Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

pare dni temu zakupilem e32 w dosc ladnym stanie z gazem stag, nie znam jeszcze silnika m30, wiec doradzcie od czego zaczac przeglad. Na wolnych obrotach kuleje z lekka, w przyspieszeniu ma zaniki mocy, od dolu jakby ciagnie normalnie potem jest slabiej i ma takie skoki w mocy. przeplywke ogladalem jest poklejona cala, czyli byla rozbierana, na kompie blad sondy, ale sonda ladnie oscyluje, po wykasowaniu blad sie nie pojawil.

do tej pory zrobilem:

- wyczyscilem przeplywke, przepustnice,

- nowa kopulka i palec

z tego co zdazylem zmierzyc to spalanie 20l/100km gazu w trybie 60%miasto, 40% trasa

Opublikowano

Witam .

Co do obrotów, sprawdż silniczek krokowy to on odpowiada w M30 za prace obrotów, od gazu to mógł się zepsuć.

Przepustnice czyśći się benzyną.

Dobrze że wybrałeś M30, a nie M60 V8 .

Jeżeli przepływka była klejona i robiona to znaczy, że było coś z nią nie tak.Pewnie wystrzeliło od gazu , ktoś naprawił bo drogie są przepływki. Przepływke sprawdzasz 3 pin, ma być napięcie 2,4 - 2,6, voltomierzem.

Jeżeli nie chcesz , przepływomierza klapkowego, bo jeżdzisz na gazie, to polecam przepływomierz, termiczny. Zrobiony jest podobie do silnika M70 V12. A efekt , jazdy na gazie się umili. Niestety nie znam dalszego tematu, tego przepływomierza.Ale pewnie wpina się w kostke i powinien zadziałać.

Sprawdż dokładnie odmy, jedno pękniecie czy nawet szparciąłą odme i już zaczyna falować. Pamiętaj o tym że są niskie temperatury na dworzu, najlepiej odme podgrząć, na silniku potem wyjąć i sprawdzić. Jeżeli tego nie zrobisz, guma będzie twarda :cool2:

Może też łapać lewe powietrze, z dekla pod zaworami.

Zacząć przegląd od ?

Opublikowano

gaz teraz jest sekwencyjny wiec strzalow nie powinno byc, ale podejrzewam ze kiedys byl I generacji i byly strzaly, gumaidaca do przeplywki jest z lekka porwana

co do obrotow to silnik nie faluje, ale czuj wypadanie zaplonow, jakby czasami ktorys cylinder nie chodzil.

przeplywke z "goracym drutem" nie da sie wlozyc, musi byc inne sterownie jej, np zalaczyc grzanie druta i przeliczyc ile powietrza jest pobierane poprzez schlodzenie tego druta powietrzem.

slyszalem ze te silniki wymagaja czestych regulacji zaworow, co ile mniej wiecej trzeba regulowac??

czy ktos zalewal do tego silnika ceramizer??

Opublikowano

Kolego, jeżdzisz na gazie i na regulacje będziesz jeżdził tyle co jeżdzisz autem. Gaz jak gaz, zawsze będzie złym prorokiem M30 :D

Załóż moduł od stag300 , kumpel jeżdzi, co prawda na m30b30 tylko w budzie e34 i beż problemu.

Opublikowano

Temperatura otwarcia jest ta sama?

Wymiary wygladają raczej, na takie same 80cel, 88cel.

Jeżeli nie będzie odpowiedniej wartośći , silnik będzię się wolniej dogrzewał lub przegrzewał, mogą wyskoczyć powikłania i to wiąże się z dalszymi kosztami.

Będzie się dlużej grzał zimą.

Opublikowano
dlaczego dluzej grzal, termostat zamiast otworzyc sie przy 80 stopniach otworzy sie przy 88, wiec silnik bedzie mial wieksza temperature, w dodatku parownik zabiera troche ciepla wiec mysle ze wyjdzie na lepiej wyzsza yemperatura otwarcia.
Opublikowano

bo moze sie nie domykac i woda idzie w duzy obieg i bedzie sie dlugo grzal

co do problemu to pytanie czy na benzynie jest tak samo

 

jak tak to trzeba szukac, jak nie to gaz

 

ale gaz i tak wartoby bylo podregulowac bo moze miec zly wplyw na bene jak sa skopane ustawienia

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.