Skocz do zawartości

E34 24v 2.0 m50b20 Instalacja drugiej generacji.


matrix1378

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dość długiej i żmudnej pracy doprowadzenia auta do stanu używalności udało się . Auto śmiga na benzynie nie faluje trzyma obroty pa pułapie 800-900 ma moc . Czas zabrać się za instalacje gazową i z to moje pytanie. Obecnie przed przepustnicą założony jest mikser przed taki dinks anty strzałowy , do miksera dochodzi przewód od gazu w którym w montowany jest silniczek regulujący przepływ gazu , później już tylko reduktor AT90E , moim skromnym zdaniem ścier.. jak ich mało no , później zawór i butla . No i jakiś pseudo komputer taki kwadracik wielkości kostki margaryny który ma tym sterować . Z mojej wiedzy wnioskuje że jest to instalacja gazowa generacji II , chyba że się mylę , wiec proszę o sprostowanie . Instalacji nie da się wyregulować mino regeneracji parownika . Pytanie co z tym fantem zrobić czy kupić nowy , wyregulować i iść w to dalej i zostawić tak jak jest . Jakie są skutki (negatywne) używania tego typu instalacji czy nadaje się ona jako tako do użytku jak to wpływa na ten silnik . Czy lepiej zainwestować w wtrysk gazu ?? Jeżeli już miałbym inwestować to co muszę zakupić oprócz parownika jakie części będą mi potrzebne , jakiej firmy i co najważniejsze jaka instalacja będzie pasowała do tego konkretnie modelu silnika (kolektor plastikowy słyszałem że to ma znaczenie ) Wszelkie porady mile widziane . Gdyby zablokowali mi post bo zdarza się to niejednokrotnie to proszę o podpowiedzi na maila [email protected]. Z poważaniem przemek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że sekwencja będzie lepsza. Tej Twojej dlaczego nie da się wyregulować? Musisz znaleźć zaklad gdzie mają komputer do Twojego sterownika.

 

Plastikowy kolektor ma takie znaczenie, że jak pierdnie to może się stać wiele rzeczy... Najszczęściej zrzuci wąż od krokowca, a na otwartej przepustnicy uwali przepływimierz. Na zamkniętej może rozerwać kolektor, a jak będziesz miał wyjątkowego pecha to jego kawałe zassie do głowicy i będziesz korby z miski olejowej wyciągał :wink:

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką instalacje w swojej M50 i chodzi aż miło tylko że z tego co mówisz masz register elektroniczny na nim to auto nigdy nie będzie chodzić jak powinno już nieraz to przerabiałem . Wsadz tam normalny register na śróbie i dobrze wyreguluj zobaczysz ze pocieszysz sie tym gazem bo będzie chodził jak w mojej a nie wywalac pieniądze na sekwencje . Dobrze wyregulować gaz i nic nie będzie strzelać . Moja ma taki gaz 13 lat ja ją serwisuje 4 gość jeździł do mojego ojca i nie było z tym żadnych problemów tylko tak jak mówie wsadz śróbe na węza i nie będzie żadnego strzału .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nie podłączony gaz, ale wygląda mniej więcej tak jak matrix1378. Sterownik wpięty w ECU i kilka czujników i zawór przy redusktorze. Czemu niby ma on być gorszy od śruby skoro komputer reguluje dawkę?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam go odłaczałeś czy poprzedni właściciel ? Jeżeli on to już masz odpowiedź . Nie mówie że gorszy chodzi mi o to że jeden silnik reaguje dobrze na elektronike w zwykłym gazie a drugi gorzej . I jeden normalnie pracuje a drugi będzie strzelał nie bd miał dobrej dawki itp . Wiec jeżeli tobie chodzi na elektronice to bardzo dobrze , ale jak ja miałem problem ponieważ czasami się dusil bo komp dobierał złą dawkę . Założyłem śróbe wyregulowałem i chodzi idealnie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to nie mam go podłączonego, bo miałem SWAPA, i mam sterownik wpięty, ale reduktor w ogóle nie podłączony, miałem to kiedyś zrobić, ale zabiłeś mi klina...

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie są 2 zawory przy redyktorze, a nie krokowiec. W ogóle to mam problem ze znalezieniem zakładu, który by mi podłączył reduktor. Nie chodzi o to, że trudna sprawa, bo to zwykły reduktor, a węże już poprowadzone, ale wszedzie mi proponują sekwencje... Teraz już sam nie wiem co robić...

 

Przyjdzie wiosna, ogarnę kilka rzeczy i będę myślał :D

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam dasz rade to podłączyć . Mikser przed przepustnice i wszystko . A co do krokowca to wywal go bo on tak jak pisał kolega wyzej raz chodzi a raz głupieje i sie zamyka albo owietra całkiem a wtedy czekają cie nie miłe wybuchy co wiadomo jak sie może skończyć . Zwykła śróba dobra regulacja i chodzi aż miło posłuchać . A jeżeli byś już chciał żeby ktoś to robił to znajdź mechanika który wie co robi bo oni ci proponują sekwencje bo tylko oni na tym zarobią a jest to w tym silniku zbędne bo chodzą na zwykłym gazie . W razie czego moge ci pomóc jakoś z podłaczeniem jak cos to pytaj chętnie podpowiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jak wygląda odłączenie wtrysków przy przerabianiu takiej instalacji? Mam sterownik Landi i jest wpięty w ECU i tam chyba odłącza wtryski.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele dobrych reduktorów chociażby Landi, KME, Tomasetto, AC, Zavoli.

Ogólnie to ja bym Ci poradził wsadzenie sekwencji. Ale nie nowej na allegro czy tablicy można znaleźć używane instalacje za 500 600 zł a jak się trafi okazja to i taniej. Założyć sam byś założył a jeśli miał byś problem z regulacja to gazownik za 20- 30 zł ci wyreguluje. Nie będziesz miał problemów z wybuchami a i spalanie powinno być mniejsze.

Sztuką jest zabić muchę boczną szybą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba mu tam sekwencji . Mam zwykły gaz i nie ma żadnych wybuchów tylko trzeba mieć troche w głowie że zwykły gaz na elektronice zawsze strzela wiem to z doświadczenia własnego jak i klientów . Zwykły gaz może zostawć ja mam reduktor BRC i jest bez problemowy może o takim pomyśl .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.