Skocz do zawartości

M54 - zakres wart. wskaz. przez INPA czujniki stukowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

Potrzebuje wartości w INPA-ie live data generowane przez czujniki stukowe - ale tylko w M54.

Jakie na jałowych (z zaznaczeniem ciepły, zimny), 1500-1800 obr. tzn. 1, 2 czujnik w jakich zakresach chodzą wartości.

Najlepiej wejść w zakładkę SELECT i wybrać tylko KNOCK SENSOR.

 

Wydaje się że moje lekko oguchły, ale nie mam porównania. :roll:

Opublikowano
Wiem, że jest zimno. I każdy ma plany. Ale podpiąć się pod INPA-e i oblukać to tylko chwila. :wink:
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Cześć poltec :)

 

Dopiero teraz trafiłem na Twój post. Ja zastanawiałem się nad czujnikami stukowymi, bo u mnie też wydaje się chodzą w małym zakresie od 0.00 do 0.14 i chyba nie więcej. Nie robiłem akurat dokładnych pomiarów przy obrotach itd ale jak będę miał czas to zrobię to.

 

y4mFOEcevMe3fJKGXiCY14bdpQtqDWrHldosKwCVLjmGBacT1inOGvr1tsDwKEEYLc6B5P8J2VDEZqUgTKkJriP9E8aR_mdYeSQYeAG_YyOeXnVtr8pRQOnLaesRRR8cmoPrJol50gDVA7mqeJAtFX4gywszWHWE1tLZI_Gin26krNVqI22UPZ3VdUxCLUaKOgI?width=1280&height=800&cropmode=none

y4mDJ6Z9Lz1O5IQMf5NzLVbpN62VRIVR-ldcyAeexnJLyAF4N2xfD_2a-fc-Gh4dwPTIF4Xf_mSwY3r-FF-ymHWmndyxkHuzvaTR70hkqAVtqWgt2Yt9uxSf7DTs9qkJM302yroVtiXXysyGgRQaHMm_Tbeve9Zdu29EHm-czxWGsXXDvViIKxvs7K5MoiyNblv?width=1280&height=800&cropmode=none

 

 

Zastanawiałem się jaki może być ich wpływ na wyprzedzenie kąta zapłonu... bo u mnie ten kąt waha się dość mocno i teraz nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć od ilu do ilu.

 

Czyli wyprzedzenie kąta zapłonu o -12 st. to zapłon mieszanki 12 st za górnym zwrotem tłoka (czyli opóźniony). Natomiast +28.5 st to zapłon przed górnym zwrotem tłoka (czyli wczesny). Nie słyszę aby silnik mi dzwonił (spalanie stukowe) i czy gdybym miał inne czujniki to te wartości kątów były by większe, chodziły w innym zakresie?

 

I teraz ciekawostka. Ostatnio pisałem do firmy z wawy nt. chiptuningu. Niestety nie dogadałem się z gościem ale zwrócił mi uwagę, że na moich filmach widzi, że silnik nie ma problemu z reakcją na gaz tylko ze składem mieszanki albo/i z "cofaniem" zapłonu. "Cofaniem" - czyli teraz tak to rozumiem jako z opóźnianiem (zapłon późny - za górnym zwrotem tłoka). I jeśli właśnie na powyższych screenach pokazany jest ten moment późnego zapłonu to może tutaj jest coś nie tak?

Wiesz może w jakim zakresie powinien zmieniać się kąt wyprzedzenia zapłonu? Może ktoś będzie miał takie dane.

 

Udało Ci się ustalić coś w temacie czujników stukowych?

 

Dostęp do tych czujników jest kiepski. Ale kiedyś odłączyłem wtyczkę od nich i zmian nie zanotowałem ale z perspektywy czasu wiem, że to nic nie powiedziało. Powinienem to zrobić tak, żeby skasować wszystkie adaptacje i odłączyć wtedy te czujniki i pojeździć kilka dni. Może wtedy zobaczyłbym różnicę. A dodatkowo sprawdziłbym czy zmienia się kąt zapłonu w innym zakresie niż z podłączonymi.

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam podobny problem... tzn. zdawało mi się, że czujniki stukowe mam uwalone.

Po wymianie czujników, INPA ich "nie widzi", a problem z potrząsaniem silnika nie ustąpił.

 

W w/w temacie mogę tylko tyle powiedzieć, że ponoć od siły momentu dokręcenia czujników zależy, kiedy nastąpi zapłon.

 

Szukam natomiast posta, w którym komuś nie wyświetlało "smoothness", gdy padł czujnik wału korbowego.

Dziwne, bo jak taki czujnik jest uwalony, to zazwyczaj nie można odpalić silnika. :?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Ja robiłem takie próby, że odłączyłem czujnik wału a zostawiłem podłączone oba czujniki pozycji wałków vanosa. Silnik m54 ma sterownik ms43 i on potrafi uruchomić silnik podpierając się tylko wskazaniami czujników wałków. Silnik mi odpalił, pracował nierówno trochę, ale pracował prawidłowo i reagował na gaz, dało się jechać.

 

Wioletta »

Co to znaczy, że inpa ich nie widzi? Nie reagują wskazania obu czujników (są ciągle na zero)? Czy są błędy czujników? Masz nowe czujniki bmw czy zamienniki?

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, wskazania smoothness są na zero. Czujniki stukowe są ori.

 

Silnik M62B44 (bez vanosów) na benzynie, więc nie chcę się tu rozpisywać, tylko szukam czegoś, co "blokuje" wyświetlanie wartości pracy cylindrów.

 

Aha... muszę się przyjrzeć tej zakładce - select. Jakoś mi umknęły te knock sensors.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.