Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drogich ? Nie wyobrażam sobie kupna 325i czy 328i poniżej 10 tys. zł (mówimy tu o zadbanym egzemplarzu).

Tak jak mówi kolega Cichy i Hejner, cena pomiędzy 1.6 czy 1.8 a 2.5 czy 2.8 to przepaść.

2.5 i 2.8 są również droższe w serwisowaniu. Głupia sonda do mojej kosztuje ponad 600 zł (x2 = 1200 zł).

Poza tym jeśli ktoś ma sprawne i zadbane auto to nie sprzeda go za 5 tys. zł :wink:

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sam jakieś 3 tygodnie temu szukałem e36/e46/e39 i ugadalem się z kolegą z forum 3er na jego e36 sedan techno Violet 2.8 pełny mpak itp za 15k. Jednak koledze nie udało się zorganizować innego auta na urlopowy wyjazd i musiał jechać swoją, a mi z kolei nie pasowało zjeżdżać do polski w innym terminie. Wszyscy mi mówili 15 tys. za tak stare auto (98r) itp, a ja mówię że za zadbany egzemplarz e36 w tym wyposażeniu i silniku to dobra cena. Trochę szkoda, że nie udało się z kolegą dokończyć transakcji i obejrzeć dobrego auta. Z tego wszystkiego kupiłem e46 3.0d i tez jestem zadowolony, ale to już nie ten sam klimat co starsza siostra.
Opublikowano

325 z linka fajna, ale to niestety też już nie oryginał... dla kogoś kto może dać tyle za e36 dodatki w stylu ringow, zenonow z allegro itp to raczej odstraszacz niż wabik. No i ta dokładana klima która nie działa ale można sobie ją zmontować do końca..... samemu.

 

Wóz za tą cenę powinien być w oryginalnym stanie ewentualnie z jakimiś ratytasamj jak ori black helle lub inne.

 

Dla fana takie auto nie ma wartości auta w fabrycznej specyfikacji, dla małolatów może być ok.

 

Co do dużych opłat za sprowadzenie e36 s duzym motorem z zagranicy to nie wiem kto wam bajek naopowiadal, UC bierze cenę z eurotaxu a te na e36 sa smiesznie niskie, nawet na m3, koszt rejestracji nie jest więc wysoki.

 

Co do znalezienia ładnego okazu, zgodzę sie takich e36 jest mało bo takie wiekowe ale zadbane auta z Niemiec juz wyjechały do nas albo na Litwę itp. Pozostałe sa juz dawno na niemieckich zlomach.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Moderatorzy
Opublikowano

Faktem jest, że co oryginał to oryginał :wink: Też lubię to co fabryczne,to zresztą widać :wink: .

Co do sprowadzenia to bajki, nie bajki i zależy ile dla kogo znaczy mało, a ile dużo :mrgreen:

Owszem wg eurotaxu samochody są o śmiesznych wartościach, ale...

jeżeli policzono mi cło od 5700zł to wyniosło ono niecałe 1100zł do tego recykling daje nam 1600zł. Pytam się, a gdzie reszta???

Cały proces rejestracyjny (wszystkie opłaty,tłumaczenia etc.) licząc wszystko do kupy wyniósł ok. 2500+polisa OC i robi nam się 3000.

Mało???

PS.Przypominam,że polisa OC od poj. 2,5 jest dużo wyższa niż od 1,6 czy 1,8 i jeszcze na BMW dochodzi zwyżka bo to samochód podwyższonego ryzyka :mad2:

Co do znalezienia ładnego okazu, zgodzę sie takich e36 jest mało bo takie wiekowe ale zadbane auta z Niemiec juz wyjechały do nas albo na Litwę itp. Pozostałe sa juz dawno na niemieckich zlomach.

Prawda!!!

Jeszcze stoi trochę tego gdzieś po krzakach i do oddania za kilka euro-niestety często nie na chodzie.Smutne :(

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Witajcie. Poszukuje BMW, najlepiej 323i z instalacją gazową. Na zakup mam przeznaczone 10 tysięcy na dzień dzisiejszy i w tej cenie już z gazem. Dlatego rozglądam się za samochodami z założonym gazem bo wiem, że za 7 tysięcy nie znajdę nadającej się do jazdy e36. Myślałem nad 328 lecz niestety dużo większe ubezpieczenie mnie wyniesie, a potrzebuje zapasu mocy tylko i wyłącznie na to by wyprzedzić jakiś tir na trasie. Samochód nie będzie ani upalany, ani nie będzie latał bokiem. Ma tylko być do bezpiecznej jazdy po trasie, w miarę ekonomicznej i z zapasem mocy (kompleks po poprzednim samochodzie, gdzie nie raz zaglądałem śmierci w oczy podczas wyprzedzania).

 

Zauważyłem taki model, możecie mi powiedzieć coś na jego temat?

http://allegro.pl/bmw-e36-323i-coupe-2-5-m-pakiet-1998r-lodz-i4572915786.html

Opublikowano

O kurde :) nie zauważyłem :) Co nie zmienia faktu, że dobrze złożony.

 

A znajdę w tej kwocie z gazem coś sensownego? I w ogóle jak się sprawuje ten motor z gazem? Ogólnie widziałem, że sam ten samochód ma dobre opinie, ale nie wiem jak się sprawuje z gazem.

Opublikowano

jeżeli chodzi o OC to znaczenie ma nawet gdzie mieszkamy :) ja mam zniżkę bo mieszkam w miejscowości o małym ryzyku kolizji :D

 

a sprowadzanie BMW nawet o wartości właśnie 5-6k i motorem 2.5 to droga sprawa. rejestracja typowej 1.6 to już koszt około 1200-1500, a oni policzą z 6k 20% to dochodzi 1200zł czyli już mamy 2500 :) + wymiana oleju, filtrów, OC, przegląd to 3.5k, a kupując krajowe 2.5k to zmiescimy się w 1k z wymianami eksploatacyjnymi. Do tego jeżeli sprowadzimy a coś wyjdzię do naprawy, to kupiliśmy samochód za 2k euro = 8k zł + opłaty = 11.5k + możliwa awaria czegoś tam, lub kupno opon, czy tam coś jeszcze zazwyczaj trzeba włożyć = 13k.

Zielona Bestia E36 sedan: M43b16 1.6 102KM & Corsa 1.4 na podtlenku LPG
  • Moderatorzy
Opublikowano

A w którym prawie 20 letnim samochodzie nie ma nic do naprawy?

Owszem kupując w kraju koszt rejestracji jest mniejszy.Tylko trochę dziwnie to pojmujesz bo jak ktoś przyprowadzi to logiczne, że koszta muszą się zwrócić i nikomu się prezentów nie robi.

Również UC nie liczy cła wg. wartości pojazdu tylko tego jak mają oszacowane w książce eurotaksu.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

No ja wiem, że zależy to od miejscowości ale w Warszawie dla 323i wynosiło około 800 złoty, a dla 2.8 było to 1200 zł. Jest różnica, a nie jestem typem rajdowca czy wariata typu frog (ten od rajdu w Warszawie) więc nie będzie mi przeszkadzał brak tych 20 konii. Zależy mi tylko na bezpiecznym wyprzedzaniu innych pojazdów jak się nadarzy możliwość. Nienawidzę jechać za tirem czy autobusem w trasie, gdyż nie widzę co się dzieje przed nim i nie mogę wcześniej zareagować.

Co prawda nigdy nie jeździłem tył napędem bo niestety żadnego BMW nie miałem do testowania, ale jeździłem duża ilością samochodów- głównie tył napęd, quattro, takie co miały więcej koni niż nawet 2.8. Ciężko jest się przestawić na tył napęd? Wiem, że na początku to będę na pewno ruszał jak emeryt, żeby nie poleciał bokiem na zakręcie :)

 

Powiedzcie mi proszę tylko, szukać 2.3 w benzynie do 7 tysięcy (zakładając że instalacja to 3) czy szukać z gazem za 10 ?

 

Jeszcze zauważyłem te dwie:

- http://gielda.autocentrum.pl/bmw-323-bmw-e36-323i-96r-coupe-2-5-170hp-C34264458.html - co o tym sądzicie? Trochę dziwne, że instalacja założona pół roku temu i auto idzie do żyda. Poza tym nie wiem czy nie był upalany. Dużo wyświetleń i wciąż jest.

- http://olx.pl/oferta/bmw-328-coupe-CID5-ID6rn6p.html#8ff380d08e - tutaj zaciekawiło mnie, że jest radio seryjne, a to rzadki widok. Niestety ruda wychodzi na klapie, więc pewnie był walony.

 

co o tych autkach sądzicie?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Po pierwsze 323 to jest silnik 2,5 litra. Nie ma silnika 2,3 bo nigdy takiego nie wyprodukowano.

Ubezpieczenie będzie niższe bo to przedział 2050-2549 cm3.

Z ubezpieczeniami jest tak, że....za pojemność 2500 cm3 płacę większe OC niż za 4700 cm3. Paranoja :?

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Znów gafa z tym 2.5 :) Myli mnie cały czas to 323 :)

 

Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na to pytanie :P Ale żeby nie było spamu, nowe myśli mi do głowy wpadły:

1) Czy warto brać np. niemiecki już po opłatach ? Nie ma z tym żadnych problemów? Chociaż chyba takie BMW powinno być droższe, bo oprócz kupna (gdzie cena jest porównywalna z Polską) to jeszcze dochodzą te opłaty które nie są niskie

2) Czy na oględziny warto jechać z mechanikiem, żeby ocenił stan auta czy może pojechać do stacji diagnostycznej tym autkiem?

3) Tak orientacyjnie ile może kosztować taki mechanik do oględzin albo gruntowne sprawdzenie na stacji diagnostycznej ? Bo nie wiem czy to się opłaca przy samochodzie o tej wartości

  • Moderatorzy
Opublikowano

Sam powinieneś wiedzieć co i za ile chcesz kupić. Dziwne są pytania za ile kupić i pokażcie palcem które. Nie lubię takich pytań. Jak Ci się podoba to podejmnij decyzję i kup albo nie.

Nie możesz wymagać żeby tak stare auto było pozbawione korozji.Zawsze coś tam się gdzieś znajdzie.

Ta 1 jakoś wygląda. Chociaż po 3 zdjęciach ciężko cokolwiek powiedzieć prócz tego że ma ringi których nie lubię.

Na temat tej drugiej nawet się nie wypowiem :mrgreen: .

 

Samochód sprowadzony przez handlarza będzie praktycznie po załatwieniu wszelkich formalności.Dostaniesz dokumenty potrzebne do rejestracji (zapłacisz tylko recykling :mrgreen: bo nikt tego z handlarzy nie płaci) i udasz się z tym wszystkim zarejestrować furmankę. Rejestrujesz praktycznie tak samo jak już zarejestrowany w kraju tyle, że masz dużo dokumentów.

Samochód będzie już po odprawie celnej, bo na to są tylko 4 dni.

Jak chcesz to zagadaj z jakimś mechanikiem i za niewielkie pieniądze Ci spojrzy. Za ile? Zapytasz się go to się dowiesz ile bierze. Na jakąś diagnostykę warto jechać nawet po to żeby spojrzeć na spód auta i mechanikę pod spodem(zawieszenie, wycieki itp). Za wjazd na diagnostykę zapłacisz ok. 50 zł.

A auta i tak nikt nie prześwietli i nikt nie powie, że za tydzień zepsuje się to czy tamto.

PS. E36 jest bardzo narowiste, nerwowe i w każdej chwili możesz się czuć zaskoczony.Trzeba być tego świadomym, że takie coś jak 323 drze do 100 w 8 sekund :D

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Skoczek135, najlepiej to wpierw powyszukuj sobie jakieś egzemplarze co Cię interesują, weź nr Vin do właścicieli i wrzucaj tutaj:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44

To taka 1 selekcja, ale trzeba pamiętać, że dostaniesz tylko sugestie, uwagi, a nie konkretną decyzje warto czy nie.

Co do mechanika/diagnosty to ciężko ocenić co lepsze, ale jeśli jesteś zupełnie zielony w autach to chyba lepiej mechanika :cool2:

Opublikowano

akurat, to że rdza wychodzi na tylnej klapie to nie znaczy, że walony ;) e36 tak ma że ruda wychodzi z wiekiem na tylnej klapie, progach, błotnikach nawet na rantach przedniej maski. Ale warto unikać rudej ;)

 

a cd. OC za mesia 2.3 z full znizkami na moim zadupiu w PZU płaciło się coś koło 700zł, za e36 316i z full znizkami + NW w allianzie 450zł, Corsę 1.4+LPG 420zł w HDI hehe :P więc wcale tak strasznie te OC nie są drogie na małych pojemnościach.

Zielona Bestia E36 sedan: M43b16 1.6 102KM & Corsa 1.4 na podtlenku LPG
Opublikowano

PS. E36 jest bardzo narowiste, nerwowe i w każdej chwili możesz się czuć zaskoczony

 

Oj tak :mrgreen:

 

A w którym prawie 20 letnim samochodzie nie ma nic do naprawy?

 

Dokładnie. Jeśli nawet na daną chwilę nie ma nic do zrobienia, trzeba liczyć się, że prędzej czy później coś tam może być do wymiany. To nie są nowe auta.

 

Odnośnie OC do 328i: w 2013 r. miałem ze zniżkami 60% - 560 zł (AXA), obecnie mam 610 zł (AXA).

Opublikowano (edytowane)

ale ładna sztuka, normalnie się zakochałem :P tylko gdzie klima? ;x

 

http://allegro.pl/bmw-e36-320i-95r-m-pakiet-mega-stan-60-zdjec-i4433434430.html

 

a te z klimą, w piękniejszym kolorze, ale jakiś straszący wydech i motorownia to już R4

 

http://allegro.pl/bmw-318i-116ps-m-pakiet-alcantara-szyber-z-niem-i4572341450.html

Edytowane przez SongoE36
Zielona Bestia E36 sedan: M43b16 1.6 102KM & Corsa 1.4 na podtlenku LPG
Opublikowano
Dlatego rozglądam się za samochodami z założonym gazem bo wiem, że za 7 tysięcy nie znajdę nadającej się do jazdy e36. l
warto dodać 2.8. Bo ja sprzedaję właśnie swoją za tzw. okazyjną cenę poniżej 7 tys a nadaje sie do jazdy to mało powiedziane ;P Sam sie zastanawiam czy nie dać wyzszej ceny bo to aż podejrzanie wyglada i sam bym nie spojrzal na e36 poniżej 7 tys jesli chodzi o R6. No ale moja akurat jest po swapie i jakby dobrze nie byl wykonany itd, to cene obniża sam jego fakt - niestety, bo uważam, że auto w lepszym stanie niż wiele 'oryginałów', no ale takie życie. Nie reklamuje sie jednak i nie polecam Ci jej, bo z tego co widze jestes na etapie bmw e36 R6 i ekonomia, a to się gryzie w jednym zdaniu, zwlaszcza w przypadku ( moim ) m50b25 bez vanosa ;) ale coś za coś, życzę powodzenia w poszukiwaniach :) pozdro

Edit: i jeżeli myślisz, że Twoje wymarzone e36 za ktore dasz górkę złota nigdy nie paliło gumy, mylisz się :D 99% e36 r6 i coupe 'paliło laczka' w taki czy inny sposob, a jeżeli ktoś nie probował pójść bokiem albo zerwać przyczepność od tak swoją bmw niech pierwszy rzuci kamieniem;D

"Bmw z małym silnikiem jest jak eurofighter bez uzbrojenia" J.C
Opublikowano

Edit: i jeżeli myślisz, że Twoje wymarzone e36 za ktore dasz górkę złota nigdy nie paliło gumy, mylisz się :D 99% e36 r6 i coupe 'paliło laczka' w taki czy inny sposob, a jeżeli ktoś nie probował pójść bokiem albo zerwać przyczepność od tak swoją bmw niech pierwszy rzuci kamieniem;D

 

No to rzucam tym kamieniem :8)

Nigdy nie paliłem laczków, bokiem też nie latałem, tyłem owszem próbowałem zarzucać na śniegu na wielkim parkingu, sprawdzając jak auto się zachowuje w poślizgu i tyle.

 

z tego co widze jestes na etapie bmw e36 R6 i ekonomia, a to się gryzie w jednym zdaniu

 

Wystarczy dostać z LPG więc wtedy masz ekonomię. Ale czy warto pchać się w gaz ? To tylko R6 więc nie spali Ci nie wiadomo ile.

Jak dużo śmigasz i spalanie w mieście na poziomie 12 - 14l (trasa 7-10 l) to dla Ciebie za dużo to tak jak mówi Jafet7.

Opublikowano
Zakładam Panowie, że wasze e36 kupiliście w salonie, lub od dziadka, ktory jezdzil tylko do kosciola itd.. Serio nie wierze, ze nawet na dzikim deszczu ani razu wam nie drgnela noga bardziej niz potrzeba w zakręcie... nie miałem na myśli głupiego stania w miejscu i palenia gumy na 2 biegu zeby wioska biła brawo :P A no i kwestia spalania... 7-10 w trasie? które e36 R6 spali 7 w trasie bo jakoś nie widze kandydatów;P no ale zaraz się znajdzie ktoś, kto powie, że nawet 6.5 mu sie udało z górki na autostradzie.. u mnie np spalanie wychodzi 10 w trasie (lpg) i ok 16-17 w mieście ( też lpg ) ale jeżdżę dynamicznie co nie znaczy, że 'pałuje'. :D
"Bmw z małym silnikiem jest jak eurofighter bez uzbrojenia" J.C
Opublikowano

R4 tez nie są zbyt ekonomiczne:

 

Miasto około 10-12

Trasa około 7-8

Średnio około 9-10

 

Co najmniej tak mi pali ale nie deptam do dechy :-)

Zielona Bestia E36 sedan: M43b16 1.6 102KM & Corsa 1.4 na podtlenku LPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.