Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pojawił się dzisiaj problem z samochodem . Podczas jazdy na tempomacie obroty potrafią falować ( ok 150 obr/min ), skrzynia nie szarpie, biegi zmieniają się płynnie tylko podczas równej jazdy są problem z obrotami. Problem znikł na około 20 km ale znowu się pojawił. Inpa nie wykazała żadnego błędu skrzyni ( druga sprawa czy ktoś na terenie śląska jest w stanie wgrać za "flaszkę " nowy soft do silnika i skrzyni ). Wrzucam pozostałe błędy jakie wyrzuciła inpa ... może ktoś to rozkoduje

Z góry dzięki za pomoc

 

 

 

E R R O R M E M O R Y -----------------------

Date: 19.03.2013 17:58:48 Model: E60 Scope: all control module JobStatus: OKAY Quantity: 33-----------------------------------------------------------------ADR Gen. name JobStatus 90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED 91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED 92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED 98 VIRTSG98 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED----------------------------------------------------------------- ADR Gen. name JobStatus Number of errors Error code Kind of error 00 ZGM OKAY No Error stored

01 SIM/SGM OKAY No Error stored

02 SZL OKAY 1 Error stored 94E1 60

05 STVL/TEFA OKAY No Error stored

06 STVR/TEBF OKAY No Error stored

0E SFZ OKAY No Error stored

12 DME/DDE OKAY 1 Error stored 27FB 21

18 EGS OKAY No Error stored

29 DSC OKAY 2 Error stored 5F48 E0 5F56 A0

36 TEL/MULF OKAY 1 Error stored D68E 20

3B NAV OKAY No Error stored

40 CAS OKAY No Error stored

43 POW OKAY No Error stored

45 RLS OKAY No Error stored

60 KOMBI OKAY 2 Error stored 931B 61 A557 28

62 MOSTGW OKAY No Error stored

63 MMI/CCC OKAY 1 Error stored ABCA 20

64 PDC OKAY No Error stored

65 BZM/SZM OKAY No Error stored

67 ZBE OKAY No Error stored

6D FAS OKAY 1 Error stored 9E5C 21

 

6E BFS OKAY No Error stored

70 LM OKAY 1 Error stored 9CB6 24

71 AHM OKAY No Error stored

72 KBM OKAY 4 Error stored A448 20 A449 20 A418 20 A419 20

73 CID OKAY No Error stored

78 KLIMA OKAY 1 Error stored E71B 22

A1 SBSL OKAY No Error stored

A2 SBSR OKAY No Error stored

=================================================================

Opublikowano
Mialem ten sam objaw gdy miałem za niski stan oleju w skrzyni.Sprawdz poziom
Opublikowano
Jak wygląda sprawa z konwerterem ? Regenerować ? Kupić używkę z allegro ? Jak wygląda wymiana tej części ? No i kolejne pytanie co może być przyczyną awarii.. oraz czy mogę z uszkodzonym konwerterem przejechać jeszcze ok 1000 km ...
Opublikowano

http://www.samko.pl/

 

Kolego zadzwoń sobie do nich i pogadaj, wiem, że można do nich wysłać konwerter i zrobią Ci wycenę naprawy przed robotą.

Wymiana konwertera równa się wyciągnięciu skrzyni.

Co do używek na allegro, to moja lepsza połowa, która pracuje w serwisie samochodowym dobre 10 lat, odradza akurat takiego pomysłu.

Nigdy nie wiadomo, kto jeździł, jak jeździł i ile komuś takie sprzęgło po demontażu leżało gdzieś w koncie.

Potem kolejne wyciąganie skrzyni i kolejna wymiana sprzęgła i kolejne koszty.

Firma, w której pracuje moja kobieta, zajmuje się serwisowaniem samochodów amerykańskich i zawsze korzystają z usług SAMKO, także kontakt sprawdzony na 100%.

Jazda z uszkodzonym konwerterem? Hmm, z tego co podejrzewam, to sprzęgło Ci się ślizga, nie powinno się z tym za dużo jeździć, ale 1000 km odradzam.

Jak przegrzejesz skrzynię, to amen, rozbieranie skrzyni, a koszty poszybują w górę.

Przyczyną uszkodzenia może być na przykład stary olej, powinno się go wymieniać przynajmniej raz w roku.

Opublikowano

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_hydrokinetyczne

viewtopic.php?f=75&t=150861

 

Automat vs. Manual - BMW M POWER CLUB

W przeciwieństwie do manuali, automaty mają następującą zaletę - jeżeli się popsują to zazwyczaj jest to usterka systemu hydraulicznego, czego rezultatem będzie ślizganie się. Czemu jest to zaleta? Ponieważ kiedy zepsuje się manual, to zazwyczaj się on po prostu zablokuje.

 

To tak a propos ślizgania

Z resztą, jak zachowuje się konwerter, gdy auto pod górę zacznie zjeżdżać w dół?

 

 

Automatyczne skrzynie biegów - AutoŚwiat.pl

Niezależni eksperci z przymrużeniem oka traktują deklaracje producentów, że olej fabrycznie wlewany do automatycznej skrzyni biegów ma wystarczyć na całe jej życie. Jest to prawda, ale tylko pod jednym warunkiem – życie to ma nie być zbyt długie. Jeżeli zależy nam na tym, żeby przekładnia działała długo i bezawaryjnie, to w większości modeli pierwszą wymianę oleju należy przeprowadzić po przebiegu ok. 60-100 tys. km, a następne już częściej – co ok. 30-40 tys. km. Skąd ten skrócony interwał przy późniejszych wymianach? Skrzynie automatyczne są tak skonstruowane, że bez kompletnego demontażu nie da się nigdy wymienić całego znajdującego się w nich oleju. Część pozostaje stara.

 

To tak a propos zaleceń, żeby wymieniać raz na rok, czytaj dolać, bo tak naprawdę, to samochód najlepiej żeby stał kilkanaście godzin z odkręconym dekielkiem, wtedy maksymalnie dużo oleju się zleje.

Zakładam kolego, że w ciągu roku trochę autem jeździsz, bo jak spokojnie robię 40 tys.

Oczywiście nikt nikomu nie broni robić 40 - 50 tys przez pięć, sześć lat.

Opublikowano

Kolego Capaz, dodałem opisy stron, bo nie mam ochoty w inny sposób udowadniać Ci mojej wiedzy na ten temat, ale widzę, że podważasz wiedzę nie tylko moją, autorów tych artykułów, ale wikipedii i kolegi ttrol z naszego forum, no, no, to rzeczywiście musisz wiedzieć, co mówisz.

No, ale skoro jesteś takim specjalistą w dziedzinie automatycznych skrzyń biegów, to podejrzewam, że nie jedną rozebrałeś i złożyłeś.

Tak się akurat składa, że przepracowałem 6 lat w serwisie samochodów amerykańskich, a obecnie przez kolejne 8 lat pracuje tam moja żona.

Osobiście nie zajmowałem się naprawami skrzyń, bo to ciężki temat, szczególnie przy skrzyniach amerykańskich, które notorycznie się przegrzewały i rozsypywały z uwagi na polski styl jazdy, ale widziałem ich dziesiątki rozebranych i uszkodzonych i miałem możliwość obserwować ich naprawy.

Piszesz, że olej wymienia się co 150 tys. km, hmm, w 300C, jeepie cherokee, m3, we wszystkich co 150? No nieźle włożyłeś wszystkie rodzaje skrzyń do jednego worka.

Na tym kończę moją polemikę z Tobą na ten temat, bo nie ma ona najmniejszego sensu.

Opublikowano

Kolega Capaz ma rację! Jesteśmy na forum BMW i domyślnie rozmawiamy o tych samochodach!

 

Wymiana co 120-150 tys. km jest w zupełności wystarczająca!

 

Nie mówmy o wynalazkach typu 300C i M3! 300C miałem i rzeczywiście wymianaco 40tys. km! Ja wymieniałem raz w roku co ok. 70 tys. km. Częstsza wymiana jest dla mnie niezrozumiała!

 

Powołując wikipedię to tak jakbyś powołał się na kogoś kto handluje na allegro! Jest to otwarta encyklopedia i nie jest źródłem wiarygodnym. Autoświat to gazeta sponsorowana przez konerny i pisana przez osoby średnio kompetentne!

 

Ale każdy ma swój rozum i niech z niego korzysta!

Opublikowano

kolego macpraw,

 

przeczytaj sobie swoje wypowiedzi następnie przeczytaj co napisał harlydav i sie zastanów.

sam sobie zaprzeczasz - oczywiście bez urazy i obrazy, ale obiektywnie

 

 

Kolega Capaz ma rację!

 

Wymiana co 120-150 tys. km jest w zupełności wystarczająca!

 

300C miałem i rzeczywiście wymianaco 40tys. km! Ja wymieniałem raz w roku co ok. 70 tys. km.

 

Ale każdy ma swój rozum i niech z niego korzysta!

 

podejrzewam, że Twoje wypowiedzi są kierowane tym, że zostałeś "przekodowany" ale ich sens nadal wymaga "pracy"

Opublikowano
Podczas jazdy pod strome wzniesienie (bez gazu ) auto stoi, nie stacza się do tyłu, z ruszeniem też nie ma problemów , powyżej prędkości 105 km/h falowanie obrotów ustępuje ....
Opublikowano

Kolego, z tego, co piszesz, jeśli samochód na wzniesieniu nie zjeżdża, falowanie znika powyżej 105, to wskazywałoby raczej na problem po stronie silnika, nie skrzyni.

Pełna diagnostyka silnika mogłaby dać odpowiedź.

Skontaktuj się na PW z dziqskiem, może on Ci coś doradzi.

Z tego, co wiem, szykuje się na przyjazd na Śląsk po świętach.

Opublikowano

:cool2:

Hmm, nie wiem, jak to wygląda w przypadku BMW, bo moja 320, to pierwsza bmka, jaką mam, i w dodatku manual, ale w każdym amerykańskim sprzęcie bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni jest pod maską, dokładnie tak samo, jak w przypadku bagnetu do sprawdzania poziomu oleju w silniku.

Jak olej jest jasno bordowy i niczym nie zalatuje, jak ma to miejsce w przejechanych skrzyniach, gdzie czuć wyraźnie spalenizną, to jest ok.

Opublikowano
W bmw korek robi za poziom, na odpalonym w pozycji N leje sie az zacznie wylewac sie :)

Dobrze wiedzieć, jak kupię w przyszłości bmw z aut, to nie będę przynajmniej szukał pół dnia bagnetu pod maską :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie pojawił się kolejny wielki problem ... wydaje mi się że jeszcze większy ...

Konwerter wymieniony ( regenerowany w firmie MIDPARTS )

Skrzynia zalana nowym olejem + nowy filtr

Przeprowadzona adaptacja

Objawy nadal te same choć minimalnie mniejsze ...

Na kompie nie ma żadnych błędów

Jakieś podpowiedzi ?

Opublikowano
Panowie pojawił się kolejny wielki problem ... wydaje mi się że jeszcze większy ...

Konwerter wymieniony ( regenerowany w firmie MIDPARTS )

Skrzynia zalana nowym olejem + nowy filtr

Przeprowadzona adaptacja

Objawy nadal te same choć minimalnie mniejsze ...

Na kompie nie ma żadnych błędów

Jakieś podpowiedzi ?

 

 

Po co wymieniałeś konwerter, skoro jak sam napisałeś auto na wzniosie pzy biegu D i R nie zjeżdza?

Jeśli automat zmienia biegi płynnie bez szarpnięć, a na płaskim po wrzuceniu pozycji D lub R i puszczeniu pedału hamulca bez dodawaniu gazu jedzie sam to raczej z mechaniką jest wszystko ok.

A falują Ci tylko obroty silnika czy również od prędkościomierza??

Ja mam podobny problem, ale zauważyłem, że dzieje się to tylko podczas jazdy na tempomacie.

Opublikowano

Faluje tylko obrotomierz ...

Powyżej prędkości 100 km/h problem nagle znika

Przed wymianą konwertera obroty falowały dużo bardziej ( około 250 obr/min ), obecnie jest to około 50 km/h

Dodatkowo zauważyłem spadek ładowania około 13.5 V

Opublikowano

Widzę że piszesz kolego że wymieniałeś olej w firmie "Samko".

Dobra rada: lepiej pojedź do sprawdzonego mechanika i niech Ci sprawdzi co za miskę ci włożyli oraz wymień olej raz jeszcze. Co prawda teraz bez płukania się nie obędzie. Albo spuścisz cały olej, albo będziesz musiał wymienić olej kilka razy.

Moje autko również było u nich na wymianie miski i oleju. Tzn. poprzedni właściciel był. Było to co prawda dwa lata temu, ale zapewne jakość usług się nie zmieniła. Miska miała być wymieniona. Jakiś czas temu zmieniałem miskę i okazało się że na 99% miałem miskę fabryczną, czyli nie zmienili miski.

A to czym zalewają skrzynie ciężko nazwać "olejem". Po przejechaniu około 15 tys. km od wymiany u nich, zaczęły się poważne problemy. Po wymianie miski na nową ZF oraz wymianie oleju, niestety musiałem wymieniać olej kilka razy żeby wypłukać ten "syf" którym oni zalali skrzynie, wszystkie niepokojące objawy ustały.

Już spotkałem się z opinią kilku mechaników, żeby uważać na tą firmę.

Także lepiej sprawdź to, bo za jakiś czas będziesz przechodził przez to samo co ja.

 

Aha. I jeszcze jedno. Jak zadzwoniłem do firmy "Samko" z pytaniem jakiego oleju użyli do mojej skrzyni, to w odpowiedzi usłyszałem "co mnie to interesuje, ważne że jest to olej do skrzyń automatycznych". Już sama ta odpowiedź dała mi do myślenia.

Opublikowano
podepne sie :)

A jak to autko sie stacza na D to o czym to swiadczy? NA R-akiecie tez sie toczy ;)

 

Prawdopodobnie kończy się sprzęgło hydrokinetyczne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.