Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mnie w 1 aucie ten zawór się przytkal i na listwie było takie ciśnienie że auto gaslo.. Przy okazji rozwalilo pompę wysokiego ciśnienia... Trzymam kciuki że to ten zawór.

Bartek też mam taką nadzieję że to ten zawór bo nic innego do głowy mi przychodzi, widzisz w moim przypadku zawór upuszczał ciśnienie co można powiedzieć jest mniej szkodliwe niż nie upuszczanie tego ciśnienie co w twoim przypadku doprowadziło do uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia, nie wiem czy po sprawdzeniu tego zaworu używanego jednak nie kupić nowego zaworu by nie doprowadzić do takiej sytuacji jak u Ciebie zaistniała, jutro się okaże czy moja teoria się sprawdziła i auto zapali bez problemu :) Ale wszystko wskazuje na to że problemem był zawór regulacji ciśnienia w zasobniku ciśnieniowym CR.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam nadzieję że diagnoza okaże się trafna. Trzymam kciuki

Też mam taką nadzieję bo wstępnie sprawdzałem to i na to wynika, jest jeszcze zawór regulujący ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia który też może być walnięty ale wtedy całe ciśnienie z pompy waliło by na przelew a tak nie ma jutro się przekonam :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Będzie dobrze.

Jutro jestem jednak dostępny. Sms w razie czego.

Tom jednak nie jest dobrze :( Dzisiaj dostałem regulator ciśnienia w zasobniku i zachowuje się podobnie do tego mojego :( Nie wiem czy jest zwalony czy co ale dostałem info że regulator bez napięcia jest cały czas otwarty tak jakby na pół gwizdka a w momencie rozruchu sterownik wysyła sygnał do zamknięcia go a tak się nie dzieje, zrobiłem inny test i szczypcami samozaciskowymi zamknąłem powrót z zasobnika do zbiornika a i tak ciśnienie się nie wytworzyło i auto nie odpaliło, następnie odpiąłem czujnik ciśnienia w zasobniku i na podglądzie w Inpie zauważyłem że sterownik podstawił sobie ciśnienie zastępcze 399 Bar i to wymagane i osiągnięte i według wszystkiego silnik powinien zaskoczyć bo go odpowietrzyłem ale niestety nie odpalił, coś mi się wydaje że sterownik świruje :duh: :mad2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Witam kolego , tez borykam się z problemem z ukladem paliwowym , podobnie jak ty kupowalem nowe wtryskiwacze . Próbowałeś podmienic czujnik i regulator na szynie CR ,moze to cos pomoze

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam kolego , tez borykam się z problemem z ukladem paliwowym , podobnie jak ty kupowalem nowe wtryskiwacze . Próbowałeś podmienic czujnik i regulator na szynie CR ,moze to cos pomoze

 

Pozdrawiam

Witaj kolego, czy rozwiązałeś swój problem :?: No właśnie nie podmieniałem czujnika ani regulatora ale jutro ma przyjść nowy regulator ale wczoraj po wizycie u znajomego elektromechanika, nie wiem dlaczego do niego od razu nie pojechałem :duh: oznajmił mi że jego zdaniem zawór wydatku pompy może się zawieszać i jeśli jest zawieszony to auto nie odpali za nic w świecie :(

 

Dziwne to. Za kazdym razem jak wylancza sie silnik to cisnienie schodzi z listwy a nawet jest mozliwosc ze paliwo odplynie calkowicie?

Dziwne Tom, ale znalazłem w końcu informację na forum commonrail.pl na jakiej zasadzie działa regulator ciśnienia DRV 2 i chodzi o to że jak samochód jest wyłączony to regulator jest w położeniu środkowym i może przepuszczać kropelkować do przelewu z zasobnika a kiedy następuje zapłon otrzymuje sygnał od sterownika poprzez otrzymanie potwierdzenia od immobilajzera czyli z CAS o tym że może zamknąć zawór by wytworzyć odpowiednie ciśnienie w zasobniku CR i teraz nie wiadomo czy sterownik domyka ten zawór czy jest zwalony :?: To prawda jak auto postoi kilka dni to wtedy potrzebuję dłuższego rozruchu by zbudować ciśnienie.

 

3 tygodnie walki z autem - gratuluje cierpliwości i wytrwałości :cool2: :cool2: trzymam kciuki za końcowy sukces :!:

Dziękuję bardzo, szkoda że ta walka jak na razie bez powodzenia ale powolutku dojdę do sedna problemu.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Za to Mario Cię podziwiam. Ja to już bym chyba oszalał ze wściekłości, że auto nie odpala. Fakt faktem dążyłbym do uruchomienia samochodu ale to nie ma moją cierpliwość. Mam nadzieje, że wszystko się w końcu wyjaśni i będziesz mógł znów cieszyć się jednym z najładniejszych e91 jakie są.
Opublikowano
Działaj, trzymam kciuki. Już miałem esa wysyłać ....

Dziękuję Tom, jestem coraz bliższy rozwiązania zagadki :)

Za to Mario Cię podziwiam. Ja to już bym chyba oszalał ze wściekłości, że auto nie odpala. Fakt faktem dążyłbym do uruchomienia samochodu ale to nie ma moją cierpliwość. Mam nadzieje, że wszystko się w końcu wyjaśni i będziesz mógł znów cieszyć się jednym z najładniejszych e91 jakie są.

Dziękuję Dawid, po wczorajszym opisaniu mojego problemu na forum commonrailforum.pl odpisał mi bardzo miły Pan który dał namiary na siebie i po długiej rozmowie jednak zostały dwie rzeczy do sprawdzenia, pierwsze to uszkodzony zapchany zawór wydatku pompy ZME koszt 500 złotych i przez to procedura odpowietrzania była nie możliwa do wykonania Istą-d po całe paliwo waliło na przelew albo druga opcja ta bardziej kosztowna uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia :( koszt 4 tysiące.

Dzisiaj podmiana zaworu wydatku pompy i zobaczymy czy to jest przyczyną tej awarii.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

życzę Ci tej tańszej opcji.

śledzę wątek z Twoją piękną e91 i muszę powiedzieć, że nieładnie auto się właścicielowi odwdzięcza :roll:

Opublikowano

Niestety , jeszcze nie rozwiązałem , walczę już parę miesięcy. Brak czasu i odpowiedniego człowieka , który by ogarnął. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to założyłem temat.

Powodzenia kolego , jak będziesz potrzebował jakieś czujniki czy zawory z szyny cr to mogę użyczyć. dawaj znać, jedyny problem, wracam do polski w niedzielę.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
życzę Ci tej tańszej opcji.

śledzę wątek z Twoją piękną e91 i muszę powiedzieć, że nieładnie auto się właścicielowi odwdzięcza :roll:

Dziękuję kolego to miłe z twojej strony no i faktycznie auto nieładnie się odwdzięczyło za lata pielęgnacji i dbania o każdy szczegół :( :o

 

Niestety , jeszcze nie rozwiązałem , walczę już parę miesięcy. Brak czasu i odpowiedniego człowieka , który by ogarnął. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to założyłem temat.

Powodzenia kolego , jak będziesz potrzebował jakieś czujniki czy zawory z szyny cr to mogę użyczyć. dawaj znać, jedyny problem, wracam do polski w niedzielę.

 

Pozdrawiam

To naprawdę współczuję, ja niestety jak na razie zbliżam się do rozwiązania problemu a wszystko idzie mozolnie i przez brak funduszy też ciężko temat ogarnąć, podaj linka do twojego tematu to może coś Ci pomogę w temacie :) Ja siedząc na necie i oglądając przekroje czujników zaworów itp. jestem coraz mądrzejszy i tak naprawdę największym problemem jest pomiar sygnałów ze sterownika bo jeśli sterownik jest martwy to nawet nowa pompa, wtryskiwacze, czujniki itp. nic nie dadzą jak sterownik tych urządzeń nie wysteruje to nie jest zwykły diesel Mercedesa czy TDI który nie był tak rozbudowany w elektronikę, w układzie common rail wystarczy że nie zostanie spełniony jeden warunek i auto nie odpali i nic nie zrobisz :( :o

 

Wczoraj dzięki koledze Cypiskowi (Bartek) udało nam się ponownie posprawdzać parę rzeczy a mianowicie zawór regulacji ciśnienia na pompie tzw. ZME i po sprawdzeniu mojego zaworu u Bartka auto pali na dotyk czyli ten zawór jest u mnie w porządku i sprawdziliśmy dzięki Bartkowi różne sprawy a było to możliwe bo jego auto zapala bez problemu a więc tak po pierwsze przy wypiętym zaworze ZME auto zapala bez problemu więc jesli ten zawór się uwali to po wypięciu auto i tak zapala także nawet gdyby był uwalony to powinno auto zapalić u mnie ten zawór jest i tak dobry ale to taka dywagacja na ten temat, następnie wypieliśmy czujnik ciśnienia paliwa na szynie i auto również zapala bez problemu bo pewnie sterownik podstawia zastępcze wartości i dlatego auto również zapala, natomiast wypięcie regulatora ciśnienia na szynie CR i próba odpalenia jest nie możliwa auto nie zapali choćbyś go kręcił cały dzień, postanowiłem podjechać do domu po regulatory ciśnienia bo mam dwa jeden mój fabrycznie zamontowany z 2007 roku a drugi kupiony używany z 2008 roku i po wykręceniu regulatora Bartka wkręciliśmy mój regulator fabryczny i auto Bartka po dwóch kręceniach po 10 sekund nie zapaliło, nastepnie wkręciliśmy regulator Bartka i auto po dwóch razach kręcenie po około 10 sekund odpaliło, nastepnie wykręciliśmy jego regulatori wkręciliśmy ten który kupiłem przez Allegro i ten po trzech próbach kręcenia po 10 sekund również nie dawał się odpalić po tym zabiegu auto Bartka było już dość mocno zapowietrzone bo po zamontowaniu jego regulatora ciśsnienia auto zapliło za trzecim razem i zaraz zgasło, po kilku takich odpaleniach wreszcie układ się odpowietrzył ale trwało to jednak prawie z 10 minut, reasumując sprawdzone już zostało wiele rzeczy, jedynie pozostało by do sprawdzenia jakie faktycznie daje ciśnienie pompa wstępna w ziorniku oraz jakie daje ciśnienie pompa wysokiego ciśnienia, do sprawdzenia również cała wiązka wtryskiwaczy oraz wiązka silnika i sam sterownik bo to również może być problem z układem sterownia, co do regulatora to dzisiaj odebrałem całkiem nowy regulator i zobaczymy co z tego wyniknie bo wiele rzeczy w 2.0d bo taki silnik posiada Bartek jest wspólne z 330d/335d ale regulator ciśnienia na szynie CR ma jedynie inna cyferkę według realoem bo mój regulator ma numer:13 53 7 805 734 a Bartka regulator ma 13 53 7 805 733 i teraz jest pytanie czy mój regulator nie komunikował się z sterownikiem Bartka i dlatego auto nie odpalało i całe cisnienie idzie na przelew do zbiornika czy to nie ma żadnej różnicy bo róznica bedzie tylko wiązała się z tym że Bartek ma 4 cylindry a u mnie sześć i inna jest wartość wypełnienia? Czy ktoś podmieniał regulatory z 2.0d z 3.0d i może jednoznacznie określić że nie ma żadnej różnicy czy z 2.0d czy 3.0d powinien odpalić bądź na tym bądź na innym? Bo jesli tak jest to już mam 100% pewnośc że problemem był regulator cisnienia na szynie CR.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
co moglem to pomogłem... niestety moja wiedza nie siega tak gleboko.... 80% uzytkownikow ma tu pojecie o tym jaki styling pasuje do auta ;) nawet nie maja pojęcia co te zawory robia ;) lub zarabiają na naprawach bmw i tez niechętnie udzielają swojej wiedzy.... oby te nasze zawory były kompatybilne i ten zawor upustowy był uszkodzony...
Opublikowano

Codziennie śledzę twój wątek z nadzieją że udało się rozwiązać problem a tu dalej nic. Nie udzielam się bo nic rzeczowego nie mam do napisania. Niestety ale skomplikowanie nowoczesnych jednostek nie ułatwia zadania. Jak jest dobrze to jest dobrze ale jak coś siądzie nietypowego to ciężko znaleść problem i go rozwiązać.

Trzymam kciuki za ciebie bo ty masz ręce pełne roboty :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jakby wszyscy forumowicze mieli taką wiedzę to by to forum było zbędne - nikt by o nic nie pytał :cool2: .

Ja trzymam kciuki :) Nie każdy może być mechanikiem i inaczej zarabia na życie.

Ja wychodzę z założenia, że w czasie który poświęciłbym na zdobycie wiedzy niezbędnej do rozwiązania problemu mechanicznego jestem w stanie w swoim fachu zarobić na naprawę i jeszcze zostania. No i będę miał pewność że nic nie popsuję :).

Nawet wiedza cypiska który ma pojęcie jest zbyt skromna na ogarnięcie tematu.

Podejrzewam, że goście którzy projektują te silniki i podzespoły spędzili na tym dużo czasu, mają ku temu wykształcenie i pełną dokumentację.

Życie jest jedno i nie można być informatykiem, górnikiem, mechanikiem, elektrykiem, lakiernikiem i kim tam jeszcze chcesz :) - nie ma na to ani czasu ani pieniędzy a zabawki nie są tanie.

Opublikowano
A kolega Cypisek nie ma jeszcze 530d? Jeśli tak to może Ci sprawdzić numer regulatora ciśnienia z 530d i będziesz wiedział czy jest taki sam jak twój. Albo sprawdź na bmwstore twój regulator po numerze i powinny być modele do których pasuje również.
Opublikowano
w 530d jest ten sam rogulator i wtryski co 120d... wiec nic to nie da.... 3mam kciuki na za odpalenie gadziny ;)
Opublikowano
co moglem to pomogłem... niestety moja wiedza nie siega tak gleboko.... 80% uzytkownikow ma tu pojecie o tym jaki styling pasuje do auta ;) nawet nie maja pojęcia co te zawory robia ;) lub zarabiają na naprawach bmw i tez niechętnie udzielają swojej wiedzy.... oby te nasze zawory były kompatybilne i ten zawor upustowy był uszkodzony...

Pomimo to bardzo dziękuję Ci Bartku za pomoc nie każdy jest tak chętny do pomocy jak ty bo wiele osób pewnie obawia się że coś się zepsuje przy takich manewrach i to rozumiem :cool2: :cool2: Niestety Bartku te regulatory ciśnienia nie są kompatybilne i pewnie twój sterownik w aucie nie mógł się z nim połączyć i dlatego auto nie odpalało ale jestem prawie pewien na 100% że winne jest to urządzenie którego pracę nagrałem i zamieszczę na końcu tego postu, wtedy można zrozumieć dlaczego ten samochód nie mógł odpalić :(

 

Codziennie śledzę twój wątek z nadzieją że udało się rozwiązać problem a tu dalej nic. Nie udzielam się bo nic rzeczowego nie mam do napisania. Niestety ale skomplikowanie nowoczesnych jednostek nie ułatwia zadania. Jak jest dobrze to jest dobrze ale jak coś siądzie nietypowego to ciężko znaleść problem i go rozwiązać.

Trzymam kciuki za ciebie bo ty masz ręce pełne roboty :cool2:

Dziękuję kolego za zainteresowanie moim tematem bo czasami coś może komuś zaświtać i coś cennego dopisze akurat problem chyba został odnaleziony i powinienem od początku od tego zacząć ale łudziłem się nadzieją że to jakaś pierdoła :(

 

Jakby wszyscy forumowicze mieli taką wiedzę to by to forum było zbędne - nikt by o nic nie pytał :cool2: .

Ja trzymam kciuki :) Nie każdy może być mechanikiem i inaczej zarabia na życie.

Ja wychodzę z założenia, że w czasie który poświęciłbym na zdobycie wiedzy niezbędnej do rozwiązania problemu mechanicznego jestem w stanie w swoim fachu zarobić na naprawę i jeszcze zostania. No i będę miał pewność że nic nie popsuję :).

Nawet wiedza cypiska który ma pojęcie jest zbyt skromna na ogarnięcie tematu.

Podejrzewam, że goście którzy projektują te silniki i podzespoły spędzili na tym dużo czasu, mają ku temu wykształcenie i pełną dokumentację.

Życie jest jedno i nie można być informatykiem, górnikiem, mechanikiem, elektrykiem, lakiernikiem i kim tam jeszcze chcesz :) - nie ma na to ani czasu ani pieniędzy a zabawki nie są tanie.

Dziękuję Wlodi, to co piszesz to święta prawda, gdyby każdy byłby alfą i omegą to takie fora byłyby by zbędne bo wszystko by było zrozumiałe dla każdego. Niestety w moim przypadku problem leżał od samego początku w tym urządzeniu.

A kolega Cypisek nie ma jeszcze 530d? Jeśli tak to może Ci sprawdzić numer regulatora ciśnienia z 530d i będziesz wiedział czy jest taki sam jak twój. Albo sprawdź na bmwstore twój regulator po numerze i powinny być modele do których pasuje również.
w 530d jest ten sam rogulator i wtryski co 120d... wiec nic to nie da.... 3mam kciuki na za odpalenie gadziny ;)

Dokładnie tak jak piszesz Bartku, regulator w 530d jest taki sam jak u Ciebie ponieważ w 120d i 530d miały układ Common Rail 2-giej generacji a u mnie jest już CR- trzeciej generacji i dlatego te regulatory ze sobą nie będą grały, mam nowy regulator ale nawet go nie zakładam bo to na pewno nie jest problem z nim i szkoda 550 złotych na to ustrojstwo :duh: Zamieszczę teraz filmik z pracy pewnego innego ustrojstwa i zapewne każdy po tym filmiku jednoznacznie stwierdzi że to była przyczyna braku uruchomienia silnika :( Miałem zacząć od tego a nie od wtryskiwaczy :duh: :mad2: oto filmik oceńcie sami czy tak ma być?

 

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
byl u mnie wczoraj gosc.... hyundaiem czy jak to sie pisze i tam ewidentnie zepsuta pompa wysokiego cisnienia dolozysz gazu to wylacza silnik auto odpala tylko na plaku bo pompa nie moze zbudowac cisnienia... moze u ciebie tez ona... kupuj uzywana masz 14 dni na zwrot zalozysz jeden dzien i wiesz...
Opublikowano
byl u mnie wczoraj gosc.... hyundaiem czy jak to sie pisze i tam ewidentnie zepsuta pompa wysokiego cisnienia dolozysz gazu to wylacza silnik auto odpala tylko na plaku bo pompa nie moze zbudowac cisnienia... moze u ciebie tez ona... kupuj uzywana masz 14 dni na zwrot zalozysz jeden dzien i wiesz...

Bartek, myślisz że pompę wymienia się tak prosto :? Tak prosto nie jest na szczęście BMW pomyślało o takiej interwencji i wymysliło okienko na śrubę imbusową 14mm i po odkręceniu tego okienka w obudowie łańcucha rozrządu masz możliwośc odkręcenia nakrętki mocującej koło zębate rozrządu z wałkiem pompy i po odkręceniu nakrętki wkręcasz odpowiedni ściągacz który wyciśnie koło zębate z wałka pompy które jest osadzone z zębatką na stożku i dopiero wtedy masz wybudowana pompę oczywiście po uprzednim odkręceniu nakrętek z tyłu pompy a ja już myslałem że trzeba będzie rozrząd demontować :o

U mnie mogła być podobna sytuacja z pompą bo pierwsze objawy to gaśnięcie auta przy gwałtownym przyspieszeniu a następnie gasła przy osiągnięciu temperatury roboczej i już odpalic nie chciało a po ostygnięciu odpalało. Ale kiedy zdemontowałem wtryskiwacze i zapowietrzyłem układ paliwowy to pompa już nie potrzfiła zbudować ciśnienia i dlatego nie chciało odpalić do dnia dzisiejszego :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Mariusz i co???? Składają auto do kupy bo Ułęż się zbliża

Już będzie miesiąc jak fura stoi

Dzisiaj oddałem pompę do sprawdzenia i okazało się że pompa to totalny szmelc na maszynie nie dawała praktycznie żadnego ciśnienia :shock: Nie chciałem pchać się w koszty i pompa została sprawdzona pod kątem wydajności, wydatek pompy był mizerny dlatego nie chciałem wiedzieć jak jest buszkodzona pompa, prawdopodobnie jest luz na styku tłoczek cylinderek lub opcja bardziej optymistyczna zawiesiły się zawory lub zawór grzybkowy sterujący wytworzeniem ciśnienia poprzez zamknięcie/otwarcie zaworu przy sprężaniu paliwa :( Nie chciałem tego wiedzieć bo koszt sprawdzenia to prawie 400 złotych, rozbiorę sam pompę i zobaczymy w czym tkwi problem.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.