Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, mam podłaczony wzmacniacz ale obecnie działa on 24h na dobe bo zacisk plusowy i ten od sterowania sa zmostkowane. Chce przerobić to tak żeby włączając radio załączał się wzmak tak jak to byc powinno przez kabel sterujący podający napięcie. Jak to zrobić? który kabel idący do bagażnika lub przy rozdzielni bezpieczników odpowiada za taką funkcję bądź ją spełnia?
Opublikowano

mowa o oryginalnym wzmaku? czy inny, dokładany?

jeżeli oryginał to masz, jak niżej.

 

w podłużnej kostce masz

 

4 przewody wejściowe/ głosowe od radia (chyba czarne)

4 przewody wyjściowe (czerowne i brązowe - GRUBE) - do głośników niskotonowych pod przednimi fotelami

1 minus - brązowy

1 plus - czerwony

1 sygnał - siwo/biały lub czarno/biały <-- ten przewód jest obok przewodów zasilających i odpowiada za podtrzymanie napięcia. bardzo cienki.

piszę z pamięci, ale powinno Ci pomóc. najlepiej działaj z miernikiem

Opublikowano

wzmak dokladany... nawet nie wiem czy mam tam jakiś oryginalny ale pewnie nie bo mam najzwyklejsze radio nawet bez navi wiec jakoś ubogo to i pewnie wzmaka nie dali..

Czy jesli wzmaka oryginalnego nie ma to i tej wiązki o ktorej pisałeś tez nie bedzie? Skąd wtedy wziąśc sterowanie? Pomyślałem ze moze z jakiegoś modułu który jak auto jest zamkniete to sie usypia i z tym razem wzmak by sie wylączał... Co o tym myślisz?

Opublikowano

masz gośniki niskotonowe pod fotelami? jeżeli tak, to również będzież mial olbrzymi wzmacniacz wielkości paczki papierosów :) który umiejscowiony jest w bagażniku (lewe nadkole)

sprawdź, jeżeli nie masz wzmacniacza to najlepiej i najrozsadniej byłoby umieszczenie jakiegoś przekaźnika na dodaktowym plusie, który będzie usypiał zasilanie lub ciągnięcie przewodu "plus po stacyjce"

ale sprawdź ten wzmacniacz - powinieneś mieć - jakie masz nagłośnienie? rozkodowałeś VIN?

Opublikowano
niestety , wzmacniacza orginalnego nie posiadam, a sprawdzając kable przy bezpiecznikach za cholere nie znalazłem takiego co by miał zasilanie po przekreceniu stacyjki a na wyłączonej 0 :( ma ktos jakiś pomysł?
Opublikowano
Ja mam bezpośrednio podłączony plus z akumulatora, a minus z masy. Kable rca mam podłączone pod konweter, a konweter pod suby pod siedzeniami. Wzmacniacz normalnie się włącza po włączeniu zapłonu więc nie wiem dlaczego u Ciebie jest ciągle włączony :(
Opublikowano
Bo kolega ma podłączony wzmak bespośrednio do akumulatora i dlatego chula mu 24 na dobe...
Opublikowano

Chodzi o to, że ja nie mam żadnego kabla remote podłączonego i wzmacniacz po wyciągnięciu kluczyka nie działa.

Jak są straty to jutro w takim razie podłącze minus do akumulatora :)

Opublikowano

no własnie widze ze koledzy chyba troche nie skumali...

cały pic w tym pinie remote który potrzebuje sterowania bardzo niskim plusem by załączyć lub rozłączyć wzmak, bo prosto do aku plus i minus to ja mam od pół roku tak zrobione i dlatego mi aku juz siada po paru dniach nieuzywania auta...

swoją droga CAPAZ spradze ten bezpieczik po jakim czasie niknie napiecie po rozłączeniu stacyjki...

Opublikowano

Witam. Przepraszam bardzo, nie wiem co mi sie pokręciło ale jednak mam podłączony remote.. więc kolego capaz miałeś rację :) zmylił mnie kabel rca, który ma ucięty kabel remote więc myślałem, że go nie ma :D

Więc sprawdzałem, gdzie mam podłączony ten remote. Daje linki gdzie jest wpięty :)

 

http://www17.zippyshare.com/v/87837128/file.html

http://www17.zippyshare.com/v/4034960/file.html

http://www17.zippyshare.com/v/66137694/file.html

http://www17.zippyshare.com/v/98359313/file.html

 

Z góry sory :)

Opublikowano
super ze sprawdziles, u siebie lukne jak z napieciem na tym kablu i po jakim czasie gasnie bo pewnie jest usypiany po paru min
Opublikowano
Witam. Przepraszam bardzo, nie wiem co mi sie pokręciło ale jednak mam podłączony remote.. więc kolego capaz miałeś rację :) zmylił mnie kabel rca, który ma ucięty kabel remote więc myślałem, że go nie ma :D

Więc sprawdzałem, gdzie mam podłączony ten remote. Daje linki gdzie jest wpięty :)

 

http://www17.zippyshare.com/v/87837128/file.html

http://www17.zippyshare.com/v/4034960/file.html

http://www17.zippyshare.com/v/66137694/file.html

http://www17.zippyshare.com/v/98359313/file.html

 

Z góry sory :)

po sprawdzeniu u mnie jest tak że bez zapłonu nie ma na tym kablu napięcia, nawet na pozycji 1 jest brak, dopiero na zapłonie pojawia się i po wyłączeniu nie ma żadnego czasu uśpienia, odrazu znika napięcie.

 

Sprawdze jeszcze zaraz ten bezpiecznik 64

Opublikowano
Witam. Przepraszam bardzo, nie wiem co mi sie pokręciło ale jednak mam podłączony remote.. więc kolego capaz miałeś rację :) zmylił mnie kabel rca, który ma ucięty kabel remote więc myślałem, że go nie ma :D

Więc sprawdzałem, gdzie mam podłączony ten remote. Daje linki gdzie jest wpięty :)

 

http://www17.zippyshare.com/v/87837128/file.html

http://www17.zippyshare.com/v/4034960/file.html

http://www17.zippyshare.com/v/66137694/file.html

http://www17.zippyshare.com/v/98359313/file.html

 

Z góry sory :)

po sprawdzeniu u mnie jest tak że bez zapłonu nie ma na tym kablu napięcia, nawet na pozycji 1 jest brak, dopiero na zapłonie pojawia się i po wyłączeniu nie ma żadnego czasu uśpienia, odrazu znika napięcie.

 

Sprawdze jeszcze zaraz ten bezpiecznik 64

U mnie dopiero w pozycji 2 włącza się wzmacniacz, w pozycji 1 działają same głośniki z subami pod siedzeniami, a dopiero w pozycji 2 działa sub. :)

Opublikowano
dokładnie tak jest, na tym kabli w kostce, napiecie pojawia się dopiero na zapłonie natomiast bezp.64 podaje napięcie już po naciśnieciu pilota celem otworzenia auta i usypia jesli jest bezczynnośc po parunastu minutach, ale wystarczy jeszcze raz nacisnąc przycisk na pilocie do otierania i znowu siębudzi wiec pewnie pod to się podepne...
Opublikowano
Taki mały of. Jak juz tak sprawdzasz te Bezpieczniki itp. Nie spotkałes sie z jakims co na zaplonie nie ma napięcia a po wyłączeniu zaplonu jest??

nie zauwazyłem takiej przypadłości...

  • 3 lata później...
Opublikowano

Wiem że odkopałem skamielinę :-)

ale skoro temat jest, przeglądam go, i mam coś sensownego do dodania - to czemu nie ?

Na pewno niejeden user tu zerknie, wyszukując w googlu o wzmakach/bmw/zasilaniu.

 

Więc tak:

- autor szukał, i na pewno nie jest ostatnim, miejsca z którego może pobrać sygnał 'remote' czyli napiecie pobudzające wzmacniacz/zestaw, itd.

Nie wiem jak w sedanach, ale w moim touringu w bagażniku, po prawej stronie, jest gniazdo zasilania 12V.

Po zdjęciu boczka nad akumulatorem, jest dostęp z boku/od spodu gniazda, można wypiąć wtyczke na 2 wsówki, i bardzo łatwo podpiąć się do plusa.

Miejsce łatwo dostępne, solidne, i koło aku= wszystkie przewody zasilające w jednym miejscu :cool2:

 

Gdy otwieram auto i wsiadam = zasilania brak,

wkładam kluczyk w gniazdo = zasilania brak,

Dopiero gdy uruchomię silnik/zapłon przyciskiem 'start/stop' = uruchamia się wzmacniacz :D

- Gdy gaszę auto przyciskiem, analogicznie = zestaw w bagażniku się wygasza.

____________________________________________________________________________________________________________________________

p.s.

Gdyby ktoś miał chęci,

to jednak lepszym rozwiązaniem byłoby wyjąc radio/jednostke sterującą, i pobrać z jej wtyczki sygnał remote/antena, i przeciągnąć przez całe auto.

Bo w moim przypadku, gdy nie korzystam z audio/radia, to wzmacniacz i tak jest zasilany :cry:

ale akurat u mnie jest git, bo ja zawsze korzystam z audio.

_____________________________________________________________________________________________________________________________

p.s.'2

Do suba/skrzyni w bagażniku, najlepiej dać sygnał chinczami z jednostki głownej,

ale jeśli nie posiadamy przewodów/gniazd chincz, lub gdy nasz zasilacz posiada wejście sygnałowe HI-INPUT ,

czy też ewentualnie użyjemy konwertera sygnału( kable zwykłe głośnikowe 'pudełeczko' zmieni nam na sygnał chincz),

niejednokrotnie ustalono już, ze sygnał do suba najkorzystniej pobrać z głośników pod fotelami przednimi,

potwierdzam.

Dodam tez wskazówke: przy głośnikach w podłodze, i ich wtykach, brak oznaczeń '+' i '-'

mamy jedynie kolory przewodów:

- Czerwony, z paskami niebieskim lub żółtym= sygnał '+'

- Brązowy, z paskiem bałym lub żółtym= sygnał '-'

 

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.