Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Będziesz w stanie coś znaleźć ,ale nie oczekuj cudów. Nie patrz na silnik ,przy tak starych autach to nie ma tak dużego znaczenia, zawsze bierz to co będzie w lepszym stanie. Nawet 2.8 potrafi objechać mocniejsza nowa corsa. najważniejsze żeby blacha była zdrowa bo z tym jest najcięższa walka.
  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zakładając że, posiadam 10-13 tyś zł na zakup oraz wliczając ubezpieczenie (możliwość wpisania rodzica jako właściciela), dodatkowo licząc pewną sumę na ewentualne naprawy, czy jestem w stanie zakupić takowe bmw np. w Sedanie, Turingu czy nawet Coupe? Nie zależy mi na ogromnej mocy silnika, zależy mi na tym Abyście Doradzili mi czy jestem w stanie zakupić bmw ładne w dobrym stanie o które bym dbał.

Określ jaki budżet masz na naprawy. Realia są takie, że w kwocie 10.000 możesz znaleźć sedana, touringa, czy coupe, ale na bank będą potrzebowały z paru tysięcy do włożenia na samym starcie. Sam miałem budżet do dwudziestu tysięcy i nie było auta, które można było brać bez mrugnięcia okiem, bo a to luzy w kierownicy, miernik nie łapie blachy, obroty falują, wycieki spod uszczelek, światła nie działają. Jeden rodzynek trzymany w garażu nawet nie odpalił, bo właściciel tak go pielegnował, że zapomniał o wietrzeniu budy. Wszystkie te przypadki to były auta za 17.000 i wyżej, o których właściciele rozpisywali się jakim to klasykiem auto nie jest. Klasykiem to jest dla beemkowiczów i naprawdę poza trzydziestoletnimi tatuśkami i Ukraińcami nie przyciąga uwagi.

Problemem jest też legalność tych samochodów, bo wielu użytkowników ładuje każdy ostatni grosz w swoje perełki, a żal im tych 200 zł na rejestrację, czy też wbicie swapa do dowodu.


Na starcie podczas rozmowy poza pytaniami o to jak auto było użytkowane, co było wymieniane i co trzeba zrobić w najbliższym czasie należy spytać o VIN, blachy (jak nie ma na zdjęciach) i datę pierwszej rejestracji żeby na Historii Pojazdu sprawdzić czy petarda ma chociażby ubezpieczenie i przegląd.

Zaopatrz się w miernik lakieru, bo o ile 98% aut będzie miało malowane elementy to jest to dobry sposób na wykrycie jak dużo kitu nawalone jest na budę. Kup też oryginalny lewarek, bo jak auto nie staje za progi to nie ma co się ładować. Wizyta na stacji kontroli pojazdów (o ile nie masz znajomego mechanika) obowiązkowa, oglądanie samochodu na kanale również. Jak nie masz pewności czy jechać oglądać to sobie daruj, bo tak jak leci powiedzenie "tego kwiatu to poł światu, a trzy czwarte ch... warte." A no i odpuść sobie właścicieli, którzy "wiedzą co mają" i sprzedają mobilną lokatę pieniędzy (tylko taką, której już nie da się zerwać). Niech sobie żyją we własnej bajce.


No i na koniec uzbrój się w cierpliwość, bo będzie bardzo dużo "okazji", które okażą się śmietnikami, a nawet jak kupisz wreszcie tę idealną sztukę, która nie ma rdzy, ma fajny silnik i oryginalny zestaw narzędzi w bagażniku to tydzień później znajdziesz ogloszenie z jeszcze lepiej zapowiadającym się samochodem. Zawsze tak jest.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, ktoś moze mi doradzić czy warto jechać po ten samochód:

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e36-coupe-po-remoncie-cena-do-soboty-CID5-IDCMrt7.html


sprzedawca mówi że:

-3miesiace temu przeszedł remont(zrobil bo niby brał olej) i juz przejechał 2 tysiące km, i jest wszystko ok

-podłoga zrobiona, wraz z progami

-nadkola tez zrobiona u blacharza podobno

-nie działają pierdoły typu centralka czy szyberdach

-niby znosi go i trzeba zrobić zbieżność

-i poduszka jakaś do wymiany jest bo się tłucze


Warto jechac zobaczyć czy się nawet nie pchać po to?

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Planuje kupić BMW e36 318 ti m sport.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie oprócz rdzy bo trochę jej jest na nadkolach z przodu i tylu. Przebieg niski i potwierdzony. Ciekawi mnie wersja m sport? Czy były takie wersje? Znaczki m na listwach z boku, kierownicy i na spoilerze na tylnej klapie.

Z góry dzięki za pomoc

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Autko kupione

Na razie jestem zadowolony, jedyne czego nie sprawdziłem to mocowanie drążka stabilizatora z przodu który pewnie będzie do wymiany. Jak ktoś będzie kupował to warto tam zajrzeć.

Pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Panowie, prośba o poradę w sprawie zakupu e36 328i cabrio

Zamieszczam link do zdjęć.

- 1999r, pełna zgodność wszystkiego z VIN, do wymiany tylna szyba oraz oznaki korozji na przedniej masce i jeden blotnik przedni. Reszta OK. Cena 30000zl.

Edytowane przez ogo2103
  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie, prośba o poradę w sprawie zakupu e36 328i cabrio

Zamieszczam link do zdjęć.

- 1999r, pełna zgodność wszystkiego z VIN, do wymiany tylna szyba oraz oznaki korozji na przedniej masce i jeden blotnik przedni. Reszta OK. Cena 30000zl. Co o tym myślicie?


https://drive.google.com/folderview?id=172UrJI-mjh_sxR_4AhNXUfesutmsBt9U

 

Pakiet Mtechnic oryginalny czy dołożony? Jakie podwozie? Jaka kompresja na cylindrach? Zależy do czego potrzebujesz tego auta i co planujesz z nim zrobić. Jeśli chcesz je przywrócić do oryginału to po samych zdjęciach widzę OD GROMA roboty. To tu to tam jest coś pomodzone, korozja, podsufitka nie wiem czy też nie do wymiany razem z tylną szybą. Ja bym w ogóle się nie ładował w takie auto, nawet jeśli by było wystawione za 10000. Wiem ile nerwów i roboty mnie moje kosztowało. Lepiej wydać na naprawdę spoko auto, sprawdzone na wskroś, z niskim przebiegiem nawet 50-60k z góry, niż potem do strupa za 30k dokładać 40-50k żeby jeździł jak należy, wyglądał jak należy i się nie psuł, i nie gnił.

Instagram: @kolczasty
Opublikowano (edytowane)
Panowie, prośba o poradę w sprawie zakupu e36 328i cabrio

Zamieszczam link do zdjęć.

- 1999r, pełna zgodność wszystkiego z VIN, do wymiany tylna szyba oraz oznaki korozji na przedniej masce i jeden blotnik przedni. Reszta OK. Cena 30000zl.


Pakiet Mtechnic oryginalny czy dołożony? Jakie podwozie? Jaka kompresja na cylindrach? Zależy do czego potrzebujesz tego auta i co planujesz z nim zrobić. Jeśli chcesz je przywrócić do oryginału to po samych zdjęciach widzę OD GROMA roboty. To tu to tam jest coś pomodzone, korozja, podsufitka nie wiem czy też nie do wymiany razem z tylną szybą. Ja bym w ogóle się nie ładował w takie auto, nawet jeśli by było wystawione za 10000. Wiem ile nerwów i roboty mnie moje kosztowało. Lepiej wydać na naprawdę spoko auto, sprawdzone na wskroś, z niskim przebiegiem nawet 50-60k z góry, niż potem do strupa za 30k dokładać 40-50k żeby jeździł jak należy, wyglądał jak należy i się nie psuł, i nie gnił.

 


Dzięki za odpowiedź.

Tak jak pisałem, wszystko zgodne z VIN, czyli M pakiety też. Poza tym, jak widać, wersja indywidual więc sporo niebieskich akcentów na życzenie klienta. Auto jest w oryginale, poza zmienionymi felgami - były Style 32.

Co masz na myśli mówiąc pomodzone?

Podwozie w stanie bardzo dobrym i BLACHARKA też - do zrobienia klapa przednią i blotnik, więc pierdoly bo całą karoseria bez rdzy. Silnik pracuje równo, dobre przyspieszenie, nie ma się do czego przyczepić.


Oglądałem już kilka sztuk i to co ludzie sprzedają po 20 000zl to dramat. Za 10000 to nawet nie oglądam bo to pewnie podłogi nie ma. Poza tym oryginalne 328i (nie swap) w cabrio praktycznie nieosiągalne...

Edytowane przez ogo2103
Opublikowano
Wygląda na nie co zmęczone. Co było modzone? Lusterka, rozpórka, chińskie felgi i zapewne coś jeszcze czego nie widać na pierwszy rzut oka. W tej kwocie idzie jeszcze ogarnąć zadbane 320i. 328i raczej od 50k w górę.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dla mnie ta skóra wygląda na modzoną, przeszycia i kolor skóry przodu względem tyłu się nie zgadzają. Obszycie kierownicy perforowane nieoryginalne. Chromowane ringi wokół zegarów i w ogóle zegary mają czerwone wskazówki (czerwone były tylko w M3), więc na bank ktoś coś kombinował z zegarami i może wstawił z innego auta z niższym przebiegiem. Nie widziałem też NIGDZIE, żeby tylny plastikowy panel foteli był w innym kolorze niż czarny, więc chyba jest lakierowany (ale mogę się mylić). Nie widzę też dobrze, ale chyba magiel jest lekko zapocony, więc jak nie strzela to być może przewody wspomagania są sparciałe i popuszczają. Reszta jak pisał bieliq. Ja widzę sporo wydatków które Cię czekają i odradzam. Chyba że nie zależy Ci na detalach i zgodności z VIN to bierz. Tylko kompresje sprawdź na cylindrach. I dach dokładnie, bo jego naprawa, wymiana uszczelek i silniczków to najdroższa impreza.
Instagram: @kolczasty
Opublikowano

Jak sprawdzić kompresję na cylindrach? Da się bez kabla obd2? Martwi mnie jeszcze ten magiel i ewentualne koszty jego regeneracji...


Uzupełniając:

- dach pełen automat działa poprawnie. Kierownica i fotele przednie były obszywanie na nowo, Widziałem zdjęcia zniszczonych. Jak dla mnie wnętrze do wymiany więc nie przywiązuje uwagi do tego niebieskiego koloru.

- lusterka wydaje mi się że wynikają z pelnego pakietu M wiec nie byly dokladane.

- jest pakiet chrom - wydaje mi się że licznik dlatego ma srebra wstawki.

- przebieg oryginalny, sprawdzalem historie w ASO i w Niemczech bylo nim robione 10 000km rocznie, wiec przebieg w CEPIKu z dnia sprowadzenia zgadza sie z realiami.


Poniżej VIN:


Editions And Packages

S704 M Sports Suspension

S710 M Sports Steering Wheel, Multifunction

S715 M Aerodynamics Package

S719 Sports Edition

S785 White Direction Indicator Lights

S786 Measures, 17" Wheels

Comfort And Interior Equipment

S411 Window Lifts,Electric,Front/Rear

S423 Floor Mats Velours

S428 Warning Triangle And First Aid Kit

S431 Interior Mirror With Automatic-Dip

S440 Non-Smoker Package

S464 Ski Bag

S473 Armrest Front

S481 Sports Seat

S494 Seat Heating Driver/Passenger

S498 Headrests Mechanically Adjustable, Rear


Multimedia

S658 Radio BMW Business CD RDS

S676 HiFi Speaker System


Driver Assistance And Lightning

S510 Headlight Vertical Aim Control

S520 Fog Lights

S528 Automatic Air Flow Control

S534 Automatic Air Conditioning

S542 Check Control

S548 Kilometre Speedo

S554 On-Board Computer V With Remote Control

S214 Automatic Stability Control (ASC+T)

S243 Airbag For Front Passenger

S246 Manually Adjust. Steering Column

S260 Side Airbag For Driver/Passenger

S269 BMW Light Alloy Wheel, Radial Spoke 32


Environment And Safety

S305 Remote Control For Central Locking

S345 Chrome Line Interieur

S380 Hardtop-Preparation

S391 Softtop, Dark Blue

S399 Softtop, Electromech. All-Autom.

S801 National Version Germany/Austria

S818 Battery Master Switch

S863 Dealer List Europe

S879 On-Board Literature, German


Other Equipment

S915 Dummy-SALAPA

S940 Special Equipment BMW Individual

S971 Exclusive Package

  • Moderatorzy
Opublikowano

W pakiecie Mtechnic są takie same lusterka jak w innych. Takie lusterka były tylko w M3.

Ja tez mam pakiet chrom i to badziewie na zegarach to na pewno aftermarket, bo widziałem to nawet gdzieś do kupienia i naklejenia.

Dach działa poprawnie jak silniczki nie terkoczą w momencie skrajnych położeń.

Instagram: @kolczasty
Opublikowano
Magiel to nie jest jeszcze jakiś mega wydatek, są droższe rzeczy, np. Fotele czy blacharka. Od siebie dodam jeszcze że zglebiona jest pewnie jakimś gwintem.
Opublikowano

Nie ma gwintu, pewnie jakiś sportowy setup.

Plan jest taki, aby zrobić te ogniska korozji(maska i blotnik), wymienić wnetrze na jeden kolor (najlepiej vadery), radio CD BMW, podnieść trochę zawieszenie(ale nie koniecznie bo to mi pasuje) i seryjne felgi z VIN. Dwydaje mi się, że dużo pracy raczej nie ma.


Ile, według Was, tak realnie jest warta w tym stanie?

Opublikowano
Zapomniałeś jeszcze o maglu i dachu + wielu rzeczach które wyjdą w praniu. Według mnie to 20k to max za ten stan i w perspektywie mieć drugie tyle na podstawowe ogarnięcie auta.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć, szukam swojego BMW E36 (rozważam też E39 lub E46), auto ma być używane okazjonalnie - do jazdy na codzień mam inny samochód. Wcześniej miałem MB W201, ale czas popróbować innej marki. Z moich wymagań to powinien być szyberdach i raczej benzyna.

Mam kilka typów:

1. ten już długo się sprzedaje. https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-e36-325-tds-143km-po-lifcie-dobry-stan-bogate-wyposazenie-CID5-IDSRYVh.html?reason=observed_ad

2. https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-youngtimer-klasyk-e36-limuzyna-alpinweiss-3-oryginalny-lakier-CID5-IDSRXxH.html?reason=observed_ad

3. https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-323i-automat-180000-km-szyberdach-climatronic-4xair-bag-bdb-wersja-CID5-IDT1atU.html?reason=observed_ad

Z góry dziękuję za pomoc :)

Opublikowano
Skoro chcesz benzyne to pierwsze auto bym odrzucił bo to 2.5tds. Pozostałe dwa auta myślę że warto jechać obejrzeć, słyszałem że ten koleś sprzedaje przyzwoite samochody.
Opublikowano
Cześć, szukam swojego BMW E36 (rozważam też E39 lub E46), auto ma być używane okazjonalnie - do jazdy na codzień mam inny samochód. Wcześniej miałem MB W201, ale czas popróbować innej marki. Z moich wymagań to powinien być szyberdach i raczej benzyna.

Mam kilka typów:

1. ten już długo się sprzedaje. https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-e36-325-tds-143km-po-lifcie-dobry-stan-bogate-wyposazenie-CID5-IDSRYVh.html?reason=observed_ad

2. https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-youngtimer-klasyk-e36-limuzyna-alpinweiss-3-oryginalny-lakier-CID5-IDSRXxH.html?reason=observed_ad

3. https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-323i-automat-180000-km-szyberdach-climatronic-4xair-bag-bdb-wersja-CID5-IDT1atU.html?reason=observed_ad

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Wg mojej opini nr 2 wygląda całkiem przyzwoicie, najlepiej podjechać i sprawdzić osobiście, ale z tego co widzę to jest z czego wybrać na placu :wink:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, przychodzę z pytaniem odnośnie skrzyń automatycznych w e36 a mianowicie w compactcie 323ti czy ktoś miał z nią styczność i czy jest warta uwagi czy lepiej odpuścić. Mam kompocika w 1.6 ale tym autem raczej nie da się dynamicznie jeździć. Dodam tylko, ze bardziej mi zależy na samej jeździe a nie na kręceniu bączków pod marketem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.