Skocz do zawartości

gotuje płyn w bloku M50B25 nv


suchy1990

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy pomocy bo już nie mam sił miałem w e30 założony silnik od e34 M50B25 bez vanosa,problem z silnikiem był taki że gotował wode w bloku i nie podawał dalej czyli brak obiegu.Termostat nowy,pompa wody dobra,układ szczelny i drożny.Mechanik stwierdził uszczelke pod głowicą wymieniona i nic dalej gotuje,powiedział że blok pekniety albo głowica,postanowiłem kupic drugi silnik żeby z pięciu nie składać jednego.Silnik przyszedł założyłem i ta sama sytuacja gotuje wode w bloku i brak obiegu.Koledzy pomóżcie bo zaraz z tych nerwów załaduje wszystko na przyczepe i pojedzie na żyletki ?????????????/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tzn nie ma wyjścia wody z silnika na przepustnice z bloku nie wychodzi,wąż zimny i z bloku na nagrzewnice też zimny wąż,ale z termostatu na chłodnice idzie termostat puszcza a z chłodnicy wywala zimny płyn.Takie cuda!!!!!!!!!!! chłodnice podmieniłem od brata nic nie dało,pompa druga też nic.Drugi silnik a takie same objawy????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, trochę chaotycznie to wszystko opisałeś.

 

OD początku. Ile czekasz na rozgrzanie płynu? Jak szybko i w jakich sytuacjach gotuje się płyn? Termostat puszcza na obieg, ale chłodnica jest gorąca na całej powierzchni? Masz ogrzewanie (to jest bardzo ważne). Kto Ci odpowietrzał układ? Jeśli nie ma ogrzewania, a pompa wody jest sprawna to pomoże czasami długotrwałe odpowietrzanie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się gotuje jest chłodnica ciepła? Nie jest gorąca?

Nie rozumię o co Ci chodzi że nie ma wyjścia z bloku. Napisz jaśniej.

Możliwe, że termostat się do końca nie otwiera. Weź go wywal i przejedź się bez niego i zobacz co będzie się działo. Gdyby była uszczelka miał byś po odpaleniu bardzo twarde węże, kopcenie, mieszanie się wody z płynem, i tym podobne historie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w głowicy są dwa wyjścia jeden na przepustnice a drugi na nagrzewnice i tak płyn w silniku łapie ponad 90st zaczyna sie gotować a węże którymi idzie płyn z głowicy na przepustnice i nagrzewnice są zimne,a chłodnica jest gorąca cała i płyn wyrzuca zimny z chłodnicy,nie wiem jak juz to inaczej opisać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przepustnicę idzie jakiś wąż w m50? Po co?

 

Ja bym porządnie odpowietrzył układ. Jak byś miał węże idące na nagrzewnicę zimne to nie miał byś ogrzewania, a powinieneś mieć piekło z nawiewów. ja u siebie jak dam przy 95st ogrzewanie na max do długo ręki nie potrzymasz bo leci naprawdę gorące powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co piszesz że ogrzewanie masz sprawne?

Tu masz wszystko http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm

 

Dodam od siebie, że ja po dolaniu do zbiorniczka płynu odkręciłem odpowietrznik i dmuchałem w ten zbiorniczek. Robiłem to przy włączonym nawiewie i temp na max. Tylko nie wiem czy u Ciebie wlewa się płyn do zbiorniczka czy do chłodnicy. W ten sposób łatwiej odpowietrzyć układ mocno zapowietrzony. Postaw auto przodem wyżej bo łatwiej jest odpoweitrzyć nagrzewnicę.

 

I zmień mechanika :duh: Odpowietrzaj na zgaszonym silniku. Zresztą masz lekturę do przeczytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzał mi mechanik i byłem przy tym i wyglądało to tak,zalał płynem na odkręconym odpowietrzniku,zakręcił odpowietrznik korek wlewu odkręcony i odpalił auto chodziło do 90st odkrecił odpowietrznik i to wszystko a po chwili zaczęła sie gotować.Tak to wyglądało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
najlepiej będzie jak wyciągniesz termostat i tak spróbujesz działać. u mnie pomogło w taki właśnie sposób, jak nowy silnik zakładałem i też były problemy
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy jest postep zacząłem ugniatać wąż co idze z dołu chłodnicy do termostatu i zatykać odpowietrznik w chłodnicy szło powietrze,odpaliłem płyn zaczął krążyć po parowniku gorący po nagrzewnicy też i strumień w chlodnicy sikał jak należy ale po jakimś czasie przestał i znowu łapie temp.Znowu ugniatam wąż i znowu idzie powietrze czy mam go ugniatać tak długo aż powietrze przez odpowietrznik przestanie iść i strumień cały czas bedzie jednakowy?????????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. Ja swoją odpowietrzałem mniej więcej 40min na zimnym plus 20-30 na odpalonym i na drugi dzień lekko rozgrzałem by złapał ciśnienia i odkręciłem odpoweitrzniki i sobie sikał z nich płyn. Wtedy miałem pewność, że nie ma w układzie poduchy powietrza. Postawiłeś auto na wzniesieniu? Zrób jak Ci mówiłem :mrgreen: płyn prawie na max do zbiorniczka i przy odkręconym odpowietrzniku dmuchnij w niego ustami. Jak zaczyna brakować tchu to zakręć odpowietrznik bo zassie powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=71&t=101732 poczytaj sobie, ogarnij na spokojnie, to zajmuje do godziny czasu nawet czasem żeby zrobić to tak jak należy tak jak chłopaki pisali wcześniej. Więc męcz i męcz i ma być dobrze. Mi jak brało na obieg to trzymałem go troszke na gazie w ok 1200, 1300 i szybciej to wszystko schodziło.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jak czytam takie teksty ze "dmuchałem ustami a jak brakło mi tchu to..." To śmiać mi sie chce... :duh: i sobie mysle ze nie powinniscie mieć BMW tylko poloneza :mrgreen: Postawcie auto do pionu i samo sie odpowietrzy :shock: tylko przodem do góry!! Dajcie spokój, przeciez to naprawde nie jest filozofia, wystarczy troche cierpliwosci i bedzie zrobione lepiej niz u mechanika :mad2: M50B25 odpowietrza sie w zasadzie sam, nie trzeba mu tylko w tym przeszkadzac za dużo :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może masz węże pomylone przy nagrzewnicy?Termostat polecam z zaworkiem łatwiej się odpowietrza.Sprawdz te węże albo odepnij i podłącz tymczasowo jakiś trójnik,cudów nie ma.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto postawiłem na wzniesieniu odpowietrzałem tak jak pisałem wcześniej,poszedł gorący płyn na parownik i nagrzewnice potem chłodnica zaczęła sie nagrzewać ale do pewnego momentu na dole jak wąż wychodzi z chłodnicy do termostatu to chłodnica jest zimna a reszta powierzchni jej jest gorąca.Ale jak uciskam ten wąż z chłodnicy co idzie do termostatu to w odpowietrzniku na chłodnicy syczy powietrze,chociaż 40min go uciskałem żeby wszystko wypchnąć ale nic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.