Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Sprawdzając poziom oleju rano na zimnym silniku mam powyżej minimum. Gdy sprawdzam na rozgrzanym, tak jak pisze w instrukcji mam 2mm ponad MAX .Następnego dnia rano znowu jest na MIN. A więc oleju jako tako nie przybywa. Pytanie co może powodować taki stan rzeczy ? Jakieś porady?

Może ktoś miał już podobny problem... Mam auto z 2006r 320d.

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez qlimax85
Opublikowano (edytowane)

Tak. Sprawdzam tylko na równym ;) Dodam jeszcze iż przy tym rannym pomiarze olej jest bardzo gęsty- widać że jest czarny. Na ciepłym jest tak jakby mocno rozrzedzony. Tylko czym ?

Nadmienię że olej był niedawno wymieniany.

 

Jeden z forumowiczów miał identyczny problem:

Re: kontrolka niskieg stanu oleju w silniku

 

Postprzez mmz2102 » 17 Cze 2012 15:45

Panowie podepne sie pod temat :)

Nie chce zakładac nastepnego tematu aby nie zasmiecac forum...

 

Mój problem polega na....

Sprawdzam poziom oleju na bagnecie 10-15 min po zgaszeniu silnika (po osiagnieciu własciwej temp.silnika) pokazuje jakies 4-6mm ponad stan (max)

Jesli sprawdze nastepnego dnia rano olej na bagnecie jest 3/4 wg wskaznika.

 

Niestety nie wiem czy i jak problem został rozwiązany.

Edytowane przez qlimax85
Opublikowano
Wiadomo olej w dieslu musi być czarny. Jeżeli zrobię tak jak mówisz. Powiedzmy odleje trochę,by było pomiędzy kreskami. To rano na kompletnie zimnym silniku będę miał na minimum.
Opublikowano

Smażyłeś coś kiedyś na patelni? Jak wlewasz olej na zimną patelnie jest gęsty a jak patelnia się rozgrzeje razem z olejem, olej jest jak woda tak samo w silniku.. Wniosek? Im cieplejszy olej tym bardziej rzadki.

Jak silnik popracuje to olej przykleja się do części silnika i po 10 min spłynie cały i wtedy pomiar jest prawidłowy.. powinieneś mierzyć w ten sposób.

205 1.9d 64km-> Q5 3.0D 240km -> Passat B4 1.9TDI 90km -> e90 320d 163km <- klik & I3s 2018 | Niezła fala..

http://www.motostat.pl/user_images/55143/icon5.png i spada... chyba uczę się jeździć eco..

Opublikowano
Rozumiem o czym piszecie. Ale przecież gdy auto stoi w garażu i silnik jest zimny cały olej też spłynął. Tymczasem po zgaszeniu ciepłego silnika, odczekaniu przykładowo 5, 10 minut a nawet i godziny jego poziom (poziom na bagnecie) drastycznie wzrasta. Co może być nie tak ? Wiem że powinien być pomiędzy kreskami. W moim przypadku jest to pojęcie względne...
Opublikowano
Ja zawsze sprawdzam olej na zimno bo wg mnie wtedy jest na pewno "spłynięty" :lol: Mam pół bangetu i pokrywa się to z elektrycznym wskazaniem ;p
Sprzedam:
Opublikowano
pablo294 sprawdz raz na cieplym i napisz czy była jakaś różnica... W moim roczniku nie było jeszcze komputerowego wskazania.
Opublikowano
moje E91 320d 2006 M47 nie widze róznicy ciepło zimno ... znaczy chyba jest ale to kwestia 1-2 mm wiec nie ma rożnicy ... stan ok środek

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

nie potrafie pomoc ... raczej nie jest to kwestia paliwa w oleju bo po ostygnieciu by nie wracalo zawsze do tego samego poziomu ... w zaleznosci od dlugosci jazdy i czasu postoju stany powinny sie zmieniac ....

ewentualnie kolego jeszcze sie poswiec i rozgrzej silnik a potem co kwadrans sprawdzaj poziom oleju i moze rob zdjecia bagnetu ... bedzie widac zmiennosc w czasie , moze to komus cos podpowie.

Ja-laik nie potrafie nic innego mądrego zaporoponowac

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Pomiędzy zimnym i ciepłym moga byc róznice.

U mnie na ciepłym było zawsze troszkę wiecej niz po nocy.

Mozna tłumaczy c to tym iz jak są delikatne przedmuchy to olej moze posiadac malutenkie bąbelki powietrza.

Generalnie chyba instrukcja zaleca sprawdzac poziom 10min po wyłaczeniu na ciepłym co by olej z turbo i scianek spłynął - przynajmniej tak bylo w E46.

W moim bieżącym jest elektroniczny wskaźnik, tak wiec bagnetu prawie nie sprawdzam.

Opublikowano

Najpierw zrobilbym checkliste i podchaczal "oczywiste oczywistosci"

1. Sprawdzamy stan plynu chlodzacego czy przypadkiem nie dostaje sie do oleju i odwrotnie.

Jesli ubywa coolantu to on powieksza objetosc po czym odparowuje z oleju i poziom spada (z tym odparowywaniem lekko naciagana teorja).

2.sprawdzilbym czy wtryski nie przelewaja i analogicznie paliwo dostaje sie do oleju a potem odparowuje ( i tu to samo troche naciagane).

3. Dobrze rozgrzalbym samochod na jakims dlugim odcinku zeby ewentualna wilgoc itp odparowala. Kolega mial polowe bagnetu wilgoci i po rozgrzaniu poziom wzrastal a potem opadal. Po porzadnym rozgrzaniu poziom spadl ponizej minimum i tak juz pozostal na stale poniewaz wilgoc odparowala. U niego jednak bylo widac ze olej zamienia sie w emulsje pod korkiem oleju i wewnatrz pokrywy glowicy.

4. Czy wczesniej przed wymiana oleju tez tak bylo ??? Moze trafiles jakis trefny olej ktory nie trzyma parametrow i zmienia strasznie objetosc pod wplywem temperatury ???

5.ostatecznie sprawdzenie przedmuchu oraz droznosci magistrali olejowej.

 

Pozdrawiam

Szymon

Opublikowano
Co masz na mysli piszac "delikatne przedmuchy" ? Chyba oddam auto do serwisu. Pytanie tylko czy oni coś stwierdzą.

 

Rozumiem iz jest to powietrze z cylindrów które to dostaje się do skrzyni korbowej i poprzez odmę idzie do dolotu.

Oczywiscie jego nie zbyt duza ilośc jest jak najbardziej objawem normalnym.

Opublikowano

Na zimnym silniku olej całkowicie spływa do misy olejowej. Przy pomiarze na cieplym wciąż spływa po mimo 10minut od zatrzymania silnka i to psuje pomiar. Zrób to bardzo szybko. Wyjmij bagnet, wytrzyj go a następnie szybko włóż i wyjm. Ważne aby bagnet był dopchnięty do końca. W tych silnikach tak jest. Gdzieś ten olej sobie spływa i kapie na bagnet jak jest włożony.

Zrób to szybko i napisz czy działa. ...

Opublikowano

Ja bym jeszcze wymienił odmę i jeździł, kontrolując poziom oleju trochę częściej.

U mnie wahania były na poziomie ~6mm z tego co pamietam, aczkolwiek mogę się mylić.

Opublikowano
Ja też mam różnie, ostatnio po przejechaniu 20km trasy pozostawiłem auto na prawie prostym i było po 10min 2/3 miarki dziś sprawdzałem też po 20km i było trochę więcej. Nie wiem może musi być idealnie płasko?? Wydaje mi się że mam tak już z 2 lata i nic się złego nie dzieję. Na zimnym nie sprawdzam skoro w instrukcji jest napisane aby sprawdzać po rozgrzaniu po 10 minutach to chyba taki odczyt jest prawidłowy.
Opublikowano

Jeżeli chodzi o wtryski to generalnie mechanicy mówią ze jak jest do 2 to tragedii nie ma.

Ale fakt faktem ze u mnie w e46 - mialem korekcje okolo 2 na 1 szt..

Po zrobieniu proby przelewowej mechanik powiedzial zeby jezdzic - jest prawie ok.

I zrobilem tak 120tys km, potem sprzedałem auto - jako sprawne.

Wiem że następny właściciel dalej tak jeździ i nic z tym nie robi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.