Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wie ktoś możę dlaczego nieraz mam tak ze jak auto postoi to przed odpaleniem mam twardy pedal hamulca ? Zapowietrza sie gdzies czy cos ?
Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Opublikowano

obstawiam na zdychające serwo

v..... pompa podciśnienia

przykro mi kolego :(

 

ale pierw sprawdź "wężyki" itp

gg5553463
Opublikowano
Ja mam tak zawsze po nocy.... Albo jak wcisne pare razy hamulec na zgaszonym silniku. Mysle ze mam wszystko ok, hamulce super.
Opublikowano
Własnie u mnie tez hamulce sa ok .... tylko nieraz po nocy lub po paru godz postoju przed odpaleniem mam twardy pedal hamulca ... nie jest tak zawsze, jest to bardzo rzadki przypadek ale jest i nie wiem o co biega.. ... :/
Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Opublikowano
Serwo hamulca nie zadziała, jak nie będzie podciśnienia w układzie wytworzonego przez pompę vacum. Więc masz prawdopodobnie baaardzo małą nieszczelność układu podciśnienia, stąd po nocy brak wspomagania hamulca do momentu uruchomienia silnika. Jednak nie jest to jakaś ogromna usterka skoro po odpaleniu wszystko wraca do normy, więc nie ma się czym przejmować.
Opublikowano
Ja mam podobnie. Bardzo rzadko ale zdarza się, że po nocy pedał hamulca jest twardy. Dzieje się to może z raz na miesiąc. Raz miałem taką sytuację, że samochód zostawiłem na parkingu, który nie był poziomy i po wrzuceniu na luz i zwolnieniu hamulca ręcznego pomimo naciskania na pedał hamulca nożnego, który był twardy jak 150 auto zjeżdżało sobie powoli w dół. Raz się to zdarzyło i nie powtórzyło. Węże podciśnienia wymienione wszystkie. Nie wiem gdzie można by jeszcze szukać nieszczelności.
Opublikowano

Sama pompa raczej nie jest super szczelna, więc jak nie pracuje, to na pewno traci wytworzone podciśnienie, dlatego też na przewodzie podciśnieniowym, przy samym serwie jest zamontowany zaworek zwrotny, mający na celu utrzymać podciśnienie w serwie. Mam na myśli element nr 5 z tego zdjęcia:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/z/l/116.png

 

Równie dobrze uszczelka nr4 będzie sztywna i może powodować minimalną nieszczelność.

Opublikowano
aaa... Czyli w ramach walki z nuda mozna pokusic sie o wymiane zaworka oraz uszczelki ?
Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej, że jeśli potrzeba całej nocy na ucieczkę wytworzonego podciśnienia, to nie jest to żadna usterka, bo wystarczy sekunda po odpaleniu i wszystko wraca do normy, ale jeśli ktoś chce mieć wszystko jak z fabryki to czemu nie ;) można wymieniać. Oczywiście na nówki sztuki, bo używki będą miały to samo ;)
Opublikowano
Ja zawsze odpalam auto z wciśniętym hamulcem i sprzęgłem i w momencie odpalenia hamulec idzie w podłogę, zawsze myślałem że tak ma być i świadczy to o sprawnym serwie...
Opublikowano
Dokładnie tak się dzieje, ale jak układ jest super szczelny, to nie zauważysz różnicy i nie poczujesz jak po odpaleniu "pedał pójdzie w podłogę", bo podciśnienie zachowane w serwie zrobi to jeszcze przed odpaleniem.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Mam identyczne objawy w E91 z tym, że jak zauważyłem u mnie w serwie nie ma takiego zaworka zwrotnego jak w E46. Może ktoś się jeszcze orientuje co może być powodem nieszczelności układu wspomagania w E91 (320d )?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie masz takiego zaworu, bo masz euro4 :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Usterki należy szukać w miejscu od zaworka zwrotnego w kierunku serwa. Wężyki podciśnieniowe nie mają z tą przypadłością wiele wspólnego skoro hamulec nie jest twardy przy odpalonym silniku (gdyby hamulec wył twardy cały czas, wtedy można obstawiać wężyki czy zużycie pompy podciśnieniowej).

Ja u siebie w E91 wężyki wymieniłem profilaktycznie, ale nic to nie zmieniło. Wymieniłem także nowy wężyk z zaworkiem zwrotnym i uszczelkę przy serwie - poprawa była ale tylko na kilka tygodni - później znów to samo.

Zauważyłem również że hamulec robi się szybciej twardy na postoju w chłodniejsze dni - w ciepłe jest to kilkukrotnie rzadsze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

chris99

W takim razie musisz mieć usterkę w innymi miejscu (serwo - pompa podciśnienia) a nie na łączeniu tych dwóch części.

 

 

W mojej Bumce pedał twardniał przy dłuższym postoju szczególnie w słoneczne/bardzo słoneczne dni (po nocy w garażu problem nie występował).

 

Wymieniłem elementy:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR---E46-BMW-320d&diagId=34_0788

nr 4

nr 5

nr 7

 

Uszczelka nr 4 była rozciągnięta i sprawcą całego zamieszania.

Pozostałe części wymieniłem nadgorliwie "Po Bożemu" :) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.