Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Serio nie wierze, ze nawet na dzikim deszczu ani razu wam nie drgnela noga bardziej niz potrzeba w zakręcie...

No popatrz, ale jakoś... nie.

Raz mnie machnęła sama na mieście dlatego wiem jakie to auto jest nieprzewidywalne. Wyrosłem już dawno z tego, co najwyżej prędkościowo mogę pogonić.

A no i kwestia spalania... 7-10 w trasie? które e36 R6 spali 7 w trasie bo jakoś nie widze kandydatów;P

No 7 to.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Niech im tam i z 5 palą.

Swojej nie wyliczam bo bardzo mało jeździ, ale tak po dotankowaniach i kilometrach wnioskuję, że te 10 to łyka,ale bez przesady nie żadne 15 czy więcej.

ec2Wze6.jpg
  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

 

Jestem nowy na forum, ale przymierzam się do zakupu e36 lub e30 (ale z silnikiem 129KM). Sąsiad ma dwie, jedną kabrio i jednego sedana. I codziennie oglądam je jak idę i wracam z pracy :)

Auto miało by być przez najbliższy rok do codziennego użytku, a potem tylko na wakacje. Auto traktuję trochę jako lokatę kapitału, dlatego poszukuję idealnego egzemplarza motor najlepiej 2.8 (2.5 trochę dla mnie za słaby), sedan/coupe, kolor: granat/czarny/biały. Auto musi być w oryginale i nie może być żadnej rdzy (wyznaję zasadę, że wszystko można zrobić ale jak jest ruda to...) i preferowane nie upalane. Budżet w jakim chciałbym się zmieścić to ok. 20 000 (ale musi "dupę urywać"). Gotówkę będę miał wolną od października, więc jeśli któryś z forumowiczów dysponuje podobnym egzemplarzem i chciałby, żeby trafił w dobre ręce to proszę o info na prv.

A tak swoją drogą co myślicie o tych:

http://allegro.pl/bmw-e36-wzorowy-stan-2-5-192km-i4555329581.html

http://allegro.pl/perfekcyjne-bmw-e36-328i-1997r-m-pakiet-bbs-rc-i4548334115.html

 

pozdrawiam

Bartek

Opublikowano
No popatrz, ale jakoś... nie.

Raz mnie machnęła sama na mieście dlatego wiem jakie to auto jest nieprzewidywalne.

I dlatego jestem zdania, że każdy kierowca powinien popróbować( w bezpiecznych dla auta i otoczenia warunkach )poślizgów itd, własnie po to, aby auto nie było 'nieprzewidywalne', to tylko kwestia naszych umiejętności :)

 

Co do beemek z ogłoszeń, nie wiem czy sedan to taka lokata w przyszłość, chociaż wyposażenie ma idealne :) Mówisz, że 2.5 jest dla Ciebie 'za wolne' hmm... żeby to była różnica 50 koni to się zgodzę, a tu troche momentu więcej w 2.8, ale Twoja sprawa. Budżet masz ciekawy, z takimi założeniami nie pchałbym się w roczniki przedliftowe. Pozdro:)

"Bmw z małym silnikiem jest jak eurofighter bez uzbrojenia" J.C
Opublikowano

W 2.8 przy bardzo delikatnych modyfikacjach spokojnie wykrzesasz dodatkowe 15-20 KM, a wtedy już jest różnica. Zresztą wcześniej miałem citroena xsare coupe 98', jeden z 200 egz. fabrycznie podniesiony ze 163KM do 181KM, dlatego 170 KM w e36 która jest cięższa wydaje mi się trochę mało.

z takimi założeniami nie pchałbym się w roczniki przedliftowe.

Możesz rozwinąć?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jestem nowy na forum, ale przymierzam się do zakupu e36 lub e30 (ale z silnikiem 129KM).
dlatego poszukuję idealnego egzemplarza motor najlepiej 2.8 (2.5 trochę dla mnie za słaby), sedan/coupe, kolor: granat/czarny/biały.

Nie sądzisz, że sam sobie zaprzeczasz? To ma być 129 czy 193 KM?

Konie na papierze to nie wszystko.

2,5 jest dosłownie nieco wolniejsza w sprincie. Więc proponuję się najpierw przejechać i ocenić stan faktyczny, a nie gdybać.

I nie sądzę żeby VTS był szybszy.

I dlatego jestem zdania, że każdy kierowca powinien popróbować( w bezpiecznych dla auta i otoczenia warunkach )poślizgów itd, własnie po to, aby auto nie było 'nieprzewidywalne', to tylko kwestia naszych umiejętności

To nie kwestia umiejętności, bo umieć wprowadzić w poślizg i z niego wyjść to nie jest to samo.

Jak auto Cię zaskoczy to nawet jak masz umiejętności to możesz tylko...zamknąć oczy.

Nie jest to auto do jazdy na codzień. Auto ma przynosić mi radość i być fajne.

Mam gdzieś wręcz śmieszą mnie te pokazówki i próba pokazania może udowodnienia sobie...tylko czego???

Ale to chyba dyskusja bez sensu, która może trwać bez końca, każdy ma swój rozum i swoje wie :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Jestem nowy na forum, ale przymierzam się do zakupu e36 lub e30 (ale z silnikiem 129KM).
Nie sądzisz, że sam sobie zaprzeczasz? To ma być 129 czy 193 KM?

Chodziło mi o to, że jeśli byłby fajny egzemplarz to e30 mógłbym wziąć, tylko chciałbym żeby to była przynajmniej 320. Bo 316 i 318 raczej odpada, a 323, 325, 333 w dobrym stanie to ze świecą szukać.

2,5 jest dosłownie nieco wolniejsza w sprincie. Więc proponuję się najpierw przejechać i ocenić stan faktyczny, a nie gdybać.

ok, może masz rację

I nie sądzę żeby VTS był szybszy.

tu się nie zgodzę, przynajmniej jeśli chodzi o ten egzemplarz który miałem. Na temat standardowego VTS się nie wypowiem bo nie miałem, ale na papierze faktycznie jest wolniejszy:)

Opublikowano

Nie wiem jak to jest wpaść w poślizg na RWD bo z 1,6 trochę ciężko a jak się juz uda zarzucić [BAD] to tylko troszkę i to raczej nic groźnego ale na fwd miałem wiele sytuacji podbramkowych, grunt to nie wpadać w panikę, tylko zachować zimna krew, myśleć! I kontrowac no i ważne żeby nie wciskac hamulca, tylko gaz w deche i niech fwd wyciąga z poslizgu :-) a z RWD to się zobaczy zima, chociaż czytałem różne artykuły o e36 i podobno właściwości jezdne ma na tyle dobre ze ciężko żeby tył wyrzuciło jak się tego nie chce :-)

 

A Cd. Wzmianki o przedlifcie chyba chodziło mu żebyś szukał egzemplarzy z roku 1996+ gdzie zmieniono deskę, gril i przedni zderzak. No i seryjne wyposarzenie też było lepsze.

 

Ze swojej strony polecam sedana, co 4 drzwi to nie 2 :-)

Zielona Bestia E36 sedan: M43b16 1.6 102KM & Corsa 1.4 na podtlenku LPG
Opublikowano
grunt to nie wpadać w panikę, tylko zachować zimna krew, myśleć!

Zanim pomyślisz to będziesz oglądał auto które jedzie za tobą :P. Jeśli nie nauczysz się reagować odruchowo na uciekanie tyłu (szczególnie w zimie) to długo nie pojeździsz. Z zachowaniem zimnej krwi się zgodzę, ale nie widzę innej możliwości nauki tego niż próby wpadnięcia w kontrolowany poślizg na śniegu i wyjście z niego tak, że będziesz to uważał za rutynę. A co do spalania, to mi bierze średnio 8 (w trasie pewnie z litr mniej będzie), więc jak dla mnie to jest dobrze.

Opublikowano
Zakładam Panowie, że wasze e36 kupiliście w salonie, lub od dziadka, ktory jezdzil tylko do kosciola itd..

 

Oczywistym jest, że jak auto było użytkowane wiedzą tylko poprzedni właściciele (ja chociaż mam pewność, że ostatni właściciel (btw mój znajomy) nie wariował i jej nie katował.

 

Serio nie wierze, ze nawet na dzikim deszczu ani razu wam nie drgnela noga bardziej niz potrzeba w zakręcie

 

To uwierz...po incydencie moją byłą m5, noga na zakręcie (w szczególności w deszczu) mi bardziej niż trzeba nie drgnie.

 

A no i kwestia spalania... 7-10 w trasie? które e36 R6 spali 7 w trasie bo jakoś nie widze kandydatów;P no ale zaraz się znajdzie ktoś, kto powie, że nawet 6.5 mu sie udało z górki na autostradzie.. u mnie np spalanie wychodzi 10 w trasie (lpg) i ok 16-17 w mieście ( też lpg ) ale jeżdżę dynamicznie co nie znaczy, że 'pałuje'. :D

 

Mój rekord (jazda jak kapelusznik) wg kompa miałem 6,5 l :mrgreen:

Spokojna jazda przy prędkościach 80 - 100 km/h spalanie miałem w granicach 8 - 9 l.

Wiadomo, że pow 120 km/h będzie min 10l i nie ma zmiłuj :mrgreen:

Opublikowano
Nie wiem jak to jest wpaść w poślizg na RWD bo z 1,6 trochę ciężko a jak się juz uda zarzucić [bAD] to tylko troszkę i to raczej nic groźnego

Jak masz słabe opony to bardzo łatwo zarzucić, dobre opony to podstawa w RWD

w zimie zawsze się jakoś ostrożniej jeździ, najbardziej zaskakujący okazuje się deszcz

niby się dobrze trzyma, próbujesz wszystko ok, a jak nie będziesz chciał to wtedy Ci tył poleci :P

 

co do spalania to jak się postaram w trasie zrobię ok 6l w 1.6

a w mieście hmm, od 10 do 13l

Opublikowano

Witajcie po raz kolejny.

Czytam i czytam cały czas na temat E36 i co raz większy mam mętlik w głowie. Powiedzcie mi, czy rzeczywiście e36 nie nadaje się jako jedyne auto do poruszania się? Dużo osób z Was piszę, że to jest auto na weekend do "wyszumienia" się lub tym podobne. Ja potrzebuje autka, którym będę jeździł na codzień i co raz mniej jestem przekonany do e36.

Co myślicie o e36 323i lub 328 w compacie? Otóż ich jest najwięcej i mają najniższą cenę, więc liczę że najłatwiej będzie mi znaleźć zadbany model. Co nie znaczy, że nie szukam sedana (funkcjonalny) i coupe (najładniejszy).

 

Czy 323i jest tak samo opłacalny jak 328 ? 325 dużo pali ale jest najwytrzymalszy, a między 323 i 328 nie ma dużej różnicy w przyśpieszeniu ale za to jest delikatna w spalaniu.

 

I jeszcze jeśli chodzi o zimę to da się tym jeździć spokojnie? Od razu mówię, że nie szaleje za kierownicą, nie latam bokiem i nie mam zamiaru "strzelać" ze sprzęgła żeby tracić trakcje. Duży silnik jest mi po to, że uważam że samochód jest tym bezpieczniejszy gdy ma zapas mocy pod pedałem niż jej nie ma.

 

I ostatnie 2 pytanka: Czy znajdę do 10 tysięcy z gazem 323i lub 328 (najlepiej sedan), która będzie nadawała się do jeżdżenia czy lepiej kupić tańszą ale ze zdrową budą i zrobić wszystko ale wiedzieć, że zrobione?

 

Jakie mogę otrzymać spalanie gazu w 323i na trasie- autostrada przez 14 kilometrów bez zbędnego zapierdzielania? Czy w 13- 14 litrach gazu się zmieszcze?

Opublikowano

ja tam jeżdżę e36 na co dzień i sobie chwalę. 323/328 bardzo dobry wybór. Ja bym się raczej skłaniał ku 323 (2.5 170km) gdyż znaleźienie 328 w ogarniętym stanie, to rzecz nie najłatwiejsza.

 

a co do nadwozia, polecam sedana czy nawet kombi jak będziesz jeździł na codzień, co 4 drzwi to 4 drzwi ;) czasami trzeba coś przewieść i kogoś i niewyobrażam sobie żebym musiał wychodzić z samochodu i siedzenie uchylać, żeby ktoś wszedł. Samochody 2 drzwiowe są mało praktyczne na co dzień.

Zielona Bestia E36 sedan: M43b16 1.6 102KM & Corsa 1.4 na podtlenku LPG
Opublikowano

Chyba nie było compacta 328 seryjnie

Compact ma bardzo mały bagażnik, weź to pod uwagę. Do tego chcesz gaz, z bagażnika Ci nic nie zostanie.

Pozostaje tylko sedan lub kombi. Rozmiarowo wybrałbym kombi.

W kompakcie najbardziej podoba mi się retro deska rozdzielcza :D

Opublikowano

A zmieszczę się z tym spalaniem na poziomie 13- 14, no góra 15 litrów gazu?

Wcześniej miałem peugeota 306 z silnikiem 1.9 ~70KM i średnio przejechanie 100 km w Warszawie kosztowało mnie 50 złoty. Bo niestety przez pierwsze półtora roku jedyne fundusze jakie mam to około 1200 złoty, z czego muszę opłacić telefon, pożywienie oraz treningi. No ale wiadomo, że trzeba kasę odkładać żeby w wypadku niespodziewanego wydatku, jak naprawy czy OC (bardzo niespodziewany wydatek :) ), mieć z czego pokryć je.

Opublikowano

325 ani 328 nie było w compact...było natomiast 323ti. No chyba, że swap.

Spokojnie e36 nadaje się do codziennego użytku.

Spalanie pomiędzy 323, 325 i 328 nie powinno być odczuwalne dla kieszeni. No chyba, że będziesz robił naprawdę spore przebiegi.

Co do zimy...spokojnie to nie m5 - tam panowanie nad maszyną było ciężkie (315 PS bez kontroli trakcji :wink:) ale tutaj...zaledwie 170 - 193 PS. Zimowe opony + zdrowy rozsądek i ze spokojem dasz radę :)

Jeśli chodzi o Twój budżet - obojętnie jaki silnik byś nie wybrał to bierz pod uwagę, że prędzej czy później może być coś do zrobienia więc lepiej mieć odłożone trochę gotówki.

Opublikowano
Posiadam 323i z sekwencją staga 300 i przy takiej normalnej jeździe bez ciągłego butowania pali 12litrów, najlepszy wynik to jak jechałem z teściami wyszło mi 10 litrów :mrgreen:
Opublikowano

O to świetnie :) No ja też raczej butował nie będę bo zamiaru nie widzę :) Jeździć umiem całkiem dobrze, a chwalić się brawurą nie wypada :P

 

Jaka instalacja jest dobra do takiego 323i oraz jaki orientacyjny koszt jest tego? Nie chcę na niej oszczędzać, a chcę mieć pewność że mam na prawdę dobrą i dobrze dobraną instalacje do samochodu

Opublikowano
Tak pisałem o umiejetnosciach i szkoleniu się, a dzis dzwona wywaliłem własnie poprzez nieumiejetne wyjscie z poslizgu ... ehhhhhh e36 to jednak dosyc nieprzewidywalne auto ;p i podpisuje sie nogami i rekami pod tym co kto napisal o jezdzie na mokrym... niby wszystko dobrze niby sie panuje a nagle leci jak na lodzie..
"Bmw z małym silnikiem jest jak eurofighter bez uzbrojenia" J.C
Opublikowano

Ja mam instalkę na sterowniku Staga jak wspomniałem, do 3tyś powinieneś się zmieścić w instalce z dobrymi gratami.

Tylko znajdź ogarniętego gazownika i regularnie ją serwisuj :wink:

Opublikowano
Tak pisałem o umiejetnosciach i szkoleniu się, a dzis dzwona wywaliłem własnie poprzez nieumiejetne wyjscie z poslizgu ... ehhhhhh e36 to jednak dosyc nieprzewidywalne auto ;p i podpisuje sie nogami i rekami pod tym co kto napisal o jezdzie na mokrym... niby wszystko dobrze niby sie panuje a nagle leci jak na lodzie..

 

Widzisz Jafet trzeba słuchać starszych kolegów :wink: A tak na serio to szkoda :cry: Mocno dostała ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak pisałem o umiejetnosciach i szkoleniu się, a dzis dzwona wywaliłem własnie poprzez nieumiejetne wyjscie z poslizgu ... ehhhhhh e36 to jednak dosyc nieprzewidywalne auto ;p i podpisuje sie nogami i rekami pod tym co kto napisal o jezdzie na mokrym... niby wszystko dobrze niby sie panuje a nagle leci jak na lodzie..

No pisałem przecież, ale byłeś tak pewny siebie, no cóż.Nigdy nie można być pewnym, masz na to najlepszy przykład.Niestety smutny przykład.

Trzeba mieć dystans do swoich umiejętności,auta którym jeździmy, nawet jeżeli znamy je baaardzo dobrze i warunków na drodze.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Jako, że to mój pierwszy post - Witam serdecznie wszystkich :D

 

Powoli zaczynam się zastanawiać nad zmianą samochodu - wreszcie postanowiłem wybrać sercem, a nie kalkulacją i wybór padł na E36 Cabrio.

 

Mam troszkę czasu, zanim uzbieram potrzebne pieniądze - na start powiedzmy, że miałbym około 10tyś. złotych na zakup samochodu, oraz za załatwienie wszystkich formalności po zakupie - wiadomo, rejestracja, podatek, itp.

 

Jako, iż nie zależy mi na ogromnej mocy, lataniu bokiem, czy męczeniu samochodu - najbardziej odpowiedni wydaje się dla mnie silnik benzynowy 1.8, 140km.

Zależałoby mi również na tym, aby samochód był wyposażony w instalację gazową - wiadomy powód, oszczędność.

Wymagań względem wyposażenia nie mam ogromnych - abs, wspomaganie kierownicy, 2 poduszki, elektryczne szyby, klimatyzacja i byłoby miło, gdyby na pokładzie była skórzana tapicerka - krótko mówiąc, 99% E36 Cabrio, jakie są na allegro ma wszystko to, co potrzebuje.

 

Chciałbym się od Was dowiedzieć - na co zwrócić głównie uwagę przy zakupie tego samochodu, z tym motorem.

 

Wiem, że sztywność nadwozia w przypadku cabrio jest dużo niższa i poważniejszy wypadek praktycznie eliminuje to auto pod względem bezpieczeństwa.

Najłatwiej to będzie sprawdzić poprzez szpary w miejscu łączenia np. drzwi, czy jakoś inaczej?

 

Druga sprawa - dach, jest jakiś łatwiejszy sposób, niż podjechanie na myjkę ciśnieniową i ,,umyciu'' dachu ;) ?

 

Na co jeszcze zwracać uwagę w przypadku tego modelu, jakie są bolączki tego auta, najczęstsze usterki, itp?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ten dział..tu wrzucamy konkretne oferty z vin-em, załóż taki temat w dziale E36 albo ładnie poproś admina na pw o przeniesienie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z tylnym napędem bez kontroli trakcji w deszczu, a tym bardziej na śniegu nie ma żartów. Za mocno nadusisz i miota nim jak szatan :twisted: Trzeba uważać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.