Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E92 , 320d , 2007r , 124tyś przebiegu. Dziś na trasie przytrafiła mi się nie ciekawa przygoda . Nagle przy podjeździe pod niewielkie wzniesienie auto zaczyna się trząść i szarpać oraz wyraźnie spadła moc, zatrzymałem się i byłem święcie przekonany że złapałem kapcia. Zatrzymałem się zgasiłem silnik auto obszedłem w koło i wszystko było ok. Wsiadam do auta naciskam start i... zapalają się wszystkie kontrolki awaryjne, z wydechu wydobywają się kłęby białego gęstego dymu , auto szarpie i nie odpala... :?

Pod maska widoczne ślady płynu chłodniczego. Laweta i holowanie do domu :/

 

Ktoś miał podobny przypadek w swoim 320d ?

Ktoś wie co mogło się stać ? co mogło być przyczyną ?

Ktoś naprawiał ? przerabiał temat naprawy ?

 

Będę bardzo wdzięczny za info

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie wygląda to najlepiej, biały dym może oznaczać, że płyn przedostał się do układu paliwowego, czytaj do cylindrów, stąd to szarpanie.

Nie jestem jakimś wybitnym specjalistą od nowoczesnych silników i nie wiem którędy mogło dojść do połączenia tych układów.

Sprawdź sobie olej w silniku, jaką ma konsystencję i kolor, jeśli jest beżowy i gęsty, to masz odpowiedź.

Opublikowano

Ja tam sie nie znam :)

Ale pewnie glowica zaczela puszczac plyn chodniczy.

Wydmuchalo ci uszczelke.

 

Zobacz czy plyn chlodniczy w zbiorniku zabarwil sie na czarno.

 

Zdrowka dla Beci zycze :(

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Ja tam sie nie znam :)

Ale pewnie glowica zaczela puszczac plyn chodniczy.

Wydmuchalo ci uszczelke.

 

Zobacz czy plyn chlodniczy w zbiorniku zabarwil sie na czarno.

 

Zdrowka dla Beci zycze :(

 

O, dokładnie, uszczelka pod głowicą i kółka oleju w płynie chłodniczym.

Chyba najmniejsze zło, wymiana uszczelki i ew. planowanie głowicy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... ewentualnie pęknięcie bloku pomiędzy cylindrami, bo masz chyba N47?
Opublikowano

Bunia już na warsztacie i jutro po południu powinna postawiona być konkretna diagnoza. Niestety z tego co wstępnie mówi mój mechanik to bardzo możliwe że to głowica... :?

Jutro napiszę co i jak w temacie.

A tak wybiegając w mało optymistyczną przyszłość to widzieliście może gdzieś temat odnośnie wrzucenia 3.0 na miejsce 2.0 ?:D Czy raczej nie opłacalne i nikt się w to nie bawił ? :D

Opublikowano
Czy raczej nie opłacalne

 

A co w naszych samochodach jest oplacalne? :8)

 

Poza tym, wez wyluzuj :) Moze to nic az tak powaznego aby wymieniac cala jednostke ;)

 

... ewentualnie pęknięcie bloku pomiędzy cylindrami, bo masz chyba N47?

Co trzeba zrobic, zeby tak masywny odlew puscil?

To jakas standardowa usterka N47?

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Nie jest standardowa, wynika z eksploatacji ( przegrzania ). Jeszcze nikt na forum tego nie zgłosił. Poza tym przydało by sie aby kolega ktory zgłasza problem napisał jaki ma silnik bo w 2007 roku montowane były oba. Ja podejrzewam, ze to jednak M47, bo były montowane przezwiekszosc 2007 roku.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Były montowane m47 w e92? Niestety ja ostatnio widziałem na warsztacie n47 z pękniętą głowicą...

W latach 2005-2007 wg wiki były montowane M47 w e92, a mowa była o pękniętym bloku, a nie głowicy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Wlasnie pierwsze slysze o peknietych blokach w BMW.

Swego czasu bylo o pekajacych glowicach w 2.0d VAG'a.

 

W M47 sa bloki zeliwne w N47 byly juz z alu.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Wlasnie pierwsze slysze o peknietych blokach w BMW.

Swego czasu bylo o pekajacych glowicach w 2.0d VAG'a.

 

W M47 sa bloki zeliwne w N47 byly juz z alu.

Wszyśtko sie może zdazyc w kazdym silniku. Co nie zmienia faktu, ze pęknięcie bloku to nie jest typowa usterka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Poczekaj poczekaj, za rok czy dwa jak auta stana sie jeszcze tansze i wpadna w rece killerow to zapewne bedzie to typowa usterka.

JAk auta sa drogie w rekach 1szych wlascicieli, to maja zazwyczaj wlascicieli powiedzmy to ustabilizowanych zyciowo i emocjonalnie, z wiekiem auta wpadaja w rece coraz to mlodszej klienteli, ktora zaczyna ujezdzac te auta na maxa.

Myslisz ze glowice w grupie VAG w silnikach BKD, dlaczego niektorym pekaly a innym nie.

Auta jezdzone dostojnie nie mialy sklonnosci pekania a upalane pekaly niestety, i nie mam tu na mysli upalania na torze.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Nie wiem jak z glowicami w Vagach ale tu pewnie okaże się, że masz rację. Zła eksploatacja i brak rozumumu właściciela mogą sprawić ze to będzie typowa usterka. Z drugiej strony to są juz auta sześcioletnie i ich ceny spadły na tyle, ze są dostępne nawet dla osób ktore maja budżet na nową pandę patrząc na Allegro.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie jest standardowa, wynika z eksploatacji ( przegrzania ). Jeszcze nikt na forum tego nie zgłosił. Poza tym przydało by sie aby kolega ktory zgłasza problem napisał jaki ma silnik bo w 2007 roku montowane były oba. Ja podejrzewam, ze to jednak M47, bo były montowane przezwiekszosc 2007 roku.

Mylisz sie bo było zgłaszane na forum "pękniecie bloku miedzy cylindrami " i Ty dobrze o tym wiesz: bo sam się udzielałeś, i to w w dodatku bezawaryjnym :duh: silniku N47..

Opublikowano
Kolego to ty sie jak zwykle mylisz. Zgłaszała takie dwa przypadki osoba która pracuje w zakładzie gdzie sie hurtowo naprawia silniki, a nie była to awaria w aucie u forumowicza.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
... ewentualnie pęknięcie bloku pomiędzy cylindrami, bo masz chyba N47?

Pewnie tak, może rozrząd jeszcze :duh:

 

Kolego to ty sie jak zwykle mylisz. Zgłaszała takie dwa przypadki osoba która pracuje w zakładzie gdzie sie hurtowo naprawia silniki, a nie była to awaria w aucie u forumowicza.

Co Ty tam wiesz. N47 do bani. Zaraz się zacznie. :mad2:

Opublikowano
Kolego to ty sie jak zwykle mylisz. Zgłaszała takie dwa przypadki osoba która pracuje w zakładzie gdzie sie hurtowo naprawia silniki, a nie była to awaria w aucie u forumowicza.

Czy to forumowicza czy nie (nie wiem czy to ważne ), to nie zmienia faktu że takaż usterka wystąpiła ,,a jeśli chodzi kto się myli :?: to sam zaprzeczasz faktom ..

Opublikowano
... ewentualnie pęknięcie bloku pomiędzy cylindrami, bo masz chyba N47?

Pewnie tak, może rozrząd jeszcze :duh:

 

Kolego to ty sie jak zwykle mylisz. Zgłaszała takie dwa przypadki osoba która pracuje w zakładzie gdzie sie hurtowo naprawia silniki, a nie była to awaria w aucie u forumowicza.

Co Ty tam wiesz. N47 do bani. Zaraz się zacznie. :mad2:

Gorzej jak sie okaże, ze to jednak znowu M47 :mrgreen:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Co Ty tam wiesz. N47 do bani. Zaraz się zacznie. :mad2:

Miałeś racje. :mad2:

Jak małe dzieci, jakby im ktoś zabawki z piaskownicy zabrał :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.