Skocz do zawartości

BMW F10 528i


Kriss33

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj jak jeździłem po mieście, to rozpędzając się w normalnych ruchu za innymi samochodami obroty miałem w granicach 1200-1500!!! szok, mniej niz w dieslu, niesamowity jest ten silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 204
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Wszedł nowy silnik R4 mocny tani w zakupie i wzbudza dyskusje. Tak samo kiedys było jak silniki 3,0d (218-231KM) w e60 zaczeły wchodzić i robic karierę wiele osób kpiło ze jak moze disel byc lepszy od benzyny ze ten 3,0d nie jedzie tylko na papierze to tak wygląda, tak było pamietam. Takie były początki działu E60 udowadnianie ze 3,0d naprawdę jedzie.

Teraz mamy "nowy" i to jeszcze tani silnik i też trochę stron na forum się zapisze aż sie okaże że jest to bardzo fajna opcja ekonomicznie-parametrowo. Mamy silnik R4 2000cm3 który praktycznie dorównuje dieslowi R6 3000cm3. Jak to się kupy trzyma do 250tys km przebiegu to czemu nie.

Nowa trójeczka 328i ztym motorem rwd i asb ma 5,9 do 100 z xdrivem i asb 5,8 na manualu 5,7 według mnie bajka.

I po co teraz brać 2,0d ?? dla oszczędności paliwa? ale jak sie robi 10-15 tys km rocznie to ma to sens? tylko terkot i klekot bądź co bądź w aucie luksusowym jak f10 zupełnie nie przystoji. Teraz namieszam :) ale kupno 520d jest bez sensu.

hejka

 

 

Dokladnie masz racje Tora. Silnik 2.0D biorac pod uwage wszystkie dieslowskie przypadlosci sens ma ograniczony w tej chwili. No chyba ze przy jakichs wielkich przebiegach bo jednak spalanie srednio te 3-4litry na setke jest mniejsze.

Jakbys Kriss mogl jakos w miare mozliwosci zrobic test spalania 160km/h tempomat. Tak czesto podrozuje po autostradach i ciekaw jestem ile lyknie ta uturbiona benzyna w takich warunkach.

 

a Tobie ile pali na tempomacie przy 160 km/h ? Myślę, że generalnie spalanie diesla to ok 2/3 benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
160 na tempomacie powoduje spalanie ok 8 - 8,5l Oczywiscie duzo zalezy od wiatru przy takiej jezdzie. Raz mialem okazje jechac przy bardzo silnym wietrze do Poznania i tego samego dnia w druga strone. Rano spalilem 10l a w drodze powrotnej juz tylko 6,5. Jesli 28i we w miare neutralnych warunkach zuzywalby przy tej predkosci 10-11 litrow to oznaczaloby ze o dieslu mozna spokojnie zapomniec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No ok, ale rozumiem że spalanie na poziomie ok. 8- 8,5 l jest osiągalne w trasie przy dozwolonej, jednostajnej prędkości. Mi chodziło o spalanie przy wykorzystaniu pełnej (czy prawie pełnej) mocy silnika, kiedy trzeba go zdecydowanie mocniej kręcić.

 

Juz pisałem wcześniej ze przy dozwolonej jednostajnej prędkości za miastem przyjechałem ok 10 km na aktywnym tempomacie ustawionym na 90 km/h i spalanie z komputera 5,5l !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ale to jest średnie spalanie z jakiegoś konkretnego przedziału czasowego? Ja pisząc o moich 700km nie dopisałem, ale wcześniej zresetowałem licznik. Przy średniej ogólnej pewnie było by podobnie.

 

tak to jest z tych 4,20 godziny (resetuje automatycznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dużo zależy od umiejętności (i/lub chęci) kierowcy. Równie dobrze osiągając średnia prędkość 80 km/h mozna spalić 5 litrów na 100 jak i 8 - w przypadku 520d. Podobnie jest w każdym innym aucie a dane podawane przez producentów są osiągane w optymalnych warunkach i przy specyficznych okolicznościach. Jeżeli ktoś mi mówi ze 528i mu pali 7 litrów to jestem w stanie w to uwierzyć bo pewnie akurat okoliczności były sprzyjające lub jechał jak b.... Tzn zgodnie z przepisami ;) wystarczy jednak chwila nerwów i kilka awaryjnych manewrów wyprzedzania i cały plan upada... ostatnio zrobiłem trasę z Wrocławia przez Czestochowe do Warszawy w 4 i pól godziny i średnie spalanie wyszło 8 litrów. W drodze powrotnej 6.5 i tez 4 i pól godziny. Więc bez sensu to 520d prawda? A od jakiegoś czasu gdy jeżdżę z dzieciakami do dziadków 50 km od Wrocławia drogami lokalnymi to przy średniej prędkości ok 60 km/h spalanie wychodzi mi 5.7 :shock: a w golfie 1.6 tdi 5.5 więc jakie te silniki w końcu są? Ekonomiczne czy nie?

Co nie zmienia faktu ze gdyby w 2010 roku był ofercie 2.0 biturbo benzyna to przy tej różnicy w cenie z pewnością wybrałbym właśnie 528i ( bez xdrive ;) )

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo dużo zależy od umiejętności (i/lub chęci) kierowcy. Równie dobrze osiągając średnia prędkość 80 km/h mozna spalić 5 litrów na 100 jak i 8 - w przypadku 520d. Podobnie jest w każdym innym aucie a dane podawane przez producentów są osiągane w optymalnych warunkach i przy specyficznych okolicznościach. Jeżeli ktoś mi mówi ze 528i mu pali 7 litrów to jestem w stanie w to uwierzyć bo pewnie akurat okoliczności były sprzyjające lub jechał jak b.... Tzn zgodnie z przepisami ;) wystarczy jednak chwila nerwów i kilka awaryjnych manewrów wyprzedzania i cały plan upada... ostatnio zrobiłem trasę z Wrocławia przez Czestochowe do Warszawy w 4 i pól godziny i średnie spalanie wyszło 8 litrów. W drodze powrotnej 6.5 i tez 4 i pól godziny. Więc bez sensu to 520d prawda? A od jakiegoś czasu gdy jeżdżę z dzieciakami do dziadków 50 km od Wrocławia drogami lokalnymi to przy średniej prędkości ok 60 km/h spalanie wychodzi mi 5.7 :shock: a w golfie 1.6 tdi 5.5 więc jakie te silniki w końcu są? Ekonomiczne czy nie?

Co nie zmienia faktu ze gdyby w 2010 roku był ofercie 2.0 biturbo benzyna to przy tej różnicy w cenie z pewnością wybrałbym właśnie 528i ( bez xdrive ;) )

 

No widzisz to tak jak ja. Gdyby byl w ofercir na poczatku 2011 ten 528i tez bym go kupil tylko ze obowiazkowo z xdrivem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego z x? Źle jeździ rwd? Poprzednim e60 przejezdzilem 2 zimy bez problemu dlatego teraz nie miałem parcia na 4wd.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w cenie jest oczywiście, ale: kilkadziesiąt KM wiecej, kilka sekund mniej do setki itp, większa kultura silnika i tylko kilka litrów paliwa wiecej ;)

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na różne dane katalogowe to wychodzi max 30% więcej zużycie paliwa ale dostajemy 61KM wiecej i większa kulturę pracy.

Ja juz szukałem auta gdzies u konkurencji bo używane 520d byłaby dla mnie naprawde tak na "siłę" kupiona a tu pojawiło sie fajne rozwiązanie 28i. BMW tym silnikiem zrobiło sobie spory ruch w interesie.

hejka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam sie cały czas 528i bo taki tylko mnie interesuje i tym mowa, więc cena:

528i jest 191,900

530i jest 218,900

Różnica 27tys zł

hej

dlaczego porównujesz cene z xdrivem jak widac w cenniku że xdrive nie wazne do jakiego modelu 5 kosztuje extra 20tys zł, jakby był w ofercie 530xi to by kosztował o te 20tys zł więcej.Porównujmy dokładnie!

To jest podobnie jak ktos opowiada ile to zarabia a ja uważam nie ważne ile zarabiasz ale ważne ile odkładasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym to 528i jest lepsza alternatywa dla 520d, bo "idąc dalej tym tropem" dlaczego nie 535, 550 czy inne ustrojstwo ;)

Różnica w cenie jest na tyle niewielka ( M pakiet jest droższy, czy ze dwa inne gadżety) ze faktycznie przy średnich przebiegach warto dać ze 350 zł wiecej w racie leasingowej i mieć mocniejsze (i co dla niektórych ważne - nie najsłabsze) auto.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może 520d już niedługo nie będzie najsłabsze :) Różnica w przyspieszeniu do setki między 520d a 528i jest akurat nie aż tak duża (niecałe 2 s), ale przy większych prędkościach oczywiście mocno się pogłębi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 530i 535i automat dodaje 0,1s wiec założmy 520d asb ma 8,2s :)

hejka

Jedynie zastanawiam sie czy wprowadzenie modelu 528i wpłynie na rynek użwanych 520d bo kto sie "zmuszał" do zakupu 520d to teraz już 520d nawet nie bierze pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.