Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przeglądając dziś allegro trafiłem na coś takiego http://moto.allegro.pl/szpera-lsd-e30-mala-glowa-dyfer-bmw-sprawdz-i3090194234.html . Przypomina to patent, z którym spotkałem się jakiś czas temu w internecie, czyli przerabianie zwykłego otwartego dyfra na lsd, wsadzając do środka płytki rozpierane sprężynami. W porównaniu do seryjnej szpery, cena jest atrakcyjna, tylko zastanawiam się, jak wygląda sprawa faktycznego działania takiego rozwiązania. Jak myślicie, faktycznie zacieśnia to dyfer? Nie będzie wpływać na jego nadmierne zużycie? W ogóle duży problem byłby z założeniem czegoś takiego? Pomyślałem, że jeśli ma to prawo działać, to jest to rozsądne rozwiązanie to mojego auta , żeby w zakrętach dyfer był trochę chociaż spięty i żeby zimą można było chociaż czasem wyjechać z zaspy.

 

Pozdrawiam, Karol :)

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
tak działa dość dobrze. Znana pod inną nazwą Phantom Grip....daje podobne efekty jak zwykła szpera,ale nie obejdzie się bez przeróbek w dyfrze .
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Jakiego rodzaju będą to przerobki? Będą mozliwe do wykonania bez specjalistycznych narzedzi typu prasy czy frezarki? W ogole jak wyglada montaż czegos takiego, da sie to zrobic samemu?
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie kto aktualnie zajmuje sie przerabianiem seryjnych mostów na LSD?
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Teraz na allegro trafia się zestaw od razu z montażem w dyfrze w cenie 400zł. I tak się zastanawiam, jak wypada taki przerabiany dyfer ze szperą za te 480zł (z kosztami wysyłek) na tle używanej, oryginalnej szpery. Fajnie by było usłyszeć opinię kogoś kto używa czegoś takiego faktycznie. Czy opłaca się robić taką przeróbkę, czy lepiej dozbierać i za 600-700zł kupić używaną oryginalną szperę ( ta z kolei może mieć wyślizgane tarcze, a koszt wymiany mały nie jest)?
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam serdecznie

Pozwolę sobie odświezyć temat - oferta z allegro jest mi dobrze znana, oferujemy produkujemy montujemy szpery LSD do e28, e30, e34, e36, e39. e46. e60

 

Jesteśmy na rynku od ponad roku, w swojej e30 (mała głowa) mam szperę od 2 lat, wszystko działa i nie szumi - jeśli ktoś ma jakieś pytania, chętnie odpowiem

 

Aktualnie na aukcjach szpery 6cio spręzynowe ~30% i sile ~65Nm, opcjonalnie na specjalne zamówienie oferujemy szpery 8mio sprężynowe oferujące 1/3 siły więcej i z siłą około 85Nm - takie montowane ostatnio głównie w e46 (duża i mała głowa). Czas wykonania szpery/wbicie w dyfer waha się między 3-7 dni zależnie od ilości roboty, a nasze produkty stają się coraz popularniejsze, wszystkie info: forum, mail ([email protected]), PW, kom: 660464623

 

Pozdrawiam Tomasz B.

Opublikowano

czy ktoś już koszytał z usług wyżej wypowiadającego się pana?

Może coś opisać jak to działa, czy nie robi więcej problemów potem ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pomyślałem, że skoro do rozmowy dołączył się producent, to warto, aby ustosunkował się do negatywnych aspektów takiego rozwiązania pojawiających się na zachodnich forach.

 

1. Czytałem że przy używaniu tego typu rozwiązań powstaje dużo opiłków metalu i trzeba często wymieniać olej w dyfrze (który do LSD jest drogi), żeby opiłki nie zjadały zębatek.

2. Satelitki, do których dociskane są płyty rozpierane sprężynami wycierają się razem z płytkami co skutkuje tym że taka szpera przestaje działaś, albo łapie sporadycznie (w sensie że raz łapie a raz nie, i nie wiadomo kiedy złapie)

3. To już takie moje autorskie pytanie- zasada działania takiego lsd opiera się na tarciu między rozpieranymi płytkami a satelitkami. Oba wykonane są z metalu, co więcej, stykają się na dość małej powierzchni. Aby uzyskać odpowiednie zblokowanie bez użycia płyt ciernych (tarcz sprzęgłowych, jak w oryginalnym lsd) siły nacisku muszą być duże- czy to nie obciąża nadmiernie dyfra? Satelitki nie trą o obudowie , nie ma dużego naprężenia na łożyska? Co z odprowadzaniem ciepła i chłodzeniem? Powierzchnie cierne przylegają na gładko do siebie, więc nie dochodzi tam olej za bardzo.

Wiem że identyczne rozwiązanie było używane w Corvette, tylko tam były tarcze cierne między satelitkami i płytami rozpieranymi

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

W zasadzie te trzy pytania skupiają się na jednym zagadnieniu

 

Zasada działania jest już raczej znana, zacznę od tego, że na początku produkcji a będzie to dobre 2 lata, założyłem do siebie taką szperę, jako że mała głowa postanowiłem zobaczyć jak się spisze bez zmiany oleju - wlałem najtańszy olej do mechanizmów różn. Do dziś wszystko działa jak powinno, bez szumów, jest spoko

 

*rekomenduję zwykłe tanie oleje do dyferencjałów, z doświadczenia wszystkie dodatki zwiększające smarowanie zmniejszają tym samym spięcie (może niewiele ale jednak) - zatem olej do dyfrów nie jest drogi

 

Działanie szpery jest podobne do stosowania podkładek jednak -> siły działają od drugiej strony, zwieksza się elastyczność dzięki spręzynom co znacznie wydłuża działanie szpery !

 

Na specjalne życzenie klientów montujemy 8mio spręzynowe szpery tak siła rozpierająca to 1008kg i tyle też mam w e30 z małej głowie -> jak działa po 2 latach -> j/w (gwarantuję, użycie najmocniejszych spręzyn dostępnych na rynku erupejskim)

 

- Problem odprowadzania ciepła nie występuje bo ruchy przemieszczające pomiędzy płytkami a satelitami nie są duże -> odsyłam do zasady działania dyferencjału (wszystko na naszych aukcjach)

 

Spotkałem się z takimi rozwiązaniami, jesteśmy otwarci na kolejne rozwiązania i to jednak już inne kwoty

 

http://bartosik.boo.pl/IMG_0013_750.jpg

 

http://bartosik.boo.pl/e36_img_1517.jpg

 

http://bartosik.boo.pl/stykowka03.jpg

 

btw. jeśli ktoś byłby zainteresowany produkujemy również frezarki cnc - oferta zarówno dla majsterkowiczów jak i małych i średnich firm

Pozdrawiam Tomasz B.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Kupiłeś jezdziłes ? Czy piszesz bo słyszałes ? Pytam z czystej ciekawosci,bo miałem do siebie kupic troszke krótszy most i go zaspawać dla zabawy na jakiś czas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.