Skocz do zawartości

EKO-CHIP M47TU 163->190/400 dziennik i spostrzeżenia


Docent83

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Jako przykład podam iż ja posiadam silnik 3 litry w wersji 218KM i 500Nm zrobiłem sobie program ECO który miał przed wszystkim obniżyć spalanie, chciałem to zrobić po to aby sprawdzić ile realnie da się zejść z spalania.

Po zrobieniu programu ECO moja moc wzrosła o 18 KM a moment obrotowy o 60Nm.

W chwili obecnej zauważyłem spadek spalania w mieście Wrocław o 0,5 litra/100km przy średniej prędkości 27km/h. Natomiast na trasie przy średniej 130 km/h spalanie spadło o 0,3 litra/100km.

Testy nadal prowadzę i weryfikuję te średnie spalania.

Aaaa chyba najważniejsze najlepsze wyniki ECO osiąga się w autach z automatyczną skrzynią biegów.

 

Mam podobnie, także silnik 3.0d chip na 600nm 250 KM /oryginalnie 231/ ostatnie zużycie to 7.7l na 100 km - Warszawa i okolice poza godzinami szczytu. Oczywiście odpowiednia technika /przewidywanie sytuacji drogowych, mocne przyspieszania + możliwie długa jazda ze stabilną prędkością/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moje pierwsze tankowania jednak odbyło sie dziś.

Dane z komputera to

6,1 przed chwila było 6,2

63 km/h

655 km przejechane

Spalanie dystrybutor to....... 6,11 L/100km

 

Jednak liczyłem ze może komp sie myli po chipie i troche inaczej nalicza... Osobiście bardzo mi sie ten wynik nie podoba. Pojeździe pewnie jeszcze z tydzień i zobaczę co wyjdzie ale raczej lepiej nie będzie bo w tym dystansie jest wiecej spokojnej trasy jak na codzień... Więc prognozuje 6,2-6,3 na koniec przyszłego tygodnia.

 

Nie takie były założenia. Miało być mniej paliwa i mocy wiecej jako efekt uboczny.

Napewno tez ma młyn wpływ nowa charakterystyka z która trzeba sie zapoznać...ale myśle ze po 1000km to już dosc i ten tydzień będzie w pełni obiektywny, jednak mówię wrażenia są nie fajne.... Co innego jazda :mrgreen:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze tankowania jednak odbyło sie dziś.

Dane z komputera to

6,1 przed chwila było 6,2

63 km/h

655 km przejechane

Spalanie dystrybutor to....... 6,11 L/100km

 

Jednak liczyłem ze może komp sie myli po chipie i troche inaczej nalicza... Osobiście bardzo mi sie ten wynik nie podoba. Pojeździe pewnie jeszcze z tydzień i zobaczę co wyjdzie ale raczej lepiej nie będzie bo w tym dystansie jest wiecej spokojnej trasy jak na codzień... Więc prognozuje 6,2-6,3 na koniec przyszłego tygodnia.

 

Nie takie były założenia. Miało być mniej paliwa i mocy wiecej jako efekt uboczny.

Napewno tez ma młyn wpływ nowa charakterystyka z która trzeba sie zapoznać...ale myśle ze po 1000km to już dosc i ten tydzień będzie w pełni obiektywny, jednak mówię wrażenia są nie fajne.... Co innego jazda :mrgreen:

Niestety Docent coś za coś :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenia były inne. Były dwa priorytety:

Obniżenie spalania i moc prynajmńiej zwykła seria 163/340 bo u mnie było 150/320

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenia były inne. Były dwa priorytety:

Obniżenie spalania i moc prynajmńiej zwykła seria 163/340 bo u mnie było 150/320

Ale to nie zmienia faktu że z czegoś te konie muszą być, z obniżenia spalania :?: na pewno nie ,ale przynajmniej w fotel Cie wgniata :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę myslicie, że przyrost mocy ze 150 koni na 190 zmiejszy spalanie :nienie: no bez jaj.

inaczej Bugatti paliłyby 3,5 litra na 100 km :norty:

wrzuć opony 195/60/15 wyłącz dodatkowe rzeczy typy klima i podgrzewanie siedzen, zacznij od eco jazdy i będziesz miał mniejsze spalanie - fizyki nie oszukasz.

 

nawet jak wam sie zmniejszy o drobine spalanie to i tak koszty chipa sie szybko nie zwrócą , zresztą kto liczy dziesiąte litra . Jeśli tak to polecam jakieś 1.3 jtd :norty:

moje 320 dA pali srednio 8-10 litrów i jest super 50/50 trasa miasto.

zresztą powienien być zakaz wątków o spalaniu :mrgreen:

Edytowane przez rasta78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie dystrybutor to....... 6,11 L/100km

Jednak liczyłem ze może komp sie myli po chipie i troche inaczej nalicza... Osobiście bardzo mi sie ten wynik nie podoba.

 

Ja bym umarł ze szczęścia :D. W moim przypadku ze 163KM w automacie nie schodzę poniżej 6,5 w trasie i 10 w miescie (przy aktualnej pogodzie bo w lato było lepiej) :D

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie dystrybutor to....... 6,11 L/100km

Jednak liczyłem ze może komp sie myli po chipie i troche inaczej nalicza... Osobiście bardzo mi sie ten wynik nie podoba.

 

Ja bym umarł ze szczęścia :D Ja przy 163KM w automacie nie schodzę poniżej 6,5 w trasie i 10 w miescie :D

mam dokładnie tak samo w trasie ok 7-8 jak lecę ostro a w mieście typu P-Ń heh 10 i wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takiej drodze potrafiłem wycisnąć pońizej 5 ale trzeba sie mocno starać przy tych predkosciach... Teraz nie dałbym rady. Tylko poniżej 5 dla m47 to już nie jest jazda a gabinecie sie na ekonomizer

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie że przy takiej mocy nie da się uzyskać obniżenia spalania znacząco , być może w jakis okreslonych warunkach autostradowych ....

eko chip można zrobić na 170 -175 KM tak jak był pierwszy wykres z momentem płaskim jak stół przez cały zakres obrotów ... poza tym są specjalne sposoby na obniżenie spalania ale bądźmy szczerzy nie przy takiej mocy ....

ale już organizujemy jakis spot w trójmiescie więc Nasz klient Nasz Pan :) szczerze to nie wiedziałem że aż tak to spalanie jest ważne , zwłaszcza że po pierwszym wykresie szlismy dalej ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O cym Wy gadacie ? spalanie 5l. Nie do osiągnięcia przy normalnej jeżdzie . Teraz na Mazurach w nocy -17 C w dzień - 6 i spalanie średnie ok. 9 l.

Śmieszy mnie te Wasze 5l/100 co jest chyba sennym marzeniem w tym silniku . Rozumiem skasowanie bc i jazda po trasie z prędkością 80 km/h da taki wynik ale nie w normalnych warunkach :duh: Nie oszukujmy się co :mrgreen:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przed chipem norma było okolice 5,7-5,9.

5,0 jest osiągalne ale nie jest to normalna jazda tylko jak w warunkach testowych -kiedy producent ustala spalanie w trasie...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O cym Wy gadacie ? spalanie 5l. Nie do osiągnięcia przy normalnej jeżdzie . Teraz na Mazurach w nocy -17 C w dzień - 6 i spalanie średnie ok. 9 l.

Śmieszy mnie te Wasze 5l/100 co jest chyba sennym marzeniem w tym silniku . Rozumiem skasowanie bc i jazda po trasie z prędkością 80 km/h da taki wynik ale nie w normalnych warunkach :duh: Nie oszukujmy się co :mrgreen:

U mnie jest -2 C miałem spalanie tak jak wyżej napisałem 5,3l na pokładzie 2 osoby, jak nie wierzysz to zapraszam do mnie ,to udowodnię :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warunkach testowych zapewne bez problemu można zejść poniżej 4,5 litra dla M47TU2, a na normalnych drogach miesiąc temu wracając z Cieplic do Poznania wyszło mi spalanie wg. komputera 5.0l/100km ( 268km, średnia prędkość 68,9km/h) - raczej normalna jazda bez zamulania lecz i bez naginania przepisów przy każdej możliwości ( ilość patroli z suszarkami zaczyna być już denerwująca, nie wspominając o tym, iż powoli każda miejscowość zaczyna się i kończy fotoradarem ITD).

Tak więc dużo zależy od rodzaju trasy (ograniczenia, fotoradary i zakręty) oraz od kierownika:) Aby nie było, że tworzę herezje innym razem spalanie na tej trasie wyszło mi na poziomie 5.3 l/100km, a w mieszanych warunkach w obecnie mieszczę się w granicach 7-7,5l/100km ( z dystrybutora - 530D w automacie paliła mi wtedy około 10l/100km, na trasie około 7l/100km). A zwiększenie mocy zapewne może obniżyć spalanie tylko pod warunkiem dopasowania krzywej momentu dla szybszego osiągania przelotowej prędkości - tu pojawia się też kwestia wyczucia auta i obserwacji ekonomizera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa chyba najważniejsze najlepsze wyniki ECO osiąga się w autach z automatyczną skrzynią biegów.

kolego chyba przy zalozeniu,ze w manualu ktos ma do d... technike jazdy to tak inaczej w naszych ASB to malo mozliwe

 

Kolego nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to że jak wgrasz program ECO do auta z automatem i do takiego samego z manualem to większe zmniejszenie spalania uzyskasz w automacie.

Jak masz manuala to możesz zejść z obrotami poniżej 1500 i tak sobie pyrkać ECO jazdę. Natomiast automat nie pozwoli na to gdyż zawsze trzyma wyżej obroty stąd i większe spalanie auta z automatem.

Dodakowo po programie ECO masz więcej momentu i wtedy automat zmienia charakterystykę pracy co daje efekt w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olo46 dziekuje za słuszna uwage ... a pozostałych forumowiczów PROSZĘ ( w imieniu czytających ) o trzymanie się tematu.

Nie licytujmy się ile komu i w jakich warunkach ...

ja opisuje to tylko dlatego ze jest to punktem odniesienia ... jesli komus sie wydaje ze 6,1 po chipie to malo bo jemu pali 8 to znaczy ze albo ma za ciezka noge albo szukac usterek ... ja jezdze naprawde spokojnie i odnoszę się do moich warunków i stylu jazdy jesli ktos jezdzi agresywniej i poczyta co sie dzieje u nie tez bedzie w stanie wyciagnac odpowiednie wnioski.

... pisząc o innych samochodach prowadzonych przez innych kierowców na innych trasach robi się nieczytelny śmietnik.

Jesli ktoś ma chip w silniku jak w temacie to prosze pisac o spostrzezeniach przed i po ... aby ktos dla kogo stworzyłem ten temat mogl kiedys to przeczytac i przemyslec ...

inne silniki ... fajnie piszcie tez przed i po ... ale zaznaczcie bardzo wyraznie czy jest to M47 czy N47 a nie tylko 320d ... troche za mało. oczywiscie 3,0D zapraszam do wprowadzania danych ... świadomie pisze danych a nie do dyskusji ... bo w temacie DZIENNIK nie ma miejsca na dyskusje tylko fakty.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa chyba najważniejsze najlepsze wyniki ECO osiąga się w autach z automatyczną skrzynią biegów.

kolego chyba przy zalozeniu,ze w manualu ktos ma do d... technike jazdy to tak inaczej w naszych ASB to malo mozliwe

 

Kolego nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to że jak wgrasz program ECO do auta z automatem i do takiego samego z manualem to większe zmniejszenie spalania uzyskasz w automacie.

Jak masz manuala to możesz zejść z obrotami poniżej 1500 i tak sobie pyrkać ECO jazdę. Natomiast automat nie pozwoli na to gdyż zawsze trzyma wyżej obroty stąd i większe spalanie auta z automatem.

Dodakowo po programie ECO masz więcej momentu i wtedy automat zmienia charakterystykę pracy co daje efekt w spalaniu.

Ze co przepraszam? Chyba masz jakieś archaiczne automaty. Nie jeździłem jeszcze BMW w którym automat by trzymał obroty pow 1500. Bym wręcz powiedział ze automat trzyma zawsze niższe obroty niż ja w manualu. Jak tylko sie da to 1100-1300 rpm automat trzyma zależnie od biegu. Oczywiscie przy wyższych prędkościach to niemożliwe.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam M47T2 w automacie i spalanie po chipie się nie zmieniło. Jeżdżę głównie po mieście klima fotele włączone spalanie w zimę 10.4 a w lato ok 9 bez szaleństw z przyspieszaniem. Jak czytam o wynikach 6.1 to śmiać mi się chce bo to nie jazda. Kiedyś uzyskałem wynik 5.1 jak jechałem do warszawy autostrada w remoncie 70km/h ale moze to przez automat. Jak wam pali 6 czy 6.2 to moim zdaniem bez różnicy jeżeli fun z jazdy po chipie jest wiekszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze co przepraszam? Chyba masz jakieś archaiczne automaty. Nie jeździłem jeszcze BMW w którym automat by trzymał obroty pow 1500. Bym wręcz powiedział ze automat trzyma zawsze niższe obroty niż ja w manualu. Jak tylko sie da to 1100-1300 rpm automat trzyma zależnie od biegu. Oczywiscie przy wyższych prędkościach to niemożliwe.

 

Chłopie przeczytałeś całość ze zrozumieniem ! Znasz zasadę działania automatu ! Wiesz że do 2500 obr masz lekkie wysprzęlglenie cały czas w automacie !

To co piszesz to herezje. Ciekawe czy zejdziesz do 800 obrotów na minutę i tak będziesz mógł jechać sobie spokojnie, ja tak w manualau zrobię a Ty w automacie tak zrobisz !

 

Niektórzy powinni czytać swoją wypowiedź przed wysłaniem :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś ze automat nie pozwoli na zejście poniżej 1500 obr. To jest bzdura i do tego sie odnosilem. Nie wymyślaj rzeczy o których nie pisałem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co niektórzy dalej piszą nie na temat załóżcie sobie nowy dział na pogaduchy :D i co jeden to mądrzejszy :mad2: Docent już napisał do czego ten dział służy.

1) To nie dział, a wątek. :wink:

2) Ty również zaliczasz się do tych niektórych. :D

3) Jeżeli łamię regulamin, to proszę usunąć moje posty. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.