Skocz do zawartości

e 39 3.0d 193 km mało mocy


LUCKY1985r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawno odwiedzilem firme DYNOSOFT w Katowicach bo czuje ze moje auto nie jedzie jak powinno na 193 km. Po hamowni okazalo sie ze ma 125 km i gosc co mial mi robic chipa stwierdza ze nie ma powietrza w aucie. wymienilem wg niego przeplywke na nową i wyszlo 133 km i z chipu kapa. Pojechalem do znajomego mechanika i sam tez stwierdzil ze jest za slabe, wiec zadzwonilismy do tego goscia z DYNOSOFT jakie byly parametry podczas mierzenia i ten powiedzial ze turbo itp jest ok i mialo doładowanie 1,1 bara przy czym wydaje mi sie ze to jest duzo za malo. Jakies sugestie?? błagam o pomoc od czego zaczac zeby sie niepotrzebnie nie narobic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wymienić każdy wężyk od podciśnień.

2.Sprawdzić pompę progową jakie daje ciśnienie.

3.Wyczyścić elektrozawory od turbo i EGR. ewentualnie zmienić n nowe.

4.Wymienić odmę na nową.

5. Wyczyścić kolektor dolotowy i EGR i wywalić klapki w kolektorze.

6. Sprawdzić szczelność IC i wyczyścić cały dolot.

7. Sprawdzić sztangę od turbo jak chodzi i czy nie zacięła się.

8. Rozebrać turbo i wyczyścić geometrię przy czym sprawdzić czy nie bierze oleju i czy nie ma luzów na wirniku.

 

To takie roboty z grubsza...

 

U mnie też mocy nie było. Sprawdziłem prawie wszystko wraz z komputerem i sprawdzeniem w czasie jazdy parametrów... i jednak geometria się zapiekła. ;)

aha jak możesz to wytnij katalizatory.

pozdrawiam i życze powodzenia.

:cool2:

Edytowane przez Thazek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Znajdź sobie kogoś ogarniętego z inpą, i zróbcie live data w czasie jazdy pod obciążeniem, sczytaj błędy.

Nie ma sensu rozdzierać pół samochodu w ciemno.

Podstawą zawsze jest diagnostyka, od tego trzeba zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż nie chce mi się wierzyć, żeby taka firma nie powiedziała co dokładnie nie domaga :shock:

 

zdrowe e39 3.0d ale 184PS, daje 1,4-5 w overbooscie (chwilowe) i potem powinno utrzymywać 1,2 bara

piszę oczywiście o cisnieniu względnym w kolektorze, tj. w inpie 2,2b bezwzdględnego to 1,2b względnego

 

przyłóż ręke po rurę wydechową i napisz z jakiej odległości czujesz spaliny, wstępnie sie kata zdiagnozuje

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade teraz do mechanika zobaczyc co z samochodem. Wiem narazie tyle ze turbo jest w porządku bo zostalo tez wyczyszczone,geometria turbiny ok, kolektor ssacy ma klapki przykrecone na krety i do tego na silikonie jak sie okazalo :shock: pozniej napisze co dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To klapek się pozbądź jak najszybciej przy okazji, jak nie chcesz mieć pasztetu w silniku pewnego pięknego dnia.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapek nie ma bo zostały zaślepione zanim kupilem samochód. Jutro odbieram ale nic nie stwierdzili bo nie wiedzą co jest. Jutro odstawiam auto na inny warsztat gdzie robią tylko BMW. Co do klapek to dzis sie dowiedzialem ze są zaślepiane z tego powodu ze chodzi o ekonomie :shock: i serwis zaleca wymiane calego kolektora ssacego co 200 000 km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za bład, klapki sa zaslepione bo sie rozsypuja po 200 000 km i wymieniaja caly kolektor, ale u mnie to juz zostalo zrobione. a jezeli chodzi o te klapki to sam juz nie wiem bo widzialem swoj kolektor nie do konca juz wiem na czym polega usuniecie tych klapek. U mnie sa powkrecane wkrety na silikonie ale caly mechanizm na podcisnienie ktory reguluje nimi zostal, takze nie wiem czy to jest dobrze zrobione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mądry byl chyba poprzedni wlasciciel, ale wczesniej auto mialo wypier....ol a przez zime jakos zaczelo to padac bo dzis mam problem zeby kolem zakrecic na mokrym i jak mowilem wyszlo 125 KM. Jak da rade to jutro wrzuce fotke jak wyglada ten moj kolektor bo tez mnie troche dziwi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obczailem dokladnie te zdecia i widze ze u mnie sa klapki ale nie wiem po co ktos wjebal w nie wkrety na silikon. sadze ze u mnie beda pourywane. za innym zdjeciu sa metalowe zaslepki? u mnie sa plastiki jak na poczatkowych zdjeciach i pewnie to bedzie o to chodzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli u Ciebie są klamki to czym szybciej niech ktoś je wywali. Może ktoś mądry wkleił je na silikon, żeby były cały czas otwarte. Tak czy siak to bzdura. Jak coś to wal na PW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu jeżeli autor pozwoli http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/blagam.gif jak poznać czy te klapaki są w aucie czy ich nie ma http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/hmm.gif czy na tej stronie mogę to zobaczyć, bo gdzieś przeczytałem że nie w każdej wersji te klapki występowały http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/niewiem.gif tutaj jest strona z moimi częściami do auta po kodzie VIN

jeżeli ktoś mógłby zerknąć na to bo je nie wiem czy są czy ich nie ma http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/swieca.gif

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DP71&mospid=47559

Dziękuje http://www.karawanier.pl/images/smilies/cheers.gif i sorki za OT

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg mnie nie masz klapek.

realoem pokazuje pod obrazkami części które są w samochodzie, tych których nie ma, nie będzie pokazywało.

Jak wejdziesz w kolektor ze sterowaniem klapek, to pisze brak części w twoim samochodzie.

Proszę: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=11_2837&hg=11&fg=40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak pisze, czyli ten program pokazuje części każdego typu ale jeżeli nie występują w danym aucie (wpisując VIN) to wyskakuje taki napis :?:

To by była dobra wiadomość jak dla mnie że nie ma tych badziewiastych klapek. :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi mowlili juz specjalisci z BMW u mnie klapki byly, ale klapki sie wypiernicza bo maja zywotnosc na ok 200 000 km. Ja mam juz 261000 km. Klapki sie wypieprza i zaslepia z tego wzgledu ze jadac na serwis oni sie nie pieprza z klapkami tylko wymieniaja caly kolektor ssacy z nowymi klapkami a koszt takiego kolektora to ok 2000 zl. i nie kazdy moze sobie pozwolic na takie rzeczy zwlaszcza ze w grudniu na serwisie wymieniali mi wtrysk na 1 cylindzrze i 1500zl poszlo a 2 dni wczesniej zaplacilem za poduszki pod silnikiem bo polecialy przez wtrysk( kulało autem) 1000 zl. Mniejsza o to jutro jade sie dowiedziec co z autem bo podobno turbina ma dostac nowe czesci z BMW i jeszcze chyba bede wypieprzac katalizator co mi zasugerowali ale to juz jest moja decyzja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak u Ciebie te klapki wywalili a z tego co jest u mnie na realoem to tych klapek nie ma wcale, http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/hmm.gif ale czy to możliwe http://forum.karawaning.pl/public/style_emoticons/default/niewiem.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możliwe, moja tez fabrycznie nie ma klapek.

Sprawdzałem na realoem, i organoleptycznie.

Kolektor jest z roku produkcji auta, więc nie sądzę że ktoś go wymieniał.

Nawet nie mam wyprowadzonej instalacji sterującej klapkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.