Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

od niedawna jestem posiadaczką E46 320d 136km. Autko mam od 3 miesięcy, wcześniej przez 2 lata jeździł nim mój brat i wszystko było ok. Jakiś miesiąc temu zaczęła mnie podczas jazdy zapalać się na pomarańczowo kontrolka od oleju - sprawdziłam poziom i wszystko jest w porządku. Co ciekawe kontrolka ta zapala się po przejechaniu 1 km a czasem dopiero 10 km, są też przejażdżki gdzie w ogóle nie pojawia się ten dziwny problem.

Auto przeszło diagnostykę komputerową - wykryto błąd nieciągły czujnika termicznego oleju. Błąd wykasował się. Po ponownym podłączeniu błędu już nie było. Nie wiem czy może mieć to coś wspólnego z moim aktualnym problem tzn. auto nagle rano nie odpala tzn rozrusznik odpala silnik ale po chwili on gaśnie zupełnie jakby pompka paliwowa nie podawała do silnika. Auto zrobiło mi to już drugi raz - za pierwszym razem lekarstwem było naładowanie akumulatora (wymieniony 1,5 roku).

Jeżeli ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać to będę bardzo wdzięczna za pomoc.

Opublikowano

skoro zapali i zgaśnie to znaczy że nie ma paliwa. Filtr paliwa wymieniony?

prawdopobodnie bedzie to coś z pompą lub sterownikiem. na początek można próbować ratować zaworkami jak spora część ludzi a jak nie pomoże to czeka Cie regeneracja pompy.

a z tą żółtą kontrolką to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik poziomu oleju. dość częsta usterka w tych samochodach :)

ale to nie ma nic wspolnego z odpalaniem

Opublikowano

co do kontrolki to pewnie czujnik oleju, można wymienić go przy zmianie oleju bo jest od spodu miski olejowej i trzeba olej spuścic aby go wymienić. Kontroluj teraz stan oleju ręcznie co jakis czas.

 

Co do odpalania to trzeba sprawdzić czy może pompa w baku nie podaje paliwa, czy może filtr paliwa zawalony dziadostwem z paliwa, może też pompa wtryskowa konczyć zywot.

szukam
Opublikowano

też myślałam już o czujniku - jestem umówiona na jego wymianę ale martwi mnie to, że problem znika kiedy doładuję akumulator. pójdę tym tropem.

 

jaki natomiast może być koszt naprawy którą opisałeś?

Opublikowano

pompa wtryskowa wysoko, zależy co tam się dzieje ale około tysiaca zazwyczaj albo lepiej nawet.

 

Proponuje poczekać na moment w którym nie bedziesz mogła odpalić i zeby mechanik sprawdził czy paliwo na wtryski jest podawane, możę się układ zapowietrza.

 

Odpalanie diesla nie ma zwiazku z akumulatorem. Służy on tylko do zakrecenia rozrusznikiem, a skoro rozrusznik kreci to nie wina elektryki, a bardziej właśnie coś z układem paliwa.

 

Czujnik tak jak pisałem, ja założyłem zamiennik i już działa 1.5 roku, innym zamienniki się psuły szybko, oryginał dośc drogi. Poczekaj z wymiana na zmiane oleju bo trzeba olej spuścić a przecież spuszczonego oleju nie bedziesz jeszcze raz zalewać :)

szukam
Opublikowano
właśnie sprawdziłam odpalanie po naładowaniu akumulatora i auto odpaliło. mechanik sugerował mi sprawdzenie prądów tzn ile idzie na rozrusznik a ile do pompki. nie znam się na mechanice aut stąd szukam pomocy na tym forum :D
Opublikowano

ale rozrusznik słabo kręci ze musisz ładować czy co ? przecież mrozów nie ma za bardzo teraz.

Jak auto odpali to nie powinno gasnąc, to nie wina prądu raczej.

szukam
Opublikowano
Rozrusznik chwyta ponieważ silnik rusza po czym od razu gaśnie i nawet nie mam czasun np na dodanie gazu. Drugi raz już mi tak zrobił że nie odpalił po czym naładowałam akumulator i wtedy można było śmigać :)
Opublikowano

Aniu, wszystko tak jak Koledzy radzą, ale od siebie dodam:

- czujnik poziomu oleju na razie OLEJ :wink: Sprawdzaj co kilka dni poziom oleju. Można z tym "żyć".

- trudny zapłon i po odpaleniu gaśnięcie silnika to objawy: zanieczyszczonego filtra paliwa, awarii pompki w baku (spalona pompka lub zanieczyszczenie jej filtra tzw "smoka") i najgorsza sprawa awarii pompy wtryskowej VP44 (zapowietrzanie sekcji tłoczących paliwo, uszkodzenie mechaniczne pod postacią zatartego tłoczka przestawiacza kąta wtrysku, uszkodzenie sterownika pompy, czyli upalone tranzystory elektrozaworów dawki paliwa lub wcześniej wspomnianego tłoczka).

- do tego możliwe marznięcie sterownika i spadek napięcia poniżej 7V, gdzie do sprawnego rozruchu wymagane jest min 9V.

 

Opracowaliśmy wraz z Kolegami z forum kilka sposobów na poprawienie sprawności zapłonu:

- zwiększenie dawki rozruchowej

- montaż zaworów dławiących na wężach zasilających pompę wtryskową

- montaż dodatkowej ręcznej podciśnieniowej pompki paliwa na wężu powrotu paliwa

 

Napisałem o tym, gdyż "ratowanie się" w/w sposobami daje możliwość uniknięcia kosztownej naprawy związanej z pompą wtryskową VP44.

Opublikowano
a czy jest możliwe, żeby akumulator się jednak już skończył i mógł w ten sposób wpływać na odpalanie? bo teraz gdy znowu podładowałam to auto odpaliło i działa. Spotkał się ktoś już z takim zachowaniem się auta?
Opublikowano

Jeżeli przy próbie rozrusznik zazębia i powoduje zapłon to raczej nie. Według mnie coś ewidentnie jest z podawaniem paliwa. No chyba, że po zapłonie alternator wysiada całkowicie i sterownik zrywa łączność z modułami silnika i pompy. Najłatwiej sprawdzić napięcie na akumulatorze w momencie rozruchu czy spadnie kategorycznie do 0V, ale byłby to chyba pierwszy taki przypadek tutaj na forum.

 

A czy przy próbie zapłonu włączają się kontrolki ASC, ręcznego i akumulatora??

Opublikowano

to jeśli te kontrolki sie swieca podczas rozruchu na aku napewno jest słaby. włacz test 9.0 podczas uruchamiania i bedziesz widziec jakie jest napiecie i do ilu spada podczas rozruchu. wtedy bedzie wiadomo czy aku jest dobry czy szrot.

choc dziwi mnie to ze zapali i zgasnie a jak naladujesz to jest ok.

czyli wszytsko by wskazywało na aku.

a moze cos kradnie prąd i dlatego jest słaby?

Opublikowano
na diagnostyce nic nie pokazało, że coś czerpie :( sprawdzałam w ubiegłą sobotę. teraz to już nawet sprawdzam czy na pewno mam wszystkie drzwi pozamykane taka jestem wyczulona na ewentualnie czerpanie prądu na postoju w garażu.
Opublikowano
Jestem lekko zdziwiony na temat pani wiedzy ,moje gratulacje,dziwie sie dla tego bo moja połowa niema pojęcia gdzie sie tankuje. :cry2:
Opublikowano
lubię jeździć autem (czasami szybko :D ) dlatego trzeba posiadać chociażby podstawową wiedzę. potraktuję to jako komplement choć i tak uważam, że moja wiedza jest absolutnie minimalna bo nie potrafią rozwiązać swojego aktualnego problemu
Opublikowano

Koleżanko jedyna ważna kwestia to wartość napięcia w momencie rozruchu i tuż po nim. Najłatwiej sprawdzić tę wartość z poziomu wskaźników. Najpierw odblokować funkcje i dalej przejść do testu pomiaru napięcia. Tutaj masz opis co i jak. Jeśli lubisz nowe zagadnienia i dziedziny wiedzy to poniżej taka "wisienka" dla użytkowników E46 :wink:

 

http://images49.fotosik.pl/1844/3ecf1754b5ecc419m.jpg

 

Akumulator nowy, czy jeszcze oryginał biały BMW?? Czy cele akumulatora są max zalane elektrolitem??

Opublikowano

albo np na noc sciagnij kleme minusową z aku a rano podłącz i zobaczysz jak będzie odpalał. jak odpali tzn ze jest jednak "darmozjad" jeżeli nie to prawdopodobnie aku.

zrob jeszcze ten myk co yousi podopwiada i bedziesz wiedziec. walcz i się nie poddawaj hehe

Opublikowano
akumulator wymieniany był 1,5 roku temu. nie jest oryginalny. co do zalania elektrolitem - muszę sprawdzić :D
Opublikowano
Koleżanko jedyna ważna kwestia to wartość napięcia w momencie rozruchu i tuż po nim. Najłatwiej sprawdzić tę wartość z poziomu wskaźników. Najpierw odblokować funkcje i dalej przejść do testu pomiaru napięcia. Tutaj masz opis co i jak. Jeśli lubisz nowe zagadnienia i dziedziny wiedzy to poniżej taka "wisienka" dla użytkowników E46 :wink:

 

http://images49.fotosik.pl/1844/3ecf1754b5ecc419m.jpg

 

Akumulator nowy, czy jeszcze oryginał biały BMW?? Czy cele akumulatora są max zalane elektrolitem??

 

Jak pani to opanuje to wysyłam kwiaty. :D

Opublikowano
no półtora roku to już sporo hehe tym bardziej jak aku był średniej firmy. sprawdz to co pisaliśmy wyżej i daj znac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.