Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

To mój pierwszy post i przygotowanie do zakupu pierwszego BMW więc proszę o wyrozumiałość:)

 

Przymierzam się do (F10) 535i xdrive i chciałbym zapytać o wpływ Adaptive Drive i Electronic Dampler Control (AD chyba zawiera w sobie EDC) na ogólne odczucia podczas jazdy.

 

Szukając informacji na temat tego jak wpływają one na ogólne odczucie ciężko znaleźć coś merytorycznego. Większość ludzi pisze, że AD to "must have" bo zwiększa komfort - niweluje wychylenia w zakrętach. Ale trafiłem też na kilka opinii, że AD powoduje uczucie "floating" i odseparowania od drogi (jakby coś sztucznego było pomiędzy kierowcą a drogą).

 

Dla mnie w sumie ważniejsza jest "integracja" mojego ciała z maszyną i drogą niż komfort rozumiany jak brak przechyłów (przechyły są raczej fajne:). Pytanie czy możesz coś podpowiedzieć? Czy niwelowanie przechyłów wpływa pozytywnie czy negatywnie na odczucie maszyny i drogi? Ew może sam EDC jest lepszy bez AD?

 

Dodam, że przymierzam się do standardowych 18" felg z uwagi na polskie "drogi" - z tego co czytałem, to rozmiar, profil i model opon też wpływają na odczucie AD.

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam

To mój pierwszy post i przygotowanie do zakupu pierwszego BMW więc proszę o wyrozumiałość:)

 

Przymierzam się do (F10) 535i xdrive i chciałbym zapytać o wpływ Adaptive Drive i Electronic Dampler Control (AD chyba zawiera w sobie EDC) na ogólne odczucia podczas jazdy.

 

Szukając informacji na temat tego jak wpływają one na ogólne odczucie ciężko znaleźć coś merytorycznego. Większość ludzi pisze, że AD to "must have" bo zwiększa komfort - niweluje wychylenia w zakrętach. Ale trafiłem też na kilka opinii, że AD powoduje uczucie "floating" i odseparowania od drogi (jakby coś sztucznego było pomiędzy kierowcą a drogą).

 

Dla mnie w sumie ważniejsza jest "integracja" mojego ciała z maszyną i drogą niż komfort rozumiany jak brak przechyłów (przechyły są raczej fajne:). Pytanie czy możesz coś podpowiedzieć? Czy niwelowanie przechyłów wpływa pozytywnie czy negatywnie na odczucie maszyny i drogi? Ew może sam EDC jest lepszy bez AD?

 

Dodam, że przymierzam się do standardowych 18" felg z uwagi na polskie "drogi" - z tego co czytałem, to rozmiar, profil i model opon też wpływają na odczucie AD.

 

Witaj

 

Zaczne nietypowo czyli od końca.

 

Felgi jeśli kupisz DDC-223 auto w trybie comfort będzie dalej bardzo komfortowe nawet przy felgach 19 cali osobiście sprawdzone, ale są osoby na forum które śmigają na 20calach i twierdzą że jest i na nich komfortowo.

 

Jeśli szukasz 100% integracji z maszyną to żle trafiłeś bo ostatnia 5-tka która taka była to E60 była ona sztywana,zwarta oraz bardzo precyzyjna to samo dotyczy E90 i nowej 3ki w/g mnie F10 straciło około 25% z właściwości które miała jej poprzedniczka.

 

W F10 dokonała się rewolucja teraz to bardzo komfortowa maszyna nawet z DDC w trybie sport jest miękka (mercedes i audi to teraz twardsze auta) kosztem właśnie tej integracji , ale nie myśl że teraz to takie sobie wozidełko jak obecne mercedes czy audi dalej jest od nich lepsze ale nia ma już takiej przepaści jak była między E60 a jej ówczesnymi konkurętami.

 

Marka wyciągnełą ręke do grupy klientów którzy omijali ją szerokim łukiem czyli starszych amerykanów,europejskich seniorów oraz kobiet.

 

Podobną rewolucje zgotował swoim klientom mercedes tylko oni poszli w przeciwną strone w klasie A która do 2012roku upodobali sobie europejscy seniorzy,a taraz mają zakaz nawet podchodzenia do tych aut

 

A co do pełnego adaptive drive 2va nie mogę się wypowiadać bo nawet nie jeżdziłem nigdy takim autem, wiekszość osób zamawia tylko DDC 223.

 

Musisz sam odpowiedzić na pytanie czy potrzebujesz auta które jest bardzo komfortowe i nie zależy ci tak bardzo twardym specyficznym resorowaniu w stylu E60 czy E39 to kupuj z DDC a będziesz oczarowany komfortem jazdy i dobrymi właściwościami jezdnymi .

 

A jeśli należysz do ortodoksów którzy są zniesmaczeni tym że bmw poszło w kierunku mercedesa lub jeżdziłeś już wcześniej starymi bmw i bardzo ci się te klasyczne twarde resorowanie podobało to istnieje swego rodzaju koło ratunkowe w postaci opcji sportowe zawiedzenie M 704 auto z tym dodatkiem jest twardsze od auta z DDC w trybie sport+ .

 

Jeśli chodzi o cytowanie patrz regulamin !!

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Opublikowano

530dat dobrze wszytko opisał.

Mam u siebie EDC. Dla mnie różnica w trybach jest zbyt mała (wszystkie tryby są miękkie, a na comforcie to strach jechać szybciej niż 80km/h :) ), przez co EDC jest zbędnym bajerem dla mnie.

Dodatkowo pamiętaj, że wymiana amortyzatorów EDC to koszt ~12000zł. i zamienników nie ma.

F10 jest ekstremalnie miękka i kanapowa, ja jeżdżę na 20" felgach, zmieniłem sprężyny na AC Schnitzer -25mm i dopiero teraz ten samochód się prowadzi. Aktualnie jest mniej więcej tak twardo jak w E60 (stara piątka) w M-pakiecie, ale dalej bardziej komfortowo niż E90 (stara trójka).

Gdybym teraz konfigurował samochód wybrałbym zawieszenie M (które jest też najbardziej trwałe) i do tego koła 19". Jeżdżę na 19" w zimę i jest miękko, pamiętaj, że F10 ma duże koła, większe niż E60 czy twoje Volvo, tutaj nawet przy feldze 19" jest jeszcze dużo "gumy". Felgi 20" już trzeba lubić i jest to rozmiar nie dla każdego.

Opublikowano
Dokładnie... Rozmiar opon wpływa na odczucia przynajmniej przy samym ddc - szczególnie przy rozmiarach 17-18 cali. I nie przesadzajmy, ze strach jeździć w trybie comfort powyżej 80... ;)
Opublikowano

Dzięki za przekrojowe informacje. Spróbuję teraz to sobie poukładać i zintegrować jakoś i podjąć decyzję na podstawie Waszych doświadczeń bo chyba w Polsce nie uda mi się wypróbować różnych konfiguracji (samo EDC, AD, bez niczego) bo z tego co mi powiedział daler to nawet 535i nie ma nigdzie w kraju na jazdę próbną:/

 

 

Odnośnie zawieszenia, to z tego co widzę w konfiguratorze na stronie to zawieszenia sportowego nie ma do wyboru? być może dealer ma większy wybór opcji...?

 

W sumie to do ortodoksów nie należę, ale dla mnie jazda samochodem, to przede wszystkim uciecha cielesna, więc nie chciałbym jej zniweczyć "dosraniem" jakiegoś podsystemu, który zacznie coś "mieszać w fizyce" a którego nie można wyłączyć. Generalnie to potrzeba jak zwykle "ognia i wody": na quasi-drogach z dołami jak po bombach kasetonowych chciałbym komfortu a lepszym asfalcie - wiadomo:)

 

Ale Generalnie: z tego co rozumiem, to EDC poprawia a nie szkodzi?

Zakładam, że zmiana trybu comfort/sport pomoże na zmienny stan asfaltu ale z tego co piszecie, to EDC tutaj jeszcze dodatkowo miesza - czy dobrze rozumiem, że dzięki EDC comfort jest bardziej comfort a sport bardziej twardy?

 

Co do opon jeszcze, to piszecie o różnicy, ale na korzyść 18 czy 19? (z tego co widzę, to 19 są tylko z M pakietem).

 

Co do Adaptive Drive jeszcze, to po obejrzeniu materiałów ze strony formowej zastanawiam się czy intencją tego podsystemu nie jest komfort pasażerów kosztem ogólnego odczucia maszyny przez kierowcę?

 

btw: z tą zmianą targetu rynku to smutne - ale przynajmniej wizualnie poszło do przodu, bo poprawili te "kobiece brwi" z przodu:)

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano

Co do AD sie nie wypowiadam bo nie mam.

Natomiast mam DDC. nie zgodze sie z oponia ze roznica pomiedzy comfort i sport jest bardzo mala. Na comforcie samochod naprawde jest miekki. Przydaje sie jak ma sie lenia i chcemy sie przewiezc przez wies, jak sie chce uspic dziecko co w tym przypadku dziala natychmiast lub jak sie jedzie po nieutrwrdzonej bardzo dziurawej drodze. Wtedy naprawde duza miekkosc daje mozliwosc przejechania szybciej dziur tak jakby skok amortyzatora byl wiekszy. Porownujac do mojego poprzedniego rovera 75 ktory byl bardzo miekki, teyb comfort w f11 jest jeszcze mietszy. Tryb sport jest jak dla mnie na codzien znacznie za twardy. Uzywam go tylko wtedy jak jade po dobrej naiwerzchni i jak che lepiej czuc auto, szczegolnie przy duzych predkosciach. Przydatne przy slalomowaniu pomiedzy autami na trzypasmowce powyzej 100kmh. Dobry rowniez na autostrady i predkosci okolo 200kmh. Tryb normal jest pomiedzy i nadaje sie do wszystkiego. W zasadzie moglbym nie miec ddc i wtedy 'normalne' zawieszenie moze byc na kazde warunki. Jednak po to sa opcje zeby sobie umilac. Ddc daje ta mozliwosc i uwazam ze spelnia swoje zalozenia w 100%.

Nie dajmy sie poniesc. System ktory zmienia twardosc zawieszenia nie spowoduje ze bedziesz mniej zespolony z autem. Z pewnoscia spowoduje ze bedziesz mial 3 rozne samochody pod jednym guzikiem w efekcie czego trzeba nauczyc sie jezdzic 3 samochdami.

Co do szybkich predkosci i trybu comfort. Rzeczywiscie przy wiekszej predkosci szybki manewr kierownica moze spowodowac dziwne zachowanie auta. 80kmh to moze przesada ale powyzej 120kmh to wolalbym nie robic testu losia. Mysle ze zachowalby sie jak typowy amerykanski woz ktory ma zawieszenie jak domowa kanapa.

Opublikowano (edytowane)

Hehe test łorena przy 120km/h :). U mnie EDC najlepiej czuć właśnie przy zmianie 17 cali zimowe na 18 letnie - odczucie w prowadzeniu auta jest mniej więcej takie: 17 cali kola w trybie sport = 18 cali w trybie comfort. Domyślam się jednak, ze przy żonglowaniu kolami 18-19 lub b 19-20 odczucia EDC będą znacznie mniejsze. AD dodaje chyba tylko progresywne sprężyny...

 

---

EDC

Edytowane przez bumie5
Opublikowano

Sorry... DDC = EDC :)

 

Chodzi mi o to, że ja u siebie czuje działanie EDC - szczególnie przy zmianie kol z 17 na 18 cali. Dodatkowo wydaje mi się, ze im większe koło tym mniej ta różnica jest odczuwalna.

Opublikowano
Jako że mam 3w1 czyli AD + zawieszenie M to w ustawieniu Sport i Sport+, auto zachowuje sie z goła inaczej jak niektórzy opisują. Zapraszam na jazdę. Jeździłem f10 bez AD tylko z EDC i jeździ "gorzej" niż moja :twisted: O tych bez "niczego" nawet nie wspominam, bo to całkowicie i inne auta
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano

Dawid, to ty nie wiesz co masz :) EDC czyli elektryczne amortyzatory wchodzą w skład AD. Jednocześnie nie masz zawieszenia M mimo że masz M pakiet. Wybranie EDC lub AD kasuje zawieszenie M. AD to dodatkowy sterownik który utwardza zewnętrzne amortyzatory EDC w zakręcie.

Tak poza tym to w X-drive w ogóle zawieszenie M nie jest dostępne, dlatego wszystkie tak wysoko stoją.

 

Dla zwykłej F10 jest dostępne 4 rodzaje zawieszenia:

standardowe - mięciutkie, 1 tryb

sportowe zawieszenie M - twardsze, 1 tryb, niższe o 10mm od standardowego, niedostępne w X-drive

EDC - 3 rodzaje twardości amortyzatorów (w oleju amortyzatora są drobinki metalu, elektromagnes steruje siłą tłumienia)

AD - tylko w mocnych wersjach, to jest EDC ze stabilizacją przechyłów karoserii (nie mylić z ESP)

 

Wszystko zależy kto czym jeździł wcześniej, jeśli np E60, E90 to zawieszenie F10 może rozczarowywać, natomiast z np Citroena będzie akurat.

Opublikowano

Nie do końca jest tak jak piszesz.

Wystarczy popatrzeć w konfigurator. AD i zawieszenie M jest dostępne razem.

Co więcej, w specyfikacji auta też tak mam.......

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano (edytowane)

Przeczytaj dokładnie opis pakietu poprostu nie doczytałeś dokładnie ,a czytasz to co jest w m-pakiecie , ale nie doczytałeś jakie są uwagi.

 

Do X-drive ani kiedyś ani teraz nie można zamówić sporotowego zawieszenia M.

 

 

Pakiet sportowy M 337

Dostępne lakiery:

- Biel alpejska (300)

- Tytanowo srebrny (354)

- Smolista czerń (416)

- Czarny (668)

- Kosmiczno szary (A52)

- Błękit cesarski z brylantowym połyskiem (A89)

- Szary Sophisto z brylantowym połyskiem (B90)

Dostępne tapicerki:

- Połączenie tkaniny Grey Shadow i Alcantary antracytowy | czarny (AZAT)

Zawiera dodatkowe opcje:

- Obręcze kół ze stopu lekkiego Double Spoke 350 M, 18 cali (2NA)

- Sportowe fotele przednie (481)

- Listwy ozdobne aluminium Hexagon (4MR)

- Sportowe zawieszenie M (704)

- Sportowa skórzana kierownica M (710)

- Pakiet aerodynamiczny M (715)

- Obramowania BMW Individual Shadow Line na wysoki połysk (760)

- Podsufitka Individual w kolorze antracytowym (775)

Alternatywne wyposażenie dodatkowe:

- 223 / 225 / 2VA zamiast 704

- 3MB zamiast 760

- 456 zamiast 481

- 4B5 / 4B9 / 4BN / 4CE / XE5 / XE6 / XE7 zamiast 4MR

- 776 / XD5 zamiast 775

- 2NB zamiast 2NA

Dodatkowe elementy:

- Światła przeciwmgielne

- Listwy drzwiowe z emblematem M

- Podnóżek z emblematem M

- Chromowane końcówki układu wydechowego, ciemne

Dla 550i: Skóra Dakota (LC), opcjonalnie połączenie tkaniny Grey Shadow i Alcantary

antracytowy | czarny (AZAT). Listwy ozdobne drewno szlachetne, jesion słojowany,

wysoki połysk (4BN) a listwy ozdobne Aluminium Hexagon (4MR) dostępne jako

bezpłatna alternatywa

Dla M550d xDrive:

- Zawieszenie sportowe M (704), może być zastąpione opcją Adaptive Drive (2VA).

Opcje 223 oraz 225 są niedostępne

Uwagi:

- Sportowe zawieszenie M (704) niedostępne dla modeli z xDrive

- Skóra Dakota, skóra Nappa o rozszerzonym zakresie oraz skóra z merynosów

dostępna za dopłatą

- Lakier metalizowany dostępny za dopłatą

Opcja niedostępna w połączeniu z 255 / 778 / AW / FP / K8

Edytowane przez 530dat

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Opublikowano

 

Uwagi:

- Sportowe zawieszenie M (704) niedostępne dla modeli z xDrive

 

 

Masz rację :cool2:

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano

Sprawdziłem dzisiaj Adaptive Drive w X6 M50d.

Chyba rozumiem o co chodzi z tym "pływaniem" - mogę Wam to opisać jako kołysanie się miednicy na boki. Zjawisko pojawia się to na słabiej nawierzchni i faktycznie jest to lekki szok dla układu nerwowego hehe. W sumie to się nie dziwię, że niektórzy dostają po pewnym czasie choroby lokomocyjnej.

 

No ale X6 ma wyższy środek ciężkości (i w ogóle trzeba lubić tego typu konstrukcje), więc być może w F10 to zjawisko nie występuje... Poza tym można AD jednak wyłączyć.

 

Natomiast powiedziano mi, że EDC skutkuje jedynie pojawieniem się dodatkowe trybu: Comfort+.

 

 

btw: po spróbowaniu silnika M50d można zapomnieć o 35:)

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie ma co porownywac E71 i F10, bo to inne gabaryty

 

AD w serii E dziala caly czas, tj. jest guzik sport, ale system AD caly czas pracuje a tryb sport tylko usztywnia zawieszenie

 

F10/11 z golymi amortyzatorami bym nigdy nie kupil, wrazenia z jazdy jak plyniecie lodka; moja 10 letnia E39 lepiej sie zachowywala, wersja z AD jest zacna

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

@Bono

Czy mógłbyś w wolnym czasie opisać na czym polega różnica w całościowym wrażeniu z włączonym/wyłączonym AD?

Chodzi mi o precyzję reagowania na Twoje ruchy kierownicą i przenoszenie w drugą stronę informacji o drodze i o tym co dzieje się z samochodem.

Ew na co więcej można sobie pozwolić z włączonym AD?

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na poczatek polecam to video

 

X5 z AD prowadzi sie jak samochod o pol tony mniejszy, takie sa mniej wiecej odczucia praktyczne

 

niestety nie wiem czy AD w F10 rozni sie od AD w serii E

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Dzięki za linka.

Video oglądałem 2 razy i oprócz (owszem ciekawych) informacji o architekturze rozwiązania i celu jest wprowadzenia nie mówi o wpływie na subtelne szczegóły, które robią różnicę.

 

btw: czytając ten wątek viewtopic.php?f=73&t=139710 widzę, że Dynamic Drive (poprzednia nazwa AD?) pojawiają się stuki (kilka przypadków, aso twierdzi, że tak ma być) - doświadczyłeś może czegoś takiego?

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano

Tu jest wszystko pokazane obrazkowo jak działa Adaptive Drive:

 

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano

Jeżdżąc wcześniej innymi samochodami (Audi) prawie zawsze usztywniałem zawieszenie, w X6 z Ad zanim kupiłem f10 również (przycisk sport).

Obecnie f10 z AD jeżdżę 99% czasu w trybie comfort.

Do X6 staram się już nie wsiadać ponieważ jazda nią w porównaniu do f10 nie sprawia żadnej przyjemności (komfort, zachowanie na śliskich powierzchniach, zresztą suchych też przy gwałtownych manewrach). W porównaniu do f10 nie ma żadnych zalet poza wysokością zawieszenia jeśli ktoś tego potrzebuje.

Porównanie f10 do X6 z Ad czy bez jest bezcelowe - to zupełnie inne samochody.

Jazda po autostradach w trybie comfort z prędkościami powyżej 200 km/h jest nadal bardzo przyjemna i daje duże poczucie bezpieczeństwa (brak poczucia "wyrzucania" na łukach).

Po torach wyścigowych nie jeżdżę i nie wiem jak samochód zachowuje się przy gwałtownych manewrach z większymi prędkościami.

Dla mnie BMW to Ad, fotele komfortowe no i silnik R6 (dla mnie wystarcza), reszta to fajne dodatki.

  • 1 rok później...
Opublikowano

w moim modelu mam tylko opcje normal, sport i sport+, nie ma opcji comfort. Dlaczego? Da się wgrać jakiś soft na comfort?

I w czym ddokładnie jest ta różnica. ? Skrzynia i zawieszenie. ?

 

PS. Próbowałem szukać na forum ale nie znalazłem.

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Opublikowano

Rozkodowałem VIN i mam tylko coś takiego :

 

"INTEGRAL-AKTIVLENKUNG" - to jest tylna oś skrętna? jak to w praktyce wygląda?

"M SPORTFAHRWERK" - to jest zawieszenie m?

 

Nie widzę ani adaptive drive ani EDC? :( Tzn że nie mam w ogóle regulacji zawieszenia? Co więc zmieniają tryby normal, sport i sport+ ? tylko tryb skrzyni ? ;/

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Opublikowano

Tak, masz tylną oś skrętną, poniżej film jak to działa.

Tak, masz zawieszenie M czyli najlepsze jakie może być do f10. Najbardziej trwałe i dobrze się prowadzi. EDC to zbędny bajer, potencjalny generator ogromnych kosztów. Piszę o tym bo pewnie kupiłeś używaną (skoro nie znasz dokładnie specyfikacji :) ) czyli już z jakimś przelotem. Sam mam edc, następną kupię z M, zwłaszcza odkąd bmw bawi się w mercedesa.

Tryb normal to normal, sport zmienia reakcję na gaz, skrzynię i układ kierowniczy, sport+ dodatkowo wyłącza "do połowy" kontrolę trakcji.

 

http://www.youtube.com/watch?v=eK23rtIwPRg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.