Skocz do zawartości

Moja E91 335d Oferta nieaktualna;)


Rekomendowane odpowiedzi

Może się nie znam ale co to znaczy "turbiny hybrydy"? :think:

 

W uproszczeniu, zostawiamy seryjna obudowę turbosprężarek i w zależności wstawiamy inne "bebechy" rozwiercana jest obudowa, inne koło kompresji itd. Cały myk tego zabiegu jest taki, żeby to ktoś dobrze policzył, teoretycznie ogranicza nas rozmiar obudowy (do jakiej średnicy da się ją rozwiercić) w praktyce im większy wirnik tym większa jego bezwładność, wydajność rośnie, spada reakcja turbosprężarki. Trzeba znaleźć kompromis miedzy wydajnością a reakcją ;) w przypadku ww turbin jest sporo łatwiej bo odchodzi sterownie zmienną geometrią łopatek a to już duży plus.

 

Kibicuje projektowi, ciekaw jestem ograniczeń skrzyni, teoretycznie co obiło mi się o uszy to 750Nm, ciekawe ile tam jeszcze dali zapasu.

Dziękuję kolego za fajny opis i za kibicowanie, w tym tygodniu wysyłam turbiny bo jak wiecie zakupiłem komplet ale nie był potrzebny i teraz mogę wysłać te które miałem zapasowe, jak tylko przyjdą hybrydy wrzucę zdjęcia a wymiana na hybrydy w późniejszym czasie jak kolega TC zawita w Polsce w miedzy czasie może wpadnie wydech i wypadnie DPF :D

Koledzy coś czuję że będzie ogień :diabel_smiech:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dobrze Mariusz, że mam blisko do Ciebie bo ciężko mi sobie wyobrazić 400KM + w dieslu.... :jawdrop:

Mnie również to sobie ciężko wyobrazić :roll2:

Ale podejrzewam Dawid że będzie miodzio. :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki tłusty mod że też się jemu z bliska przypatrze....kibicuje owszem przy czym poczekam i zobacze

co to sie urodzi i wtedy pomyślę o swoim potworku :cool2:

a maila wyślę;)

Back to the roots...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki tłusty mod że też się jemu z bliska przypatrze....kibicuje owszem przy czym poczekam i zobacze

co to sie urodzi i wtedy pomyślę o swoim potworku :cool2:

a maila wyślę;)

Dziękuję Michał, zobaczymy co z tego wyjdzie.

400 KM :shock:

Toż to M550d ma mniejsze stadko.

Będzie ogień.

Myślę że będzie grubo :diabel_smiech:

Filmiki z youtube po grubości :cool2:

jak skończysz projekt to zapisuję się u Ciebie na przejazd :) chcę poczuć jak wciska w fotel

nowe opony będą co sezon :norty:

Nie ma problemu, zapraszam :D

Te 368KM i 720Nm zrobiło na mnie naprawdę duże wrażenie a co będzie dalej to już strach pomyśleć....jeszcze trochę Mariusz i DKG wrzucisz :mrgreen:
Cały czas myślę o tym ale nie wiem jaki moment jest w stanie przenieść ta skrzynia, wiem że dwusprzęgłowa ale przewidziana do M3 która miała dużo mniejszy moment, jestem ciekaw ile jest w stanie przenieść :?:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Pfff zachwycacie się byle czym...

http://www.youtube.com/watch?v=1QuOmEHE4tg

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem to na poprzedniej stronie ;)

500 KM w dieslu a sadzy z wydechu bardzo niewiele.

Jak to możliwe skoro ten pomarańczowy z 420 KM kopcił jak lokomotywa na węgiel? :shock:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem to na poprzedniej stronie ;)

500 KM w dieslu a sadzy z wydechu bardzo niewiele.

Jak to możliwe skoro ten pomarańczowy z 420 KM kopcił jak lokomotywa na węgiel? :shock:

 

W nocy nie kopci :D

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta szara to auto robione pod zawody...xd wrzucone po to aby jak najmniej strat było na starcie. Dym to kwesta ogarniętego tunera ale przy hybrydach to już pociąg jest jak ta pomarańczowa. Ta szara za to raczej hybryd nie ma ale pewnie strzał z nitro jest konkretny...stawiam, że sporo powyżej 100ps :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario...co do tych hybryd,rozumiem to tak ,że najprościej powiedziawszy polega to na zmodyfikowaniu

parametrów wydajności turbosprężarki, czyli wymianie co niektórych jej komponentów na lepsze,większe,

trwalsze...podwyższa się doładowanie,stad obciąża turbine jeszcze bardziej niż była...dlatego te modyfikacje

z wymianą składowych turbiny ORI.

Zastanawiają mnie tylko te zmiany wartości KM i Nm...czyżby aż tak duża rezerwa tkwiła w fabrycznych? :roll:

Ciekaw jestem czy stosunek wzrostu mocy na hybrydach przy późniejszym remapie badz chipie,będzie przez

to odpowiednio większy w stosunku do programowania przy fabrycznych turbo...

Masz kontakt z Aligatorem,bo chcialem zadać mu to pytanie,ale ni chu** dodzwonić się do niego nie mogę,

gdybyś w wolnej chwili przekręcił do niego z tym pytaniem i zarzucił przy okazji temat mojej 335ki,bym się

nie obraził :mrgreen:

ja narazie wiszę...a w około tylko woda :mad2:

Back to the roots...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario...co do tych hybryd,rozumiem to tak ,że najprościej powiedziawszy polega to na zmodyfikowaniu

parametrów wydajności turbosprężarki, czyli wymianie co niektórych jej komponentów na lepsze,większe,

trwalsze...podwyższa się doładowanie,stad obciąża turbine jeszcze bardziej niż była...dlatego te modyfikacje

z wymianą składowych turbiny ORI.

Zastanawiają mnie tylko te zmiany wartości KM i Nm...czyżby aż tak duża rezerwa tkwiła w fabrycznych? :roll:

Ciekaw jestem czy stosunek wzrostu mocy na hybrydach przy późniejszym remapie badz chipie,będzie przez

to odpowiednio większy w stosunku do programowania przy fabrycznych turbo...

Masz kontakt z Aligatorem,bo chcialem zadać mu to pytanie,ale ni chu** dodzwonić się do niego nie mogę,

gdybyś w wolnej chwili przekręcił do niego z tym pytaniem i zarzucił przy okazji temat mojej 335ki,bym się

nie obraził :mrgreen:

ja narazie wiszę...a w około tylko woda :mad2:

Tak , dobrze to rozumiesz a przy hybrydach dokładnie możesz osiągną również odpowiedni przyrost, jutro jak znajdę chwilę to zadzwonię do Wojtka i podpytam również o twoje auto, piszę tak późno bo mam taką dupiatą zmianę od 10.30- 22.00 nie mam mnie w domu, ale jutro zadzwonię jeśli odbierze to napiszę tutaj co o tym sądzi profi tuner.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie z checia bym od ciebie ja kupil kiedsy. Ile ci srednio pali na tym setupie? Ja swoja vw w dsg tez mocno mialem pokrecona i balem sie o skrzynie ale wlasnie mialem zrobione dobrze program dol nie byl mocny dopiero pozniej sie wkrecal:) A pierwszy program byl z baby wstawal i koniec koncow skonczylo sie zmiana turbiny programu na wiecej mocy i wymiana dwumasu. Ale pozniej jezdzilem bez bolu:) Piekny woz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie z checia bym od ciebie ja kupil kiedsy. Ile ci srednio pali na tym setupie? Ja swoja vw w dsg tez mocno mialem pokrecona i balem sie o skrzynie ale wlasnie mialem zrobione dobrze program dol nie byl mocny dopiero pozniej sie wkrecal:) A pierwszy program byl z baby wstawal i koniec koncow skonczylo sie zmiana turbiny programu na wiecej mocy i wymiana dwumasu. Ale pozniej jezdzilem bez bolu:) Piekny woz

Kolego średnio na tym setupie to pali mi coś około 8 litrów, wiem że nikt mi nie uwierzy ale tak mi wychodzi, jazda mieszana 50/50% na trasie udało mi się zejść do 6-6,5 litra prędkości rzędu 120-130 km/h czasami troszkę szybciej, zresztą w moim wątku jest nawet zdjęcie trasa Żory-Praga-Żory. Wydaje mi się że to dobry wynik :D Jak myślisz.

http://images40.fotosik.pl/2052/a306ca3eb08f1580gen.jpg

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przy niskich predkosciach okolo 120-130 tez mi spala dosc malo ale zazwyczaj nie potrafie tak jechac wiec non stop, zwalniam i przyspieszm i spalanie wzrasta :)

w tej chwili miasto , krotkie odcinki wychodzi 13.5l :duh: no ale co zrobic?? rowerem jezdzic nie bede :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie Ci pali,bo u mnie pali podobnie,a mocy mam mniej.

Dzięki, zresztą mogło być mniej :mrgreen:

przy niskich predkosciach okolo 120-130 tez mi spala dosc malo ale zazwyczaj nie potrafie tak jechac wiec non stop, zwalniam i przyspieszm i spalanie wzrasta :)

w tej chwili miasto , krotkie odcinki wychodzi 13.5l :duh: no ale co zrobic?? rowerem jezdzic nie bede :mrgreen:

To dość sporo ale chyba masz ciężką nogę :lol:

Ja mam zawsze od 9,1- 9,5L. Pół na pół miasto i trasa.

To znaczy musisz zrobić programik i będzie palić mniej :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buty ze "stal kapom" :) musze poprosic chyba TC by mi zmniejszyl czulosc na pedal gazu :) bo przy programie zwiekszal :lol:

Lepiej wytłumacz kolegom co to stalkapa :lol:

Także dzisiaj poszły turbiny do przeróbki na hybrydy, znalazłem ciekawy opis dotyczący hybryd:

Turbosprężarki hybrydowe

Turbosprężarka hybrydowa - to zmodyfikowana standardowa turbosprężarka pod kątem uzykania określonych właściwości. Zazwyczaj modyfikacji takiej dokonują osoby podnoszące moc silników. Turbosprężarka hybrydowa łączy zazwyczaj szybką odpowiedź na naciśnięcie pedału gazu z dużym przepływem powietrza przy wysokich obrotach i zapotrzebowaniu na dużą moc silnika.

Podnosząc moc silnika musimy zwiększyć ilość paliwa oraz powietrza dostarczanego do silnika. Zwiększenia ilości powietrza można dokonać conajmniej na 2 sposoby:

- wymiana turbosprężarki na więksżą

- modyfikacja standardowej turbosprężarki

Firmy tuningowe wybierają częściej modyfikację standardowej turbosprężarki. Zmodyfikowana turbosprężarka hybryda (hybrid turbo) ma kilka zalet w stosunku do wymiany na większą turbosprężarkę. Niewątpliwą z zalet jest brak konieczności przerabiania układu wydechowego. Turbosprężarka hybryda pasuje na zasadzie Plug and Play. Idealnie wpasowuje się w miejsce standardowej turbosprężarki. Duże turbosprężarki posiadają większą masę układu wirującego a tym samym posiadają większego laga (samochód reaguje na naciśnięcie pedału gazu z większym opuśnieniem). Turbosprężarki hybrydowe pozbawione są tej wady i stanową prawie idealny kompromis pomiędzy zapotrzebowaniem na większą turbosprężakę oraz małym lagiem.

 

Poniżej przedstawiony jest wykres z hamowni populanego silnika 1.9 TDI 105KM (BXE) po tuningu. Samochód był tuningowany z zainstalowaną standardową turbosprężarką GT1649. Podczas pomiarów osiągnął moc 147KM. Jak widać na załączonym wykresie powyżej 3500RPM (RPM - obrotów na minutę) wydajność standardowej turbosprężarki jest za mała i spada ciśnienie doładowania. Kolorem niebieskim zaznaczono ciśnienie doładowania po wymianie na turbosprężarkę hybrydową (program w sterowniku silnika został nie zmieniony). Jak widać turbosprężarka ma zwiększoną wydajność co pozwala jej na utrzymanie ciśnienia doładowania w całym zakresie pracy silnika. Wymiana turbosprężarki pozwoli na dalsze poniesienie mocy silnika.

Wymiana turbosprężarki odbyła się bezproblemowo i zajęła około 2h (demontaż starej i montaż hybrydy - samochód Seat Leon II). Nie były konieczne modyfikacje mechaniczne samochodu.

http://www.turbospec.pl/images/hybrid1.jpg

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.