Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupiłem Continentale Conti Sport Contact 5 ROF

Tak Mariusz ogranicznik prędkości zdjęty :cool2: i czułem że by poszedł jeszcze więcej niż licznikowe 280 ale nie było czym tego dalej mierzyć to odpuściłem.

Czasy 0-100 5s i 100-200 11s mierzone były na prostej stoperem także trochę mogą być przekłamane ale myślę że minimalnie. 0-200 wyszło mi 16s ale nawet jak po jeszcze dokładniejszym pomiarze by wyszło 17s to i tak jest niezły wynik myśle

Najważniejsze że jest duża zmiana względem 330d i zaciesz na pysku podczas każdej przejażdżki :)

Zaglądnę kiedyś do Ciebie Mariusz na pewno na serwis to możemy sprawdzić czasy dokładniej jeśli chcesz :twisted: planuje też końcówki wydechu tak jak gadaliśmy wymienić na większe w MG Motorsport na takie jak ty masz czarne bo mi przypadły do gustu :cool2:

Jacek, opona konkret ale te ROF to nie za twarde na nasze polskie drogi? Podejrzewam że na pewno poszedł by więcej, ja również leciałem 280 km/h na niemieckiej autobahnie ale nie sprawdzałem później bo na razie nie mam okazji jechać do Niemiec ale kiedyś trzeba to sprawdzić :) 0-200 16s to bardzo dobry wynik a nawet 17s jest niezłym wynikiem, cieszę się że jesteś zadowolony z auta bo to było najważniejsze by nie kupić trupa a później do niego ładować, dobrze że nie kupiłeś tego auta z Bielska bo to by dopiero była porażka :duh:

Jacek, zapraszam do mnie na przeglądzik to posprawdzamy nasze bety jak idą :) :wink: :cool2:

Napisz wiecej o ROF. Jak Ci sie jezdzi po polskich drogach ? Jak sie auto zachowuje na koleinach ?

 

Pytam, bo zastanawiam sie nad takimi oponami, ale boje sie bo jak kupilem kiedys e46 to miala zalozone run flat'y na przedniej osi i nie moglem auta utrzymac prosto powyzej 100km/h.

dołączam się do pytania :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ja mam u siebie co prawda Bridgestony ale też ROF - 19" tył 255/30 - przód 225/35

 

zawieszenie mpakietowe

 

auto jest "taczkowate" ale bez przesady - za to przy większych prędkościach jest super stabilne - i to zarówno w zakrętach jak i przy jeździe na wprost

 

myślałem o zmianie na 18" na zwykłe gumy, żeby go trochę ucywilizować, ale dam sobie raczej spokój

Opublikowano
Napisz wiecej o ROF. Jak Ci sie jezdzi po polskich drogach ? Jak sie auto zachowuje na koleinach ?

 

Pytam, bo zastanawiam sie nad takimi oponami, ale boje sie bo jak kupilem kiedys e46 to miala zalozone run flat'y na przedniej osi i nie moglem auta utrzymac prosto powyzej 100km/h.

 

Nie porównuj e46 do e90.

Zawias w e90 zaprojektowany jest do ROF i tylko przy ROF jest odpowiednio stabilne przy duzych V.

Ja mam zwykłe i bede zmieniał na ROFy bezwzglednie. Obecnie powyzej 200 strach jechać, czuje najmniejszy podmuch bocznego wiatru, nawet juz przy 160 je czuć, potem juz jest tylko gorzej.

Opublikowano
Zawias, zawiasem ale twardosc opony tez robi swoje. ROF sa zrobione z bardzo twardej gumy ktora nie chce sie "ukladac" na koleinach (w przeciwienstwie do tradycyjnych opon) i przez to auto moze byc trudniejsze w prowadzeniu. Przy duzych predkosciach ROF sa oczywiacie bezkonkurencyjne, o ile droga jest rowna, ale ja chce wiedziec jak prowadzi sie auto na miejskich drogach, szczegolnie tych z koleinami :)
Opublikowano
Dokladnie ;) Teraz jeszcze niech sie wypowie ktos kto ma szersze opony niz 205 :)
Opublikowano

Chyba nie ma co kontynuować wątku ROF bo ma on tyle samo zwolenników co przeciwników.

 

Ja mam opony letnie 225 przód 255 tył ROF (zawias M-Pak) jazda po WaWie po niektórych ulicach to walka z kierownicą by utrzymać auto w pasie...

Opony mają już ze 4mm i raczej już z ROF pożegnam się na jakiś czas, uważam że po mieście są bardzo mało komfortowe i głośne, za twarde.

A zimowe opony mam zwykłe i nie mogę się już doczekać kiedy je zmienię na zimowy sezon...

Opublikowano

To wlasnie chcialem wiedziec, dziekuje :cool2:

Jednak zostane przy tradycyjnych oponach, gdzie przy 225 przod i 255 tyl nie musze sie meczyc. Spokojnie sie auto prowadzi jedna reka nawet w koleinach ;)

Opublikowano

wszystko zależy chyba po prostu jak chcesz jeździć

 

u siebie nie zauważyłem problemów w koleinach... nie wiem może mało takich dróg mam w okolicy

 

a ewidentnie samochód jest bardziej stabilny przy dużych prędkościach od wcześniejszego czteronapędowego passata... na zwykłych gumach

 

ja auto kupiłem na nowych 19" ROF i stąd na nich jeżdżę - sam raczej bym się zdecydował na normalne 18tki - ale nie katuję samochodu na co dzień

 

wg mnie - chcesz jeździć ostro - ROF

jeździsz spokojniej, bardziej komfortowo - zwykłe gumy

Opublikowano

 

Jacek, opona konkret ale te ROF to nie za twarde na nasze polskie drogi? Podejrzewam że na pewno poszedł by więcej, ja również leciałem 280 km/h na niemieckiej autobahnie ale nie sprawdzałem później bo na razie nie mam okazji jechać do Niemiec ale kiedyś trzeba to sprawdzić :) 0-200 16s to bardzo dobry wynik a nawet 17s jest niezłym wynikiem, cieszę się że jesteś zadowolony z auta bo to było najważniejsze by nie kupić trupa a później do niego ładować, dobrze że nie kupiłeś tego auta z Bielska bo to by dopiero była porażka :duh:

Jacek, zapraszam do mnie na przeglądzik to posprawdzamy nasze bety jak idą :) :wink: :cool2:

 

Napisz wiecej o ROF. Jak Ci sie jezdzi po polskich drogach ? Jak sie auto zachowuje na koleinach ?

 

Pytam, bo zastanawiam sie nad takimi oponami, ale boje sie bo jak kupilem kiedys e46 to miala zalozone run flat'y na przedniej osi i nie moglem auta utrzymac prosto powyzej 100km/h.

dołączam się do pytania :)

 

Nie odpisywałem tydzień bo przyszła pora na krótką podróż poślubną :)

to prawda Mariusz, dobrze że mi pomogłeś nie wpakować się na minę z Bielska-Białej :cool2: swoją drogą nie widać jej w ogłoszeniach ...czyżby kogoś urzekł przód MPakiet a tył pseudo-wydech od M3 z "pięknie" spasowanym zderzakiem i ją kupił podpisując umowę na Panią Genowefę ?

Co do mojej sztuki przejechałem na 18tkach ROF Continentala jakieś 1,5tys km do tej pory głównie trasy i wg moich odczuć jest tak samo a nawet bardziej miękko niż w 17 ROF które miałem w 330d . Gorzej na pewno nie jest. Przy prędkościach 150+ i 200+ auto trzyma się drogi b.dobrze, nie mówie o chwilowym przyspieszeniu do 280 bo wtedy to tylko zerkałem żeby komuś nie zachciało się tira wyprzedzać.

Mariusz na przegląd się na pewno zgłoszę, u ciebie wiem że jak się coś zrobi to jest top top i posprawdzamy przy okazji czy czarna e90 da rade srebrnej e91 :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mariusz gdzie ty kupowałeś swoje 313??

Swoje 313 kupowałem od swojego znajomego w Niemczech :) :wink:

Jak potrzebujesz to jestem w stanie załatwić :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Mariusz gdzie ty kupowałeś swoje 313??

Swoje 313 kupowałem od swojego znajomego w Niemczech :) :wink:

Jak potrzebujesz to jestem w stanie załatwić :wink:

 

Dziękuje za pomoc ale właśnie kupiłem 193 w dobrej cenie :D aczkolwiek wolał bym 313 :?

Opublikowano
Mariusz gdzie ty kupowałeś swoje 313??

Swoje 313 kupowałem od swojego znajomego w Niemczech :) :wink:

Jak potrzebujesz to jestem w stanie załatwić :wink:

 

Dziękuje za pomoc ale właśnie kupiłem 193 w dobrej cenie :D aczkolwiek wolał bym 313 :?

Może to Cię zainteresuje...

viewtopic.php?f=158&t=284445&start=15

Opublikowano

Ja jednak dodam do wszystkich teorii na temat runflatow ze pierwszym i jedynym powodem technicznym dlaczego BMW montuje seryjnie runflaty to ze mu to pozwala na zasadnicze oszczednosci w testach laboratoryjnych spalania. :mrgreen: co jak pokazuja aktualnosci nie jest bez znaczenia a raczej ma znaczania miczone w milliardach dolarow... tyle ze w praktyce to nie ma zadnego znaczenia dla nas kierowcow. Reszta to poezja. Tak E9x jest lepiej wywazone na rofach przy szybkosciach subswietlnych i ma to znaczenie dla kierowcy z licencja rajdowa ktory probuje pobic o jedna setna sekundy czas obkrazenia na torze w poznaniu ... :cool2: ale to nie zaleta rofow tylko tak musi byc wywazony samochod wlasnie dla testow EPA :wink:

 

A jak ktos mial okazje jechac kiedys przy 120 rankiem na zle odsniezonej S8 ... to wie co to jest efekt szynowania runflatow na nagromadzonym sniegu. Radze przeprowadzic to doswiadczenie na bardzo ale to bardzo pustej drodze... jest... niezmiernie zaskakujace, gwaltowne i nie zrozumiale dla kierowcy a zaden system bezpieczenstwa nawet nie drgnal. :norty: Ja skonczylem pol metra od barierki.. X5 ktore mnie wyprzedzilo 10 sekund wczesniej skonczylo W barierce, jechal pewnie ze 160. Czekajac na pogotowie, rozmawialem z kierowca mial dokladnie ten sam problem, gwaltownie skrecil w prawo dokladnie tak jak szedl slad plugu zgarniajacy snieg. Zjawisko naszczescie wystepuje od jakis 100 na godzine, przy 80 efekt byl juz mniej gwatlowny ale nie odwazylem sie z cala rodzina wyprobowac drugi raz.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Rivasi po jakiego grzyba jechac 120 po żle odśniezonej drodze ? :duh: Obaj skończyliscie jak należało sie tego spodziewać , dobrze że cali.
7d4c19ecfc3db.gif
Opublikowano
Ja jednak dodam do wszystkich teorii na temat runflatow ze pierwszym i jedynym powodem technicznym dlaczego BMW montuje seryjnie runflaty to ze mu to pozwala na zasadnicze oszczednosci w testach laboratoryjnych spalania. :mrgreen: co jak pokazuja aktualnosci nie jest bez znaczenia a raczej ma znaczania miczone w milliardach dolarow...

 

W takim razie dlaczego inni producenci nie stosują runflatów jeżeli pozwala im to na znaczne oszczędności w laboratoryjnych testach spalania skoro zyski liczone są w milliardach dolarów? Czyżby nie zależało im na ich powiększaniu?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dojazdówka + podnośnik ważą, ok, ale opony RFT też są cięższe od zwykłych. Nie sądzę żeby chodziło o spalanie. Raczej o koszty producenta (runflat vs. dojazdówka, klucz, podnośnik, miejsce na to wszystko itp..)
Opublikowano
Ja jednak dodam do wszystkich teorii na temat runflatow ze pierwszym i jedynym powodem technicznym dlaczego BMW montuje seryjnie runflaty to ze mu to pozwala na zasadnicze oszczednosci w testach laboratoryjnych spalania. :mrgreen: co jak pokazuja aktualnosci nie jest bez znaczenia a raczej ma znaczania miczone w milliardach dolarow...

 

W takim razie dlaczego inni producenci nie stosują runflatów jeżeli pozwala im to na znaczne oszczędności w laboratoryjnych testach spalania skoro zyski liczone są w milliardach dolarów? Czyżby nie zależało im na ich powiększaniu?

 

Z tej samej zasady dlaczego VW zrobilo podwojny program dla komputera :norty: poza tym to zwieksza koszt samochodu co jest do zaakceptowania np BMW, nie jest dla innych. Nie chodzilo mi akurat o zyski tylko o karze VW ktora bedzie oscylowac okolo 10 milliardow dolarow w USA pewnie to samo w Europie.

 

Dojazdówka + podnośnik ważą, ok, ale opony RFT też są cięższe od zwykłych. Nie sądzę żeby chodziło o spalanie. Raczej o koszty producenta (runflat vs. dojazdówka, klucz, podnośnik, miejsce na to wszystko itp..)

 

Jest kwestia wagi ale chodzi tez o toz e na hamowni opony rof wykazuja najlepsze wyniki spalania, to nie ma przelozenia na realia zeby bylo jasne to nie ja to mowie to BMW na pytania sedziego w usa ktora poprosil o udzieleniu dokladnej odpowiedzi na pytanie rzecznika konsumenta jakie sa realne korzyści z korzystania z opon rof w BMW.

 

Zreszta BMW tez odchodzi od rofow. Od seri 3 G, konsument bedzie mogl wybrac na jakich kolach bedzie wyjezdzal z salonu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ale i tak jak wybierze non-rft to nie dostanie zapasówki tylko jakąś piankę. Nie wierzę żeby robili dwie wersje podłogi. Wolę już RFT w takim razie.
Opublikowano

nie wiem, zobaczymy, podejrzewam raczej ze podloga bedzie pod kolo zapasowe a bez rofow bedzie zmieione to po prostu w schowek dodatkowy. Ja bylem wielkim zwolennikiem Rofow przez problematyke dojazdowki, dzisiaj po 3 latach jazdy letnie juz przeszly na normalne, zimowe czekaja w kolejce. Sam problem przebicia opony ktory zdarza sie rzadko (raz na trzy lata srednio) nie jest w stanie przykryc wszystkich wad rofow.

 

Generalnie z tego co widze w minione lata, wiekszosc marek ktore mialy jeszcze pojazdy na rofach dla niektorych wersji odchodza od tego rozwiazania jak np corvetki lub Vipery w usa . Sadze ze trzeba poczekac kilka lat na opony pelne, moze wtedy bedzie to jakis postep.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Rivasi po jakiego grzyba jechac 120 po żle odśniezonej drodze ? :duh: Obaj skończyliscie jak należało sie tego spodziewać , dobrze że cali.

 

Przyznaje ci racje ze zle ocenilem sytuacje ale zle ja ocenilem dlatego ze na normalnych kolach przy napedzie 4X4 w audi bez problemu pokonywalem ta trase zle odsniezona z ta szybkoscia. Zreszta przy 120 byly auta ktore mnie wyprzedzaly jak chocby ta X5 i kilka audi a wiec nie byla to jakas szalona predkosc (limit predkosci dopuszczalnej) ale tak ewidentnie masz racje na rofach 50 km za szybko.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

Koledzy, dzisiaj w odwiedzinach ja, moja żonka i nasz wóz zaliczyliśmy zamek Grodziec :)

Zamek nie jest w pełni odrestaurowany ale jest naprawdę godny polecenia ze względu na położenie i widoki jakie rozpościerają się z zamku na okolicę, poza tym jest możliwość noclegu za śmieszne 50 złotych za dobę ale niestety miejsca na noclegi trzeba rezerwować z ogromnym wyprzedzeniem :( Do końca tego roku i początek przyszłego wszystkie terminy zajęte, ja wraz z żoną i dziećmi mamy zamiar złożyć rezerwację na przyszły rok i jeżeli ktoś miałby ochotę się dołączyć i spotkać to można by coś zoorganizować typu weekendowy zlocik na zamku, byłoby ciekawie :) :wink:

Kilka fotek zrobionych niestety cegłą :(

 

http://images77.fotosik.pl/67/23ec8fb51217d418.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/67/2240a472479cc2a3.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/67/b8358d43a9ac310a.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/67/be454082d56acfbe.jpg

Edytowane przez czerwony330d

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
jak patrze na te zdj to zastanawiam się czy nie wadzisz podwoziem bo ja muszę bardzo uważać a i tak co jakiś czas zawadzę.auto bardzo doposażone i dopieszczone, może i ja kiedyś tak dopieszczę moje e91

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.