kolega ma problem wiec trzeba mu pomoc a nie pisac o tym kto ma pojecie , a kto nie ma.

Opublikowano

wszystko fajnie ze się tutaj pojawia dyskusja :D ale m47 nie ma żadnego sterownika świec :D sterownik świec ma m47n :)

 

w m47 masz tylko przekaźnik który albo włącza świece albo nie :D nie steruje ich siłą grzania oraz długością grzania.

 

Jeśli przekaźnik jest uwalony to wypluje bład wszystkich 4 swiec. Jeśli żadna nie podgrzewa to nie wierze że na mrozie nie ma problemów z odpaleniem, ja miałem 2 spalone ostatnio świece i podczas temperatury koło zera już czułem że auto gorzej odpala mimo że 2 były sprawne, a mrozik minimalny.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.