Skocz do zawartości

E36 318TDS - przegrzal sie silnik ?


maniek8112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Otoz jakis czas temu pojawil sie problem z ''gazem'' . Podczas jazdy po rownej nawierzchni z ta sama predkoscia - obroty powinny stac w miejscu a predkosc nie zmieniac sie . Mimo to czasem cos przerywalo na sekunde i mozna bylo odczuc spadek predkosci . PRzy osterj jezdzie nic sie nie dzialo

 

Kilkia dni temu cos zaczelo sie dziac niedobrego pod silnikiem , a wlasciwie cos zatrzelo sie trzaskac (metalowego) pierwsza mysl przyszla ze cos z wydechem nie tak ale po chwili wszystko ok a pogoda nie sprzyja badaniu podwozia wiec zostawilem to na cieplejsze dni . Dzisiaj zauwazylem ze gaz zacial sie na ok 2500 obr i po chwili wrocil na miejsce wydajac przy tym kolejne niepokojace dzwieki . Postanowilem nie czekac z tym bo szkoda auta . Wszedlem pod samochod i kolega nacisnal gaz (kolega twierdzi ze lekko nacisnal gaz) nagle auto chodzilo na max obrotow robiac chmure jakbym palil gumy tylko ze dym byl calkowicie czarny . Po kilku sek obroty spadly i wylaczylem silnik i zostawilem do ostygniecia . Po kilku godzinach przejechalem sie aby sprawdzic czy wrocilo do normy jak wczesniej - nie przekraczalem 2k obrotow bo nie wiem cos sie nie uszkodzilo . Przy ok 2000obr w gore cos gwizda jakby gdzies uciekalo powietrze ale pod spodem nic nie widac i nie wiem gdzie szukac przyczyny .

 

Wiem ze najlepiej oddac auto do mechanika ale juz wiele razy oddawalem i dodam ze w wiekszosci wypadkow poradzilem sobie z usterka dzieki waszej pomocy i do tej pory nie mam z poprzednia dolegliwoscia problemow - a mechanik robiac jedno (o ile dobrze zrobi) rozwala drugie

Przy poprzedniej naprawie byl sciagany rozrzad - nie wiem czy ma to cos wspolnego

 

Z gory dziekuje na nakierowanie mnie na rozwiazanie problemu badz nie danie sie naciagnac na naprawy ''ktore nie mialy miejsca'' ale niby byly zrobione (zdarzylo mi sie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny dym wskazuje prawdopodobnie na jakąś usterkę turbo, czasami olej z turbiny przedostaje się do silnika i auto chodzi na max obrotach do momentu aż nie zje całego oleju i padnie... Jak słychać niepokojące dźwięki jak najszybciej do mechanika, nie wolno czekać co się stanie dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z dodaniem postu jestem nowy na tej stronie:( zalogowałem sie liczac na pomoc od wielbicieli tej marki:).. otoz posiadam 318tds compact problemy z zapalaniem ciezko palił ten pierwszy raz pozniej ok dalem do mechanika liczac na to ze to pompa wtryskow grzebał 3tyg i nie mogł dojsc poczym doszedł do wnisku ze słaba kompresja na cylindrach 16bar wiec moze to byc pierscienie glowica albo ...??? postanowiłem wymienic sam cały silnik bo mam jako takie warunki juz mam rozebrany przod teraz mam pytanie czy skrzynie tez musze wyjac czy da sie bez wyciagania???? i moze jakies uwagi i porady bym był bardzo wdzieczny????? dziekowac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba skrzyni wyciagac,ona oprze sie o drążek stabilizatora.

Tak jak BUMA TEAM pisze-wyjdzie górą,jest krótki,wiec w strone przedniego pasa i do góry.

Mechanik,który mierzył komresje powinien jednoznacznie Ci określic czy to wina pierscieni czy głowicy-robi sie próbe olejową i wtedy to wychodzi.

Mielone-dym z oleju z turbiny jest raczej niebieski,a ten przy "chorobie wściekłego diesla"-jasny. Natomiast czarny dym świadczy o nadmiarze paliwa.

maniek8112-obstawiałbym pompe-nastawnik lub zacinający sie tłokorozdzielacz.

Podłącz pod kompa i sprawdź dawke oraz ew.błedy.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mwchanik robił probe olejowa i stawiał na głowice czy tam zawory niesczelne, pod komputer tez podpinał i bylo ok pompa tez sprawdzona, doszłem do w niosu ze kupie silnik cały sprawdze kluczem pomiarowym cisnienie wiem ze powinno byc 25-32 bar wiec powinien byc ok jak myslicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina wykrecona i juz sie chyba do niczego nie nadaje .

 

http://images49.fotosik.pl/1837/a3565db927fb34aemc.jpg

http://images33.fotosik.pl/601/26657f7348d29ef9mc.jpg

http://images41.fotosik.pl/1980/0ed7a8535c95aba4mc.jpg

 

Doradzcie co trzeba sprawdzic i wymienic przed zalozeniem nowej turbiny zeby nie siadla jak ta w krotkim czasie bo jednak turbo troche kosztuje .

 

Kolege prosze o zalozenie swojego tematu

 

Dodam iz byla wymieniana pompa wspomagania i od tamtego czasu pojawialy sie te przerwy , czy cos jest po drodze co moglo zostac uszkodzone i byc skutekiem zalatwienia turbiny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mielone-dym z oleju z turbiny jest raczej niebieski,a ten przy "chorobie wściekłego diesla"-jasny. Natomiast czarny dym świadczy o nadmiarze paliwa.

Jednak turbina, wiem bo miałem to samo :8)

Jeżeli chcesz się cieszyć długo nowym turbem musisz pamiętać aby na zimnym silniku nie wkręcać auta na wyższe obroty, po dłuższej jeździe poczekać min około 30 sekund na ostygnięcie turbo i wtedy gasić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mielone-zwracam honor :oops:

Hmm..może przy wymianie pompy wspomag.był zdemontowany układ dolotowy i wpadło coś.. Musisz wyczyścic cały dolot,ic.,do tego nowy filtr powietrza i świeży olej.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina po regeneracji , oleje filtry wymienione a nadal szarpie przy rownomiernej jezdzie i faluje na obrotach az sie nie zagrzeje czego wczesniej nie bylo

 

Przytrzymalem na 3k obrotow i puscilem gaz i na ok 3 sek silnik nadal pracowal na tych obrotach i w dodatku chyba cos sie tlucze w silniku (moze na sile szukam problemu)

 

I pytanki czy cos trzeba ustawiac po takiej awarii czy wystarczy wymienic turbine i zalozyc nowa i koniec roboty?

 

Co do dbania o turbine to ZAWSZE dojezdzam do miejsca na malych obrotach (do 2000) pozniej wysiadam wypalam pol papierosa gasze i ide do domu . Nie ma mowy o pracy w zlych warunkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie ustało-mam nadzieje?

To jednak nie obedzie się bez podpięcia do kompa..

Jeszcze jedno-czy te szarpania obrotów zaczęły się po tym demontażu/montażu rozrządu? Czemu był rozrząd rozpinany?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie nie ustalo bo mechanik powiedzial ze musi sie wypalic wiec poki co czekam

 

Na zimnym obroty trzymaja sie na ok 1100 po chwili spadaja do 600 i czasem faluja 600/900 bez znaczenia jaka jest temp silnika

 

Zapomnialem dodac ze to wszystko zaczelo sie po wymianie pompy wspomagania i po regeneracji pompy wtryskowej/wtryskow tyle kasy juz poszlo w bloto a nadal nie jest jak pol roku temu gdzie auto chodzilo jak nowka :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek8112-po wymianie pompy w jaki sposób była ustawiana dawka i kąt wtrysku? Na jakie wartości?

Regenerowana pompa-dół,nastawnik czy cała? Jak jest gwarancja to egzekwuj ją.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Padlo na potencjometr gazu na chwile obecna .

 

A mam jeszcze pytanie o nierowne obroty na zimnym i cieplym i o trudnosci w odpalaniu , nawet w cieploych temperaturach nie odpala idealnie ale raczej bezproblemowo a na zimnie jak teraz ciezko i zamiast odpalic wkreca sie powoli na obroty zamiast od razu wskoczyc na jakis pulap czy to tez moze byc wina potencjonometru ? Nie chcialbym aby kolejna wymiana i przeglad auta poszly na marne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problemów ciąg dalszy :/

 

Nie wiem na jakich parametrach co było ustawiane.

 

Turbinka po regeneracji, oleje filtry powymieniane i tydzień było w miarę ok. Auto słabsze niż zwykle wiec trochę je ,,podkręcili'' no i zdechł 3 dni później czyli możne z tydzień było wszystko ok

 

Teraz auto nie ma prawie wo gole mocy. Bądź ma ale bardzo mało. Ciężko wejść na chociaż 4k obrotów wiec jakiekolwiek przyspieszenie bądź szybsza jazda odpada

 

Na moje oko nikt nie wie nawet za co się zabrać ?Układ wydechowy sprawdzony i wszystko z nim ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to ja nie wiem. W sumie to nie wiedziałem ze da się podkręcić turbo :) Przez przypadek wykryłem wiszący kabel od turbo, podpiąłem i śmiga :) jak narazie wszystko jest ok

Kabel od turbo? :shock:

Może weżyk podciśnieniowy?

W M41 jedyną możliwością podkrecenia turba jest wgranie nowej mapy. Ew.można odpiąc zawór WG,ale wtedy bedzie przeładowywało (i nie można nazwac tego "podkreceniem").

No ale dobrze,że śmiga :cool2:

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.