Skocz do zawartości

ZAKUP e36 PORADY OPINIE


maniek12345

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witajcie,

 

noszę się z zamiarem zakupu e36 ( wstępnie zawęziłem sobie wybór do następujących wersji: 318ti lub jeśli nie uda się znaleźć nic w dobrym stanie to jestem gotów wyłożyć więcej "kapuchy" na sedana lub coupe 320/323, 328 z racji na dużo wyższe ceny odpada ). Przejrzałem sporo wątków m.in. pod kątem różnic pomiędzy compactem a pozostałymi wersjami i chciałbym to jakoś zebrać do kupy. Z tego co wyczytałem to e36 compact ma zawieszenie tylne i deskę rozdzielczą z e30 - czy oprócz tych rzeczy występują jeszcze jakieś różnice pomiędzy compactem a pełnowymiarowymi e36?

 

Wiem, że wybór pomiędzy 4-cylindrowym compactem a sedanem/coupe z R6 to spory rozstrzał, ale może wyjaśnię Wam do czego auto ma mi służyć. Generalnie eksploatacja na co dzień ( dojazdy do pracy, bujanie się po mieście itp ) będzie mocno ograniczona, a samochodu chcę używać głównie dla przyjemności ( track day'e czy inna amatorska jazda po torze - uprzedzając Wasze komentarze :) nie szukam "trupka" do zajechania, mam zamiar dbać o ten samochód ). Compact zwrócił moją uwagę bo w połączeniu z małą masą własną 140 KM może fajnie jechać, poza tym małe e36 jest w miarę tanie w zakupie i rzadko ma gadżety takie jak np. climactronic, których raczej nie będą potrzebował. Jako że 318ti jest bardzo mało na rynku to skłaniam się również ku opcjom wymienionym wyżej, chociaż na fajne 320/323 musiałbym wydać co najmniej 50% więcej niż na fajnego compacta. Czekam na Wasze komentarze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze sam sobie odpowiedziałeś na pytanie co nabyć.Do celów których potrzebujesz auta też wybrałbym compacta z i.s pod maską.Jeśli koniecznie musi być to Bmw :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze sam sobie odpowiedziałeś na pytanie co nabyć.Do celów których potrzebujesz auta też wybrałbym compacta z i.s pod maską.Jeśli koniecznie musi być to Bmw :cool2:

 

 

Priorytetem jest napęd na tył, więc sam sobie ograniczyłem wybór do BMW :) z RWD w tym budżecie ( ok. 10 tys PLN ) nie kupi się raczej nic innego. Początkowo zastanawiałem się nad Mazdą MX-5, ale to zupełnie inny pieniądz. Kojarzysz, czy oprócz tych dwóch rzeczy które wymieniłem ( deska + zawias tył ) są jakieś inne mechanizmy wyróżniające compacta, ewentualnie na co należy uważać? Gdzieś wyczytałem, że progi do compacta dostępne są wyłącznie w ASO - prawda to? Oczywiście nie chcę kupić zardzewiałego parcha, w którym cała podłoga będzie do roboty, ale wiadomo jak to jest w przypadku takich starych autek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, utwierdziłem się w przekonaniu że 318ti to chyba najlepszy wybór. Do zakupu podchodzę na chłodno, wóz ma być kupiony i przygotowany do jazdy na wiosnę, więc jest trochę czasu. Jak uda się coś upolować to oczywiście się pochwalę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

323ti będzie tu najlepsze. Jedzie bardzo dobrze i jest tańsze w zakupie niż sedan lub coupe.

 

Przyznam, że ta opcja też chodzi mi po głowie :D Generalnie to będę w pierwszej kolejności kierował się stanem technicznym i sprawdzał auta z mojej okolicy ( mazowieckie ) żeby bez sensu nie przepalać wahy. Z góry odrzucam tylko 1.6 niezależnie od stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Czy taka nalepka to standard w e36?

Jak nic nie było gmerane to być powinna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szczegóły postu

Re: ZAKUP e36 PORADY OPINIE

przez krzysztoferson87 » 15 Paź 2015 20:15

kulawy23 napisał(a):

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

323ti będzie tu najlepsze. Jedzie bardzo dobrze i jest tańsze w zakupie niż sedan lub coupe.

 

Co wazne 323ti było robione duzo dluzej niz zwykle "e36" bo do połowy 2000 roku. A sedan i kombi tylko do marca 1998.

 

Ciekawą wersja jest też 316i compact po 1999 roku. Ma silnik ten sam co e46 316/318, czyli 1,9. Mocy nie za duzo, ale fajny duzy moment obrotowy o dobrym przebiegu. Bardzo elastyczny silniczek.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś wyczytałem, że progi do compacta dostępne są wyłącznie w ASO - prawda to? Oczywiście nie chcę kupić zardzewiałego parcha, w którym cała podłoga będzie do roboty, ale wiadomo jak to jest w przypadku takich starych autek

 

Myślę ze to mit. To bardzo popularne auto przeciez. Uważam że compact jest dobrym wyborem. Co ciekawe, te same zawieszenie tylne co compact maja tez Z3 cabrio i Z3 coupe - a więc auta w ktorych nawet seryjnie montowali mocne silniki.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

323ti będzie tu najlepsze. Jedzie bardzo dobrze i jest tańsze w zakupie niż sedan lub coupe.

 

Co wazne 323ti było robione duzo dluzej niz zwykle "e36" bo do połowy 2000 roku. A sedan i kombi tylko do marca 1998.

 

Jeśli czegoś nie wiesz nie wprowadzaj ludzi w błąd bo ostatnie kombi robili w 1999 roku sam takie miałem

sedan 1998

kombi 1999

compakt 2000

coupe 1999

cabrio 1999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

323ti będzie tu najlepsze. Jedzie bardzo dobrze i jest tańsze w zakupie niż sedan lub coupe.

 

Co wazne 323ti było robione duzo dluzej niz zwykle "e36" bo do połowy 2000 roku. A sedan i kombi tylko do marca 1998.

 

Jeśli czegoś nie wiesz nie wprowadzaj ludzi w błąd bo ostatnie kombi robili w 1999 roku sam takie miałem

sedan 1998

kombi 1999

compakt 2000

coupe 1999

cabrio 1999

 

Dokładnie wygląda to tak:

sedan - produkcja do marca 1999

coupe - kwiecień 1999

kombi - maj 1999

compact - wrzesień 2000

Co do cabrio to moje źródło ( Sam naprawiam, WKŁ ) nic na ten temat nie mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Silnik to m52b20, VIN sprawdzony zgadza się wszystko. Historię serwisową po VIN-ie sprawdzę w ASO, ale z tego co wiem, to muszę mieć od faceta pisemną zgodę?

 

Wiem, okazje nie istnieją. Chociaż co ma zrobić facet siedzący i od lat w DE, sprzedaje auto na blachach PL. Auto jeżdzone również tam, w rękach typka od 4 lat. Cena wynosiła jeszcze jakiś czas temu 3000EUR, zszedł do 2300 bo już trochę wisi ogłoszenie. Z resztą ceną bym się nie sugerował za bardzo, bo często szrot sprzedają drogo, a i dobre auto można znaleźć tanio :)

 

Zdjęcia nie ukazują zbyt wiele, chodzi mi o opinię kogoś kto ma/miał cabrio czy jest w stanie mi powiedzieć czy taki stan suwnic świadczy o wilgoci, czy też wyglądają one dobrze?

 

Wg mnie wyglądają dobrze, biorąc pod uwage wiek auta. 2300 euro to również ok cena jak za takie cabrio. To nie M3 czy nawet 328i by sie miało nie wiadomo jak cenic.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o pomoc. Znalazłem takie autko ( jak dla mnie wygląda OK ): http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-e36-klima-szpera-audio-ID6ycYqp.html#5c0aea5021

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Na jednym ze zdjęć z tyłu widać pod samochodem czarny owalny zbiornik. Facet pisze, że w aucie nigdy nie było gazu, a z tego co się orientuję to w kompaktach w tym miejscu jest koło zapasowe. Czy tak wygląda kosz na zapas? Wydaje mi się, że coś tu nie gra ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o pomoc. Znalazłem takie autko ( jak dla mnie wygląda OK ): http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-e36-klima-szpera-audio-ID6ycYqp.html#5c0aea5021

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Na jednym ze zdjęć z tyłu widać pod samochodem czarny owalny zbiornik. Facet pisze, że w aucie nigdy nie było gazu, a z tego co się orientuję to w kompaktach w tym miejscu jest koło zapasowe. Czy tak wygląda kosz na zapas? Wydaje mi się, że coś tu nie gra ...

 

 

To jest taka blacha od kosza od kola zapasowego

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna sztuka, najładniejszy kolor w e36. Mało już tak zadbanych kompaktów. I do tego jeszcze najlepszy silnik. Ten silnik nawet w sedanie e46 dawał już bardzo dobre osiągi, a co dopiero w tak lekkim kompakcie e36.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak pierwsze bmw było 1,6 bez zarzutów obecnie 1,8i jeszcze lepsze mniej pali niż poprzednie zadbane na autostradzie 200 pojedzie chyba że licznik przy tej prędkości oszukuje. Następne będzie 6 garowe co najmiej 2,5. Jeżeli potrzebujesz dojeżdżać do pracy i zagazować to polecam 1,8i.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć panowie,

 

kupiłem jakiś czas temu za mały pieniądz e36 318 TDS. Samochód od drugiego właściciela w Polsce (starszy pan, BMW jeszcze na czarnych tablicach)

Wersja dosyć biedna, ale ma fajne jasne wnętrze które mi się bardzo podoba.

Niestety ostatnio przyjrzałem się dokładniej podwoziu - duża dziura pod stopami kierowcy, ewidetnie fura miała dzwona (lewy przedni kielich) pewnie przed trafieniem do Polski. Ktoś musiał to dobrze złożyć, skoro 10-letnie Continentale były równomiernie zużyte. Progi też są w gorszym stanie niż myślałem (okolice tych poduch do podnoszenia) wszystko trzymało się na bitexie :/ Jeden z fartuchów również jest trochę zjedzony.

Mechanicznie samochód jest bez zarzutu, silnik pali od strzała, pracuje równo i nawet coś tam się odpycha.

 

Stąd teraz moje pytanie, jak wybrnąć z tej sytuacji? Oddawać samochód do blacharza? Znaleść zdrową kastę i zrobić przekładkę czy dać sobie spokój i zezłomować go?

Dodam że fura ma przejechane koło 210000 km, wątpie że starszemu panu chciałoby się ją kręcić, sam odgłos zamykanych drzwi pokazuje ze to nie jest "wyciapany' egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złomowac zdrowe mechanicznie auto szkoda. Ja bym znalazł dobrego blacharza i zrobił. To najlepsze wyjscie. Chyba ze udalo by sie kupic idealna karoserie i przelozyc, ale watpie w mozliwosc zakupu takiej budy w e36. Przynajmniej w rozsadnej cenie.

 

Chyba ze kupisz takiego TDSa np. z Wloch czy Hiszpanii z padnietym silnikiem? Tam auta, przynajmniej na poludniu tych krajow nie koroduja. Ale za to sa zawsze cale poobijane i usyfione....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Jestem tu nowy :)

Zastanawiam się nad zakupem E36 1,6 Touring

uwagę mą zwróciło ogłoszenie

http://olx.pl/oferta/bmw-e36-touring-316i-lpg-do-2023-bezwypadkowy-4kluczyki-CID5-IDbC9yR.html#90fe7d5227

 

Przyznam że szukam taniej "dojeżdżarki" do pracy, nie potrzebuję demona prędkości a ciekawego 5D wózka żeby rodzinkę spakować czasem na wylot wakacyjny.

Będzie to moje pierwsze BMW, wiem że wbrew powszechnym opiniom jest to dobra marka nie tylko dla ludzi w dresie z "przeciwwszawiczną" fryzurą :wink:

Do Gnania mam GSX1400 I to mi wystarcza :twisted:

Potrzebuję informacji, czy ktoś zna może ten samochód? historia sprzedającego napawa optymizmem.

 

Przesiadam się z AccordaVI 2,0 Coupe -Świetny wózek nawiasem mówiąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.