Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie dopiero wróciłem od kolegi, działalismy przy mojej małej od godz 19, na pierwszy rzut poszły wszystkie filtry nowe mann, plukanka silnika liqui moli, i zalany nowy olej Motul X CESS 5W40. przeszedłem dziś z castrola 10w40. zobaczymy co to będzie. następnie zabralismy się za obydwie podpory wału, mam wal 3 częściowy. wal rozebrany, mamy środkową cześć na zewnątrz i tu był problem, ponad godzinę czasu meczylismy się żeby te podpory wybić, prasa 12 tonowa ponad godzinę czasu nam pomagała i wkońcu się udało. też mieliście z tym taki problem? teraz mam pytanie, 1 podpora ma zawleczke, i taka blaszke, trzeba to zdemontować żeby dopiero walczyć z podpora, co prawda z ta blaszka było równie dobrze pracy bo ni cholery nie chciała wyjść. po założeniu łożyska i pierwszej podpory na prasie, zakładamy spowtorem ta blaszke, i zawleczke ale przy kręceniu podpora ta blaszka kręci się w tej gumie podpory, powiedzcie czy tak ma być? ta blaszka zabezpieczająca ma się kręcić czy ma być nie ruchoma? delikatnie się ta blaszka wygiela przy demontażu i zdziwiłem się że nie ma jej razem w zestawie z podpora. może występuje jako osobny element? można ją dostać? swoją droga łożyska w podporach miały luz, ale sama ta guma była w kiepskim stanie, zwłaszcza w tej drugiej podporze, guma była dosłownie rozerwana w sporej części.
Opublikowano
Nie wiem o jakiej blaszcze i zawleczce piszesz. Co najwyżej jest tam blaszana podkładka w kształcie miseczki i pierścien osadczy Segera. Wszystko się kreci razem z wałem - tak ma być. Lub w twoim przypadku jeśli wał trzymasz w rękach a kręcisz podporą to ta 'blaszka' powinna być nie ruchoma - opiera sie ona o wewnętrzny pierścień łożyska. Jeśli się kręci to najprawdopodobniej źle założyleś podpore - odwrotnie.
Opublikowano

ok temat właśnie zakończony, podpory na swoim miejscu, wał złożony, głośne dudnienie i walenie miedzyy 2200 a 2500 obrotów podczas przyspieszania zniknęło, ostre walenie przy pedale gazu w podłodze na ostrym zakręcie w prawo (tylko w prawo) również zniknęło, natomiast czuć jakby delikatne drganie wału przenoszące się na bude podczas przyspieszania do 3 tyś obr, ale jest to delikatne bardzo, może wał jakoś inaczej minimalnie ułożony niż był???

PS co do oleju wpomnianego wyżej, wczoraj wymieniony z Castrola Magnatec 10W40 na Motul X CESS 5W40, silnik chodzi ewidentnie ciszej i łagodniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.