Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czesc,

 

jestem nowy na forum, to moj pierwszy post i przywitanie sie zarazem. Miesiac temu kupilem moja pierwsza bunie, przesiadlem sie z golfa V wiec usmiech z twarzy nie znika :)

Zrobilem nia dopiero 1k km ale juz wiem ze jezdzi sie swietnie, ogolnie mam dobre przeczucie co do auta, mysle ze zostane lojalnym klientem marki i nie bedzie to moje ostatnia BMW. Golf V meczyl mnie juz rozmiarami, kultura pracy silnika 1.9TDI (a raczej jej brakiem) oraz zupelna bieda w srodku (trendline). Musial odejsc.

Po sprzedazy przymierzalem sie do B8, wydawala mi sie atrakcyjniejsza z zewnatrz jak i w srodku od E90 ale zeby to mialo rece i nogi musiala miec 2.0 tfsi + quattro + stronic (fwd prowadzil sie po prostu zle). A takie combo w Audi to 90+ kPLN. Troche duzo jak za 3-4 letnia kompaktowa limuzyne. Wybor padl wiec na E90, trafila sie bardzo dobra okazja, po pierwszym wlascicielu, z polskiego salonu, niedaleko od Trojmiasta, wzglednie dobrze wyposazona z nienaganna historia. Juz wiem ze byl to dobry zakup :)

Auto ma przebieg 170k km, wyprodukowane w listopadzie 2008, I rejestracja w 2009r.

 

rozkodowany VIN:

 

Model description: 320D OL

Market: Europa

Type: PN31

E-Code: E90 (MUE)

Chassis: Limousine

Steering: links

Doors: 4

Engine: N47 - 2,00l (130kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: automatisch

Body Color: Spacegrau Metallic (A52)

Upholstery: Polster Impuls M. Stoff/leder/anthr (FMAT)

Production date: 12.11.2008

Assembled in: Leipzig

 

 

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 package

S1CDA Brake Energy Regeneration

S205A Automatic transmission

S249A Multifunction f steering wheel

S255A Sports leather steering wheel

S2BWA BMW LA wheel, dual spoke 268

S2PAA Lug bolt retainer

S302A Alarm system

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S431A Interior mirror with automatic-dip

S464A Ski bag

S465A Through-loading system

S481A Sports seat

S493A Storage compartment package

S4AEA Armrest front, retractable

S4B9A Interieurleisten Alu Feinschliff

S502A Headlight cleaning system

S507A Park Distance Control (PDC), rear

S520A Fog lights

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S540A Cruise control

S5DCA Rear-seat headrests, folding

S663A Radio BMW Professional

S698A Area-Code 2 for DVD

S7NHA BMW Service inclusive

P7RSA Package Comfort

S863A Retailer Directory Europe

S879A On-board vehicle literature German

S8SPA Control unit COP

S993A model year code in VIN

 

Planowane zmiany:

 

1. chip na 200KM - bedzie zrobiony juz za tydzien.

2. audio Gladen One 200 + wzmacniacz Audisona - bedzie zrobione juz za tydzien.

3. wymiana kierownicy na M-pakiet (juz zakupiona z ASO, czeka na zalozenie).

4. Wymiana raczki hamulca recznego na M-pakiet i galki od skrzyni biegow na nowa (obie rzeczy juz zakupione).

5. Przyciemnienie tylnych szyb (mialem zakladac rolety ale w koncu zdecydowalem sie na przyciemnianie)

6. Zakup kol letnich 18'' RoF.

7. Jakis modul BT zeby podlaczyc telefon.

8. Kosmetyki do skory, deski rozdzielczej i do szyb zeby troche auto odswiezyc.

 

Chcialbym tez miec zewnetrzny M-pakiet oraz nawigacje ale nie wiem czy nie wydaje sie to przesada tzn stosunek poniesionych kosztow do wartosci auta. M-pakiet w ASO 7,5 kPLN a nawigacja uzywana pewnie okolo 5k. No i glupio czlowiek sie bedzie czul jak moja ''M-pakietowa'' bunie bedzie wyprzedzac jakas dziabnieta Octavia :P troche przypal. Co innego gdybym mial jakies 330 czy 335.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto :cool2: Załóż ładne koło i kierę m i będzie ok.

Szkoda, że bez navi, bo to bardzo fajny gadżet w trójce.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Hej,

 

w koncu wrocilem do kraju i mam troche czasu zajac sie autem.

Na poczatek kilka fotek!

Wieczorem wrzuce nowe fotki bo czesc z tych rzeczy udalo mi sie juz zamontowac w aucie.

Dzisiaj tez jade do ASO bo chlopaki zapomnieli dolaczyc jakichs glupich srubek i nie moge zamontowac aluminiowych nakladek na pedaly!

Jutro montaz audio, bardzo jestem ciekawy efektu bo podobno gra lepiej od HIFI ktore mialem okazje posluchac u kolegi i zdecydowanie bylo to juz ok brzmienie.

A w weekend jak bedzie czas przyjdzie pora na chip!

 

PS. Kierownica M-pakietowa jest super, rewelacyjnie lezy w dloniach, jazda zrobila sie od razu o wiele przyjemniejsza (szkoda tylko ze jest taka droga..). Zdecydowanie polecam jako no.1 mod w kazdym bmw :)

 

Wczoraj wieczorem korzystajac tez z pogody pobawilismy sie z kolega (e90 328i) na parkingu pod Auchan, cos pieknego :) Oprocz nas bylo tez z 10 innych amatorow driftow parkingowych :P

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
Kolego - a zestaw audio ściągałeś zza Odry, czy kupowany w Polsce? Jeśli to nie tajemnica, to ile wyszedł Cię zestaw ze wzmacniaczem?
Opublikowano
Ładne autko kolego :cool2: Fajnie, że LCI. Przebiegiem się nie przejmuj, jeżeli jest potwierdzony to wcale nie uważam, że jest duży. Plus dla Ciebie za planowany zakup opon ROF. Myślę, że będziesz z nich zadowolony. :8)
Opublikowano

Bardzo dobry wybór z głośnikami, z opisu widzę że masz radio BMW Professional. Będziesz wyprowadzać sygnał z przedwzmacniacza w radiu ? Czy dajesz przejściówkę Hi-Lo ?

 

Gratuluję zakupu, fajna trójeczka :) Mody bardzo fajne, kierownica M pakiet jest super, też mam u siebie :)

Opublikowano

Mody widać konkretne bedą :cool2: :norty:

 

Przebieg to tylko cyferki, jak ktoś dba o samochód to i posłuży nawet jak będzie 500kk :D na duży plus zasługuje automat bo przy naszych korkach coraz bardziej zaczyna mnie przekonywać :D

Lewy pas to nie kółko różańcowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zestaw Gladen One 200 BMW kupiony bezposrednio u polskiego dystrybutora - firma SoundPower. Cena detaliczna 1999 PLN, mozna ponegocjowac i dostac okolo 10% rabatu. Czy zestaw okaze sie dobrym wyborem bede wiedzial jutro - wlasnie jest montowany w firmie Creativ z Pruszcza Gdanskiego.

 

Chlopaki mowia ze wzmacniacz Audison SR4 (4x60W) - cena 700 PLN- moze okazac sie odrobine zbyt slaby - zobacze jutro na miejscu i porownam audio pod mocniejszym wzmacniaczem. Jezeli bedzie znaczaca roznica to zastanowie sie nad wymiana wzmacniacza.

 

Sygnal bedzie doprowadzony do wzmacniacza poprzez konwerter Hi-Lo Helixa, kolejne drogie ustrojstwo (299 PLN) ale podobno takie nonamy za 50 PLN sa fatalnej jakosci. Zastanawialem sie przez chwile nad procesorem dzwieku - podstawowy model Alpine 650 jest wyprzedawany za okolo 600 PLN ale podobno jakosc tego jest slaba i jest niepolecany i jezeli inwestowac to w cos porzadniejszego - ale to juz kwoty w granicach okolo 2000 PLN za DSP i kolejne 1,5-2k PLN za mocny wzmacniacz co robi sie juz troche przesada, az taki wymagajacy odnosnie audio nie jestem zeby inwestowac takie kwoty. I tak 90 % czasu bedzie gralo radio FM wiec..

 

 

Co do kol 18'' ROF - wszyscy znajomi mnie strasza i odradzaja, gdanskie drogi po zimie to ser szwajcarski, kolega w zeszlym sezonie po zakupie 18'' felg po miesiacu wyrzucil 2 z nich tak byly pogiete. No ale to byla jakas chinszczyzna. Mam nadzieje ze oryg. BMW okaza sie wytrzymalsze. Inny kolega ma 17'' felgi w swojej E90 no i ze tak powiem ''du** nie urywa" :P 18'' wygladaja duzo lepiej. Ale to mod dopiero na za miesiac, na razie zima nie odpuszcza.

 

Odnosnie automatu - po tygodniu jazdy (pierwszy raz w zyciu automatem) - juz wiem ze nigdy wiecej nie kupie auta z manualna skrzynia biegow - to jest ANACHRONIZM, cos co powinno juz dawno zniknac z aut (nie licze milosnikow manuali dla ktorych manual powinien byc za doplata :P). Poczatkowo denerwowal mnie maly lag w skrzyni ale dowiedzialem sie ze istnieje tryb sport (bez komentarza..) :)

 

Odnosnie przebiegu - pokutuje u mnie mentalnosc ze pod 200tys km to juz "auto sie zacznie sypac" ale mam nadzieje ze sie milo rozczaruje i przede mna sporo km bezawaryjnej jazdy, zycie zweryfikuje! Auto bylo serwisowane regularnie do konca w ASO wiec mam nadzieje ze unikne przykrych niespodzianek.

 

W weekend badz poniedzialek licze ze uda sie zrobic chip tuning, zobaczymy czy bedzie zauwazalna roznica pomiedzy 177 a okolo 200KM!

.

Opublikowano
W weekend badz poniedzialek licze ze uda sie zrobic chip tuning, zobaczymy czy bedzie zauwazalna roznica pomiedzy 177 a okolo 200KM!

 

To daj znać, bo sam jestem tego ciekawy. Też mam taki silnik i zastanawiam się czy go chipować i na ile?

Opublikowano
W weekend badz poniedzialek licze ze uda sie zrobic chip tuning, zobaczymy czy bedzie zauwazalna roznica pomiedzy 177 a okolo 200KM!

Różnica napewno będzie odczuwalna :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, zle sie wyrazilem, roznica jakas bedzie na pewno.

Pytanie brzmi czy bedzie odczuwalna na tyle zeby usprawiedliwic koszt takiego zabiegu (1,5kPLN).

2.0 diesel rajdowcem nie bedzie nigdy i tak, a juz ma 177KM co rozpedza go calkiem sprawnie.

 

W Golfie 1.9 TDI 105 KM zmienione na 135 KM robilo ogromna roznice, niebo a ziemia, bylo warte kazdej zlotowki z tych 900 PLN.

 

Zobaczymy jak bedzie z 320d.

.

Opublikowano

Ja u siebie mam program i jestem bardzo zadowolony - nie ustawiam się na kreski ale już nie jednemu dokopałem ... wcześniej bolało mnie to że przystawiało się mondeo i dostawałem w tyłek

 

po programie e90 bardzo fajnie chodzi , zwłaszcza w trasie na 4 biegu leci jak pocisk w czasie wyprzedzania

 

Według mnie robota warta 1500

 

mam zrobiony program na 213 km i 424 nm ( na hamowni pokazało 185 km )

Opublikowano
Wg mnie soft to bardzo dobrze wydane pieniądze :cool2: Nie ma się czego obawiać o ile zrobisz u fachowca, a nie paprocha :D Różnica będzie bardzo odczuwalna, szczególnie okolice +50-60Nm :evil:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Co do chip tuningu to w 3city z tych znanych zakladow jest jedynie Tune-Up (robilem tam Golfa i bylem zadowolony) oraz V-tech Pomorze. Tune Up bardziej specjalizuje sie w autach z grupy VAG wiec chyba zdecyduje sie na V-Tech.

 

Chyba ze ktos moze polecic cos innego w okolicy powiedzmy 100km?

I kolejne pytanie - czy ktos moze polecic jakis zaklad gdzie moglbym przyciemnic troche tylne szyby w okolicach Trojmiasta?

 

Ps. Wlasnie wpadl kurier i przyniosl troche drobiazgow. Niby to nie mod ale co tam, cieszy i tak :) w zestawie byla nawet guma Maoam z czasow dziecinstwa :D W weekend popracuje troche z tym Gliptone nad skorzanymi elementami tapicerki bo widac te 170k km na nich.

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
Broń Panie Boże do wał-techu - zrób jakąś rozsądną trasę i jedź do kogoś ogarniętego :cool2: Poczytaj o nich opinie :mad2:
Opublikowano
Broń Panie Boże do wał-techu - zrób jakąś rozsądną trasę i jedź do kogoś ogarniętego :cool2: Poczytaj o nich opinie :mad2:

 

dokładnie :!: mojemu kuzynowi skończyli vw borę :cry2:

Opublikowano
Broń Panie Boże do wał-techu - zrób jakąś rozsądną trasę i jedź do kogoś ogarniętego :cool2: Poczytaj o nich opinie :mad2:

 

dokładnie :!: mojemu kuzynowi skończyli vw borę :cry2:

 

Aż tak? :( Ja robiłem u nich tylko, ze w Szczecinie i odpukac po 15tys jest wszystko w porządku.

Opublikowano
Takze chyba nie jest tak złe, chociaż fakt ze okoliczności robienia były dosyć dziwne ale to raczej wina oddziału V-Tech Szczecin.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cholera, Panowie to co proponujecie w takim razie, gdzie chipowac bunie? :evil:

.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
... Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kolejny mod - audio.

 

Po odebraniu auta z zakladu car-audio podlamalem sie mocno. Kupilem porzadne glosniki Gladen Audio System One dedykowane do BMW, dobry konwerter Helixa i wzmacniacz renomowanej firmy Audison. Wszystko razem + montaz kosztowalo niemale pieniadze a efekt byl zenujacy - gralo to czysto, ok (tego sie spodziewalem po dolozeniu tweeterow) ale bas po podkreceniu na 1/5 glosnosci - zaczynal pierdziec jakby uszlo z niego powietrze.

 

Okazalo sie ze moj wzmacniacz ktorzy rzekomo ma 4x60W (przy 14,4V, bo przy 12V juz 4x40W..) jest najtanszym shitem budzetowym no i nadaje sie jedynie na smietnik (juz bezpiecznik 30A powinien mi dac do myslenia).

 

Po kilku h wertowania forum car-audio zapadla decyzja o kupnie nowego wzmaka. Kilka tel. po dystrubutorach i sklepach audio, troche negocjacji cenowych i zalatwione :)

Szybko stalem sie posiadaczem wzmacniacza ktory w koncu spelnia swoje zadanie. Mosconi Gladen AS 100.4.

http://www.mosconi-system.it/product/as100-4/

Wzmacniacz ow wygral 2 lata temu prestiizowa nagrode EISA w kategorii wzmacniacze samochodowe, ma swietne recenzje i radzi sobie spokojnie z tymi wymagajacymi glosnikami. Moc znamionowa to 4x100W chociaz w rzeczywistosci jest nawet mocniejszy.

 

Teraz audio gra tak jak powinno :D Nadal dach sie oczywiscie nie ugina od basu no ale nie tego sie spodziewalem po 20cm wooferach pod siedzeniami ;) Gra nad wyraz przyzwoicie, uderzenie basu jest mocne i w zupelnosci wystarczajace jak na moje uszy, da sie podkrecic muzyke tak ze gra bardzo glosno a bas jest nadal czysty. Musze sie jeszcze pobawic z ustawieniami odciec na filtrach gdyz ustawilem je ''na oko'' i na pewno jest jeszcze miejsce na poprawe brzmienia.

 

Ostatecznie wszystko wyszlo jakies 5,5 kPLN i z perspektywy czasu nie wiem czy byly to rozsadnie wydane pieniadze mimo ze lubie glosno sluchac muzyki w aucie. Wydaje mi sie ze zestaw HIFI w ASO za niecale 2kPLN jest lepsza opcja cena/jakosc dla 90% ludzi.

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.