Skocz do zawartości

Wpływ Adaptive Drive i Electronic Damper Control na odcucia


SlawekS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nt osi skrętnej niewiele wiem, raz jeździłem, było może trochę łatwiej parkować ale nic poza tym. Natomiast zawsze zapala mi się lampka ostrzegawcza gdy widzę równanie: zawieszenie + dużo ruchomych elementów + elektronika + PL drogi = koszty

Co do zawieszenia to zależy czym jeździłeś wcześniej i jak ci się podobało, jeśli np e60,e90 to seryjne zawieszenie w f10 będzie za miękkie, jest ono raczej takie jak w mercach S, citroenach itp. Zawieszenie M jest trochę sztywniejsze, niższe o 10mm i podobno trwalsze, ma grubsze amory, twardsze gumki itp. Dla mnie zawieszenie M to must have. F10 z zawieszeniem M jest takie jak e60 z seryjnym zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykuje uproszczenie równania na eksploatację zwieszenia by monogramus:

 

zawieszenie + PL drogi = koszty :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dodał do lewej strony równania element związany ze sposobem jazdy tzn. spowalnianie przed progami zwalniającymi, omijanie na tyle ile się da dziur, ostrożna i powolna jazda po dziurach/garbach/, sposób najeżdżania na krawężniki etc. Dla chcącego lub gapowatego "załatwienie" prawie każdego zawieszenia to nie problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji, w moim f11 530xd mam oprócz sport+, sport, comfort i ecopro jeszcze dodatkowo comfort+. W instrukcji nic o tym trybie nie ma. Auto jest jeszcze bardziej miękkie niz w comfort. Czy to znaczy, ze mam jakieś inne niz standardowe zawieszenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Tak łatwo nie da się doradzić, ale zawieszenie M będzie trwalsze, ale te z Adaptive Drive moim zdaniem to większy wydatek, teraz jak i później. Jak dla mnie wrażenia z jazdy są lepsze z AD.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobilem trasę z Trójmiasta do Warszawy - obawiajac sie korkow pojechałem autostradą przez Stryków. Przez wiekszosc czasu jechalem szybko: 180-200. I tu powtarza sie moja wcześniejsza obserwacja: nawet w trybie Sport auto wydaje sie niezwykle wrażliwe na boczne podmuchy i przez to niestabilne w jexdzie na wprost. Macie podobne obserwacje? Chyba tescie w Auto Swiecie tez na to zwrocili uwagę i podali ze auta po lifcie zostaly poprawioje pod tym względem. Czy ktos sie orientuje co sie zmienilo? Czy mozna to poprawic w aucie sprzed liftu?

Przy okazji - ze 100 km przejechalem " razem" z Lambo Galardo, trzymalismy rowno 200, ale jak bylo trzeba to oczywiscie odchodzil jak chciał. Jedynie świadomość, ze kazdy km kosztuje go co najmniej 2 razy wiecej poprawiala moj humor :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosa69, odpowiedz na pytanie czym jeździłeś do tej pory i czego w zawieszeniu tego wozu ci brakowało, a może było idealnie? to wtedy my ci powiemy jaki zawias masz wybrać :)

 

 

Skoda Roomster :lol:

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda Roomster :lol:

 

Poczujesz różnice :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kg530

EDC przed liftem nie radzi sobie z masą tego samochodu, na sport gorzej tłumi nierówności jednak przechyla się tak samo, mi przy >180km też się "pocą ręce" i to na 20". Oczywiście jazda na wprost jest ok. Po lifcie podobno lepiej ale nie wiem czy to nie efekt "nowego samochodu".

Jedyne wyjście to zmienić na zawieszenie M, amory+sprężyny to 5000zł + montaż i kodowanie.

Po przejechaniu 70kkm wiem, że więcej tej opcji nie wybiorę, potwierdza się przysłowie, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne wyjście to zmienić na zawieszenie M, amory+sprężyny to 5000zł + montaż i kodowanie.

No to mnie nie pocieszyles :( Miałem nadzieję, ze da się to jakos poprawic np. oprogramowaniem elektrycznego ukladu kierowniczego (choć nie wiem czy u mnie nie ma hydraulicznego 530xd?).

Mi najbardziej przeszkadza jakby luźny i nieprecyzyjny uklad kierowniczy przy jeździe na wprost z dużą > 180 prędkością. Przy jakimkolwiek powiewie (mijana ciezarowka, albo koniec ekranow na autostradzie) trzeba korygowac kierunek. A nie jest to mile przy tej predkosci. Nigdy tego nie mialem, nawet w autach pozornie o mniej sportowej charakterystyce Volvo, Audi, jedynie Subaru Outback tak sie zachowuje ale to troche SUV i nie slynie z precyzji prowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Świetny temat.. Jestem na kupnie 535d / 535xd i tutaj widzę.. Trzeba pomyśleć jeszcze o zawieszeniu :).

 

Czyli w 535xd nie będę mógł mieć zawieszenia M? Ale mogę mieć AD..? Samego lepiej nie brać... (...) Więc najlepsze konfiguracje to: 535d + zawieszenie M. Lub 535d + AD. W razie złego zrozumienia proszę kolegów o poprawienie :)

 

Ps.

Jak to się ma do Dynamic Drive z e60? Obecnie mam DD + sportowe zawieszenie u siebie, auto chodzi jak gokart. Boczne wiatry, o których mówi kolega - że tak powiem, nie doświadczyłem :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

535d z AD nie chodzi jak gokart. AD w 7 serii G nazywa sie "zawieszenie Executive Pro" i to jest najważniejszy wyróżnik AD - komfort. Ustawienie sportowe zawieszenia bardzo zmienia charakterystykę auta, ale do gokartu wciąż daleko. Przy czym dla mnie ta charakterystyka jest ok.

 

Co do podmuchów wiatru i ich odczuwania, to w pewnym stopniu jest to cecha kierowcy :mrgreen: . W każdym aucie je poczujesz. Przy prędkościach rzędu 180 (autobahn w DE) i porywistym wietrze było słychać podmuchy, prowadzenie wymagało skupienia. Ale nie było stresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z tego co zrozumialem to edc i ddc jest tym samym systemem jesli tak to po co 2 rozne nazwy?

 

i czy takie polaczenie dla f10 jest ok?

 

2VA Adaptive Drive Adaptive Drive

223 Dynamic Damper Control Dynamische Daempfer Control

229 Dynamic Drive

felgi 18"

 

nic nie pisze o edc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przyjąć, ze EDC i DDC są tożsame. Nie wiem czy dokładne wyposażenie zależy od roku/modelu/rynku auta, ale oba opisy to amortyzatory o zmiennej sile tłumienia.

Wydawało mi sie, ze określenie Dynamic Drive oznaczało EDC i aktywne stabilizatory łącznie m.in. w E60. W F11 nazywa się to Adaptive Drive.

Przy Adaptive Drive mam w VIN tylko 2VA. Amortyzatory o zmiennej sile tłumienia są częścią pakietu AD. Konfigurator nie pozwala połączyć DDC i AD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.