Skocz do zawartości

ZAKUP e36 PORADY OPINIE


maniek12345

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W silnikach 6-cylindrowych łańcuch rozrządu był w każdej wersji silnikowej.

 

Instalacja LPG dla R6 to koszt około 3000 zł (sterownik QMAX albo Zenit Pro, wtryski Barracuda, reduktor KME Silver).

Edytowane przez Jaro070
:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam się z wszystkimi fanami BMW :D

Jestem "kierownikiem" swojego poczciwego krążownika już 6-sty rok. Wszystko jest z nim tak jak trzeba, ale praktycznie z dnia na dzień okazało się że muszę nabyć jeszcze jedno auto. Brzmi nietypowo, ale żona musi mieć czym jeździć a ja potrzebuję także rydwan dla siebie do nowej roboty :wink:

 

Moim skromnym marzeniem jest czarny sedan w benzynie, a jeśli z dużym silnikiem to najlepiej zagazowany sekwencyjnie. Przedział cenowy do 10000 zł, przy czym za tą kwotę chciałbym już takie autko jakim sam się poruszam, czyli 100% sprawne technicznie i bez chińskich części.

 

Tymczasem znalazłem takie ogłoszenie, niestety jako mieszkaniec Trójmiasta mam pół kraju do przejechania. Czy ktoś z Was jest w stanie pomóc w ocenie, może jest akurat ktoś z okolic postoju tejże gabloty? Za wszelkie sugestie z góry dziękuję, nawet za te niepochlebne :wink:

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ladne-zadbane-e36-318-rok-95r-ID6yo8fx.html#3c6998d60a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że szukasz bmw do 10k, a pokazujesz nam jakiś śmietnik za 3k. W dodatku z jednym z mniejszych silników z zajechanym wnętrzem i bez klimy. W cenie 10tys myślę że znajdziesz jakiegoś zadbanego sedana z np 2.0 r6 pod maską. W bmw historia jest taka... czy masz 1.6 czy masz 2.8 spalanie nie znacznie się różni.

Miałem m50b25 coupe po trasie miescilem się w 8l. Mam 1.6 i 1.9 i pala tyle samo. Tylko zadbane e36 z większą jednostka pod maską ciężko znalesc

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem ten link bo bardzo podoba mnie się takie zestawienie koloru, świateł i felg. Wyposażenie wnętrza, klima lub jej brak itp. ma trzeciorzędne znaczenie :)

Jeśli rama jest prosta, nie ma dziur w podłodze, a silnik jest suchy i pracuje równo, to mogę wrzucić w to auto nawet drugie tyle, jeśli chodzi o części eksploatacyjne, tapicerkę lub drobne detale mechaniczne. Za wychuchany egzemplarz, z dużym silnikiem i gazem sekwencyjnym, z pewnością zapłacę górną granicę zakładanej kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła i felgi to sobie kupisz za grosze. Czyli napisz po prostu ze felgi i kolor najwazniejsze, a nie silnik i stan.... ten za 3800 nie wyglada fatalnie, w swoim budzecie moze byc niezły. Choc za 10 czy nawet 8 tys zł na pewno kupisz lepsze e36.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przymierzam się do kupna bmw e36 2.0 150 km w lpg.

Mam do was pytanie czy dostane w miarę dobry egzemplarz do max 8 tys.

Wyczytałem gdzieś że w silnikach benzynowych 1.6-100km i 1.8-113km montowane do 1993r był pasek rozrządu zamiast łańcucha.

Gdzieś indziej wyczytałem że łańcuch montowano po 1994 r w e36.Panowie powiedzcie jak to w końcu jest.Orientujecie się może ile kosztuje instalacja do tego modelu bo jeszcze nie wiem czy kupie z benzyną a w przyszłości zamontuje gaz czy od razu kupie z gazem.

Do 8 tysiaków w miare zdrowe 320i dostaniesz. R6 wszystkie na łancuchu były. lepiej kupuj tylko na benzyne, a jesli na LPG to tylko z młodą instalacja z górnej półki.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła i felgi to sobie kupisz za grosze. Czyli napisz po prostu ze felgi i kolor najwazniejsze, a nie silnik i stan.... ten za 3800 nie wyglada fatalnie, w swoim budzecie moze byc niezły. Choc za 10 czy nawet 8 tys zł na pewno kupisz lepsze e36.

 

Najważniejszy jest oczywiście stan techniczny auta, nie może być odwinięte z drzewa albo po czołówce z czołgiem :P

Miło gdyby szpachla nie ściekała z blach :wink: No lakier w oryginale powaliłby mnie na kolana, ale wiem że z tym będzie ciężko.

 

W międzyczasie znajomy lakiernik oglądał zdjęcia tej gabloty za 3800... i jemu wygląda na auto bite z przodu. Zwrócił uwagę na fotę, gdzie poniżej prawego lusterka widać lustrzane odbicie linii trawnika i krawężnika, i jest ona mocno załamana w stosunku do tego co odbija się na obu drzwiach :| Po drugiej stronie zresztą jest tak samo, tylko krzywizna tej linii przebiega nieco inaczej niż po prawej. Do tego na masce widzi grubą szpachlę.

 

Jeśli zdjęcia nie kłamią, to bitego auta "nie biere" :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Miło gdyby szpachla nie ściekała z blach :wink: No lakier w oryginale powaliłby mnie na kolana, ale wiem że z tym będzie ciężko.

 

 

Warto zejsc na ziemie. E36 z oryginalnym lakierem? jak ma byc nie zardzewiałe, to jest 1 na 100 sztuk i szykuj 20 tys zł i wiecej.

 

To są samochody ktore maja po 20 lat. W dodatku mono rdzewiejece juz młode. Sluchaj ja miałem e46 ze 100% z org. lakierem i w 9 letnim aucie było 5 elementow z korozją.

 

W dodatku przez 20 lat jest malo mozliwe zeby auto nie miało stłuczki, przycierek.

 

 

Szukaj auta prostego, bez szpachli, bez korozji , z cała podłogą. Na org. lakier sie nie napalaj,bo to nie ma sensu. Nie w tym wieku i z tym budzetem.

 

Dodatkowo jak masz na auto budzet 8-10 tys to odpusc sobie takie sztuki za 3800zł. Za 3800 ciezko o dobrą starą corse czy punto, a co dopiero o BMW? Nie kupisz za tyle dobrego i szkoda Twego czasu na oglądanie takich.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego 2 znaczki M3 umieszczone na 318i i paskudne pokrowce na siedzeniach też dają do myslenia. Szukaj auta w oryginale a nie ze smiesznymi znaczkami, bo one niemal zawsze są na dobitych i zmeczonych, katowanych autach.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła i felgi to sobie kupisz za grosze. Czyli napisz po prostu ze felgi i kolor najwazniejsze, a nie silnik i stan.... ten za 3800 nie wyglada fatalnie, w swoim budzecie moze byc niezły. Choc za 10 czy nawet 8 tys zł na pewno kupisz lepsze e36.

 

Najważniejszy jest oczywiście stan techniczny auta, nie może być odwinięte z drzewa albo po czołówce z czołgiem :P

Miło gdyby szpachla nie ściekała z blach :wink: No lakier w oryginale powaliłby mnie na kolana, ale wiem że z tym będzie ciężko.

 

W międzyczasie znajomy lakiernik oglądał zdjęcia tej gabloty za 3800... i jemu wygląda na auto bite z przodu. Zwrócił uwagę na fotę, gdzie poniżej prawego lusterka widać lustrzane odbicie linii trawnika i krawężnika, i jest ona mocno załamana w stosunku do tego co odbija się na obu drzwiach :| Po drugiej stronie zresztą jest tak samo, tylko krzywizna tej linii przebiega nieco inaczej niż po prawej. Do tego na masce widzi grubą szpachlę.

 

Jeśli zdjęcia nie kłamią, to bitego auta "nie biere" :nienie:

 

Tu masz na pierwszy i drugi rzut oka przyzwoitą sztuke:

 

http://allegro.pl/bmw-e36-318i-m-pakiet-118km-manual-i6185018185.html

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Kolego, masz dużo racji, w moim 19-letnim E36 mam mnóstwo elementów, które nadgryzł ząb czasu to wiem o czym mówisz :wink:

Z drugiej strony w zeszłym roku mignęła mi okazja życia - jeden z klubowiczów sprzedał za 4200 dokładnie to auto. Lakier może i nie oryginalny ale za to bezkolizyjna gablota :8) Ogłoszenie na otomoto było chyba tylko ze dwie godziny, zdążyłem fotkę na pamiątkę sobie zostawić :roll:

http://i.imgur.com/7bJoeqo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem zdrową prawdziwą okazje da sie dorwac. Ale to nie na allegro. Tylko na forach, po znajomych, z klubu. Sam sprzedałem M5 znacznie ponizej wartosci - tylko dlatego ze potrzebowałem szybko pieniedzy do splaty rat kredytu za mieszkanie. Ktos kto kupił zrobił interes zycia, nawet komputera nie podłaczali i lakieru nie mierzyli...

 

Ale e36 rosną tez juz w cenach i wątpie aby latwo mozna bylo dorwac zdrową sztuke za 4000zł. Jak masz 8-10 tys zł to szukaj auta w tych granicach i nie nastawiaj sie znów na okazje zycia, bo takie bywają nadmiernie rzadko. I nie znajdziesz ich na pewno na allegro. Masz odpowiedni budżet i na pewno zdrową sztuke ustrzelisz.

 

No widzisz, ogloszenie bylo na oto moto 2 godziny.... bo tyle mniej wiecej wisza zdrowe auta, jesli nie sprzedadza sie wczesniej po znajomych...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jeśli nie mam szans kupić od rodziny lub znajomych, to wolę kupić taniej (5-6 tys), byle nie bite i nie szpachlowane.

Wtedy spokojnie 3 tys na dzień dobry zapłacę żeby resztę doprowadzić do ładu :) I w ten sposób mam zamiar zmieścić się w założonym limicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dobrze myślisz, w takim za 8-10 też tyle samo dołożysz. wystarczy kupić komplet opon, wymienić tarcze z klockami, zrobić serwis olejowy i filtrowy oraz płyny wspomagania czy hamulcowy, niech padnie jakiś sworzeń i amortyzator plus jakiś czujnik albo wiskoza. 3 tys wchodzą lekko :) a to mała lista rzeczy do zrobienia w takim aucie, jak nie wyjdzie podczas ogledzin to bardzo szybko się pojawią takie koszty.

 

w moim przez 1.5 roku przekroczyłem już wartość kupna.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przez 1.5 roku przekroczyłem już wartość kupna.

 

To musiałeś tanio kupić :)

Pochwalę się, że swoje E36 kupiłem za 7,5 tys, a przez 5 lat jeszcze nie przekroczyłem tej wartości u mechanika. Przy czym dodam że nie oszczędzam na podzespołach, jak coś daje o sobie znać to szybko umawiam wjazd na kanał.

 

Mała korekta :D po szybkim podliczeniu wychodzi mi w przybliżeniu 8 tys. czyli po upływie 5 lat jednak przekroczyłem kwotę zakupu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12.5 kwota zakupu

Gaz 3.5

2 komplety nowych opon 2.5

Felgi 1k

Serwis po kupnie wszystkie oleje plyny i filtry 1k plus paski osprzetu klima, świece, olej co 10tys czyli ponad 2 razy w roku.

Komplet hamulcow 1k

Nowe sprzęgło 700 plus uszczelnienie silnika jak uszczelniacze walu, pokrywy zaworow, podstawy filtra oleju, regeneracja rozrusznika.

 

Rozne dodatki plus mniejsze naprawy ja wiskoza, swiatla soczewki, z przodu laczniki gumy sworznie z tylu sprezyny amory, czujnik walu, jakies inne zabiegi estetyczne typu inne fotele czy rozporka. Montaz ori haka, zderzaki w kolor i mala poprawka prawego progu.

Poduszki silnika i skrzyni.

 

Normalne w tym aucie rzeczy bez dziadowania.

 

Nie wyszlo od razu tylko na przestrzeni 1.5r, jak coś zaczyna nie dzialac to wymieniam a nie czekam az odpadnie hehe. Dlatego nie ma wygladu ale jest mechanicznie sprawne.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez to trudno porównywac, bo zalezy kto ile jezdzi. Inaczej koszty jak jezdzisz 3 tys km rocznie, inaczej jak 30 tys km rocznie. No i przede wszystkim w jakim stanie kupi sie auto.

 

Ja w M5 włozylem przez 3 lata w granicach 3 tys zł. Ale kupilem idealną sztukę i zrobilem nią 8 tys km.

 

W e46 włożyłem przez 3 lata jakies 5-6 tys zł. Sztuka też była bardzo dobra, ale zrobilem autem 35 tys km.

 

 

Jakby ktos nie porównał tego szerzej, to by wyszło że M5 jest tanie w eksploatacji, tansze od podstawowego e46. Ale tak nie jest. Idealny stan + malutki przebieg powodują znikome koszty. Gdybym tym samym autem zrobił 40 tys km a nie 8 tys km, na pewno koszty byłyby zuuuupełnie inne.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu też wiek gra role. Jest czas kiedy właśnie większość elementów jest zmęczona już jak pompa wody chłodnice węże podpora wału itp. Można dac głośniej radio i udajesz że nic sie nie dzieje ale po co. Kupować fajne auto i nie dbać i się męczyć podczas jazdy.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Boli mnie serce jak widze 90% e36 na polskich drogach. Jednak straszne trupy wsrod tych aut dominują. Byłem na długi weekend na Północnym Mazowszu i tam e36 to najpopularniejsze auto obok Audi80. Az zaskoczony byłem ze tyle tego jezdzi. W Warszawie juz nawet e39 jest mało, najwiecej sie widzi F10.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Jakie są typowe usterki/niedomagania w e36 1995r 328i (automat)? Na co zwracać uwagę? Będę chciał zrobić na dzieńdobry pełny przegląd. Celuję w zrobienie z niej youngtimera :)

Moja ma teraz 164.000km, pierwszy właściciel.

Dziękuję.

 

PS: albo - będę wdzięczny za link, o ile taka dyskusja już gdzieś była

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.