Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na początku chciałem się przywitać ponieważ, często czytam, ale pierwszy raz zdarza mi się pytać ;P

Ale do rzeczy bo sprawa jest poważna. Kupiłem do swojej e46 320Cd felgi od e90, a mianowicie stylingi 162 i cały problem jest z tylną gumą a mianowicie jest tam 255/35 r18(felga 8.5J, ET 37) . Na upartego to koło mi wejdzie ale przy dużym obciążeniu i jakiś wybojach są dosłownie milimetry od nadkola, dlatego nie mam odwagi tak jeździć. Pytanie jest takie czy w świetle prawa polskiego jestem bandytą jak wsadzę na tył oponę 225/40 albo 235/40 i mogą mi w razie nieszczęścia nie wypłacić ubezpieczenia itp itd ? Pytam bo byłem w pary serwisach ogumienia i jeden koleś powiedział mi, że nie sprzeda mi innej opony niż są zapisane na tabliczce w samochodzie (tej z cieśninami i rozmiarami na słupku), bo podobno od tego roku weszło jakieś tam prawo no i zaczął mnie straszyć :P

Aha dodam jeszcze, że na mojej tabliczce przy feldze 18 cali zalecane są opony 225/40 na przód i 255/35 na tył.

Opublikowano

Pytam bo byłem w pary serwisach ogumienia i jeden koleś powiedział mi, że nie sprzeda mi innej opony niż są zapisane na tabliczce w samochodzie (tej z cieśninami i rozmiarami na słupku), bo podobno od tego roku weszło jakieś tam prawo no i zaczął mnie straszyć :P

 

O zmianie prawa nic nie slyszalem i nie wydaje mi sie to prawdopodobne. Dopoki opony maja srednice zblizona do fabrycznej i odpowiedni dla auta indeks nosnosci i predkosci, to nikt oprocz ubezpieczyciela nie powinien robic Ci problemu. Przeczytaj dokladnie warunki polisy, zadzwon na infolinie, bedziesz wiedzial jak rozpatruja takie przypadki.

 

Kupiłem do swojej e46 320Cd felgi od e90, a mianowicie stylingi 162 i cały problem jest z tylną gumą a mianowicie jest tam 255/35 r18(felga 8.5J, ET 37) . Na upartego to koło mi wejdzie ale przy dużym obciążeniu i jakiś wybojach są dosłownie milimetry od nadkola, dlatego nie mam odwagi tak jeździć. Pytanie jest takie czy w świetle prawa polskiego jestem bandytą jak wsadzę na tył oponę 225/40 albo 235/40 i mogą mi w razie nieszczęścia nie wypłacić ubezpieczenia itp itd ?

 

Z mojego doswiadczenia wiem, ze 9.0" ET35 z opona 255/35R18 bez duzego obciazenia z tylu (w sensie komplet pasazerow i bagaze) nie przyciera i nie ma prawa przycierac. A 8.5" ET37 jest schowane do wewnatrz o dodatkowe ~8mm do wewnatrz.

Opublikowano

Bez obciążenia jest "sporo" jak na taką felgę i oponę luzu, ale wiadomo chodzi o sytuacje ekstremalne jakaś wielka dziura czy coś w tym stylu. Robiłem testy w ten sposób, że podłożyłem pod tylne koło ok. 20cm klocek (chciałem uzyskać maksymalne schowanie się koła ) plus jeszcze załadowałem do bagażnika ok 100kg. Przy takim setupie jeszcze nic nie tarło, ale było może z 5 mm luzu. Jak zaczęło się bujać autem to już było słychać obcieranie opony o błotnik. Czytałem na zagranicznych forach, że zakładają te felgi z takimi oponami do e46 ale do touring, a tam chyba jest trochę wyższy zawias niż w coupe. W grę wchodzi jeszcze ewentualnie zaklepanie rantu w błotniku, ale to mi trochę golfem zalatuje, a i tak ugra się w ten sposób tylko ok. 5-10 mm. Dlatego pytanie o dopuszczalne rozmiary opon, bo 235/40 r18 rozwiązała by moje problemy ;] Mam na jedna tylną felgę założona oponę 225/40. Opona jest trochę naciągnięta i nie wygląda to za fajnie na aucie, ale miejsca jest w cholerę można jeszcze się pokusić o jakiś dystans 5 albo 10mm :P Dlatego wydaje mi się, że 235/40 będzie optymalna.

 

Więc pytanie nadal aktualne

Pytanie jest takie czy w świetle prawa polskiego jestem bandytą jak wsadzę na tył oponę 225/40 albo 235/40 i mogą mi w razie nieszczęścia nie wypłacić ubezpieczenia itp itd ?

 

Przeczytaj dokladnie warunki polisy, zadzwon na infolinie, bedziesz wiedzial jak rozpatruja takie przypadki.

Na pewno to zrobię, ale bardziej chodzi mi o sytuację gdzie ja jestem poszkodowany i mogą mi nie wypłacić ubezpieczenia z OC winowajcy, bo nawet o takich skrajnościach mówił mi ten facet. A jego informacje pochodzą z komendy policji, która znajduje się na przeciwko jego warsztatu i często korzysta z jego usług. Ile w tym prawdy nie wiem, dlatego pytam bardziej obeznanych ;]

 

Pozdrawiam,

Philip_

Opublikowano
Bez obciążenia jest "sporo" jak na taką felgę i oponę luzu, ale wiadomo chodzi o sytuacje ekstremalne jakaś wielka dziura czy coś w tym stylu. Robiłem testy w ten sposób, że podłożyłem pod tylne koło ok. 20cm klocek (chciałem uzyskać maksymalne schowanie się koła ) plus jeszcze załadowałem do bagażnika ok 100kg. Przy takim setupie jeszcze nic nie tarło, ale było może z 5 mm luzu. Jak zaczęło się bujać autem to już było słychać obcieranie opony o błotnik.

 

Dziwne kombinacje robisz. Na dziurze, gdzie zawieszenie siadzie Ci tak bardzo, nie martwilbym bym sie juz o to czy opona przytrze o nadkole ;) Wiesz dlaczego? Bo predzej uszkodzisz felge i opone.

 

Czytałem na zagranicznych forach, że zakładają te felgi z takimi oponami do e46 ale do touring, a tam chyba jest trochę wyższy zawias niż w coupe. W grę wchodzi jeszcze ewentualnie zaklepanie rantu w błotniku, ale to mi trochę golfem zalatuje, a i tak ugra się w ten sposób tylko ok. 5-10 mm. Dlatego pytanie o dopuszczalne rozmiary opon, bo 235/40 r18 rozwiązała by moje problemy ;] Mam na jedna tylną felgę założona oponę 225/40. Opona jest trochę naciągnięta i nie wygląda to za fajnie na aucie, ale miejsca jest w cholerę można jeszcze się pokusić o jakiś dystans 5 albo 10mm :P Dlatego wydaje mi się, że 235/40 będzie optymalna.

 

235/40R18 sprawdza sie w touringu i sedanie, jest niewiele wyzsza niz 225/40R18 i to bezpieczny rozmiar dla E46. Sedan i touring maja takze wezsze nadkola niz coupe/cabrio i compact.

 

Na pewno to zrobię, ale bardziej chodzi mi o sytuację gdzie ja jestem poszkodowany i mogą mi nie wypłacić ubezpieczenia z OC winowajcy, bo nawet o takich skrajnościach mówił mi ten facet. A jego informacje pochodzą z komendy policji, która znajduje się na przeciwko jego warsztatu i często korzysta z jego usług. Ile w tym prawdy nie wiem, dlatego pytam bardziej obeznanych ;]

 

Watpie abys znalazl jasna odpowiedz na to pytanie, to nie Niemcy gdzie TUV reguluje dobor rozmiarow opon. Policjant w przypadku jakiegos zdarzenia, nie z Twojej winy, moze gdzies wpisac, ze rozmiar opon jest taki i tak, a ubezpieczyciel na tej podstawie stwierdzi, ze auto bylo nie sprawne. Jakie beda tego skutki w razie wyplaty OC, nie mam pojecia. Jednak jest to sytuacja troche inna, niz zalozenie opon o zbyt malej srednicy, ze zbyt niskim indeksem nosnosci czy predkosci, gdzie niezaprzeczalnie mozna pokaz Ci Twoja wine.

Opublikowano
Z tymi oponami i ubezpieczeniem to jest racja.Rozmiar opon inny niż zalecany jest podstawą do niewypłacenia odszkodowania jak najbardziej :mad2: :mad2: :mad2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Dzisiaj był kolejny dzień testów i stwierdzam, że opona 255/35 r18 przy ET 37 nie ma prawa bytu.

Na pierwszy rzut oka wygląda pięknie:

 

http://img854.imageshack.us/img854/3246/img20130310133031.jpg

 

http://img248.imageshack.us/img248/4524/sdc11061m.jpg

 

I przy braku obciążenia (czyt. tylko kierowca) trze naprawdę sporadycznie.

 

Ale po załadowaniu do bagażnika ok. 100-150kg i przejechaniu 2-3 km po w miarę równych drogach. Mamy taki oto efekt:

 

http://img13.imageshack.us/img13/2820/sdc11070u.jpg

 

To jasne zaznaczone strzałkami to zdarte do metalu zabezpieczenie rantu błotnika.

 

Wnioski niech każdy wyciągnie sobie sam :P

Ja decyduje się na oponę 235/40 r18.

 

Pozdrawiam,

Philip_

Opublikowano
No jednak nie warto aż tak kombinować :wink: :wink: :wink:

 

Od razu planowałem dać węższa oponę, ale usłyszałem o tych chorych przepisach ;| i stąd te wszystkie kombinacje. A że lubię wszystko mieć pewne i sprawdzone to teraz muszę jechać kupić jakiś środek do zabezpieczenia tego rantu :P Ale nie ma tego złego teraz wiem, że opona 235 to słuszny wybór ;)

Opublikowano
Pytanie tylko kiedy wozimy 150 kg w bagazniku ? Wydaje mi sie ze duzo zalezy od zawiasu , ja mam m-pakietowy i w pojedynke nie trze praktycznie nigdy. Dodam ze mam sedana po lifcie i felgi styling 182 z tamim samym rozmiarem
Opublikowano
Pytanie tylko kiedy wozimy 150 kg w bagazniku ? Wydaje mi sie ze duzo zalezy od zawiasu , ja mam m-pakietowy i w pojedynke nie trze praktycznie nigdy. Dodam ze mam sedana po lifcie i felgi styling 182 z tamim samym rozmiarem

 

7,5x18 vorne 205/45R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 47

8x18 hinten 225/40R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 49

 

Tobie to nie ma prawa trzeć ;)przy takim et.

 

a 150kg to wystarczy ze mamy 2 pasażerów na pokładzie.

Opublikowano
Sorry pomylka zle sprawdzilem mam styling 189 z e90 , wydaje mi sie ze ma takie same rozmiary jak zalozyciela tematu , ogumienie mam rowniez w tym samym rozmiarze
Opublikowano
Sorry pomylka zle sprawdzilem mam styling 189 z e90 , wydaje mi sie ze ma takie same rozmiary jak zalozyciela tematu , ogumienie mam rowniez w tym samym rozmiarze

 

To diametralnie zmienia postać rzeczy ;] U mnie w pojedynkę też praktycznie nie trze, ale co jak zdarzy się jechać z kimś. Wtedy jest już kłopot bo obcieranie jest naprawdę mocne.

To jest w ogóle dziwna sprawa bo już któraś osoba mówi mi, że jeździ na takich oponach przy takich parametrach felgi, ale właśnie albo w sedanie albo w touringu. Coupe ma podobno szersze nadkola i tu pytanie czy w sedanach i touringach naprawdę nie trze czy po prostu wszyscy to olewają i sobie jeżdżą???

 

 

Pozdrawiam,

Philip_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.