Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Rozmawiałem z gościem...mówił że wsadził w auto dużo pracy i kasy...wyremontowane zawieszenie przód , napęd, tył, nowe visco , chłodnica uszczelka pod pokrywą zaworów itd. Wiem że trudno o zadbany egzemplarz a takie chodzą na mobile za dużo wiecej...jade obejrzec...
  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Niestety nie... mam tylko 11 tysi a gość sztywno cene trzyma.Udostępnił kanał i rzeczywiscie wszystko nowe od spodu...pokazał wszystkie stare części które powymieniał,paragony itd...przy mnie odebrał nowe poduchy silnika i tuleje wahliwe...jedyny minus to rdza na przednich błotnikach od spodu a tak pozatym fura ok..szkoda tylko że nie chciał zejść z ceny :((
Opublikowano

Witam

Mam okazję zakupić e36 coupe 1998 m52b20 2.0 + Vanos full wyposażenie.

i tutaj do was pytanie czy ten silniczek daje radę? Wiem 2.5 2.8 mocniejsze wiadomo ^^ ale budżet wystarcza mi na nawet piękne 2.0 :) M Pakiet te sprawy ^^..

 

PS.. Bez głupich lepsze 2.5 i 2.8 to każdy głupi wie ^^ Pytam się o konkretny silnik typowe usterki i jak daje rade :)

Opublikowano

jak jeździłeś autem co ma 150 koni to wiesz czy daje rade czy nie :) jak przesiadasz sie z 80 koni to daje rade przez poł roku potem i tak zawsze mało :)

 

sam silnik przecież niczym sie nie rózni, ładnie brzmi, pali tyle samo co wieksze albo minimalnie tylko mniej, obsługa kosztuje tyle samo jeśli chodzi o plyny, filtry czy oleje.

 

Raczej sam siebie sie spytaj czy 150 ci wystarczy jeśli auto jest w dobrym stanie. Taka moc pozwala w miare komfortowo jeździć po naszych drogach.

 

Nie ma nic gorszego jak stwierdzic za pol roku ze trzeba bylo szukać wiekszy silnik :P

szukam
Opublikowano

Przesiadam się z e46 320d 136 km i myślę że wystarczy.

Za piękne e36 coupe z silnikiem 2.5 albo 2.8 muszę dać pewnie nie małe pieniądze (pewnie z 20k w takim stanie jak ja chce)

A tutaj mam e36 coupe m-pakiet + full wyposażenie.. :) z silnikiem m52b20 a za jakieś 2 lata swap na 2.5 albo 2.8 jakby buda była udana i mam ładną coupete :)

 

Miałem już raz e36 ^^ i chce wrócić znowu do tego modelu ponieważ do e46 się skaziłem że ohoho :) Jakby ktoś chciał mogę się rozpisać :D

Opublikowano

ja sie przesiadłem z e46 też :P z 2l diesla przed liftem czyli mialem to samo co ty :) pokarał mnie dość mocno ten diesel.

 

jak masz taką igłe to potem silnik tylko wymienić i jeździć. Aczkolwiek ten m52b20 wiele szybciej niz ten 2l diesel jeździć nie bedzie. Za to ciszej i taniej :) nie taniej na stacji ale w ogólnym rozrachunku sporo taniej niż diesel :)

szukam
Opublikowano

Moje e46 to całkowita porażka była :(

 

Silnik pracował ładnie i szkoda mi go :(

 

Buda... Kupiłem w 2014 wyglądało idealnie zero rdzy nic..

 

Po połowie roku zestrzelał lakier na klapie tylnej myślę to nic ^^ dam do roboty... może było coś z nią zrobione trudno... po tygodniu patrzę dach już wygląda tak samo co kawałek strzelony lakier... z każdej uszczelki lało się do środka nic innego po dachowaniu... drzwi progi nadkola wszędzie powychodziły pęcherzyki pozbyłem się tego ^^... I wracam do starej ;d

 

Teraz to ja auto bd oglądał godzinę i nawet kupiłem miernik lakieru ^^ :D

Opublikowano

przy takim wieku i tak trzeba coś poprawić :) moje bezwypadkowe a próg musiałem poprawić z prawej strony. Zawsze coś jest bo już wiek taki że zaczyna cieknąc z każdej strony bo musi, uszczelki po 20 latach nie mogą trzymać płynów z silnika też.

 

Miernik dobra rzecz, sam kupiłem i teraz nie ma litości, przy takich autach nikt nie robi akcji zeby oszukać miernik (tak sie robi przy autach za grube dziesiątki i setki tysiecy czyli oryignalne elementy i szpachla z metalem), a przy takich zabytkach to miernik wszystko powie :) no chyba że oko lakiernika bo akurat ja jestem ślepy i nie bardzo widze lakiernicze poprawki :)

 

wrzuć auto to oceny jak gdzieś jest wystawione może coś znajdzie się na co zwrócić uwagę, sprawdź vin czy sie w miare zgadza wyposażenie chociaz to i tak pikuś, ważne żeby kierownica po dobrej stronie była od poczatku :)

szukam
Opublikowano

15 lat miała fakt ale to nie wiek.. miałem 21 letnie e36 i grr zero rdzy :D

 

A tą brało na każdą stronę dach popękał lakier dosłownie co 2 cm pęknięcie.. ;d

 

Po fakcie sprawdziłem szpachlowana i malowana cała xD Trudno mój niefart życiowy :D

Opublikowano

Witam serdecznie,

Jeszcze nie mam BMW ale marzy mi się e36. W związku z tym mam prośbę, by ktoś ze znawców zweryfikował tę ofertę:

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e36-coupe-stan-perfekcyjny-ID6y8FM9.html

Nie wierzę oczywiście w przebieg ale chciałbym dowiedzieć się jakie mniej więcej byłyby koszty utrzymania takiego cudeńka (jestem młodym kierowcą i byłby to mój drugi po Twingo samochód), mniej więcej ile mi to jeszcze pochodzi, na co zwrócić uwagę podczas inspekcji samochodu przed kupnem i w przypadku udanej transakcji co zrobić/wymieniać/naprawiać. Wnioskuję, że skoro to 316 to silnik może nie będzie strasznie dobity. Rodzina ma Audi 80 B3 z 1991 roku i trzyma się jeszcze całkiem dobrze, czy mogę się tego samego spodziewać po e36 z 1993?

Generalnie chciałbym kupić BMW nie po to by zdzierać asfalt ale dlatego że jest to jeden z najpiękniejszych według mnie samochodów jaki kiedykolwiek powstał. Jakby ktoś miał inne warte uwagi oferty (poniżej 6000zł), będę wdzięczny za podzielenie się.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Dodek

Opublikowano
Jak dla mnie zwykłe e36. Blacha wygląda dobrze, wydech tragedia, wyposażenie słabe i kołpak. Rozumiem, nie potrzebujesz cudów po przesiadce z twingo wiec jeśli takie wyposażenie Ci odpowiada to spoko. Jeździłem kilka miesięcy e36 z m40b16 pod maską, a więc 1.6 na pasku rozrządu i jako dupowóz w koło komina było spoko. Co prawda kilka razy robiłem też trasy po około 500km w jedną stronę i wielkiej tragedii nie było, jednak czasami brakuje mocy żeby coś sprawnie wyprzedzić. Spalanie na autostradzie dość szybko jadąc nigdy nie przekroczyło 8l, miasto (duże) trzeba liczyć 10l, mieszana jazda w małych miasteczkach i po wioskach spokojnie możesz zejść poniżej 8l jeżdżąc spokojnie. Plusy tego silnika są takie, że nie będziesz w gazetach jako kolejny, który zatrzymał się na drzewie albo przystanku po nieudanej próbie driftu, bo z taką mocą jedyny drift jaki można robić to na śniegu. Nie porównuj blachy do audi 80 bo tam był bardzo dobry ocynk i one jak nie były bite to po prostu nie gniły. W e36 musisz się nastawić, że jakieś ogniska korozji muszą wystąpić, jednak bez przesady, jeśli auto było dobrze utrzymywane to i korozja będzie w granicach rozsądku. Bite i zrobione u Janka w stodole będzie po czasie gniło. Całe i dobrze i na czas zabezpieczane będzie warte zakupu i dalszego pielęgnowania. Nie napalaj się bo trafisz do grona zadowolonych inaczej z bmw. Lepiej poświęć więcej czasu, zabierz kogoś ogarniętego w temacie na oględziny i kup ładny egzemplarz, aby móc powiedzieć "bmw jest fajne i się zakochałem". Ja jeszcze powiem od siebie, jeśli szukasz coupe to zastanów się nad 1.8is jednak tutaj są dwa minusy. Pierwszy to ciężej będzie znaleźć zadbany i niezmęczony pojazd w porównaniu do 316, drugi to jednak tutaj po przesiadce z litrowej żaby majac te okolo 140 ps już musiałbyś ostrożnie szaleć z gazem, żeby nie wylądować w gazecie. Myślę, że trochę pomogłem. Pozdro
Opublikowano

Dziękuję bardzo za pomoc. Myślę, że jeśli 60-konnym Twingo dawałem radę na drodze ze Szczecina do Wrocławia i nawet rzadko ktoś mnie wyprzedzał to 102KM spokojnie mi wystarczą :D

Dziś postaram się skontaktować ze sprzedawcą i być może już w piątek dołączę do grona zadowolonych kierowców. Mam jeszcze tylko jedno pytanie: czy jest możliwość wstawienia gdzieś głośników 165mm? Najlepiej w drzwi przednie. W Twingo wystarczyło dziurę wyciąć w drzwiach i było gites, czy w e36 da radę zrobić coś podobnego?

Opublikowano

wieksze głosniki sa koło nóg właśnie te 13cm, mniejsze są w drzwiach to co widzisz.

 

Przy 60 koniach w twingo to nikt cie nie wyprzedzał bo cie nikt nie wyprzedzał, a nie dlatego że tak pędziłeś jak szybki i wściekły, a to róznica :mrgreen:

 

już po twoim pisaniu widać że auto i tak kupisz bo ktoś je przeleciał woskiem i się swieci mocno lakier i entuzjazm sporo za duży do kupowania.

 

wez pod uwage że tam je kupił w jakimś komisie za cene złomu wiec dobrze sprawdz, jedz na stacje diagnostyczną żeby zobaczyć jak wygląda zawieszenie i ogólnie wejdziesz pod auto czy jeszcze jest czym hamować, czy w ogóle hamuje, czy amortyzatory jeszcze jako tako żyją.

 

Jak widać po wydechu jeździł stary emeryt do kościoła a wydech taki załozył żeby sobie czasy wojny przypominać.

Ze zdjec widać ze z przodu jest zawias obnizony pewnie sprezynami, wiec poprzednim włascicielem był młody gniewny człowiek, przed nim pewnie też. Wiec mimo słabego silnika i tak lekko nie miała. Wiec jest spora szansa że auto było użytkowane mocno natomiast dbane wcale z racji ograniczonego budzetu młodych ludzi.

 

inna sprawa może być taka że kupił dla siebie ale sprawdził co i jak z autem dopiero tutaj i pcha je dalej bo szkoda kasy ładować.

szukam
Opublikowano
Dzięki K3m0T za ten zimny prysznic, mam tendencję do zbyt dużego entuzjazmu przed wydawaniem pieniędzy :) Znajomy, który trochę więcej o samochodach wie ode mnie pojedzie ze mną na oględziny i pomoże mi ocenić stan auta. Rozejrzę się też za jakąś stacją kontroli. Mam na oku jeszcze Twingo z 2001 roku za podobną cenę jak nie tańsze także być może zrezygnuję z Beemki na rzecz samochodu który pochodzi mi pewnie znacznie dłużej niż 22 latka :D Choć od zawsze się za BMW oglądałem.
Opublikowano
Określ sobie czego oczekujesz od auta. Ale jestem pewien, że wygodą i wykończeniem takie bardzo wiekowe e36 bije na głowę wspominane twingo, nawet jakby było z 2010 roku. To po prostu inna klasa. Skoro podobają Ci się twingo to może rozejrzyj się za e36 kompakt, najłatwiej kupić zadbany egzemplarz w tej budzie i za 6k trafiają się naprawdę zadbane sztuki.
Opublikowano

ogólnie pamietaj że to jest marka premium, to nic że ma 20 lat auto czy wiecej ale czasem koszta dalej są premium. Bardziej skomplikowane silniki, bardziej rozbudowana elektryka zazwyczaj (chyba ze golas), do tego bardziej skomplikowany zawias, do tego napęd na tył który jeszcze dokłada pare elementów. W jakis normalnych miejskich autach masz z tyłu belke i 2 gumy jakieś i prawie nie do zabicia, tutaj masz gum w liczbie dwucyfrowej na samym tyle (oprócz compacta bo ma belke), do tego mocowanie dyfra i wał itp, tam tez kilka gum które czasem trzeba wymienić, po takim wieku obowiązkowo bo nie musze mówic jak wyglada guma która ma 20 lat ?

 

skoro jedziemy dalej to silnik, jaki by nie był to albo sie poci albo zaraz zacznie, uszczelki czyli guma + wiek = wycieki i nie ma litości bo musi, co z tego że uszczelka kosztuje 30zł jak mechanik wezmie 300 bo trzeba troche rozgrzebać silnika :)

 

do tego tak jak pisałem czesto auto meczone z racji napedu, wiem bo sam mam juz 2 i czesto odwiedza czerwone pole, w zimę to samo bo opon nie szkoda :P nie mowie że źle ale mało jest takich osób co coś wymieniają jak zaczyna halasować. Po takim wieku potem przychodzi myśl że lepiej sprzedać za grosze niż poprawiać auto.

 

Lecimy dalej, blacharka musi sie poddać i ogniska korozji będą albo już zamaskowane (czyli wyjdą) albo się pojawią nowe w innych miejscach.

 

Wszystko jest do ogarniecia ale trzeba sie liczyć z tym przy kupnie że trzeba dołozyć do auta, do bmw czasem wiecej niż planujemy. Czesci są w miare rozsądne ale i tak czasem sporo droższe niż do forda czy golfa nawet zamienniki. Znowu slabej jakosci zamienniki jak wlożysz to auto nie jeździ jak trzeba, denerwujesz się ze naprawialeś a auto dalej stuka, sciąga, drży itp. I nie jesteś wtedy zadowolony z zakupu, a nie o to nam chodzi wszystkim.

 

Jak jesteś swiadomy że to taka panna za która trzeba się mocno nachodzić żeby się do ciebie w ogóle raczyła odezwać to śmiało, natomiast jak chcesz codziennie wsiadać i tylko jeździć i zmienić olej to są tańsze i młodsze auta które sprawią mniej problemów :)

 

ja sam z 2 młodszych aut przesiadłem się na starsze, lubie nim jeździć ale widze że ma 20 lat i godze się na to kiedy coś się poddaje jak amory, wisko.

 

A na koniec, auto fajne, zajezdzasz na miejsce i z miejsca masz np. do kupienia opony (zima lato albo oba komplety bo tam szrot), do tego leją amory, wisko nie zasprzęgla, i tarcze cienkie wiec komplet z klockami do wymiany. auto kupiles za 5, na start wrzucasz 3 bo przecież trzeba zmienić olej i świece, płyn jakiś chocby hamulcowy bo to bezpieczeństwo, a ten pewnie od nowości jest bo kto z was pamieta że płyn chłodniczy, w skrzyni dyfrze, hamulcowy czy do wspomagania też trzeba wymieniać co pare lat :)

 

amen :D

szukam
Opublikowano
Dziękuję za tę ścianę tekstu :) Na jej podstawie decyduję (czy też robi to mój chudziutki portfel), że jednak zostanę przy czymś gdzie wystarczy zalać i zmienić olej. Dziękuję wszystkim raz jeszcze za pomoc, mam nadzieję że za parę(naście) lat będę w stanie pozwolić sobie na BMW - może nawet i e46 :D
Opublikowano
Za parę (naście) lat napiszemy Ci o e46, że to wiekowe itp. I znowu zmienisz zdanie :D Jeździłem e36, e34 i później kupiłem e46,teraz mam e39 i powiem szczerze, e36 prowadziła się najlepiej. Sam dzisiaj mam ochotę na e36 328, ale niestety gotówka musi iść na inny cel...
Opublikowano

teraz powoli jest dobry czas na kupno mocnego wyposażonego 328 czy np. e46 330i lub ci. Zaczną drożeć szybko, zachowane w ori stanie stają sie inwestycją. Widać to po cenach gdzie 328 nierzadko trzeba dać 20 już.

 

ja mam dość dużego rodzyna bo kombi z 2.8 to mega rzadkość :)

szukam
Opublikowano

Co do e36 sie zgadzam, szczegolnie 328i oraz M3 beda trzymac cene i drozec.

 

Co do e46 330i/330Ci sie nie zgadzam absolutnie. Moim zdaniem bedą jeszcze dobre pare lat taniec, ustabilziowanie/odbicie na rynku wg mnie nastąpi za jakies 5 lat.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Dziękuję za tę ścianę tekstu :) Na jej podstawie decyduję (czy też robi to mój chudziutki portfel), że jednak zostanę przy czymś gdzie wystarczy zalać i zmienić olej. Dziękuję wszystkim raz jeszcze za pomoc, mam nadzieję że za parę(naście) lat będę w stanie pozwolić sobie na BMW - może nawet i e46 :D

 

Z ciekawości poszukałem na allegro i olx właśnie e36 w twoim przedziale cenowym. I jeśli już to ciekawe w tej kasie są tylko kompakty. Z czasem założyć m-paka i będzie ładniejszy :D. Ogólnie za tą gotówkę to najlepiej trafić coś po znajomości i znane auto bo od handlarza to jak z bombą, albo niewypał, albo wypali :lol:

Opublikowano
Witam Forumowicze. Mam pytanko. Mierzę się do zakupu e36tki w sedanie w gazie. Zakochałem się po prostu w wyglądzie aut e36. co do sztuki. Polecił mi je też wujek, tylko zaznaczył abym kupił z dobrym rocznikiem. Niestety do dyspozycji mam 5 tysięcy a z "lepszym" rocznikiem nic nie dostanę. Czy jest w ogóle szansa, że znajdę takie auto w dobrym stanie w rocznikach 94-97? Jestem studentem i jakoś na razie ciężko z kasą. Po prostu czuję, że muszę mieć to auto :(. Poradzicie coś? Na co zwrócić uwagę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.