Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To zawieszenie całkiem dobra sprawa jeśli faktycznie takie jest. Jest jakiś łatwy sposób sprawdzenie jakie to zawieszenie?

I jeszcze pytanko. Gdzie tam jest akumulator? Zakładam, że jest w prawy górnym na zdjęciu, ale czy on nie powinien być wyżej? Mógłby ktoś mi to rozjaśnić?

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

akumulator jest w bagazniku schowany.

 

jak po drodze nikt nie wymienił zawieszenia na zwykłe to jest M. Czesto się amortyzatory zwykłe wsadza bo te M są dośc drogie nawet jako zamiennik, stabilizatorów nikt na pewno nie ruszał, sprężyn pewnie też nie bo te same mają ceny co zwykłe.

szukam
Opublikowano

Długo się zastanawiasz żeby po to jechać... Za chwilę sam pojade obejrzeć bo znów mam parcie na e36 coupé

Lecz bardziej szukam cabrio... Albo dobre coupé nie jest zle:)

E38 728i 1999r
Opublikowano

Wyglada zdrowo i cena rozsadna.

A ceny mocniejszych wersji e36 juz od 2-3 lat szybuja w góre.

Auta które byly po 6-8 tys zł teraz dobite i podniszczone ludzie wystawiaja jako cukierki po 13-15 tys zł....

 

3 lata temu uciekła mi sprzed nosa sliczna, swietna i doinwestowana e36 z wsadzonym silnikiem S54 za 16 tys zł.... praktycznie wszystkie podzespoly M3 wsadzone w zdrową i ładną bude z m-pakietem.

 

Miesiac temu auto wróciło do ogłoszen za 30 tys zł i sprzedało sie w 2 tygodnie....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Nie zastanawiam się tylko nie mam czasu w tej chwili. Od razu po świętach jadę.

Dzięki za odpowiedzi :)

Opublikowano

Kolego Iatnit, zalecam jednak bardzo wzmożoną czujność przy tym egzemplarzu. Zalatuje ulepem ze zdjęć i tego co tu można się dowiedzieć.

Handlarz pisze 328i a to 325i po swapie o czym nie ma słowa, ze zdjęć można wywnioskować że lewy próg zgnity w okolicy wzmocnienia na lewarek i niewiele więcej. Pod maską rzeźba, brak osłony silnika, WSZYSTKIE śruby pordzewiałe, powierzchowna rdza na prawym kielichu, plastikowa osłona ze szrotu, przedni pas jakiś dziwnie podmalowany jakby ktoś rdzę malował. Brakuje naklejki informacyjnej od klimy (powinna być nad prawą lampą).

Wygląda jakby stał w krzakach x czasu. Może kupili za grosze, wrzucili M52 niby B28 ale w sumie nie wiadomo i próbują ożenić za prawie 10 koła.

Oczywiście może się okazać, że miał małą stłuczkę, silnik to zdrowe B28 z dobrze przerobionym kolektorem i wszystko jest OK. Ale tak jak pisałem, zalecam ogronną ostrożność i dokładny przegląd budy i przede wszystkim przedniej części auta czy nie jest to ulep.

 

Trzymające się kupy oryginalne 328i Coupe za 10k jest praktycznie nie do kupienia.

Opublikowano

Dobra słuchajcie. Miałem jechać w sobotę, ale dałem sobie spokój. Jako, że nie szukam dupowozu na co dzień to znalazłem bliżej i taniej(z silnikiem M50). Planuje zrobić coś na tor, więc i tak rzeźba by poszła. W każdym razie super dziękuję za pomoc :D Może niedługo wrzucę coś do galerii ale najpierw muszę zainwestować trochę w blachę.

 

PS. Da radę zmienić nick na forum bo sam nie wiem jak tu się nazywam :P

Opublikowano
Jakby ktos mial na zbyciu zdrowego compacta 323 (albo swap na cos wiekszego) to piszcie! Moze byc porysowany, poobijany byle by był prosty i nieskorodowany.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Witam

Potrzebuję fachowej opinii jako że przyszedł czas na odkupienie mojej e36, której niestety pozbyłem się w zeszłym roku.

W sumie nie ma nic ciekawego, ale wyłuskałem kilka ogłoszeń i proszę o opinię.

 

1. http://allegro.pl/rarytas-bmw-e36-328i-m-pakiet-fabryczny-stan-i6105462123.html

Nie mam zastrzeżeń ale ta cena wg. jest przesadą. Wiem, że w Niemczech po tyle stoją ale jesteśmy w Polsce... Jakiś pomysł jak ubić go do 18-19k PLN??Może dać mu trochę czasu, bo i tak wydaję mi się że jak będzie tak trzymał cenę to kupca znajdzie za 6-7 m-cy.

 

2. http://allegro.pl/bmw-328i-coupe-pelen-m-pakiet-stan-kolekcjonerski-i6098154732.html

SWAP. Nie przepadam za nimi, ale jest w AVUSBLAU + BBS RC. Cena też odjechana. Nie wiem co mam myśleć. Zdjęcia są na 100% z 2014 bo już ją widziałem jak kupowałem swoją dwa lata temu. A no i zderzak nie jest seryjny tylko rżnięty z M3.

 

3. http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e36-328-zrobione-na-oryginal-ID6yisuX.html

Kolejny SWAP, ale już chyba robiony z głową (nawet zderzak jest taki jak powinien). Martwi mnie cena regeneracji dyferencjału ze szperą. Nie wiem też czy przy SWAPIE skrzynia nie powinna być zmieniona. A no i jak jest potem z korozją tych wszystkich fabrycznych łączeń na których były orginalne podzespoły. Nie będzie się to z czasem marasić - ja raczej kupuję już na zawsze.

 

4. http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-piekna-m-pakiet-328i-1998r-m-technic-klima-alu-18-gwint-ID6yh8O9.html

Ta jest identyczna jaką miałem, ale gość twierdzi że M-Pakiet jest zgodny z VIN. Natomiast przedni zderzak jest nie seryjny, co sugeruje jakiegoś dzwona. Jak myślicie? A no i jeszcze ten wydech od "M3". Też nie mam zdania na jego temat. Poza tym wydaje się w porządku.

 

Aha no i pytanie odnośnie gwintowanego zawiasu. Podoba mi się, jest spoko tylko spotkałem się z opinią, że po kilku latach buda jest tak rozklekotana i mało sztywna że szkoda słów. Jakaś opinia?

 

I jeszcze jedno. Jak odróżnić oryginalne Motorsporty od podróbek?

 

Pozdro

Opublikowano

niebieska ostatnia chyba walona. brak nalepki lakieru na kielichu kierowcy, zobacz pastę na spawach prawy kielich i lewy kielich. lakier tez nie jestem pewien czy az tak sie ma tam błyszczeć.

 

na pewno ta niebieska ostatnia ma watek na forum 3er pl.

szukam
Opublikowano
jeśli chcesz tyle wydać za e36 to możesz wybrzydzac i spodziewać sie idealnego stanu. Popatrz na forum o ktorym pisałem bo tam codziennie ktoś szuka 2.8 i wiele aut jest opisanych.
szukam
Opublikowano

 

Aha no i pytanie odnośnie gwintowanego zawiasu. Podoba mi się, jest spoko tylko spotkałem się z opinią, że po kilku latach buda jest tak rozklekotana i mało sztywna że szkoda słów. Jakaś opinia?

Zalezy jakie przebiegi robisz i po jakich drogach jezdzisz. Ja w M5 miałem załozony najnizszy i najsztywniejszy zawias jaki był do dostania do tego auta i buda po 5 latach jazdy na nim nie była rozklekotana, sztywnosc w porządku. Ale był mały przebieg na tym zawiasie zrobiony.

 

Ogólnie polecam gwintowany zawias do e36, duzo lepiej sie prowadzi auto niz na seryjnym. Nawet jakis tani jak TA technix.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

nie dużo lepiej się prowadzi a jedynie jest sztywno. To zasadnicza róznica, co ci po takiej sztywności jak ci całe auto podskakuje.

 

Zawieszenie gwintowane z dobrym zawieszeniem nie ma nic wspólnego. Nawet ten ta technix gdzie cały zestaw kosztuje mniej niż porzadny jeden amortyzator :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

podziwiam ludzi jeżdzących na czymś takim, w ogóle to nie wybiera dziur, podskakuje całe auto zamiast samo koło. NIc nie ma to wspólnego ze sportem. 99% użytkowników cierpi jeżdząc po normalnych drogach na takiej taczce. Ani to wygodne, ani szpan żaden. Zamiast kupić dobre opony i hamulce to wsadza zestaw zawieszenia za 800zł, litości. Do roweru jeden amortyzator wiecej kosztuje :mad2: :mad2:

 

Zawieszenie jest oparte o ruch, ten ruch ma być odpowiedni, napięcie wstepne spręzyny (czyli gwint) potem regulacja odbicia amortyzatora i dobicia, jak szybko ma się uginać i jak szybko wracać do pozycji rozciągniętej. Do tego w dobrych zawieszeniach jest jeszcze coś jak progresywne spręzyny czyli im wieksze ugiecie tym twardziej się robi, amory to samo przy gwałtownym skoku mogą się utwardzić.

 

Jestem wrogiem wkładania takiego badziewia, był ktoś z was na torze chociaż pojeździć ? skoro wkładacie zawieszenie regulowane i sztywne czyli na bardzo gładkie tory asfaltowe bo jak inaczej to rozumieć. Jakby własnie ktoś pojechał to by zobaczył że zanim bedzie w stanie w ogóle zmusić zawieszenie do pracy to już ma hamulce zagotowane a opony nic nie trzymają.

 

Co innego włożyć sprężyny normalnego producenta, takiego który coś tam kiedyś zbadał i wyliczył, do tego amortyzatory producenta który również zbadał jego prace i wyliczył. Są dostępne przecież sztywniejsze amortyzatory normalnych firm, czemu tego nikt nie zakłada ? np. bilstein b8 i wyższe ?

 

działam w pewnym sporcie gdzie komplet 4 amortyzatorów i spręzyn to koszt 12-20tys zł. Wtedy można mówić o zawieszeniu sportowym które daje frajde.

 

No i sam koniec to wygoda, co rusz spotykam artyste które nie potrafi przejechać przez próg zwalniajacy albo blokuje jakiś parking wielopoziomowy... amatorzy sportu ze wskazaniem na amatorzy :)

szukam
Opublikowano

Dzieki za ciekawe spostrzeżenie...

BTW. Oglądałem dzisiaj to pierwsze czarne coupe. I tak:

- tylne błotniki lakierowane, lewy z użyciem szpachli

- lewy przedni błotnik tez malowany ze szpachlą

- korozja w nadkolach i na klapie bagażnika (ale bez wielkiej tragedii)

- felgi w mojej ocenie repliki do renowacji (chociaż gosc twierdził ze przed liftem te felgi nie miały grawerowanego napisu motorsport, ale nie chce mi sie wierzyć)

- zegary z angola (takie ponoć bardziej sie mu podobają)

- odchodzi skórzane obszycie drzwi pasażera

- brak dokumentacji serwisowej (podobno wszystko można potwierdzić po VIN)

- brak zapasowego klucza

- małe wypryski korozji na prawym kielichu

- termostat i wiskoza nie wymieniane od nowości

- opony do wyrzucenia

Poza tym wszystko rczej ok. Podłoga zdrowa z oryginalnym zabezpieczeniem. Nie miał poważnego dzwonu, ale za taką kasę powinno być dużo lepiej. Ja wyceniłbym go bliżej 15-16k zł.

Opublikowano

no jeśli poleży pół roku na ogłoszeniu to może właściciel troche zmądrzeje. Troche zaczeli ostatnio przesadzać z cenami bo jak coupe i 2.8 to od razu ponad 20tys

 

ale to nic, zobaczcie co się dzieje przy w124....

 

25 lat auta, przebiegi po 200tys też nie wiadomo czy pewne :P raczej nie do sprawdzenia przecież. Ten akurat 3.2 silnik ale nie topowy amg czy coś i zobaczcie cene

http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-w124-1984-1993-124-320e-klasyk-stan-kolekcjonerski-szwajcar-ID6yiuqj.html

 

i to nie jest jeden przypadek takich od 40 do 70 jest sporo

 

czyżby takie dobre auto że jest droższe niż 2 generacje młodsze ? :)

szukam
Opublikowano

Przy W124 jest juz drogo ale to jest jakiś kosmos. 70k za sedana w takim kolorze? W tej cenie można mieć merca 500SEC z silnikiem ponad 400KM, albo niezłe E36 M3 z Niemiec.

Ale gość spuści z tonu. Np. na tego http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-w201-190-2-5-16v-ID6y49gb.html jeszcze nie znalazł się kupiec, a jestcałkiem niezły. Na początku krzyczeli 79k. Teraz zeszli do 54k.

 

A co sądzicie o tych 2 SWAPACh? Warto sie w to pakować czy na dzień dobry odpuszczać?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bo W124 to W124 :wink:

Są takie z przelotem 200 i to nawet starsze niż 25 lat. A dokumentacja jest taka, że niektórzy na oczy nie widzieli takiej. To tak jak we filmie..."Synu, widzisz. Tak wygląda baleron" :mrgreen: Tak. Auto jest dobre, proste i w większości przypadków tanie w naprawach. Często myśl techniczna naprawdę pozytywnie zadziwia.

Pomińmy egzemplarze z cenami z kosmosu. Szczególnie te z Japonii gdzie się przyglądali tylko na nie :8)

Wracając do tematu. Odpuść sobie te po zmianach silników bo to przeważnie rodzi tylko problemy.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Ehh... Czyli wychodzi na to że nie ma u nas nic ciekawego (mówię o 328i), w serii tak jak wyjechało z fabryki. Na mobile.de też szału nie ma (zwłaszcza w coupe). Jak już jest coś interesującego to w automacie. Wychodzi na to, że mam ostatni dzwonek na znalezienie czegoś z sensem zanim ceny wylecą pod sufit.

Jest jeszcze to http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-manual-szpera-klimatyzacja-skora-1-wlasciciel-klasykagatunku-pl-ID6yd4P3.html

ale nie dość, że sedan, to jeszcze brzydki, w brzydkim kolorze, i z silnikiem 325, który niby ma te 192KM, ale przez niższy moment zbiera się tak samo jak ten 170KM.

Jakieś sugestie? Może import z USA, albo może jest jakaś baza danych starych dziadków z niemiec :)

Opublikowano
Dzieki za ciekawe spostrzeżenie...

BTW. Oglądałem dzisiaj to pierwsze czarne coupe. I tak:

- tylne błotniki lakierowane, lewy z użyciem szpachli

- lewy przedni błotnik tez malowany ze szpachlą

- korozja w nadkolach i na klapie bagażnika (ale bez wielkiej tragedii)

- felgi w mojej ocenie repliki do renowacji (chociaż gosc twierdził ze przed liftem te felgi nie miały grawerowanego napisu motorsport, ale nie chce mi sie wierzyć)

- zegary z angola (takie ponoć bardziej sie mu podobają)

- odchodzi skórzane obszycie drzwi pasażera

- brak dokumentacji serwisowej (podobno wszystko można potwierdzić po VIN)

- brak zapasowego klucza

- małe wypryski korozji na prawym kielichu

- termostat i wiskoza nie wymieniane od nowości

- opony do wyrzucenia

Poza tym wszystko rczej ok. Podłoga zdrowa z oryginalnym zabezpieczeniem. Nie miał poważnego dzwonu, ale za taką kasę powinno być dużo lepiej. Ja wyceniłbym go bliżej 15-16k zł.

 

I to jest właśnie igła za 26k zł wg sprzedającego z naciskiem na RARYTAS i FABRYCZNY STAN, śmiech na sali :).

Opublikowano

 

podziwiam ludzi jeżdzących na czymś takim, w ogóle to nie wybiera dziur, podskakuje całe auto zamiast samo koło. NIc nie ma to wspólnego ze sportem. 99% użytkowników cierpi jeżdząc po normalnych drogach na takiej taczce. Ani to wygodne, ani szpan żaden. Zamiast kupić dobre opony i hamulce to wsadza zestaw zawieszenia za 800zł, litości. Do roweru jeden amortyzator wiecej kosztuje :mad2: :mad2:

Ja w e39 miałem zmienione zawieszenie z serii na sprezyny intrax, amory bilstein b12 i moim zdaniem jezdziło sie duzo duzo lepiej niż serią. Było duzo sztywniej i niżej. Hamulców i opon nie zaniedbywałem.

 

na ta technix nie jezdziłem, jedynie opinia od kumpla z e36 który na czyms takim smiga

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.