Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na to co w każdym samochodzie zwróć uwagę.

Jedyny problem tego samochodu to korozja!

Świat bez rdzy i rudych byłby piękniejszy.;)

Często cieknie z napinacza rozrządu z pod podstawy filtra oleju... leci też po zbiorniczku od wspomagania.

Reszta to normalne rzeczy eksploatacyjne

E38 728i 1999r
  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Fajnie że jest taki temat. Szkoda że nie trafiłem na niego wcześniej no ale jestem bogatszy o doświadczenia. Kupiłem sedana z 93 r , trochę na "napalonego". Poprzedni właściciel powiedział o paru rzeczach które nie działały a tu się okazało że do zrobienia jest o wiele więcej. Teraz stoje przed dylematem - czy sprzedawać samochód , czy też nie ? Moja filozofia jest taka że wystawiam ogłoszenie pisząć dosłownie wszystko o czym wiem a co jest do zrobienia tak że po zakupie nie ma niespodzianek - uważam to za uczciwe. Samochód kupiłem za 4900 i już wsadziłem prawie drugie tyle. Teraz elektryka mi zaczeła wariować i pewnie jakbym się na tym znał albo miał chociaż kumpla mechanika / elektryka to by mi sę to na pewno bardziej opłacało. Blacha jest w nim zdrowa, jedyne co to progi w przyszłości trzeba będzie zrobić no i wspawać reperaturki do mocowania tylnej osi (podejrzewam że poprzedni właściciel lubił sobie polatać bokiem). Jednostka M50B20 na gazie od 2008 kompresje miałą od 13.5 do 14.5 także bardzo wytrzymały egzemplarz. I rzeczywiście zgadzam się z przedmówcą że dużo tych ofert to są nieźle wyświechtane egzemplarze - jak moża tak nie dbać o samochód.... Ten który ja kupiłem już jest przykładem wyjebki właściciela a i tak jest w całkiem niezłym stanie...
Opublikowano
98% e36 jest w takim stanie jak opisałes lub gorszym. Jesli ogólnie koncepcja e36 Ci odpowiada, to rób swoją sztukę i smigaj. Jesli nie jest zbyt zżarta przez rdze to odratujesz i bedziesz sie cieszyl dalej. Tym bardziej ze sporo juz wlozyłes - przy sprzedazy to sie nie zwróci wogole.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć :) Zabieram się do zakupu e36 (mój ojciec miał e46 i zaraził mnie) i szukam dobrych rad. Więc moje założenia - e36 po 96 roku (podobno wtedy wyleczył się z chorób dziecięcych), najlepiej sama benzyna, gdyż nie jeżdżę kolosalnych odległości, a nie chcę wpaść w szambo ze źle złożonym gazem, pojemność 1.6, bądź 1.8. Możecie mnie nakierować, która lepsza (pojemność), ewentualnie naprowadzić, czego szukać, a czego nie. Serdecznie dziękuję za każdą pomoc :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli chodzi o e31 to lepiej 840 :)

Ostatnio takie kupiłem za dobrą kasę.

850 jest na Allegro 10 a 840 żadnej.

W dodatku kultura pracy...

 

A ta e36 swoją drogą to rodzynek.

Kolega ma do sprzedania e39 Alpine w idealnym stanie jak byłby ktoś zainteresowany;)

E38 728i 1999r
Opublikowano

Witam. Do sprzedania mam ładne e36

Nadwozie: Coupe

Kolor: Diamantschwarz metalic

Silnik: m50b25 vanos

Sekwencyjna instalacja gazowa.

Przez ostatni czas ogarnieta blacharka.

Dzisiaj wymienilem olej na Mobil 5w40

Mialem zostawic sobie ale sprzedaje poniewaz kupilem e31 w ktore musze wlozyc troche kasy, serca i przedewszystkim czasu.

Jest to oryginal nie zaden swap.

Cena 9.999 dla targujacych się bez obejrzenia odrazu dziękuje;)

Jeszcze nigdzie jej nie wystawialem. Wystawiona bedzie dopiero w weekend

537-527-106

E38 728i 1999r
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, jestem nowy na forum i konto założyłem specjalnie by poprosić o poradę dot. zakupu. Oczywiście po kupnie mam zamiar więcej bywać miejmy nadzieję nie w dziale napraw, ale wiem że kupując 21 letnie auto i tak będę bywał dlatego już wolę się dopytać na co, na jakie wydatki mam się przygotować.. Mianowicie mam w planach zakup BMW E36 320i w coupe, znalazłem już egzemplarz za 8900zł. Byłem obejrzeć, auto wygląda na zadbane tak z zewnątrz jak i w środku, klima działa, jazda próbna była, silnik zdaje się pracować ładnie, układ jezdny też, nic nie stuka itd. Ale nie miałem nigdy BMW ani nie jestem mechanikiem więc nic stwierdzić nie mogę. Jedyne do czego mogłem się przyczepić to ślad korozji na progach i na tylnym zderzaku tuż pod klapą bagażnika. Jestem napalony mocno na zakup tego auta, tylko teraz pytanie czy warto? Tak na wasze oko jako lepiej się znających, jeśli kupię to na jakie wydatki mogę się przygotować w ciągu pierwszego roku? Z 3000zł? Czy można trafić na złoma w tej cenie, w którego nie będzie opłacać się ładować dalszych pieniędzy? na auto do nie odratowania? Zakładając że nie poddam się i będę naprawiać wszystko co się będzie psuć, że nie brak mi środków na naprawę tego, warto ładować tyle kasy dla posiadania takiego samochodu?
Opublikowano

O BMW nie mam jeszcze zbyt dużej wiedzy, bo od 20 lat jeżdżę subaru :) ale uwaga o charakterze ogólnym jest taka,że kupiłem 328 i wydałem ok. 250zł na sensowne oględziny i wiem więcej niż mniej (że jest OK).

Napisz skąd jesteś geograficznie to ktoś Ci wskaże jakiś serwis.

Stanu samochodu nie da się ocenić przez net... ;)

Pzdr!

Opublikowano

3 tys to według mnie wydasz w ciągu miesiąca.

 

Tak na szybko, jeśli progi na zewnątrz widać rdze to już są do wymiany całe, pewno z tysiaka cie to szarpnie (normalne że przy takim starym aucie trzeba poprawić, mam 95r i też już próg poprawiałem)

opony w jakim stanie, przy złym układzie planet czeka cie kupno 2 kompletów bo lato i zima, nowe najtańsze to jakieś 800 za komplet. Dobre używki niewiele taniej.

 

Stan hamulców, jeśli masz jakieś klocki i tarcze do wymiany czy to tył czy przód to okolice 300- 500zł.

 

podstawowy serwis po kupnie, olej 6.5lx30zł, filtry (paliwa, kabinowy, oleju, powietrza około 100), dobrze by było zmienić płyn hamulcowy czy chłodniczy (chyba koło 10L) bo nie wiadomo co tam jest nalane. Olej w skrzyni i dyfrze bo nie wiadomo ile ma lat i czy w ogole jakiś olej jest w środku. Do tego jakiś sworzeń czy łącznik stabilizatora, jakiś pocący się amortyzator. Geometria do zrobienia czy auto w ogole prosto jeździ i nie niszczy opon. No i podstawa 6x świece zapłonowe.

 

To jest taka podstawa żeby mieć auto, żeby nie stać na poboczu, żeby nie bać się jechać dalej niż 20km od miejsca garazowania. Uwierz że z czasem te wszystkie rzeczy i tak zrobisz jeśli chcesz dbać, jeśli nie chcesz to nie musisz 3/4 tego co wypisałem robić. Ale to się zemści szybko :)

 

nie chce cię straszyć ale to każde tak stare auto będzie tego wymagać. PLus taki że rozrządu nie musisz ruszać jeśli nie halasuje, w innych autach jeszcze po kupnie rozrząd trzeba robić.

 

Jesli to sama benzyna to bedzie palić okolice 10l i wiecej wiec tanio jakoś nie bedzie.

 

czy warto ładować sporo kasy w 2.0 odpowiedz sobie sam. Ja w swoje ładuje ale tylko dlatego że 2.8 i jako tako jeździ.

 

wymagają te auta stałej opieki finansowej i majsterkowej :)

szukam
Opublikowano

to jakiś czerwony nalot ? sporo plam jakiś. Dookoła skrzyni też jakieś plamy ?

Z przodu coś cieknie widać. Na poduszkach skrzyni też mokro, czyli wyjscie ze skrzyni chyba jest do uszczelnienia. Ogólnie z wyciekami jest tanio jeśli chodzi o cześci i drogo jeśli chodzi o robocizne. Co z tego że uszczelniacz skrzyni kosztuje z 10zł jak trzeba duzo czasu żeby go wymienić i sporo rozbierania.

 

Rdzy jako takiej nie widać, chyba że zamalowana tym ciemnym czyms.

szukam
Opublikowano

Czyli raczej brać? To co widać powierzchownie wszystko da radę zrobić?

Jak pisałem powyżej liczę się z tym że będzie trzeba od czasu do czasu coś naprawić, nie ważne jakim kosztem. Byle bym się nie wpakował w złom za 9k nie do odratowania...

Opublikowano

czy brać to raczej z jednego zdjęcia spodu się nie podejmuje decyzji :D

 

i tak bedziesz musiał sporo włozyć, nie da się nie włożyć. Tak jak pisałem, 3tys wrzucisz szybko.

szukam
Opublikowano

Zarzygana skrzynia to standard. Dwie uszczelki to koszt 35zł (corteco i erling). Roboty na jakieś 4h, jeśli się wie co trzeba zrobić, a trzeba ściągnąć wydech, osłonę termiczną, zrzucić wał (można tylko odkręcić od el. łącznika i przywiesić sobie gdzieś żeby nie przeszkadzał), później wyprasować krzyżak ze skrzyni i wymienić uszczelkę, do tego wymiana uszczelki wybieraka, bo stamtąd też się leje.

Tak wygląda już uszczelniona skrzynia:

http://images.tinypic.pl/i/00819/strqjh5o7fct_t.jpg

 

A tam na chłodnicy oleju ten olej od wspomagania leci z węża, zbiornika, czy skąd? (nie widać, daj trochę więcej zdjęć lepszej jakości i z góry). Widać że ktoś średnio dbał..

Opublikowano
Jeszcze nie mam tego auta, są to zdjęcia wysłane przez sprzedawcę. A co? Naprawa tego może być kosztowna? Czy zwlekanie z nią działać będzie bardzo destrukcyjnie na samochód?
Opublikowano
Jeszcze nie mam tego auta, są to zdjęcia wysłane przez sprzedawcę. A co? Naprawa tego może być kosztowna? Czy zwlekanie z nią działać będzie bardzo destrukcyjnie na samochód?

 

Jazda bez oleju w skrzyni czy układ wspomagania bez oleju? Kosztowne może i nie ale po co sobie koszta robić. W pierwszym przypadku pozbędziesz się skrzyni, a w drugim tylko wspomagania :cool2:

Opublikowano
Czyli raczej brać? To co widać powierzchownie wszystko da radę zrobić?

Jak pisałem powyżej liczę się z tym że będzie trzeba od czasu do czasu coś naprawić, nie ważne jakim kosztem. Byle bym się nie wpakował w złom za 9k nie do odratowania...

95% e36 ma takie usterki, wiec bądz na nie przygotowany, miej kase w zanadrzu i ciesz sie autem.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jakby ktos miał/znał dobre e36 z mocnym R6 pod maska na sprzedaz to dajcie znac. Moze byc swap, chetnie M54 pod maska.

 

Nadwozie obojętne, najlepiej sedan lub compact.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.