Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Jakiś czas mnie nie było, niestety sprzedałem swoją lalę e46 Touring z 2002r 320d i tak sobie przeszukuję portale i natrafiłem na model Compact :) Jak jeździłem modelem Kombi to szczerze nie zwracałem uwagi na taką małą budę ale teraz mnie tak jakoś naszło i jutro jadę nawet oglądać ;p Ale wcześniej chciałem zasięgnąć rady "starych" wyjadaczy nt. Tego modelu.

 

Wszystko wskazuje na to, że jest to model z rodziny e46 chociaż kompletnie jej nie przypomina ceny są przystępne i już za 13-14 tys można coś fajnego znaleźć z 2002 r. tylko kompletnie nie wiem jak to ugryźć :)

Zatem jakie są różnicę pomiędzy modelem Compact a standardowym e46 ? Pod uwagę biorę opcję 316 Ti ( cokolwiek oznacza końcówka ) 115 KM bądź 320d 150KM

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Sensownego 320td nie kupisz w takiej cenie IMO (sam niedawno szukałem). Mechanicznie nie ma wielkich różnic pomiędzy compactem a innymi wersjami nadwozia, choć czytałem gdzieś, że inna jest przekładnia kierownicza ale pewności co do tego nie mam. Minusem jest skromny bagażnik i zapas pod spodem (LPG średnio pasuje chociaż się zdarza).
Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Powiem szczerze, że model ma dosyć kontrowersyjną stylistykę :) Ostatnio widziałem taką sztukę na 18" oponkach + tuning optyczny i naprawdę zrobiło to na mnie ogromne wrażenie :) więc zaczynam poszukiwania !! zastanawia mnie tylko silnik bo chciałbym raczej oszczędną jednostkę stąd skromne 316 Ti 115KM wcześniej miałem 2.0 D 150KM spalanie super ! do tego osiągi naprawdę dobre.
Opublikowano
De gustibus non est disputandum. 316 nie jedzie w ogóle w porównaniu do 320td innymi benzynami oprócz 325ti nie jeździłem więc się nie wypowiem. Compact to wbrew pozorom ciężkie auto przy czym nawet z 2.0d żaden z niego sportowiec.
Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Myślę, że budżet w wysokości 13-14 tys jest zbyt mały no chyba, że 316ti w bieda wersji do poprawek mechanicznych lub lakierniczych. Jak już to 318ti/320td, oba silnika do zwykłego przemieszczania wystarczą. Sądzę, że za 20tys. można już coś kupić z 2002/2003 r. i z taką kwotą wybieram się w maju do zachodniego sąsiada, zobaczymy co uda się kupić, oczywiście liczę się inwestycjami. Auto nietypowe, ma zupełnie inny charakter w porównaniu do pozostałych modeli e46 i za to właśnie lubię ta sylwetkę. Bardzo rzadko występuje w przyrodzie, ludzie tego modelu nie tuningują w wiejskim stylu i to mnie cieszy.
Opublikowano

Na BMW się nie patrzy...BMW się jeździ. Nie oczekujmy od Niemców że zrobią coś ładnego....to zadanie dla Włochów.

 

A skoro BMW się jeździ to kupowanie auta z małym silnikiem nie ma sensu. Jest na rynku tyle fajnych samochodów w tej cenie....

Opublikowano
BMW się jeździ i BMW ma wyglądać. Widziałem 2 świetne compacty użytkowników bmmaw i raadman poza tym odrzucają mnie na starcie i również polecam coupe, nie wiem jaka jest różnica w masie dokładnie ale na pewno mała.
Opublikowano
Na BMW się nie patrzy...BMW się jeździ. Nie oczekujmy od Niemców że zrobią coś ładnego....to zadanie dla Włochów.

 

A skoro BMW się jeździ to kupowanie auta z małym silnikiem nie ma sensu. Jest na rynku tyle fajnych samochodów w tej cenie....

 

 

Jakie konkretnie auta masz na myśli?

Opublikowano
user2046 napisał:

jaka jest różnica w masie dokładnie ale na pewno mała.

316ti/318ti: 1375 kg, 325ti: 1480 kg, 318td/320td: 1470 kg. Z ładunkiem 75kg, ze zbiornikiem pełnym w 90%, bez wyposażenia dodatkowego.

318Ci: 1385 kg, 320Ci: 1465 kg, 325Ci: 1485 kg, 330Ci: 1505 kg. Z kierowcą, zdolny do jazdy, z pełnym zbiornikiem, bez wyposażenia dodatkowego.

Takie dane podaje instrukcja dla modeli z manualem, ale jak widać są drobne rozbieżności.

Rozmiary:

compact: szerokość z lusterkami 1941, długość 4262, wysokość 1408, rozstaw pomiędzy przednią a tylną osią 2725. Rozstaw osi przedniej: dla 316ti/318td 1474, dla 318ti i reszty 1484, rozstaw osi tylnej: dla 316ti/318td 1483, dla 318 ti i reszty 1493.

coupe: szerokość z lusterkami 1947, długość 4488, wysokość 1369, rozstaw pomiędzy przednią a tylną osią 2725. Rozstaw osi przedniej: 1757, rozstaw osi tylnej: 1483. Średnica zawracania identyczna 10,5m.

Opublikowano

A ja jestem posiadaczem 316Ti.

Jeżeli chodzi o jazdę, to większą frajdę daje compi :)

Na zakrętach bajka... Masa jest lepiej rozłożona. Tak samo do latania bokiem. Niby mały silnik a wlej 98 to zobaczysz jak śmiga :)

Fakt, że mam go od tylko pół roku, ale za nic bym nie zmienił na sedana.

Może i macie rację ze stylistyką im nie wyszło, ale gdyby miał bude podobną do normalnego sedana to za dużo by ich jezdziło :))

A tak to widuje ich bardzo mało...

 

Mój compi to:

316TI 1.8 benz+LPG

116KM, rok 2004. Przebieg 116tyś - sprawdzony, oryg :)

A dałem za niego bagatela 11,5tyś! (Koleś brał rozwód i chciał szybko sprzedać)

Mam na nim 4 miesieczne nowe opony, nowe kompletne zawieszenie :)

 

Jak masz jakieś pytania wal na Priv albo GG: 301707

Opublikowano

ja najbardziej lubie sedana, ale compact też jest piękny i godny uwagi

 

ale suma poniżej 15 tys zł jest za mała na zakup 320d.... jakiegos bidnego benzyniaka mozna szukac w tej kwocie, choć też łatwo nie będzie...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
za 15 to ja mojego oddam choćby dziś :D

 

 

Chodziło mi o compacta z silnikiem 150 koni.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na zakrętach bajka... Masa jest lepiej rozłożona. Tak samo do latania bokiem.

Jakim cudem masa może być lepiej rozłożona jak w compakcie niema prawie tyłu :shock:

Opublikowano

Na zakrętach bajka... Masa jest lepiej rozłożona. Tak samo do latania bokiem.

Jakim cudem masa może być lepiej rozłożona jak w compakcie niema prawie tyłu :shock:

 

dlatego zapewne jest cięższy przód w kompakcie? To że masa jest lepiej rozłożona - dotyczyło chyba kombi.

 

Tak samo było w Audi 80b4. Za najbardziej sportową wersję uchodziła zawsze coupe (była własnie krótsza od innych) - ale najlepszy rozkład masy ma kombi.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
BMW się jeździ i BMW ma wyglądać. Widziałem 2 świetne compacty użytkowników bmmaw i raadman poza tym odrzucają mnie na starcie i również polecam coupe, nie wiem jaka jest różnica w masie dokładnie ale na pewno mała.

 

Compact na Mpaku i feldze Mpakietowej wyglada kozacko moim zdaniem.

http://www.vehibase.com/bmw-325ti-compact-pack-m/photo-1.htm

 

Ps: Kombi ma ciezszy tyl niz powinno a compact przod. Najlepszy rozklad ma w BMW sedan i coupe.

 

Audi nie ma napedu na tyl, wiec ma duzo ciezszy przod, stad B4 w kombi mialo lepszy rozklad niz coupe...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Tak samo było w Audi 80b4. Za najbardziej sportową wersję uchodziła zawsze coupe

W każdej marce coupe uchodzi za sportową wersję :wink:

A wracają do tematu to compakt jak dla mnie to ani ładny ,ani wygodny ,ani sportowy ,ot taki cudak dla ludzi co lubią takie indywidualności :D

Opublikowano

 

Audi nie ma napedu na tyl, wiec ma duzo ciezszy przod, stad B4 w kombi mialo lepszy rozklad niz coupe...

 

 

to co pisałem dotyczyło wersji 4x4, nie wiem jak te z napędem tylko na przód

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.