Skocz do zawartości

318i m43 UDANA aktywacja DRL przed liftem, podmiana LZS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Po długiej walce w temacie aktywacji świateł w e46 przed liftem natknąłem się na wolno wtrącone zdanie w którymś temacie że wystarczy podmienić sterownik na poliftwy (ALZS) i kwestia tych nieszczęsnych żarzących się kierunków sama się rozwiąże. Znalazłem na allegro to co potrzebowałem i za kwotę 30PLN sprawę załatwiłem. Wszytko działa jak należy z tym że mam pewne wątpliwości. Po porównaniu zawartości ustawień modułu LZS a ALZS w tym drugim opcji jest od groma więcej. Pytanie moje jest takie bo to co zrobiłem to czysta partyzantka i w sumie działanie pod wpływem impulsu - czy nowszy sterownik w starej budzie może coś nabroić? Sama akcja z adaptacją to też ciekawa jazda - jak ktoś będzie zainteresowany to zdam relacje z tej opery mydlanej :) Na razie interesuje mnie czy nie zrobiłem sobie pod górkę.

Pozdrawiam.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d797c568d1131e96.html sorry za jakość -robione tosterem :)

Opublikowano

Wiesz, raczej nie nabroisz.

Jak masz wiecej opcji ale sa one nie obslugiwane, bo nie masz sprzetu to sterownik steruje powietrzem.

Raczej nie powinno byc wartosci, ktore "przekraczalyby skale" i mogly spowodowac uwalenie czegos.

 

Sa jakies pierdy od alarmow, mrygan itp itd korych w przedlifcie moglo nie byc.

 

Z ciekawosci - a jak Ci teraz swieca swiatla z tylu? Polift ma pozycyjne w srodku i w zewnetrznych, przed lift tylko w zewnetrznych kloszach :).

Cos tam z wstecznym bylo jeszcze i przeciwmgielnym o ile pamietam dobrze?

Opublikowano
Tylne pozycyjne świecą w parach czyli tak jak było wcześniej. Wsteczny tez tak jak działał wcześniej , to samo przeciwmgielny. Ale pytanie jest na miejscu co do pozycji z tyłu bo przed wyzerowaniem sterownika na desce miałem oświetlone uszkodzone żarówek z tyłu.
Opublikowano

Wiem, ze tu tez mozna skorzystac z nowszego modulu i zrobic tak, zeby tyl swiecil jak polift :).

Tylko nie pamietam co tam trzeba pozmieniac bo gdzies mi sie rzucilo w oczy.

Opublikowano
jak ktoś będzie zainteresowany to zdam relacje

Czekamy na obszerną relacje :idea: :D

never again N46
Opublikowano

Dis'em nic nie zrobisz bo vin się nie będzie zgadzał (chyba że kupisz nowy, czysty moduł).

Wymieniasz moduł, kodujesz to co chcesz ncs'em i masz dzienne światła, plus jeszcze małą kropkę na liczniku. Jak bardzo ci przeszkadza to zmieniasz vin i/lub przebieg np. pasoftem. Stary moduł możesz zatrzymać na wszelki wypadek jak spotkasz upierdliwego diagnostę albo pana w niebieskim - można wymienić niemal na miejscu i świateł dziennych nie ma.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Moja operacja w małym skrócie. Co nam będzie potrzebne? Z narzędzi - płaski i krzyżowy wkrętak. Soft o wdzięcznej nazwie NCS Expert znajdujący się w pakiecie INPA oczywiście prawidłowo skonfigurowany i wreszcie sam sterownik świateł w wersji polifotwej.

 

Do wglądu - w moim E46 z 98 roku miałem sterownik o numerze 8383225 a zamieniłem go na moduł o numerze 6936820 (zainteresowanych odsyłam na http://www.realoem.com ) W moim przypadku miałem moduł obsługujący tylko tylne światło przeciwmgielne i na taki go zamieniłem. Nie mam pojęcia czy operacja ze sterownikiem który obsługuje przednie przeciwmgielne przebiegnie pomyślnie ale mogę spekulować że tak. Kwestia ceny – mi udało się dostać sterownik po bardzo okazyjnej cenie (29PLN + przesyłka) niestety jest to ewenement bo na allegro ogólnie ceny zaczynają się od 100PLN w górę.

 

Zaczynamy – uczulam na odpięcie akumulatora (wiem wiem partyzanci oleją ten punkt :) ). Płaskim wkrętakiem podważamy listwę ozdobną wokół sterownika ( wychodzi z wyczuwalnym oporem made by BMW :) ). Sterownik przykręcony jednym wkrętem który to wykręcamy. Będzie nam potrzebny dostęp od góry bo wiązka nie daje się wyciągnąć po za deskę (przynajmniej u mnie) tak więc odkręcamy wkręt znajdujący się obok wkrętu mocującego moduł i wyciągamy lewy nawiew boczny. Wtyczka modułu jak wszystkie w BMW daje się wciągnąć po odblokowaniu zabezpieczenia które przyciągamy do siebie. To tyle. Montaż w kolejności odwrotnej. Nie poharatać sobie paluchów :)

 

Operacja FLASH – uczulony na wcześniejsze przeboje z NCSem robiłem wszystkie zrzuty ustawień które były w sterowniku – paczaj plik xls. Kilka cennych wskazówek. Jeżeli nie interesuje was jakie były ustawienia w nowym sterowniku to najzwyczajniej w świecie przepuszczamy go pustym plikiem MAN. Wiem że wielu ortodoksów uważa że to nic nie daje ale w moim przypadku dało i to wiele. Zanim tego nie zrobiłem po włączeniu świateł od razu na desce wyskoczyły mi „uszkodzone tylne żarówki”, mimo kasowania błędu INPĄ ten uporczywie powracał. Zmieniłem wtedy ustawienia dla aktywowania DRL które niestety się nie uruchomiły. W sumie chciałem się zabierać za wkładanie starego sterownika z powrotem ale właśnie wtedy przypomniałem sobie o pustym pliku MAN. Po tej operacji plik wsadu zeszczuplał a wprowadzenie ustawień DLR dały rezultat pozytywny. Kłopoty z dopasowaniem sterownika mogą nie wystąpić (tak przypuszczam) kiedy mamy jakąś wypasioną E46 – moja to niestety golas ale jak wspomniałem to tylko moje przypuszczenie.

Pozdrawiam.

 

Po tej operacji uzyskałem następujące reakcje w czasie pracy silnika.

 

Przełącznik świateł w pozycje 0 – podświetlenie deski brak, długie na chyba 20%, reszta żarówek martwa :)

Przełącznik świateł w pozycje 1 – podświetlenie deski działa, długie na chyba 20%, pozycyjne świecą w komplecie.

Przełącznik świateł w pozycje 2 – podświetlenie deski działa, światła mijania działają, dzienne nie, pozycyjne w komplecie.

 

Teraz moje wątpliwości dotyczą i tu pytanie do posiadaczy lifta – podczas przekręcania włącznika świateł gdy nie ma kluczyka w stacyjce – pozycja 1 zapala mi się podświetlenie deski , pozycja 2 podświetlenie deski gaśnie – tak ma być? Pozostaje jeszcze kwestia kropki na zegarach która oznacza że vin w nowym module sie nie zgadza z tym w zegarach - temat rozgryzam aktualnie.

 

Pytanie kolejne – czy ktoś z Was orientuje się czy można tak skonfigurować ALZS żeby DLR zapalały się dopiero po uruchomieniu silnika?

 

W załącznikach macie zdjęcia obu sterowników od środka oraz plik xls z ustawieniami modułów. Na czerwono jest zaznaczone co trzeba zmienić żeby aktywować DLR

 

http://www.sendspace.pl/file/928bb649564391bda128675

 

No to tyle – zwyczajem nie ponoszę odpowiedzialności jak coś pokrzaczycie – wszystko robicie na własna rękę. Jestem zwykłym hobbystą więc wybaczcie błędy merytoryczne z dziedziny elektroniki samochodowej :)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez MastaFantasta
Opublikowano

A po co DRLy mają się zapalać dopiero po uruchomieniu silnika?

 

Przecież gdy kluczyk jest w stacyjce w pozycji 1 światła nie świecą, dopiero gdy przekręcisz kluczyk na pozycje 2 światła się zapalają. Mało tego, nie wiem czy zauważyłeś ale gdy odpalasz silnik i kręcisz rozrusznikiem to DRLy gasną żeby dodatkowo nie obciążać akumulatora. Nie można zakodować świateł żeby się zapalały po odpaleniu silnika, nie z oryginalnym modułem LCM. Musiałbyś dokładać dodatkowe moduły i szukać w kablach napięcia które się pojawia w momencie uruchomienia silnika.

Opublikowano
a moglby ktos podpowiedziec co nalezy zmienic w alzs wstawionym w przedlifcie zeby swiatla tylne swieci jak wczesniej i nie bylo bledow zarowki? Chodzi mi o jakis zrzut u kogos kto tak ma, bo chyba sobie sprawie taki modul poniewaz moj jest jakims ewenementem i nie mozna w nim ustawic drl poniewaz brakuje odpowiednich funkcji i nawet po przywroceniu pustym plikiem akurat od drl jednej brakuje..
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
albo jakiś układ co załączy zasilanie albo da jakiś sygnał jeśli np. napięcie będzie powyżej 13V, albo znaleźć jakiś plus który pojawia się dopiero po odpaleniu silnika i potem tylko przekaźnik i już :)
szukam
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam Serdecznie,

 

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc się podepnę tutaj. Pytanie odnośnie wymiany LZS na ALZS.

Mianowicie zakupiłem moduł 6936825 wg realoem.com moduł z compacta tylko nie mogę ustalić czy LHD czy RHD.

Jeśli będzie RHD czy mogę go przeprogramować na LHD? czy z ilością drzwi nie będzie problemu (mam sedana)

Moduł również posiada literkę A więc bardzo wygodne rozwiązanie chcę również dołożyć czujnik deszczu/zmierzchu gdzieś mam schemacik podłączenia z tym nie będzie problemu, czujniki poziomowania zamówione czekam na dostawę też z podłączeniem nie będzie problemu. Najbardziej boję się strony programowania czy zmiana vinu, przebiegu i pusty plik .man rozwiążą sprawę czy potrzebne będzie więcej programowania.

Na NCSie sobię poradzę (uruchomiłem kierunki zamykanie po ruszeniu) chciałbym dopisać jeszcze wszystko do SA (wymiana klimatyzacji ręcznej na climatronica) w inpie pokazuje błąd niezgodności.

 

Jakich programów użyć żeby to wszystko poskładać zaprogramować i cieszyć się samochodem?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja u siebie mam coś ciekawego bo auto przed lift a moduł oryginalnie był założony po liftowy i dzienne śmigają bez problemu razem z innymi bajerkami.
Opublikowano
Dzienne to nie problem :) problemem jest vin i przebieg i chciałbym całe auto zaprogramować tak żeby nie było błędu niezgodności czyli inny nr SA. BMW kalkulator gdzieś też posiadam ale nie zmieniałem tego nigdy i nie chcę namieszać, a DISem na Retrofit można coś takiego zrobić ?
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.