Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytając trochę o stylu jazdy jaki zwiększa żywotność dwumasy i sprzęgła w dieslu (konkretnie model E87 118d), czyli trzymanie na obrotach powyżej 1.5 tys, bardziej dynamiczne przyspieszanie dopiero od obrotów powyżej 2 tys, odniosłem wrażenie, że jest to sprzeczne z zasadami popularnego ostatnio ecodrivingu. Zacząłem trochę czytać, i faktycznie znalazłem wątek w którym ktoś pisze tak:

 

"ecodriving w tdi ,zaoszczedzicie pol litra ropy a potem sie dziwija ze ,sprzeglo ,dwumas i turbina do wymiany . Auto najmniej pali jezdzac w optymalnym momencie obrotowym czyli najelpiej zmieniac biegi majac 2.7tys obrotow i jezdzic w tym optymalnym zakresie ,mulac auto ponizej 2 tys to caly silnik i podzespoly dostaja po dupie. Robilem silniki po mlodych gniewnych ktorzy krecili tdi do 5 tys i po dziadkach ktorzy nie przekraczali 2 tys . O dziwi u tych pierwszych malutki remont glowicy i autko jak nowa a u tych drugich caly dol sinika ,panewki ,korbowdy rozjechane od zbyt duzych przeciazen na niskich biegach..."

 

Więc jak jest? Jak powinno się jeździć, jeśli na celu ma się przede wszystkim utrzymanie auta w jak najlepszej kondycji, a dopiero potem ograniczenie zużycia paliwa? Co jest waszym zdaniem w rzeczywistości bardziej ekonomiczne?

Opublikowano

Wezmę moją bawarę dla przykładu.Depcząc pedał umiarkowanie od 1800 do 2800 obr. zaczyna się ekonomia (widać to nawet po "spadającej" wskazówce na ekonomizerze-dzięki za turbo i niutonometry :modlitwa: :D ) ale też zaczyna się od 1800 do tych 2800 obr. fajna zabawa -ujmę to tak: auto wtedy zwinnie się porusza.

Więc coś na pewno w tym musi być :!: Ja też preferuję jazdę na średnim pułapie obr.

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano

Ja mam wrażenie, że u mnie najmniejsze spalanie w ruchu jednostajnym jest w okolicy 1500 jak trzymam na wyższym biegu, chociaż faktycznie nie pasuje mi to trochę z wykresem mocy... No i zastanawiam się jaki taka jazda ma wpływ na silnik.

 

W każdym razie o wiele przyjemniej jeździ się trzymając się w okolicy tych 2 tys. i tak tez póki co robię :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pieprzyć ecodriving. Od jazdy ze zbyt małymi obrotami silnika i wysokim biegu siadają panewki.

Oszołomy pokazują jak jeździć żeby paliło 1,5 litra, ale w jakim tempie zużywa się silnik i jak się morduje to już nie mówią.

Moje pali 8-10 i jestem zadowolony.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

A green box daje jakiś odczuwalny efekt jeżeli chodzi o ekonomie ?

Producenci zapewniają do 12 % spadku spalania.

Mam przykre wspomnienia z chipowaniem 1.9tdi w rodzinie, stąd średnio mi w to wierzyć.

Sprzedam VW Corrado G60.

Kupię do E36: fotel kierowcy alcantara podgrzewany , Listwy progów wewnętrznych Mpakiet do Tour/Sedan,

Lusterka M, klapa tył cosmosschwarz

Sprzedam części od BMW E46 320d Touring.

Mój Turas


http://serwer1385585.home.pl/stefun/data/documents/bmw=20generacja.jpg

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ecodriving polega na w miarę dynamicznym przyśpieszaniu i potem utrzymywaniu prędkości stałej na niskich obrotach (ale takich żeby silnik miał ciąg czyli odpowiednio wysoki moment obrotowy) oraz hamowanie silnikiem gdy tylko jest możliwość. Nie wiem w którym momencie jest tu jakiekolwiek zagrożenie dla silnika, totalna bzdura.

 

Co do oszczędności paliwa po tzw. chiptuningu to nie wynika ona z polepszenia się właściwości silnika, bo wyższa moc nie bierze się z powietrza, ale właśnie z ułatwienia ecodrivingu. Samochód lepiej przyśpieszający szybciej osiąga prędkość optymalną dzięki temu nieświadomie jeździmy ekonomiczniej. Ot i cała tajemnica niższego spalania po "chipie".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.