Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przepraszam jesli gdzies juz jest taki temat- ja szukalem i nie znalazlem.

Czy do M-pakietu sa jakies inne czesci zawieszenia przendiego,

amortyzatory

wahacze

czy jesli wstawie zwykly amor to nie bedzie sterczec do gory- teoretycznie nie bo sprezyna zostaje ta sama ale wole zapytac fachowcow. podobnie o wahacz mi chodzi.

Opublikowano
Kolego chyba chodzi Ci o zawias Mtechnik, bo nie wiem co Mpak ma do amortyzatorów :?: Na wspomnianym Mtechniku masz nieco krótsze i twardsze sprężyny, podobnie jest z amortyzatorem ma krótszy skok niż seryjny. A więc jeśli założysz seryjny będzie trochę za mocno ściśnięty co może doprowadzić do szybszego zużycia
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

M-pak= M- pakiet :)

Mam auto w M-pakiecie fabrycznym i golym okiem widac ze auto jest niższe niz inne- dlatego pytam bo musze zakupic amortyzatory a takze wahacze a juz sie spotkałem w peugeocie 106 ze wersja sport miala zaupelnie inne wahacze.

Opublikowano

Wachacze są te same

Amortyzatory tak jak inni pisali są inne a zarazem droższe, ja u siebie wymieniałem 4 sztuki na Sachsa i wyszły 2200 zł bodajże

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Dedykowane do zawieszenia m-technik (nie m-pakiet) są również amortyzatory Monroe ReFlex. Sam założyłem takie na przód i od 1,5 roku sprawują się bardzo dobrze.

Z droższych to Bilstein, Sachs lub oryginały. Tak czy inaczej - amortyzatory zawsze dobieraj po VINie auta.

Pzdr.

Opublikowano
Z droższych to Bilstein, Sachs lub oryginały. .

 

A czy sachs to nie jest przypadkiem orygnał w e39?

Chyba tak bo jak wymieniałem amory to był na nich oprócz napisu BMW napis sachs http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/niewiem.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Kolego jezeli masz obnizone zawieszenie w M-pakiecie, to możesz załozyc normalne amory ja tak zrobiłem są tansze a nie róznia sie niczym na zewnątrz. M-pakiet ma krótszy skok i tylko tyle i przez to auto jest "twarde". Wahacze sa takie same jak w normalnej wersji.

Opublikowano
Witam,

Kolego jezeli masz obnizone zawieszenie w M-pakiecie, to możesz załozyc normalne amory ja tak zrobiłem są tansze a nie róznia sie niczym na zewnątrz. M-pakiet ma krótszy skok i tylko tyle i przez to auto jest "twarde". Wahacze sa takie same jak w normalnej wersji.

 

Wszystko Się zgadza,pisałem o tym trochę wcześniej,ale jest większe prawdopodobieństwo że seryjny amortyzator szybciej Się zużyje. Dodatkowo w Mtechniku stabilizator jest grubszy niż w serii. To wszystko dziękuję za uwagę. Życzę Wesołego Alleluja

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
M-pakiet ma krótszy skok i tylko tyle i przez to auto jest "twarde".

Auto nie jest tylko twardze ale też i niższe więc różnicą nie jest tylko krótszy skok amortyzatora

 

Dodatkowo w Mtechniku stabilizator jest grubszy niż w serii.

Jest to jakoś potwierdzone ? Bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o grubszym stabilizatorze :D

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Cześć. Wymieniam aktualnie zawieszenie. Oto czego sie dowiedziałem. Amortyzatory m-tech to sachs advantage. Nie mają krótszego skoku tylko są nieco twardsze. Nadają sie do obniżenia do 2 cm wg Panów z sachs germany. Springi dobiera sie na podstawie wersji auta czyli silnik kabina wyposażenie. Pozdrawiam serdecznie.
Opublikowano
Jest to jakoś potwierdzone ? Bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o grubszym stabilizatorze :D

Jest potwierdzone, u mnie ;)

Średnica 23 mm gumy do tego kupowałem w ASO bo nigdzie nie znalazłem.

Opublikowano
Jest to jakoś potwierdzone ? Bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o grubszym stabilizatorze :D

Jest potwierdzone, u mnie ;)

Średnica 23 mm gumy do tego kupowałem w ASO bo nigdzie nie znalazłem.

 

Są cztery rodzaje grubości stabilizatora 22,5mm 23mm,24mm,25mm.Tym samym i cztery rodzaje gum.

Opublikowano
Jest to jakoś potwierdzone ? Bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o grubszym stabilizatorze :D

Jest potwierdzone, u mnie ;)

Średnica 23 mm gumy do tego kupowałem w ASO bo nigdzie nie znalazłem.

 

Kolega mecenass ma rację, a dodatkowo wystarczy sprawdzić na RealOEM że występuje grubszy stabilizator. Również takowy posiadam bo auto siedzi na Mtechu I

Są cztery rodzaje grubości stabilizatora 22,5mm 23mm,24mm,25mm.Tym samym i cztery rodzaje gum.

Podejrzewam że podane grubości odnoszą Się do seryjnego stabilizatora oraz zawiasu Mtechnik I i II. Dodatkowo w M5 występuje 27mm, ale to już inna bajka :wink:

 

Jest to jakoś potwierdzone ? Bo szczerze mówiąc pierwsze słyszę o grubszym stabilizatorze :D

No cóż jak to mówią człowiek uczy Się całe życie ....

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Podejrzewam że podane grubości odnoszą Się do seryjnego stabilizatora oraz zawiasu Mtechnik I i II. Dodatkowo w M5 występuje 27mm, ale to już inna bajka :wink:

 

Dobrze podejrzewasz :D M5 racja to inna bajka :D

 

No cóż jak to mówią człowiek uczy Się całe życie ....

 

no niestety,nikt nie jest doskonały :D

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odkopię trochę temat... Także muszę wymienić zawieszenie przednie z m-technikiem (530dA 2002r. sedan) i zastanawiam się które będzie dobre z tych dostępnych na allegro. Znalazłem takie:

http://allegro.pl/sachs-amortyzator-przod-bmw-5-e39-m-technik-24h-i3373769825.html

 

Ale zastanawiam się, jak wyżej piszecie, czy nie założyć zwykłych. Ewentualnie co polecacie innego, może tańszego do m?

Pytanie dodatkowe - czy oprócz samych amortyzatorów coś jeszcze muszę dokupić przy wymianie?

 

Dedykowane do zawieszenia m-technik (nie m-pakiet) są również amortyzatory Monroe ReFlex. Sam założyłem takie na przód i od 1,5 roku sprawują się bardzo dobrze.

Z droższych to Bilstein, Sachs lub oryginały. Tak czy inaczej - amortyzatory zawsze dobieraj po VINie auta.

Pzdr.

 

http://allegro.pl/amortyzatory-monroe-reflex-przod-bmw-seria-5-e39-i3407133387.html

Mówisz o tych?

Opublikowano

Warto wymienić osłony i odboje. Czasami jest to w pakiecie. Kup ten pierwszy zestaw bo auto może komicznie wyglądać.

Jak kupisz pierwszy zestaw to sprężyny przełożysz jak nie są uszkodzone, a w drugim zestawie nie powinno się przekładać bo one są krótsze i amortyzator się szybciej zużyje i nie będzie działać jak powinien.

Opublikowano
ja u siebie jakieś póltora roku temu założyłem właśnie reflexy i jest :cool2: tylko coś mniej płaciłem niż na tej aukcji. zwykłych nie zakładaj bo będzie cyrk na kółkach, kiedyś widziałem taką na allegro to boki zrywać :D
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
ja u siebie jakieś póltora roku temu założyłem właśnie reflexy i jest :cool2: tylko coś mniej płaciłem niż na tej aukcji. zwykłych nie zakładaj bo będzie cyrk na kółkach, kiedyś widziałem taką na allegro to boki zrywać :D

Dzięki za info, ale pytanie - te z aukcji nie są standardowe właśnie?

 

Nie ma jakiejś tańszej firmy niż sachs do M? :)

Opublikowano
ja założyłem monroe reflex ale numeru Ci nie podam teraz, musiałbym w dzień zobaczyć bo mam naklejkę na amorze.. być może jest to Monroe E4624
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

314 pln to i tak jest dobra cena - oczywiście o ile jest to faktycznie ReFlex dedykowany do zawiasu M-Technik. Na przełomie roku 2010/11 kiedy je kupowałem o kosztowały po 392pln/szt. Z tego co mi się gdzieś w głowie kołacze to ReFlex były amortyzatorami dedykowanymi do m-technika. Nie było czegoś takiego jak ReFlex dedykowany do m-technika i ReFlex "zwykły" - ale być może to tylko takie moje mylne wrażenie.

W tej aukcji to pudełka są zdaje się od zwykłych amorów Monroe. W każdym razie na obudowie amora musi być naklejka ".Monroe Reflex". Poniżej masz moje zdjęcie gratów, które wymieniałem u siebie i tam są także te amortyzatory.

 

http://img841.imageshack.us/img841/7396/graty.jpg

 

Pzdr.

Opublikowano

Dziękuję za informację. Chyba pójdę w te Sachsy, na innych aukcjach są 50zł tańsze.

A odboje i osłony potrzeba też jakieś specjalne czy standardowe już wystaczą?

Opublikowano

A może mi ktoś przy okazji tego tematu podpowiedzieć jakie ja mam amortyzatory? Według VIN mam zawias "704 M SPORT SUSPENSION" a w opisach tych amortyzatorów figurują one jako standardowe, np. tutaj: http://sklep.auto-voll.pl/amortyzator-oryginal-bmw-107.html

To w takim razie jakie to niby ma być M Sport jak nie jest? Miękkość też wskazuje na standard...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.