Skocz do zawartości

[E46] 320td M47N zaczął mocniej dymić po zatankowaniu Vpower


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, niestety i mi przyszło napisać w tym dziale, jako że pojawił się problem z moim autem.

Dotychczas dymienie było w normie, tzn widoczne było tylko w nocy w światłach aut za mną. W tym tygodniu zatankowałem na stacji shell paliwo v-power i niestety auto zaczęło dymić - na wolnych obrotach jest ok ale problem pojawia się przy wyższych, ponadto wczoraj lekko zafalowały mi kilka razy obroty (dość nieznacznie, można powiedzieć, że o grubość wskazówki na obrotomierzu). Na postoju po przegazowaniu zostawia sadzę. Przy mocniejszym przyśpieszaniu niestety również puszcza bąki, przy czym nie zauważyłem pogorszenia osiągów.

Auto nie jest chipowane, nie ma problemów z ubytkami oleju ani płynu, wszystkie filtry i kompletna odma zostały wymienione.

Ma ktoś jakiś pomysł jak to zdiagnozować? Czy po podłączeniu do komputera możliwe jest zlokalizowanie przyczyny?

Kupię komplet felg styling 270
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździsz tylko po mieście? Zaglądałeś do EGR? Warto go przeczyścić, ewentualnie zaślepić i zobacz czy jest różnica.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeździsz tylko po mieście? Zaglądałeś do EGR? Warto go przeczyścić, ewentualnie zaślepić i zobacz czy jest różnica.

 

Można powiedzieć, że więcej w trasie niż w mieście. Oglądałem EGR - jest lekko brudny ok 1mm osadu. Chciałem go wyjąć i wyczyścić ale rurka idąca od kolektora wydechowego jest mocowana dziwną opaską z kołnierzem i bez zapasowej nie chcę rozbierać bo auto musi jeździć.

Odnośnie zaślepienia EGR: moje auto nie ma chłodniczki spalin (prosta rura od kolektora wydechowego) czy jeżeli zdejmę przewód podciśnienia z EGR i zaślepię tylko go zawór będzie zamknięty na stałe? Czy w takiej sytuacji nie będzie przypadkiem błędu na kompie?

Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Może ktoś potwierdzić jak wygląda kwestia błędu na kompie po zaślepieniu? Wyczytałem, tu i ówdzie, że takowy wystąpi ale czy po ponownym podłączeniu komp sam się dostosuje? Nie mam dostępu do inpy więc nie będę mógł go wykasować jeśli wskoczy.
Kupię komplet felg styling 270
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Robiłem diagnostykę inpą - żadnych błędów nie wykryłem. Po odpięciu EGR dymienie prawie całkowicie zniknęło. Jak już pisałem EGR nie był mocno zabrudzony i pracował - co zatem może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Panuję go wyczyścić razem z elektrozaworem i profilaktycznie wymienić wężyki podciśnienia - sugerujecie coś jeszcze? Jeżeli to nie pomoże spróbuję ograniczyć działanie zaworu DIS-em.
Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Po zaslepieniu wyrzuci blad za duzej masy powietrza. Nic poza tym sie nie zmieni w pracy silnika poza delikatnie glosniejsza jego praca. Co do tego czarnego zadymienia to musisz dokladnie przeczyscic membrane filtrujaca elektrozaworu sterujacego EGR. Nie tylko z wierzchu, ale z drugiej strony. Jest to niezbedne, gdyz zapchany filtr podtrzymuje otwarcie zaworu EGR, a w efekcie doprowadza do absrobowania tlenu przez spaliny co sie objawia czarnym zadymieniem. Jesli eliminacja EGR to tylko DIS i ograniczenie fabryczne. Opaska, ktorej zniszczenia sie obawiasz to tzw V-Clamp... musisz ja calkowicie rozkrecic i podwazyc srubokretem te zagiete rynienki, aby zeszla z zaklinowanych polaczonych rurek.
Opublikowano
Po zaslepieniu wyrzuci blad za duzej masy powietrza. Nic poza tym sie nie zmieni w pracy silnika poza delikatnie glosniejsza jego praca. Co do tego czarnego zadymienia to musisz dokladnie przeczyscic membrane filtrujaca elektrozaworu sterujacego EGR. Nie tylko z wierzchu, ale z drugiej strony. Jest to niezbedne, gdyz zapchany filtr podtrzymuje otwarcie zaworu EGR, a w efekcie doprowadza do absrobowania tlenu przez spaliny co sie objawia czarnym zadymieniem.

 

Dzięki Yoshimura, jak będę mieć dostęp do warsztatu będę działać. Czy do tego czasu jazda z zaślepionym EGR nie zaszkodzi np. katalizatorowi? Podpięcie EGR i skasowanie błędu to nie problem a możliwość zrobienia czegokolwiek będę mieć dopiero w maju, bo pod blokiem "to nie robota".

Kupię komplet felg styling 270

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.