Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam kilka pytan użytkowników tego modelu zatem:

-w jakim polozeniu powinna byc wskazowka temperatury (wskazowka w zatrzymuje sie w 1/3 skali podejrzewam ze powinna stac w pionie- czyzby termostat/pompa wody?)

-na biegu jalowym po delikatnym wcisnieciu sprzegla cos stuka, po wcisnieciu do konca ustaje, co to moze byc?

-czy w tych modelach wspomaganie kierownicy dziala tak opornie? co prawda kola 17'' ale wczesniej jezdzilem e34 i bylo o wiele lzej:P

 

poki co tyle jak sobie pryzpomne cos to dopisze

Opublikowano

a)moze po prostu nie dogrzales jeszcze dobrze silnika? u mnie przy 13km drodze do pracy tez zazwyczaj zatrzymuje sie na 1/3

b)tu Ci nie pomoge, bo mam automat

c)tez z poczatku "ciezka kierownica" mi przeszkadzala, teraz uwazam to za zalete, bo auto sie precyzyjniej prowadzi. Jednak znajomy w swojej e46 po lifcie mowi, ze kreci jednym palcem, wiec nie wiem od czego to zalezy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
najbardziej intryguje ten stukot. Nie mam pojecia niby z okolic skrzyni boje się ze to cos od sprzegla moze byc, przymierzam sie do kupna boje sie ze wpadne na mine, podpiecie po kompa cos wykaze? bo nie bede jechal do mechanika i kazal sciagac skrzynie :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Termostat do wymiany

2. Zapewne dwumasa kończy życie

3. U mnie wspomaganie na letnich 17/235 chodzi tak leciutko ,że mogę w miejscu kręcić jednym palcem. Jeśli chodzi o wspomaganie w e46 to jedno z najlepszych z jakimi się spotkałem.

Opublikowano

Ja poproszę chyba o filmik kogokolwiek, kto uważa, że kręci kierownicą w miejscu "jednym palcem".

Bo albo inaczej definiujemy to samo, albo ja mam coś schrzanione :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tam nie będę nic Ci udowadniał , jak nie chcesz to nie wierz . Już kilku gości się zdziwiło jak im to pokazałem .
Opublikowano

kolega rafau92 też ma termostat uwalony :D jakie 13 km :D

 

sprawne termostaty plus sprawny podgrzewacz gwarantuje grzanie się silnika w kilka kilometrów, 5/6max.

szukam
Opublikowano

potwierdzę zdanie części kolegów.

 

1) termostat to wymiany... Pytanie tylko "który" - bo są dwa.

Jaki masz silnik? w 320d 150 częściej ( choć nie zawsze ) winowajcą jest Termostat EGRu

Też mi się długo nagrzewał po mieście, a w trasie był niedogrzany... Nowy termostat EGR załatwił sprawę.

Wymiana trwała ok 10 minut.

 

2) To stukanie to faktycznie może być kończący się 2mas. Do sprawdzenia...

 

3) co do wspomagania... u mnie też chodzi stosunkowo ciężko (16" i 17").. w Alfie, VW ,a nawet we Fiacie bez wspomagania lżej chodzi kiera przy manewrowaniu.. Ma to jednak swoje zalety przy dynamicznej jeździe z większymi prędkościami ;)

Opublikowano

U mnie wspomaganie chodzi też jak najbardziej idealnie. Kręcenie jednym placem wykonywalne bez problemu.

W przypadkach gdzie idzie to opornie może wina leży w niezmienianym oleju od wspomagania bądź zalaniem złego?

Opublikowano

U mnie w mieście od -2 do -8, 3- 4 km bo tyle mam do pracy zależnie jaki ruch i którędy i jest nagrzane.

Po przesiadce do e46, nie mojej choć moja ma tak samo myślałem że wspomaganie się zepsuło, teraz wiem że to jest plus a nie jak w vw że można mydełko Fa robić małym palcem ( co zresztą niewskazane bo przypał ). Tak jak pisano, przy wyższych prędkościach, dynamicznej jeździe, chcąc wyczuć układ jest rewelka - nie wiem jak to się ma do najnowszych 3er gdzie jest ten cały układ inny.

Co do stuków, to lepiej organoleptycznie z kimś się umów żeby to ocenił, dla jednego stuk, dla innego podrygiwanie - niech ktoś to oceni fachowo albo porówna ze swoją sztuką.

 

Dodam tylko że pierwsze e46 jakie miałem okazję testować było 2002r na 16stach a moje jest 2004 na 17stach cały rok, i wrażenia miałem podobne, tylko po przesiadce z vw na bmw.

Opublikowano
jezdzilem wieloma autami i w kazdym wspomaganie chodziło lżej niz w moim e46 320d, ten typ tak ma i dobrze, przesiadając sie z "wynalazków" do bmw wiem że jadę i mam na to wpływ a nie kręce jak kijem w g...

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
dobra dzieki panowie mysle ze juz wyczerpalismy mozna temat zamknac. moja decyzja: odpuszczam sobie i szukam dalej..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego? Myślisz, że inne będą jak nówki? Wiele osób sprzedaje auto jak trzeba włożyć trochę gotówki. Dwa termostaty to niecałe 300,- a dwumasa to już większy wydatek, ze sprzęgłem +2000,- ale po wymianie (która będzie i tak Cię czekać w prawie każdym aucie, niezależnie, które wybierzesz) będziesz miał spokój na jakieś 150k km. Jak reszta jest ok to targuj cenę na dwumasę i po sprawie :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
dobra dzieki panowie mysle ze juz wyczerpalismy mozna temat zamknac. moja decyzja: odpuszczam sobie i szukam dalej..

 

A tak z ciekawości to ile to autko miało kosztować?

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
23 tysiaki. duzo. do tego wszystkiego dochodzi brak kompletu opon letnich. po drugie nie wiem jak gosciu traktowal silnik na walnietym termostacie a to tez ma znaczenie w dieslach tak mi sie wydaje. buda trzesie jak cholera przy gaszeniu kolejny powod na NIE (podejrzewam ze to rowniez objaw padajacej dwumasy) dodam ze jak kupuje samochod to oczekuje nienagannego stanu. nie wydam 20+ tys po zeby auto jechalo do warsztatu na naprawy warte kolejne kilka tys. mysle ze w tej cenie decydowanie mozna znalezc 320d 150km w lepszym stanie
Opublikowano

No fakt, sporo kosztownych rzeczy do zrobienia byloby. Ale jakiś pakiet startowy trzeba wkalkulować.

No chyba, że kupujesz auto zadbane i porządnie eksploatowane. Wtedy jest większa szansa, że będzie ok.

Chyba lepiej szukać dalej.

Pytałem o cenę bo sam rozważam sprzedaż.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
co do gaszenia silnika to nawet na nowych poduszkach silnika, nowym dwumasie czy nowym kole pasowym i tak gaśnie jak traktor :) oczywiście można to tanim kosztem poprawić ale one tak w salonie jak stały nowe to też tak gasły brzydko. Wystarczy zmienić sposób gaszenia poprzez EGR z przepustnicą od nowszego modelu i gaszenie jest łagodne :)
szukam
Opublikowano
no kilka km i silnik zagrzany, jeśli chodzi o wspomaganie to jest bardzo dobre nie za ciężko nie za lekko, kolega sie chwalił w a4 że małym paluszkiem skręca, ale to nie o to chodzi.. tu jest w sam raz, stukania na luzie nie mam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.